Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Poreb pisze:Większość kierowców tych bolidów zna tylko układ 0-1 i zmiana biegów na czerwonym polu
W wolnossących silnikach prawie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie
Start z bardzo wysokich obrotów (przy dobrej nawierzchni/oponie) + zmiana biegów tuż przed odcięciem... Przynajmniej w Hondzie dawało to najlepsze czasy na 1/4 mili
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017 Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
kamracik pisze:Kiedy zmieniać biegi to trzeba sobie na wykresie z hamowni zerknąć
To nie wystarczy. Ważne są jeszcze przełożenia skrzynie biegów.
Np. w Civicu patrząc tylko na wykres bardziej opłaciło się przepięcie z 2 na 3 jakieś 500 obr. przed odcięciem. W praktyce nie, bo skrzynia była długa i po takim przepięciu wypadała z VTECa i traciłem ułamki sekund. To samo przy ruszaniu - start na granicy przyczepności teoretycznie jest najlepszy, ale zmulał obroty zaraz po starcie. Start z mieleniem i jebnięciem w odcinę dawał lepsze czasy.
Spędziłem godziny z G-Techem Pro RR przyklejonym do szyby i sobie testowałem wszystkie możliwe opcje.
I nie tylko Honda, bo w zamierzchłych czasach jeździłem Lanosem 1.6 i tam też start z 4500 obrotów + zmiana na odcięciu dawały najlepsze rezultaty.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017 Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -