Olej z bagnetu
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2015, o 10:31
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Częstochowa
Olej z bagnetu
Witam
Na wstępnie z góry przepraszam jeśli dubluję temat, ale przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Jak to jest z tym chlapaniem oleju spod bagnetu ?
Zauważyłem, że przy odpalonym silniku , po wyjęciu bagnetu i na wolnych obrotach pojawiają się kropelki oleju.
W Internecie można znaleźć różne wersje, jedni mówią , że to normalne póki samoczynnie nie wypycha bagnetu a inni, że to bardzo źle.
Jakie jest Wasze zdanie ?
Dziękuję i pozdrawiam
Na wstępnie z góry przepraszam jeśli dubluję temat, ale przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Jak to jest z tym chlapaniem oleju spod bagnetu ?
Zauważyłem, że przy odpalonym silniku , po wyjęciu bagnetu i na wolnych obrotach pojawiają się kropelki oleju.
W Internecie można znaleźć różne wersje, jedni mówią , że to normalne póki samoczynnie nie wypycha bagnetu a inni, że to bardzo źle.
Jakie jest Wasze zdanie ?
Dziękuję i pozdrawiam
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Olej z bagnetu
no jak... nie powinienes wyjmować bagnetu hjak jest zapalony silnik!!!! moim zdaniem jak wywala olej to normalna sprawa.
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: EL
Re: Olej z bagnetu
nawet przy uchwycie bagnetu jest uszczelka . po cos ona jest zapewne
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Olej z bagnetu
Jafer, w Twoim silniku (jak w każdym innym PD od VW) odpowietrzanie skrzyni korbowej silnika jest realizowane tylko i wyłącznie poprzez układ zabudowany w górnej pokrywie zaworowej ("podwójne dno" z labiryntem kanalików separujących mgiełkę olejową i membraną pełniąca rolę odmy "kompensującej" CAŁKOWICIE NATURALNĄ I TYPOWĄ kompresję oraz dekompresję tej przestrzeni).
Właśnie z powyższego powodu, nawet w najbardziej sprawnej i fabrycznie nowej jednostce tego rodzaju (PD) - wyjęcie bagnetu i/lub poluzowanie korka wlewu oleju w deklu zaworowym zaburza działanie odmy, co MUSI skutkować wychlapywaniem mgiełki olejowej.
W innych silnikach odpowietrzanie przestrzeni korbowej zazwyczaj odbywa się bezpośrednio już z tego poziomu i dlatego nie ma takiego chlapania ani "spod" bagnetu, ani spod korka wlewu oleju (o ile wszystko jest sprawne).
Właśnie z powyższego powodu, nawet w najbardziej sprawnej i fabrycznie nowej jednostce tego rodzaju (PD) - wyjęcie bagnetu i/lub poluzowanie korka wlewu oleju w deklu zaworowym zaburza działanie odmy, co MUSI skutkować wychlapywaniem mgiełki olejowej.
W innych silnikach odpowietrzanie przestrzeni korbowej zazwyczaj odbywa się bezpośrednio już z tego poziomu i dlatego nie ma takiego chlapania ani "spod" bagnetu, ani spod korka wlewu oleju (o ile wszystko jest sprawne).
Pozdrawiam.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Olej z bagnetu
A na przykład po to żeby wprowadzić i sprawdzić tzw. u-rurką kompresję w skrzyni korbowej silnika (nie dotyczy m.in. PD).kamracik pisze:Tym nie mniej nie wyjmuje się bagnetu na odpalonym silniku, bo i po co?
Nadto już częściowe wysunięcie bagnetu w większości przypadków odpowiada WSTĘPNIE na wątpliwość, czy wyżej wspomniana kompresja (na biegu jałowym, bo powyżej pojawia się dekompresja) nie jest podejrzanie wysoka, co może świadczyć o nadmiernym zużyciu pierścieni tłokowych i/lub gładzi cylindra.
I tak dalej ...........
Pozdrawiam.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Olej z bagnetu
No tak, ale robi to osoba, która ma o tym pojęcie, a nie taka, która tylko sprawdza poziom oleju raz na rok przed wyjazdem na wakacje
Re: Olej z bagnetu
ja poziom sprawdzam co tydzień oleju i G13, profilaktycznie:) ale na wyłączonym silniku, jak jest ciepły 90 stopni i po odczekaniu 5-10 minut od zgaszenia zapłonu żeby olej spłynął:)
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2015, o 10:31
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Olej z bagnetu
Dziękuję za opinię i odpowiedzi. Dodam też, iż wiem jak się sprawdza olej w silniku
Jednak nie jestem mechanikiem a teorie odnośnie "chlapanie z bagnetu" pojawiają się różne.
Już miałem info, że muszę szukać silnika bo ten się kończy
Jednak nie jestem mechanikiem a teorie odnośnie "chlapanie z bagnetu" pojawiają się różne.
Już miałem info, że muszę szukać silnika bo ten się kończy
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź