Obniżamy nasze Superby
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Badalem troche temat i dowiedzialem sie, ze:
1. Sprezyny Eibacha -30 mm nie pasuja do wersji 4x4 (info ze strony potwierdzone przez krajowego dystrybutora)
2. Pasuja H&R -40 mm
3. Obnizenie przy H&R wyniesie ok. 64 mm (24 mm fabrycznego podniesienia i 40 mm od serii) - info od krajowego dystrybutora H&R aczkolwiek nie wiadomo dokladnie ile
4. Mocowania amortyzatorow sa identyczne niezaleznie od napedu Fwd/Awd
5. Problem stanowi dobor amortyzatora. Seria odpada bo roznica (64 mm) jest za wielka. Do niewielkich obnizen (25-35mm) Zerkopol podobno poleca Bilsteina B6 dla tych, dla ktorych B8 jest za twardy. Ale obawiam sie, ze H&R przekracza ewentualna tolerancje B6 i ten amortyzator szybko by sie skonczyl. A B8 jest podobno bardzo twardy. Na tyle twardy, ze przy kiepskiej nawierzchni auto moze miec problemy z przyczepnoscia.
PS. Dowiedzialem sie troche o amorkach i wyglada na to, ze pasuja Koni Sport z regulacja twardosci albo Bilstein B6 po ewentualnych drobnych przerobkach w fabrycznym serwisie.
1. Sprezyny Eibacha -30 mm nie pasuja do wersji 4x4 (info ze strony potwierdzone przez krajowego dystrybutora)
2. Pasuja H&R -40 mm
3. Obnizenie przy H&R wyniesie ok. 64 mm (24 mm fabrycznego podniesienia i 40 mm od serii) - info od krajowego dystrybutora H&R aczkolwiek nie wiadomo dokladnie ile
4. Mocowania amortyzatorow sa identyczne niezaleznie od napedu Fwd/Awd
5. Problem stanowi dobor amortyzatora. Seria odpada bo roznica (64 mm) jest za wielka. Do niewielkich obnizen (25-35mm) Zerkopol podobno poleca Bilsteina B6 dla tych, dla ktorych B8 jest za twardy. Ale obawiam sie, ze H&R przekracza ewentualna tolerancje B6 i ten amortyzator szybko by sie skonczyl. A B8 jest podobno bardzo twardy. Na tyle twardy, ze przy kiepskiej nawierzchni auto moze miec problemy z przyczepnoscia.
PS. Dowiedzialem sie troche o amorkach i wyglada na to, ze pasuja Koni Sport z regulacja twardosci albo Bilstein B6 po ewentualnych drobnych przerobkach w fabrycznym serwisie.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Obniżamy nasze Superby
A skąd masz te 24mm fabrycznego podniesienia ?
Cholera dobrze że wokół tego latasz ale znowu mamy gdybanie
Jestem ciekaw czy kiedyś pojawi się gotowiec, jak to zrobić dobrze
Cholera dobrze że wokół tego latasz ale znowu mamy gdybanie
Jestem ciekaw czy kiedyś pojawi się gotowiec, jak to zrobić dobrze
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Biorąc pod uwagę, że robiąc audio rozebrałeś połowę auta to obniżenie auta nie będzie dla Ciebie wyzwaniem Misiektt
Z dobrych sprężyn do naszych bolidów pasują H&R. Amortyzatory trzeba wymienić na sportowe - Bilstein B6 albo Koni Sport. B8 są tak twarde, że właściwie nie nadają się na nasze drogi a na mocno dziurawej drodze mogą być wręcz niebezpieczne. Bilsteiny B6 można trochę dostosować do potrzeb w fabrycznym serwisie (np. Zerkopol w Wawie - bardzo pomocny Pan Tadeusz Bieńczyk).
Obniżenie w wersjach 1.8 TSI i 2.0 TDI wyniesie prawdopodobnie 30 mm od standardowej serii (przez co rozumiem np. 1.8 TSI bez 4x4). W 3.6 Fsi powinno to być -40mm.
Z dobrych sprężyn do naszych bolidów pasują H&R. Amortyzatory trzeba wymienić na sportowe - Bilstein B6 albo Koni Sport. B8 są tak twarde, że właściwie nie nadają się na nasze drogi a na mocno dziurawej drodze mogą być wręcz niebezpieczne. Bilsteiny B6 można trochę dostosować do potrzeb w fabrycznym serwisie (np. Zerkopol w Wawie - bardzo pomocny Pan Tadeusz Bieńczyk).
Obniżenie w wersjach 1.8 TSI i 2.0 TDI wyniesie prawdopodobnie 30 mm od standardowej serii (przez co rozumiem np. 1.8 TSI bez 4x4). W 3.6 Fsi powinno to być -40mm.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Obniżamy nasze Superby
Tia problem w tym jaki niestandartowy zestaw dobrać żeby było SI.
H&R w rozmowie telefonicznej powiedzieli, że może być seria tu padają informacje, że
nie może być seria itd itp. Ciężko dostać jednoznaczną odpowiedź.
H&R w rozmowie telefonicznej powiedzieli, że może być seria tu padają informacje, że
nie może być seria itd itp. Ciężko dostać jednoznaczną odpowiedź.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Jeśli chodzi o amortyzatory to nie może być seria do H&R - seria jest zdecydowanie za miękka. Ale w Bilsteiny warto zainwestować bo to bardzo trwały produkt. Przelatasz na nich 100 000 km a potem zregenerujesz i zrobisz drugie tyle.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- KriSSo
- Posty: 287
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Obniżamy nasze Superby
Mógłbyś podać skąd posiadasz taką informację? Czy jeździłeś na Bilsteinie B8?Zuber pisze: B8 są tak twarde, że właściwie nie nadają się na nasze drogi a na mocno dziurawej drodze mogą być wręcz niebezpieczne.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Nie ale jeździło na nich wiele osób, które opisują swoje wrażenia w necie. W Zerkopolu właściwie nie montują ich przy obniżeniach do 45 mm i co najwyżej modyfikują B6, właśnie z uwagi na twardość. Weź pod uwagę, że S2 to dupowóz z miękkimi amorami i dla większości przesiadka na B6 i tak będzie lekkim szokiem.
A B8 mogą być niebezpieczne bo są bardzo twarde i mają krótki skok i na mocno dziurawej drodze albo np. tarce koła nie będą miały należytego kontaktu z nawierzchnią. Pamiętasz słynny wypadek Zientarskiego w Ferrari?
A B8 mogą być niebezpieczne bo są bardzo twarde i mają krótki skok i na mocno dziurawej drodze albo np. tarce koła nie będą miały należytego kontaktu z nawierzchnią. Pamiętasz słynny wypadek Zientarskiego w Ferrari?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Obniżamy nasze Superby
Zuber, czemu nie rozważysz Skodziankowych amortyzatorów z opcji 'Sportowe zawieszenie'? Twardsze i fabrycznie dostosowane do -20mm (inny numer części), u mnie doskonale sprawdzają się przy -40mm.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Chocby z uwagi na cene (ponad 2 kafle). Za to bede mial juz prawie regulowane Koni Sport a B6 beda nawet odrobine tansze.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Czy ktoś może powiedzieć mi co to za felgi? Chodzi mi głównie o rozmiar (17/18).
http://www.superb-forum.de/forum/downlo ... php?id=941" onclick="window.open(this.href);return false;
Właściciel autka (1.8 tsi 4x4) pisze, że jest już na H&R a wydaje mi się, że nie jest zbyt nisko - dziura w nadkolu jest wyraźna. I podobno obniżenie wyniosło 3 cm - przód z 69,5 cm na 66,5 a tył z 71 na 68 cm. Więc stosunkowo niewiele. To i tak jakieś 5 cm wyżej niż u Awdurka na zawieszeniu sportowym. Prawdę mówiąc niewiele już z tego rozumiem
http://www.superb-forum.de/forum/downlo ... php?id=941" onclick="window.open(this.href);return false;
Właściciel autka (1.8 tsi 4x4) pisze, że jest już na H&R a wydaje mi się, że nie jest zbyt nisko - dziura w nadkolu jest wyraźna. I podobno obniżenie wyniosło 3 cm - przód z 69,5 cm na 66,5 a tył z 71 na 68 cm. Więc stosunkowo niewiele. To i tak jakieś 5 cm wyżej niż u Awdurka na zawieszeniu sportowym. Prawdę mówiąc niewiele już z tego rozumiem
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Obniżamy nasze Superby
18"Zuber pisze:Czy ktoś może powiedzieć mi co to za felgi? Chodzi mi głównie o rozmiar (17/18).
http://www.superb-forum.de/forum/downlo ... php?id=941" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Ehh chlopaki.
Rozejrzyjcie sie za zawiecha KW. Robia naprawde dobre zawiasy i kupcie sobie komplet. Na stronie producenta macie kilka rodzaji od v1 po racing itp. Ja ostatnio wkladalem do Bory Variant zawiasa z KW i zostala osadzona naprawde nisko i jezdzi sie normalnie. Ale jesli oczekujecie komfortu to odradzam. W SS2 mam tez te sportowe zawieszenie ale szczerze mowiac jest ona i tak komfortowe ale uwydatnia wieksza felge. Czyli wizualnie felga 18 wydaje sie wieksza i lepiej osadzona w nadkolu.
Co do twardosci to w Mini Cooperze S mam zawieszenie wrzucone sportowe, utwardzone i obnizone i plomby wypadaja na naszych drogach. Takze lepiej przejedzcie sie samochodem z obnizonym zawieszeniem salonowo a w warsztacie tuningowym. Owszem sa zestawy co macie jeszcze mozliwosc regulacji stopnia tlumienia i twardosci co za tym idzie cena. Jesli ktos jezdzi po kretych drogach to warto jesli trasy to w sumie tez ale do miasta odradzam.
Jak cos to PW
Rozejrzyjcie sie za zawiecha KW. Robia naprawde dobre zawiasy i kupcie sobie komplet. Na stronie producenta macie kilka rodzaji od v1 po racing itp. Ja ostatnio wkladalem do Bory Variant zawiasa z KW i zostala osadzona naprawde nisko i jezdzi sie normalnie. Ale jesli oczekujecie komfortu to odradzam. W SS2 mam tez te sportowe zawieszenie ale szczerze mowiac jest ona i tak komfortowe ale uwydatnia wieksza felge. Czyli wizualnie felga 18 wydaje sie wieksza i lepiej osadzona w nadkolu.
Co do twardosci to w Mini Cooperze S mam zawieszenie wrzucone sportowe, utwardzone i obnizone i plomby wypadaja na naszych drogach. Takze lepiej przejedzcie sie samochodem z obnizonym zawieszeniem salonowo a w warsztacie tuningowym. Owszem sa zestawy co macie jeszcze mozliwosc regulacji stopnia tlumienia i twardosci co za tym idzie cena. Jesli ktos jezdzi po kretych drogach to warto jesli trasy to w sumie tez ale do miasta odradzam.
Jak cos to PW
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Obniżamy nasze Superby
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 17:43 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