Rozrząd w 2.8V6

piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

Mam już dostęp do serwisówki, poniżej instrukcja sprawdzenia paska ;)

Obrazek
loreno pisze: 15 paź 2020, o 19:16 jestem już umówiony na wymianę rozrządu w serwisie skody, co przy okazji warto wymienić i dlaczego - termostat i ....
Termostat, bo jest pod paskiem i jest w zestawie rozrządu (i tak trzeba nowy sprawdzić "w czajniku"),
zestaw rozrządu obowiązkowo razem z hydraulicznym napinaczem paska,
pasek wielorowkowy osprzętu (bo i tak będzie zdejmowany),
sprawdzić stan wizskozy

poza ASO
sprawdzić i oczyścić styki na opornicy wentylatora (jest od dołu podłużnicy po stronie kierowcy)
wymienić zbiornik spryskiwaczy na 6.5 L
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Awatar użytkownika
Sylwek90
Posty: 154
Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: Sylwek90 »

Jakie koszty wymiany w serwisie?
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

to informacje z serwisu skody :
" wymienione bedzie: zestaw rozrządu pasek + rolka napinajaca, śruby, pompa wody z uszczelką, płyn chłodniczy"
" oryginalny kompletny rozrząd z rolka napinająca oraz pompa wody z wymianą to koszt 2190 zł brutto po rabacie wyjdzie 1930 zł brutto"
dają 2 lata gwarancji lub 120 tys. km przebiegu - i to sami nie wiedzą jak to działa
chyba zrezygnuję, z prywatnej firmy mam robociznę 600 pln a sam mogę kupić coś z tego poniżej, proszę o poradę :
https://allegro.pl/kategoria/rozrzad-ko ... t-1-2-0717
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

czy taki komplet będzie odpowiedni
https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-p ... aj-pytanie
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

i jaki pasek klinowy jakiej firmy ?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

loreno pisze: 16 paź 2020, o 10:52 i jaki pasek klinowy jakiej firmy ?
pasek klinowy osprzętu to cokolwiek markowego: conti, dayco, mopar, bosch itd.
loreno pisze: 16 paź 2020, o 09:05 chyba zrezygnuję, z prywatnej firmy mam robociznę 600 pln a sam mogę kupić coś z tego poniżej, proszę o [...]
Nie kupuj gratów sam, wszystko ma tobie sprzedać warsztat wykonujący wymianę, oczywiście bierzesz na wszystko fakturę.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

ale aso skody wymienia tylko podstawowe rzeczy rozrządu jak wyżej napisałem, a za te dodatkowe to bajońskie sumy - termostat i uszczelka 200, hydrauliczny napinacz to 700, pasek też kilka stów, jakaś osłona może też być uszkodzona to kolejne 200 i gadał gość z serwisu tak przez godzinę, nic na piśmie
i na razie zrezygnowałem z umówionego terminu, tych rzeczy dodatkowych i co tam jeszcze wyskoczy to i tak nie mają na miejscu
jak warsztat kupi taki zestaw jak na allegro to doliczy sobie ze 300 ale wtedy dadzą gwarancje a jak tylko robocizna to nie ?
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

ok niech kupi warsztat ale czy to co na tej aukcji https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-p ... aj-pytanie
to jest odpowiedni komplet do wymiany ?
no i pasek i hydrauliczny napinacz paska ? jest ich wiele i mają różne ceny
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

co do tego rysunku to u mnie widać kawałek paska rozrządu i nie ma żadnych widocznych uszkodzeń ale nie zmieniany rozrząd do co najmniej 100 tys.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

Zestaw INA 530017931 jest ok.
Warsztat niech kupuje gdzie chce ;)
Napęd rozrządu można kupować samemu jak się go samemu zakłada, bo wtedy masz 100% pewności co do tego jak został zamontowany.

Jak kupisz graty, zamontuje je warsztat i po np. 30 tysiącach strzeli pasek, to warsztat będzie twierdził że to wina paska a sprzedawca zestawu, że to wina złego montażu.
Naprawdę te przykładowe 300 zł nie jest warte potencjalnych problemów, jak coś się spieprzy to uderzasz w 1 miejsce i masz wywalone, sprzedał i zamontował warsztat wiec on odpowiada.

