Strona 1 z 1

DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 18 cze 2016, o 07:24
autor: derek
Niespodziewanie podczas pewnej podróży zaczęły mi mrugać wskazania aktualnego biegu. Skrzynia pracowała normalnie. Żadnych oznak awarii. Po podpięciu pod komputer okazało się że jest pewien błąd P17BF związany z pewnym zabezpieczeniem pompy hydraulicznej mechatroniki. Działania jakie należy podjąć w takim przypadku to wymiana mechatroniki. No to się narobiło. Jeździłem tu i tam pytałem ile to kosztuje i zdecydowałem się z 2 letnia gwarancją wymienić w ASO i generalnie wszystko pracowałoby normalnie gdyby nie to że po miesiącu na tej mechatronice czuję, że na 2 biegu pomiędzy 1000-2000 obr. skrzynia poszarpuje. Tak jakby zasprzęglała i wysprzęglała. Na początku tego nie było, a także nie ma tego zjawiska jak przyspieszam dynamiczniej. Zastanawiam się czy adaptacja została wykonana właściwie bo jak pojadę do ASO to powiedzą, że wszystko jest ok i nie widzą problemu. czy ktoś miał taki przypadek? Nie chodzi mi już o nową mechatronikę tylko ogólnie co to może być że tak się dzieje.

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 19 cze 2016, o 10:59
autor: Zaj007
Moja teoria - sprzęgła do wymiany. :|

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 19 cze 2016, o 16:17
autor: andy_M
1 adaptacja nie ma znaczenia w tym przypadku znaczy jest ważna ale trudna ja popsuć to jest banalna procedura w vcds
2 co do objawów mogą być sprzęgła(70%) lub dwumasa..

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 19 cze 2016, o 16:50
autor: derek
Załóżmy że są to sprzęgła - to oznacza że taki efekt bylby na wszystkich biegach parzystych w tym zakresie obrotów. A nie jest. To samo jesli byłaby to dwumasa. Dodatkowo dwumasa daje o sobie znac gdy skrzynia jest w polozeniu N chociażby a takich objawów nie ma. Kierowca swojego samochodu pewne symptomy "wyczuwa" i dla mnie ewidentnie sprzeglo na 2 biegu lapie jakby za slabo. Wygląda mi to na sterowanie tym sprzeglem poniewaz slysze pod autem jak dzwignia od mechatroniki pracuje i w tym momencie poszarpuje autem. Dlatego zapytalem o adaptacje czy ona ma znaczenie. Sprzęgła mialem wymieniane przy 90 tkm. Teraz przebieg 189.

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 19 cze 2016, o 18:02
autor: andy_M
Dwumasa może dać znać np na początku tylko podczas wyłączania silnika nie koniecznie jak w dieslu na P czy N..

W mojej skrzyni objaw był akustyczny przy zrzucaniu biegów 3 na 2 i 1

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 19 cze 2016, o 18:02
autor: andy_M
Adaptacje możesz sobie zrobić to trwa z 5 minut z rozłożeniem zabawek ...

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 21 cze 2016, o 16:18
autor: dothan
andy_M

Masz jakiś materiał jak wykonać samemu adaptację ?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 21 cze 2016, o 20:07
autor: andy_M
Powinno być to
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/0AM)


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 24 cze 2016, o 08:31
autor: Zaj007
Objawy uszkodzonego sprzęgła często występują wyłącznie na 2. biegu. Dalej obstawiam, że to ich wina. Zrób adaptację a jak nie pomoże sugeruję zainteresowanie się sprzęgłami.

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 29 lip 2016, o 17:45
autor: derek
A wiec zrodlem problemu szarpania skrzyni biegow w moim przypadku byl uszkodzony pierscien magnetyczny abs w tylnym prawym kole. Roznice w odczycie predkosci poszczegolnych kol byly przetwarzane przez mechatronike i nie wiedziala do jakiej predkosci dobrac przelozenie. Poczatkowo samochod nie wylapywal bledu na czujniku absu a skrzynia juz czula ze jest cos nie tak. Po okolo 700 km blad abs esp tpm pojawil sie na desce i to nie na stale. Jak widac rozwulkanizowanie pierscienia abs w piascie postepowalo. Odczyt vcdsem pokazal blad czujnika co moze byc mylne i wymaga sprawdzenia kondycji podzespolow pod katem ewentualnych uszkodzen. Ja zauwazylem u siebie spuchniety pierscien i juz wiedzialek ze on jest przyczyna bledu. Po wymianie zintegrowanej z lozyskiem piasty kola wszystko wrocilo do normalnosci. Piasta wymaga odkrecenia sruby na klucz typu spline M18 i bez rury 1,8m nie odkrecilbym tego.

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 29 lip 2016, o 17:46
autor: szms
A to ciekawostka :D

Re: DSG 7 po wymianie mechatroniki

: 29 lip 2016, o 17:55
autor: derek
Oczywiscie w miare postepu w procesie degradacji pierscienia abs szarpania sie zwiekszaly i pojawialy sie na biegu oprocz wspomnianego 2 to jeszcze na 1,3 i wyczuwalne na 4. Choroba postepowala