1.8 tsi dymi i nierówna praca
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Kiel
1.8 tsi dymi i nierówna praca
1.8 TSI. Od jakiegoś czasu( od 2 miesiecy ok 2500km) zauważyłem że auto rano dopóki sie nie rozgrzeje mocno kopci a raczej jakby to była para bo aż tylna szyba ( kombi) zachodzi ta parą. I wiem ze to normalne ze auto na zimnym troche puszcza dymek ale u mnie sa cale kłęby, przy przyspieszaniu normalnie mgła. Plynu nie ubywa, oleju ok 1litr na 6000km. Do tego nie wiem czy to ma coś wspolnego, jak odpale silnik i na ssaniu jak pracuje troche silnik jakby zarzucał( nierówna praca, obroty ok 1100obr nie falują, gdy spada po chwili poniżej 1000obr już nie zażuca, ale jak sie rozgrzeje i stoje na swiatlach czasami tak zarzuci. Ma ktoś pomysła ? Jutro spróbuje na komp jechac, moze jakis czujnik,swiece?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Może, a para wodna powstaje w wyniku spalania weglowodorów które masz w zbiorniku z tyłu auta.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
To trzymanie obrotow 1100 na ssaniu to standard mam to samo od poczatku, para raczej normalne (przestałem na to zwracać uwagę) ciez się ze samochód jeździ a nie problemów szukacz. : D
tfu żadne tam kombi
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
W końcu wbiles się w temat w którym masz największe doswiadczenie . Wychodzisz z formy, posty lecą a twój poziom spada.
tfu żadne tam kombi
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Kiel
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Ze trzyma obroty 1100 to normalne ale troche zarzuca ( jakby nie rowno chodzi) ale obroty nie faluja, moze swiece albo kable ,ale przy 70 tys km?mig pisze:To trzymanie obrotow 1100 na ssaniu to standard mam to samo od poczatku, para raczej normalne (przestałem na to zwracać uwagę) ciez się ze samochód jeździ a nie problemów szukacz. : D
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Nie ma się co na zapas martwić, bo ja mam 185tkm i objawy są identyczne jak u Ciebie. Także wszystko jeszcze przed tobą Gdy silnik zimny, po uruchomieniu bardziej zarzuca a w momencie schodzenia obrotów silnik zaczyna pracować równo. Po rozgrzaniu na biegu jałowym (np. oczekiwanie na światełko zielone) lekko od czasu do czasu zarzuci silniczkiem. Nie wiem czy wszyscy posiadacze 1.8 TSI to mają. Zauważyłem dodatkowo, że jak jadę dłuższy czas na pewnym ustalonym poziomie obrotów w trasie i chcą przyspieszyć to od czasu do czasu najpierw pojawia się lekkie telepotanie silnikiem ale mówię - to nie jest reguła. Porównałbym to do tego, że silnik jest ospały i jak podnoszę bata to koniki ze słomą jeszcze w pysku nie są gotowe aby ruszyć i zapomnieć o całej sielance. Może ma to jakieś powiązanie z porannymi rozruchami i lekką teleportacją silnika na biegu jałowym.bobek84 pisze:1.8 TSI. Od jakiegoś czasu( od 2 miesiecy ok 2500km) zauważyłem że auto rano dopóki sie nie rozgrzeje mocno kopci a raczej jakby to była para bo aż tylna szyba ( kombi) zachodzi ta parą. I wiem ze to normalne ze auto na zimnym troche puszcza dymek ale u mnie sa cale kłęby, przy przyspieszaniu normalnie mgła. Plynu nie ubywa, oleju ok 1litr na 6000km. Do tego nie wiem czy to ma coś wspolnego, jak odpale silnik i na ssaniu jak pracuje troche silnik jakby zarzucał( nierówna praca, obroty ok 1100obr nie falują, gdy spada po chwili poniżej 1000obr już nie zażuca, ale jak sie rozgrzeje i stoje na swiatlach czasami tak zarzuci. Ma ktoś pomysła ? Jutro spróbuje na komp jechac, moze jakis czujnik,swiece?
A białym dymem się nie przejmuję już bo może nie są to kłęby (ciężko mi porównać do twojego opisu słownego) ale widocznie tak się cały proces spalania objawia w tym silniku. Nie ma znaczenia czy jest zimny czy rozgrzany, zawsze dymi jak poj...ny.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, o 12:33 przez derek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Oj tam, to kilka tygodni. To tu to tam i czas zleciał.
A co jakiś zlocik na Matarni mnie ominął ?
A co jakiś zlocik na Matarni mnie ominął ?
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Zapisuj się na zlot czerwcowy!
To raz, a dwa... na Octavii ostatnio byłem, było spoko. Także jak coś to też wpadaj. Superby też tam są.
To raz, a dwa... na Octavii ostatnio byłem, było spoko. Także jak coś to też wpadaj. Superby też tam są.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Czerwiec to znak zapytania bo poród żony lekarze zaplanowali właśnie na czerwiec i co mam im powiedzieć żeby przełożyli ?szms pisze:Zapisuj się na zlot czerwcowy!
To raz, a dwa... na Octavii ostatnio byłem, było spoko. Także jak coś to też wpadaj. Superby też tam są.
Co do zlotu Octavii - no patrz, nawet tam superb z ryjem się pcha !
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 24 wrz 2015, o 22:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Kiel
Re: 1.8 tsi dymi i nierówna praca
Porównywalem z innym superbem 90tys przelotu i bialy dym wystepowal od nowosci przy niskich temp. A zarzucanie u kolegi nie wystepuje. Mysle moze swiece,kable cewki?