Nie będę wrzucał instrukcji bo to własność Kufateca i sądząc po sposobie jej dystrybucji nie życzą sobie aby była upubliczniana. Mogę natomiast opisać procedurę instalacji modułu na własnym przykładzie
. Nie zrobiłem niestety zdjęć bo mocno mi się z instalacją spieszyło ze względu na fakt imprezy, która odbywała się w trakcie
0. Zdejmujemy klemę z aku
1. Demontujemy roletę bagażnika
2. Wyjmujemy pierwszą podłogę bagażnika (w przypadku auta z podwójna podłogą)
3. Wyjmujemy drugą podłogę bagażnika
4. Wyjmujemy 'piórnik' i koło zapasowe i w efekcie mamy gołą blaszaną podłogę
5. Wchodzimy do bagażnika
6. Demontujemy lewą szynę poprzez odkręcenie 3 torxów, które się w niej znajdują - widoczne patrząc od góry do środka szyny
7. Demontujemy plastikową boczną osłonę szyny poprzez odkręcenie 3 torxów, które trzymają ją z boku
8. Demontujemy 2 metalowe wsporniki szyny. Każdy ze wsporników mocowany jest 2 torxami.
9. Odkręcamy 3 torxy trzymające tylną część osłony bagażnika (szeroki na cały bagażnik plastik razem z alu w którym znajduje się klapka zasłaniająca mechanizm zamka)
10. Zdecydowanym energicznym ruchem ciągniemy cały element do góry. Trzyma się on na 4-5 spinkach, które muszą wyskoczyć z otworów
11. Demontujemy plastikowy górny panel osłaniający ostatni lewy słupek. Trzyma się on na 4 spinkach, które muszą wyskoczyć z otworów. Delikatnie łapie za krawędź i energicznym ruchem ciągniemy do siebie.
12. Pod osłoną słupka znajdują się 2 śruby trzymające cały bok tapicerki bagażnika. Odkręcamy je.
13. W lewym dolnym rogu bagażnika odnajdujemy 2 śruby (będą widoczne po wykonaniu czynności z p. 10), które trzymają tylną plastikową cześć boku tapicerki. Odkręcamy je.
14. Z lewego boku tapicerki demontujemy otwierany haczyk. Otwieramy go i odkręcamy torxa, który znajduje się w środku.
15. Również lewego boku tapicerki demontujemy pozostałe 3 haczyki poprzez wciśnięcie ich do środka i jednoczesne delikatne podważenie do góry.
16. Odkręcamy 3 torxy, które pokażą się nam po zdemontowaniu haczyków.
17. Odnajdujemy śrubę, która trzyma oparcie kanapy. Zlokalizowana jest ona przy samej podłodze bagażnika w miejscu łączenia kanapy (2+1). Po odkręceniu śruby wyjmujemy element, który trzymała.
18. Po położeniu lewej części kanapy (tej mniejszej) należy ją zdemontować poprzez wyciągniecie jej z bolca wystającego z okolic drzwi/tylnego nadkola. Ciężko to opisać, ale po odkręceniu śruby z p. 17 wszystko będzie bardziej zrozumiałe
.
Uwaga na kabel od podgrzewania oparcia - jeżeli jest
19. Po zdemontowaniu 'mniejszej połówki' oparcia kanapy producent zaleca zdemontować boczek 'osłaniający' przestrzeń pomiędzy oparciem kanapy, a samymi drzwiami. Ja tego nie robiłem bo tam znajduje się boczny airbag.
20. Po zdemontowaniu elementu z p. 19/ lub bez jego demontażu zabieramy się za odchylenie plastikowej górny części boku bagażnika (ta po której 'jeździ' roleta) poprzez delikatne uniesienie do góry i odpięcie wtyczki idącej do ładowania latarki.
21. W tym momencie zauważamy, że cały 'materiałowy' boczek bagażnika możemy zdjąć podnosząc go do góry. Jedyne co należy wcześniej zrobić to odpiąć zasilanie zapalniczki.
22. Po zdjęciu boku tapicerki bagażnika zaglądamy pod spód półki na której trzyma się plastik po którym jeździ roleta - ten który podnosiliśmy do góry w p. 20 i widzimy tam sterownik odpowiedzialny za tylną klapę, do którego wpięte są 3 wtyczki.
23. Moduł posiada 5 kabli. 3 z nich należy przylutować do odpowiednich kabli/pinów we wtyczce 26 pinowej, 2 pozostałe to zasilanie i lutujemy je do środkowej wtyczki gdzie są tylko 2 kable - jest to zasilanie sterownika. U mnie udało się to zrobić tak, że z oryginalnych wtyczek wysunięte zostały piny i dodatkowe kable modułu zostały do nich dolutowane po czym ponownie umieszczone w złączu, bez żadnego cięcia oryginalnych kabli.
24. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
25. Nie panikujemy jak po założeniu klemy nie działa nam domykanie szyb i na żadne sygnały nie reaguje klapa czy lusterka. Wsiadamy do auta, odpalamy silnik. Opuszczamy wszystkie szyby na maksa w dół, po czym podnosimy je maksymalnie do góry. Klapę zamykamy ręcznie równomiernie naciskając na nią z obu stron. Lusterka składamy pokrętłem w środku auta. Całość w ten sposób poprawnie się inicjalizuję po utracie aku.
26. Tym bardziej nie panikujemy kiedy widzimy na zegarach błędy ABS-u, ESP i wspomagania. Ruszamy przed siebie i widzimy jak 'awaryjne' kontrolki zaczynają gasnąć.
27. Testujemy zdalne zamykanie klapy.
Sam moduł działa dokładnie tak jak opisał to producent. Postaram się może jeszcze dzisiaj wrzucić jakieś wideo.
Montaż zajął mi ~1.5h przy bardzo delikatnym obchodzeniu się z autem - robiłem to pierwszy raz
.
Uprzedzę ewentualne pytania. Po złożeniu wszystkiego do kupy nic we wnętrzu nie stuka
EDIT: Na briskoda.com ktoś wrzucił link do instrukcji, co złego to nie ja
http://dl.dropbox.com/u/6690261/Heckklappenmodul.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest i obiecany filmik
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=WGq52hUq64E[/youtube]