Oczywiście na całą robotę i graty dokładna faktura z wyszczególnieniem robocizny i części.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
loreno
Posty: 42
Rejestracja: 3 paź 2020, o 20:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: loreno »

dzięki wielkie będę działał w tym kierunku, czy może masz jakąś poradę na podwójny rygiel ? siadam do auta a po chwili blokują się zamki i tylko odpalenie lub pilot może odblokować - a jak oba sposoby nawalą to co ? młotek na szyby trzeba mieć ?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

loreno pisze: 17 paź 2020, o 22:33 czy może masz jakąś poradę na podwójny rygiel ?
VCDS i adaptacja modułu komfortu (chyba 46)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Awatar użytkownika
colins
Posty: 39
Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: colins »

U mnie przy wymianie rozrządu warsztat rozdzielił zestaw rozrządu na dwie "części". Oddzielnie kupili mechanizm rozrządu i oddzielnie pompa wody. Właśnie w razie reklamacji, aby reklamować tylko pompę, a nie całość.

Jak wstawiłem do warsztatu to wymieniłem:

• wymiana rozrządu
o rolka napinacza (078109243S)
o rolka prowadząca (078109244H)
o pompa wody (078121006X)
o pasek (078109119J)
o napinacz hydrauliczny (078109479E)
o termostat (078121113G)

• wymiana paska wielorowkowego
o pasek wielorowkowy: 078903137BC
o napinacz paska: 078903133AB

Przy okazji uszczelniłem pokrywy zaworów (puściła wewnętrzna uszczelka i zalewało świece), wszystkie płyny, wszystkie filtry, świece i wentylator klimatyzacji (samochód drgał po załączeniu klimy). Zdecydowałem się na zakupy pół na pół. Części do rozrządu / pompy zostawiłem warsztatowi. Resztę kupiłem we własnym zakresie w hurtowni InterParts. Rozrząd poszedł firmy Contitech.
Awatar użytkownika
Sylwek90
Posty: 154
Rejestracja: 17 lip 2020, o 06:35
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: Sylwek90 »

colins pisze: 18 paź 2020, o 12:17 U mnie przy wymianie rozrządu warsztat rozdzielił zestaw rozrządu na dwie "części". Oddzielnie kupili mechanizm rozrządu i oddzielnie pompa wody. Właśnie w razie reklamacji, aby reklamować tylko pompę, a nie całość.

Jak wstawiłem do warsztatu to wymieniłem:

• wymiana rozrządu
o rolka napinacza (078109243S)
o rolka prowadząca (078109244H)
o pompa wody (078121006X)
o pasek (078109119J)
o napinacz hydrauliczny (078109479E)
o termostat (078121113G)

• wymiana paska wielorowkowego
o pasek wielorowkowy: 078903137BC
o napinacz paska: 078903133AB

Przy okazji uszczelniłem pokrywy zaworów (puściła wewnętrzna uszczelka i zalewało świece), wszystkie płyny, wszystkie filtry, świece i wentylator klimatyzacji (samochód drgał po załączeniu klimy). Zdecydowałem się na zakupy pół na pół. Części do rozrządu / pompy zostawiłem warsztatowi. Resztę kupiłem we własnym zakresie w hurtowni InterParts. Rozrząd poszedł firmy Contitech.
Jaki koszt?
Awatar użytkownika
colins
Posty: 39
Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Rozrząd w 2.8V6

Post autor: colins »

Wymiana rozrządu 500zł, zestaw Conti 852zł, pompa wody Hepu 272zł, termostat Wahler 94zł, pasek wielorowkowy Conti 92zł, napinacz paska INA 243zł.

Za pozostałe prace warsztat wziął 1300zł:
- wymiana płynów (olej silnikowy, olej skrzyni biegów, płyn ham., płyn wsp., płyn chł.)
- wymiana filtrów (paliwa, oleju) - Hengst
- uszczelnienie 2 pokryw (uszczelka zewnętrzna, wewnętrzna, uszczelka nastawnika, uszczelniacze wałków) - Elring, Febi, Reinz
- wymiana świec - NGK
- wymiana wentylatora chłodnicy - NRF
- wymiana tylnych łap belki - Lemforder
- regeneracja zacisku przedniego (wyciekał płyn)
- montaż nowej osłony silnika (przy okazji :))

Za części po mojej stronie wyszło 700zł.

Podsumowując sam koszt wymiany rozrządu + paska + napinacza:
- części ok 1550zł
- robocizna 500zł

Do rozrządu zdejmowany jest cały przód, więc wymiana paska i napinacza jest praktycznie w cenie rozrządu (ta sama robota). Nie dopłacałem za to.

Poleciałem trochę na grubo, ale część części już leżała i czekała na wymianę. Trochę dopłaciłem, ale przynajmniej nie musiałem sam się z tym później grzebać :evil:.
ODPOWIEDZ