[S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spalanie,
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Widzę że włożyłem kij w dieslowe mrowisko, ale chyba na własne życzenie
Obliczenia wydają mi się proste, ale proszę o korektę jeśli ktoś ma inne zdanie.
Biorę spalanie które deklaruje Skoda dla tych silników, następnie mnożę razy 1,5 - myślę że to uczciwe podejście. Wychodzi:
1.4 TSI 150 - 7,65 l/100km
2.0 TDI 150 - 6,15 l/100km
2.0 TDI 190 - 6,3 l/100km
Wychodzi więc mniej więcej tyle ile podają posiadacze na forum. Na stronie AutoCentrum raporty spalania zarejestrowane przez posiadaczy SIII są jeszcze mniej korzystne dla diesla, ale już zostawmy powyższe liczby.
2.0 TDI 150 jest droższy od 1.4 TSI 150 o 12500PLN. Biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny paliw, zwróci się to po ok 140 000km.
Tyle że za jedyne 3000PLN można mieć 190 KM, więc raczej mało kto zdecyduje się na TDI 150.
2.0 TDI 190 jest droższy od 1.4 TSI 150 o 15500PLN. Biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny paliw, zwróci się to po ok 185 000km.
Jeśli weźmiemy wysokość spalania z raportów z AutoCentrum, które też wydają mi się całkiem racjonalne (1.4 TSI 150-7,3l 2.0 TDI 190-6,6l), 190KM Diesel zwróci się po 270 tys km...
Oczywiście zwolennicy Diesla powiedzą tutaj o nieporównywalnie wyższym momencie obrotowym i większym zasięgu na baku, z kolei zwolennicy benzyny o kulturze pracy.
Ale jeżeli bierzemy pod uwagę same koszty, na prawdę nie widzę przewagi Diesla.
Dodatkowo, po 120tys gwarancja się kończy, i co wg Was będzie tańsze w serwisowaniu?
Obliczenia wydają mi się proste, ale proszę o korektę jeśli ktoś ma inne zdanie.
Biorę spalanie które deklaruje Skoda dla tych silników, następnie mnożę razy 1,5 - myślę że to uczciwe podejście. Wychodzi:
1.4 TSI 150 - 7,65 l/100km
2.0 TDI 150 - 6,15 l/100km
2.0 TDI 190 - 6,3 l/100km
Wychodzi więc mniej więcej tyle ile podają posiadacze na forum. Na stronie AutoCentrum raporty spalania zarejestrowane przez posiadaczy SIII są jeszcze mniej korzystne dla diesla, ale już zostawmy powyższe liczby.
2.0 TDI 150 jest droższy od 1.4 TSI 150 o 12500PLN. Biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny paliw, zwróci się to po ok 140 000km.
Tyle że za jedyne 3000PLN można mieć 190 KM, więc raczej mało kto zdecyduje się na TDI 150.
2.0 TDI 190 jest droższy od 1.4 TSI 150 o 15500PLN. Biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny paliw, zwróci się to po ok 185 000km.
Jeśli weźmiemy wysokość spalania z raportów z AutoCentrum, które też wydają mi się całkiem racjonalne (1.4 TSI 150-7,3l 2.0 TDI 190-6,6l), 190KM Diesel zwróci się po 270 tys km...
Oczywiście zwolennicy Diesla powiedzą tutaj o nieporównywalnie wyższym momencie obrotowym i większym zasięgu na baku, z kolei zwolennicy benzyny o kulturze pracy.
Ale jeżeli bierzemy pod uwagę same koszty, na prawdę nie widzę przewagi Diesla.
Dodatkowo, po 120tys gwarancja się kończy, i co wg Was będzie tańsze w serwisowaniu?
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Jaki jest sens porównania 1.4 TSI do 2.0 tdi??? Nie ma... raczej porównanie powinno być pomiędzy 2.0 tdi (190) a 2.0 tsi (220). Osiągi bardzo zbliżone.
Ja cały czas porównuję 2.0 tdi do 1.8 tsi. I niestety mój nowy tsi wypada gorzej (mam na myśli dynamikę przy obciążonym aucie). Spalanie...hmmm... w trasie TSI pali mi więcej o litr od poprzedniego TDI (podkreślam - do prędkości 130 km/h, powyżej 130 km/h w benzyniaku spalanie rośnie zastraszająco).
Ja cały czas porównuję 2.0 tdi do 1.8 tsi. I niestety mój nowy tsi wypada gorzej (mam na myśli dynamikę przy obciążonym aucie). Spalanie...hmmm... w trasie TSI pali mi więcej o litr od poprzedniego TDI (podkreślam - do prędkości 130 km/h, powyżej 130 km/h w benzyniaku spalanie rośnie zastraszająco).
