Strona 1 z 1
Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 26 lut 2016, o 11:39
autor: totenbart
Witam
No to do rzeczy!
Miałem uszkodzone osłony przegubów. Dodatkowo zaczęło odzywać się zawieszenie. Zdecydowałem się więc na wymianę kompletu wahaczy przy okazji wymiany osłon w warsztacie. No i dostaję telefon: nie możemy rozebrać prawej strony pomimo grzania! Skończyło się uszkodzeniem zwrotnicy
Znaleźli używkę, zamontowali, ustawili geometrię i samochód odebrałem. No i powstał problem jak w temacie. Kierownica nie powraca do położenia na wprost. Generalnie prostuje się, ale nie do końca, nie ważne czy ze skrętu w lewo czy w prawo. Czy zwrotnica może być przyczyną? Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu
Jutro przejadę się do nich niech rzucą jeszcze raz okiem. Dajcie na co zwrócić uwagę?
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 26 lut 2016, o 12:15
autor: Mej
totenbart pisze:Dajcie na co zwrócić uwagę?
Na kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czyli trzeba zrobić geometrię).
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 26 lut 2016, o 12:21
autor: totenbart
L=3,93, P=4.14 - czy to się jakoś ustawia czy są to wartości stałe?
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 26 lut 2016, o 12:33
autor: jarkow
Stałe. W S1 można regulować tylko zbieżność.
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 26 lut 2016, o 12:34
autor: Mej
Teoretycznie są to wartości stałe, praktycznie istnieje możliwości (ale bardzo-bardzo ograniczonej) korekty.
Niestety nie powiem Ci teraz dokładnie na ile Twoje wartości są prawidłowe.
W A6 z identycznym zawiasem jak Twój Superb tolerancja zazwyczaj zawiera się między 2 a 4*, wiec wydaje się, że i u Ciebie ten parametr jest prawidłowy.
Jeśli do tego pochylenia kół masz bliskie zeru (lub w minimalnym minusiku do 1*) po obu stronach, to szczerze mówiąc na odległość ciężko cokolwiek więcej powiedzieć.
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 26 lut 2016, o 12:42
autor: Zapp
totenbart pisze:>>Czytałem, że może to być objaw zużycia maglownicy, ale przed wymianą działało bez zarzutu
...
Zapytaj speców, czy nie kręcili śrubką od "zmniejszania luzów" na maglownicy.
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 1 mar 2016, o 14:33
autor: totenbart
W warsztacie sprawdzili jeszcze raz zbieżność i potwierdziła się poprawność.
Generalnie układ chodzi z większymi oporami. Stanęło na tym, że sworznie w wahaczach są ciasno osadzone tak musi być.
Co o tym sądzicie?
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 1 mar 2016, o 14:50
autor: kamracik
Sądzimy, że jak zwykle spuszczają na drzewo. Nie kojarzę auta, w którym kierownica by nie wracała, nawet poloneza.
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 1 mar 2016, o 15:10
autor: drill
sprawdzili tylko zbieżność czy całą geometrię? masz może wydruk czy to na słowo?
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 1 mar 2016, o 19:33
autor: totenbart
Mam wydruk, sprawdzali 2 osie i wszystko na zielono.
Geometria bym się raczej nie czepiał. Problemem jest to, że kierownica obraca się z wyczuwalnym oporem nawet przy podniesionych kołach.
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 2 mar 2016, o 18:21
autor: jarkow
Wypnij końcówki drążków i sprawdź łapiąc za koła z jakim oporem skręcają się same zwrotnice nie połączone z maglownicą. Nie powinny stawiać zbyt dużego oporu. Tak samo możesz sprawdzić opór jaki stawia sama maglownica.
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 10 kwie 2016, o 18:07
autor: User019
Zeby wymienić przegub lub osłonę trzeba trochę powalczyć z odginaniem koła na boki. Bo mimo instrukcji z passata B5 ze łatwo da sie wyjąć, u mnie np tak nie było. Pewnie u ciebie to samo, siłowali się i coś pogieli
Re: Kierwonica nie prostuje się po skecie
: 11 kwie 2016, o 06:14
autor: totenbart
Oprócz osłony przegubu i tak pojawiły się stuki z lewej więc wahacze do wymiany. Całość była rozbierana.
Rozmawiałem ze znajomym i opowiadał, że koleś który też wymieniał wahacze musiał strzykawką wstrzyknąć odrobinę oleju w sworznie, tak były ciasno spasowane. Generalnie, albo się deko poprawiło, albo człowiek się przyzwyczaja do "złego"