OBD11 - kodowanie

Marianek
Posty: 193
Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Marianek »

a jak wygląda ta reakcja na pieszych na zegarach--- uruchamia sie po prostu emergency assist, czy jest jakaś dodatkowa informacja?
bradecline
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2023, o 14:08
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Paweł

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: bradecline »

Marianek pisze: 22 lis 2023, o 07:32 mam kamerę 2Q0 i w moim przypadku wystarczyło zmienić ustawienie:

sterownik A5 > długie kodowanie

"Point_of_Intervention"-> zmiana z "late_setting_over_menu" na "early setting over menu"
Moje obecne ustawienie to "early", zobaczę czy zmiana na "early setting over menu" przyniesie jakąś zmianę.
bradecline
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2023, o 14:08
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Paweł

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: bradecline »

Po zmianie na "early setting over menu" przypomniałem sobie, że jednak sprawdzałem to ustawienie i wiem, dlaczego wróciłem z powrotem do ustawienia "early".
Niezależnie od tego, czy w ustawieniach Lane Assist funkcja "Adaptacyjne prowadzenie po torze" jest włączona czy nie, Lane Assist zachowuje się w ten sam sposób - "leniwe" odbijanie od linii do linii.
Jeśli adaptacja jest wyłączona, to w momencie włączenia Travel Assist funkcja sama się włącza, a przy wyłączeniu TA automatycznie się wyłącza. Widoczne jest to na załączonym nagraniu - w 5. sekundzie włączam TA i włącza się adaptacja, w 11. sekundzie wyłączenie TA powoduje wyłączenie adaptacji. Sorki za niewyraźne nagranie, telefon w kluczowym momencie złapał ostrość na wieńcu kierownicy, ale przy przyjrzeniu się widać opisywane przeze mnie zachowanie.

Jeśli adaptacja jest włączona, to w momencie włączenia/wyłączenia TA adaptacja cały czas jest włączona.

Zainstalowana u mnie kamera to 2Q0980653.

EDIT: względem dostępnych w internecie kodowań widzę u siebie różnicę - "HC Variante" mam zakodowane na 2, podczas gdy procedura kodowania Lane Assist wymaga wartości 1. Ale z kolei w wątku dotyczącym Octavii widzę, że "HC Variante=2" jest wymagane przez TA. (https://www.briskoda.net/forums/topic/5 ... nt=5714754)
Tutaj z kolei pan twierdzi, że przy "variante 4" działają oba (tam wątek dotyczy TA + asystenta jazdy w korku) (https://www.skodacommunity.de/threads/l ... st-2145387)
Generalnie doszedłem do wniosku, że przy wolnym wieczorze poeksperymentuję z wartościami HC Variante.
komoornik
Posty: 1025
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: komoornik »

Daj znać co z tego wyjdzie.

Ja faktycznie dotarłem tylko do takich informacji że z wyłączonym TA mimo zmian kodowania nigdy nie zachowuje się tak dobrze jak z włączonym TA.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2023, o 21:39 przez komoornik, łącznie zmieniany 1 raz.
bradecline
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2023, o 14:08
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Paweł

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: bradecline »

Dotarłeś do prawdziwych informacji, TA jest jednak niezastąpione.
Na którymś forum dotarłem do następującego kodowania

Kod: Zaznacz cały

 THIS ACTIVATES A SORT OF TRAVEL ASSIST. TO WORK,
 THE LANE ASSIST EARLY MUST ALSO BE CODED AND THE ACC
 MUST BE ACTIVE WITH THE SET SPEED. IT ALSO WORKS UNDER 60 KM/H.
- Select Module A5 (Driver Assistance)
- Select Long Coding
- Select HC Variant
- Set To Variant 1
- Select Adaptive Cruise control
- Select Long coding
- Select PACC Reaction to end of Traffic Jam
- Set to Regulator adaption with speed adaption
- Select PACC regulation on priority
- Set to Active
Jego rezultat był następujący:
Niereagujący przycisk TA (skutek HC Variante = 1)
ALA działający jako „normalny” asystent pasa ruchu - aktywujący się samoczynnie po osiągnięciu 60km/h.
Przy włączeniu ACC po przekroczeniu 60km/h włącza się AŁA, jeśli tempomat nas wyhamuje (czy to przy wykryciu pojazdu czy też przy zmniejszeniu prędkości docelowej) ALA jest dalej aktywne poniżej 60km/h. Gdy wyłączymy ACC to niezależnie od warunków musimy ponownie rozbujać się do magicznych 60km/h by mieć ALA.