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Dokładnie. Jak chcesz sobie popyrkać do 130-140 po autostradach to nie bierzesz 2.0 190 kucy, znaczy możesz, ale gdzie tu sens...i do jazd autostradowych nie myślisz też o 1.4 więc to porównanie trochę bez sensu. Bo w taki sposób porównując to najmniej pali rower. 1.4 porównałbym raczej do 1.6 tdi, 1.8 do 2.0 tdi 150kucy, a potem 220 w benzynie do 190 w dieslu. Wtedy diesel wychodzi korzystniej co nie zmienia faktu, że trzeba 80-100 k km zrobić aby się zaczęło opłacać...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Taniej wyszłaby Cie taksa niż utrzymywanie.kamracik pisze:Chyba coś pod 11 czy 12k
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
To jeszcze mniej niz ja Poprzednie auta u mnie mialy po 60K w trzy lata, a teraz mam 15K w 1,5 roku
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Elegence... rower a nie auto... i taniej i zdrowiej...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Elegancik, a jak się mierzy przebieg w resorakach? Długościami pokoju?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Wiem. Mam taki rower co juz ma 4 lata. Zrobilem nim 29 K km.koniu1973 pisze:Elegence... rower a nie auto... i taniej i zdrowiej...
Ilością napisanej przez Ciebie głupoty.Misiek Fisiek pisze:Elegancik, a jak się mierzy przebieg w resorakach? Długościami pokoju?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Licząc, że jeździłbym po mieście to i tak taniej auto nadalelmi_k pisze:Taniej wyszłaby Cie taksa niż utrzymywanie.kamracik pisze:Chyba coś pod 11 czy 12k
W Łodzi kilometr taxi jest po 1.80PLN w mieście, a więc zapłaciłbym łącznie 21600 PLN, za same kilometry, licząc do tego opłatę początkową (2 razy dziennie po 6 PLN) dochodzi 2112, a więc 23712 PLN za 16 miesięcy. Średnio zatem 1482 PLN miesięcznie. Więc nie wiem czy to tak taniej, tym bardziej, że auto sprzedaje się po tym okresie czasu.
Oczywiście to i tak tylko statystyka, a jak wiadomo statystycznie idąc z psem mamy 3 nogi
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Dolicz opłaty, stratę przy odsprzedaży, psychiczne rozmyślanie czy nikt nie zapierd... itp. jakbyś się nie obejrzał tak dupa z tyłu.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 20 sie 2015, o 19:56
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
odlicz rabat za bycie stałym klientem...elmi_k pisze:Dolicz opłaty, stratę przy odsprzedaży, psychiczne rozmyślanie czy nikt nie zapierd... itp. jakbyś się nie obejrzał tak dupa z tyłu.
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Jak kolejny raz czytam o kulturze pracy w tsi, to az mam drgawki
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Yyy.. Wy tak na serio? Jak ma to być bardziej opłacalne, jak nie dość, że używam czyjegoś auta, to jeszcze ktoś je za mnie prowadzi. Nie ma szans, aby to wyszło taniej.
Nawet ten obecny abonament na samochód liczyłem i nie wychodzi taniej, tylko człowiek ma spokój i jeździ zawsze rocznym autem.
Inna sprawa, że Waszym tokiem rozumowania to muszę doliczyć czas na stanie i czekanie na taksę, alkohol, którego normalnie nie mógłbym wypić, ale przecież nie prowadzę itd.
Nawet ten obecny abonament na samochód liczyłem i nie wychodzi taniej, tylko człowiek ma spokój i jeździ zawsze rocznym autem.
Inna sprawa, że Waszym tokiem rozumowania to muszę doliczyć czas na stanie i czekanie na taksę, alkohol, którego normalnie nie mógłbym wypić, ale przecież nie prowadzę itd.
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Po co masz czekać? Chyba jest telefon, dzwonisz, podjeżdza - wychodzisz. W zimie nie musisz odśnieżać, ciepełko w środku ... jeszcze więcej plusów sie znajdzie.
Re: [S3] Silnik 1.4tsi 150KM Act- wrażenia, przebiegi, spala
Minusów rowniez.
1. Wnetrze uwalone jak stol u Durczoka
2. Woza Cie jakims starym trupem
3. Zawsze trafiasz na kaszlacego dziadka w octavi I, ktory opowiada historie zycia
1. Wnetrze uwalone jak stol u Durczoka
2. Woza Cie jakims starym trupem
3. Zawsze trafiasz na kaszlacego dziadka w octavi I, ktory opowiada historie zycia