Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 140KM 305Nm
Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Witam.
Przymierzam się do wymiany dwumasy. Mam 1.6 TDI start&stop. Z tego co wyczytałem inny zestaw jest do silnika z systemem S&S, a inny do wersji bez tego systemu.
Czy można zamontować zestawy DM zamiennie, tzn czy mogę zamontować u siebie zestaw nie przeznaczony do systemu S&S (wyłączając S&S).
Czy po VINie :TMBJJ73T5B9056028 mogę sprawdzić jaki zestaw kupić: SACHS czy LUK.
Przymierzam się do wymiany dwumasy. Mam 1.6 TDI start&stop. Z tego co wyczytałem inny zestaw jest do silnika z systemem S&S, a inny do wersji bez tego systemu.
Czy można zamontować zestawy DM zamiennie, tzn czy mogę zamontować u siebie zestaw nie przeznaczony do systemu S&S (wyłączając S&S).
Czy po VINie :TMBJJ73T5B9056028 mogę sprawdzić jaki zestaw kupić: SACHS czy LUK.
- texas
- Posty: 351
- Rejestracja: 18 lis 2014, o 15:16
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Załóż jednomas. Bedzie najtaniej. Od ss wyciagnij bezpiecznik. Bedzie mega tanio. I przywitaj sie w odpowiednim dziale. To akurat nie kosztuje...
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 140KM 305Nm
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
W między czasie naprawiłem błąd i już się przywitałem.
Piotrze czytamy ze zrozumieniem.
Piotrze czytamy ze zrozumieniem.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Nie wiem jak to wygląda z tymi dwumasami ale odnośnie wyboru firmy.. W swoim 2.0 CFGB dostałem wytyczne od niemieckiego serwisu aby nie stosować podczas wymiany zestawu firmy Sachs ponieważ zawierają jakiś błąd konstrukcyjny dlatego u siebie zamontowalem LUK
Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
- RybaDK
- Posty: 293
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:22
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Darek
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Ja do swojej S2fl 2010 1.6 Tdi wymieniłem dwumas z kompletnym sprzęgłem i kupiłem cały dwumas Sachs i sprzęgło luka bo było 100 zł tańsze a okazało się że w pudełku był zapakowany Sachs :'(
Za to w drugim moim aucie S2 2.0tdi 140 2009 walnął mi wysprzeglik sprzęgło fabrycznie było sachs i wymieniłem cały komplet z dwumasa na Luk bo i tak przy 30tys km delikatnie dzwoniła mi już dwumasa a w serwisie powiedzieli ze każdy tak ma i tak działa dwumasa. Auto sprzedałem przy 180tys km koledze teraz ma 290tys km i dalej sprzęgło cichutko i mięciutkio chodzi.
Wg mnie Sachs jedzie na legendzie a Luk to porządny sprzęt.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Za to w drugim moim aucie S2 2.0tdi 140 2009 walnął mi wysprzeglik sprzęgło fabrycznie było sachs i wymieniłem cały komplet z dwumasa na Luk bo i tak przy 30tys km delikatnie dzwoniła mi już dwumasa a w serwisie powiedzieli ze każdy tak ma i tak działa dwumasa. Auto sprzedałem przy 180tys km koledze teraz ma 290tys km i dalej sprzęgło cichutko i mięciutkio chodzi.
Wg mnie Sachs jedzie na legendzie a Luk to porządny sprzęt.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 2 cze 2014, o 06:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Unterfranken / BY / DE
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Fabrycznie w cfgb był Sachs a skoro kazali wymienić na LUK to coś w tym musi byc
Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-T560 mit Tapatalk
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 16:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 140KM 305Nm
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Skody - stwierdzili, iż u mnie nie ma dwumasy tylko jest zwykłe koło zamachowe. Natomiast podczas ruszania (puszczania sprzęgła na 1 biegu) czuć takie jakby delikatne podskakiwanie auta.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
To dodaj więcej gazu to nie będziesz kangura robił.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
ja bym świece sprawdził i to nie zart...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
na odległość, to mocno zużyte sprzęgło lub problem z dociskiemgrenek9 pisze:Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Skody - stwierdzili, iż u mnie nie ma dwumasy tylko jest zwykłe koło zamachowe. Natomiast podczas ruszania (puszczania sprzęgła na 1 biegu) czuć takie jakby delikatne podskakiwanie auta.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 sty 2021, o 20:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Rafał
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Odkope trochę temat u mnie podczas pracy na luzie dodając gazy troszkę szarpie silnik i teraz czy to może być winne sprzęgło czy któraś poduszka silnika siada i jak w końcu jest z tym dwumasem w motorze 1.6z funkcją start stop
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
ale szarpie Ci cały czas jak podniesiesz obroty do np1200 czy tylko podczas dodawania gazu zanim dojedziesz do tych obrotów ?
nie ma dwumasy w 1,6 tdi 105KM , symbol silnika CAYC .
nie ma dwumasy w 1,6 tdi 105KM , symbol silnika CAYC .
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 sty 2021, o 20:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Rafał
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Już rozwiązałem zagadkę poprostu za bardzo stosowałem się do wskazań na ekranie komputera zamiast wyczuć silnik jak miał za ciężko plus super nowina że nie ma dwumasy całe życie jeździłem na LPG a tu inne troszkę parametry
Re: Dwumasa do systemu Start&Stop - wymiana.
Wyświetlaną sugestię zmiany biegu wyrzuć ze świadomości.