Na ten moment odpuszczam dalsze zabawy, ustawienie ACC na 30km/h przy włączonym TA daje mi efekt bardzo zbliżony do oczekiwanego.
Marianek
Posty: 193
Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Marianek »

no to spróbuj ustawić HC variante=4--
szukałem info czym one się różnią ale bez większych efektów--- tylko tyle, że są to różne poziomy jazdy autonomicznej
ja mam 1-- bo nie mam TA
u ciebie jest 2-- masz TA
to może ta 4 jest właściwa
bradecline
Posty: 6
Rejestracja: 20 lis 2023, o 14:08
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Paweł

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: bradecline »

Nie walczyłem z kodowaniami powiązanymi z lane assist, ale za to podrzucam dwa zweryfikowane kodowania, które nie pojawiały się w tym wątku (a przynajmniej wyszukiwarka nic mi nie powiedziała na ten temat). MY2024

Światła z lusterek przy cofaniu
Przy włączeniu biegu wstecznego (lub czujników parkowania) załączają się dodatkowo lampki spod lusterek bocznych służące do oświetlenia przestrzeni wokół pojazdu. Podobno działa tylko przy obecnym Area View (system kamer 360 stopni).

Kod: Zaznacz cały

Moduł 09 - Central Electrics
Adaptacje (kod dostępu 31347)
Aussenlicht_uebergreifend -> [i]Umfeldleuchte als Manoevrierleuchte[/i] zmieniamy na active

Moduł 6C - Rear camera
Kodowanie
Manoeuvre Light zmieniamy na on
Skala prędkościomierza
Pozwala na zmianę skali prędkościomierza wirtualnego kokpitu z domyślnych 260km/h na 280km/h lub 240km/h. Dodatkowo, istnieje możliwość zagęszczenia skali (widoczne na obrazku, przykład z Octavii, ale na zegarach Superba wygląda podobnie - w wolnej chwili postaram się wrzucić swoje zdjęcie) https://ibb.co/LRzHmBK
Dorzucam też link do filmu z Octavii opisującego możliwości kodowania. Są drobne rozbieżności względem Superba, gdyż kodowanie "280 + zagęszczona skala" w Superbie to wartość 5, w Octavii 4.

Kod: Zaznacz cały

Moduł 17 - Dashboard
Adaptacje (kod dostępu 23257)
Tachometer end value - zmieniamy na:
Version 1 - skala do 280km/h
Version 2 - skala do 240km/h
Version 5 - skala do 280km/h z dodatkową skalą
Awatar użytkownika
HansHawk
Posty: 73
Rejestracja: 28 wrz 2018, o 17:59
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: HansHawk »

Witam,
Czy jest jakaś możliwość uruchamiania Android Auto w Bolero z 2018 r. automatycznie?
Chodzi mi o ten upierdliwy komunikat o łączeniu, który trzeba na ekranie wyklikać: "ANULUJ" lub "OK".
Przy łączeniu kablem USB ten monit pojawia się sporadycznie, jednak przy użyciu CarLinkIt 5.0 Air - za każdym razem.

Chodzi mi o to, czy idzie zakodować przez OBD11, żeby nie trzeba było tego klikać?
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: polowiec »

HansHawk pisze: 30 lis 2023, o 12:02 Witam,
Czy jest jakaś możliwość uruchamiania Android Auto w Bolero z 2018 r. automatycznie?
Chodzi mi o ten upierdliwy komunikat o łączeniu, który trzeba na ekranie wyklikać: "ANULUJ" lub "OK".
Przy łączeniu kablem USB ten monit pojawia się sporadycznie, jednak przy użyciu CarLinkIt 5.0 Air - za każdym razem.

Chodzi mi o to, czy idzie zakodować przez OBD11, żeby nie trzeba było tego klikać?
Rozparuj telefon z radia (ma sie laczyc tylko z Carlinkiem 5.0).
Inaczej laczy Ci sie jako pierwszy z bluetooth z radiem i carlink sie nie laczy z automatu.
Awatar użytkownika
HansHawk
Posty: 73
Rejestracja: 28 wrz 2018, o 17:59
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: HansHawk »

Wpadłem już na to, niestety nie przynosi rezultatu. Zastanawiam się nad ustawieniem w Autolinku Startup Delay = 20 s, tyle mniej więcej zajmuje mojemu MIB odpalenie Smartlinka. Podjrzewam, że przy połączeniu przez USB, urządzenie czeka na sygnał po kablu z USB, natomiast przy połączeniu bezprzew. odpytuje co kilka sekund i kiedy dostaje zonka traktuje połączenie jako potencjalnie niechciane / niebezpieczne i stąd ten monit.
Potestuję jutro.
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: polowiec »

HansHawk pisze: 30 lis 2023, o 18:27 Wpadłem już na to, niestety nie przynosi rezultatu. Zastanawiam się nad ustawieniem w Autolinku Startup Delay = 20 s, tyle mniej więcej zajmuje mojemu MIB odpalenie Smartlinka. Podjrzewam, że przy połączeniu przez USB, urządzenie czeka na sygnał po kablu z USB, natomiast przy połączeniu bezprzew. odpytuje co kilka sekund i kiedy dostaje zonka traktuje połączenie jako potencjalnie niechciane / niebezpieczne i stąd ten monit.
Potestuję jutro.
A jakia masz wersje Androida? Testowales z innym telefonem?
Awatar użytkownika
HansHawk
Posty: 73
Rejestracja: 28 wrz 2018, o 17:59
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: HansHawk »

Android 14, testowałem na różnych telefonach, zawsze to samo.
Huger85
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2024, o 12:50
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Imię: Piotrek

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Huger85 »

Cześć. Przez rok korzystałem z planu pro, ustawiłem sobie chyba wszystko o czym przeczytałem na tym forum, a co było możliwe w moim aucie. Uznałem, że 200 zł za kolejny rok to za dużo i zamieniłem OBD Eleven na urządzenie Vgate pro i aplikację na androida carscanner. Cały biznes wyszedł mnie 100 zł za kostkę i 25zł za bezterminową licencję pro aplikacji. Po kilku dniach używania jestem zachwycony. Nie widzę kodowań, które mogłem wykonać, a tutaj nie ma. Ustawienia VC, MIB2, bajery ze światłami, start stop, domykanie szyb, akumulator, interwały przeglądu i mnóstwo innych. Prosto i czytelnie. Do bardziej zaawansowanych kombinacji OBD11 nie używałem także się nie wypowiem. Szata graficzna jest dużo bardziej uboga, zmiany w ustawieniach działają ciut wolniej. Uważam jednak, że jednorazowy wydatek 125 zł przykrywa te drobne niedogodności.
Awatar użytkownika
mike_cz
Posty: 35
Rejestracja: 20 lis 2017, o 07:46
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: mike_cz »

Cześć, sS3 z 2020 czy podpowie ktoś jak zakodować 2 rzeczy?
1. Opóźnienie na 60s zamiast 20 wyświetlania komunikatu "przejmij kierowanie" przy ALA (przy okazji jak rozpoznać czy mam kierownice pojemnościową)
2. VC, w środku obrotomierza ustawiłem asystentów, chciałbym w prędkościomierzu ustawić prędkość - w środku koła a nie taka mała poniżej. Prędkość w środku mogę mieć tylko ustawiona na ekranie auto, na pozostałych nie jest dostępna do wyboru.

M.
komoornik
Posty: 1025
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: komoornik »

Kierownice pojemnościowe to tylko te z nowym designem - czyli domyślnie te dwuramienne.

60s lane assist jest możliwy tylko z kamerą 3Q0 którą prawdopodobnie masz - ale to nie jest kodowanie a parametryzacja, OBD11 nie wystarczy.
ODPOWIEDZ