Strona 16 z 16

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

: 30 maja 2017, o 07:40
autor: sane
Poreb pisze:Większość kierowców tych bolidów zna tylko układ 0-1 i zmiana biegów na czerwonym polu :)
W wolnossących silnikach prawie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie :P

Start z bardzo wysokich obrotów (przy dobrej nawierzchni/oponie) + zmiana biegów tuż przed odcięciem... Przynajmniej w Hondzie dawało to najlepsze czasy na 1/4 mili :roll:

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

: 30 maja 2017, o 08:23
autor: eraserski
Akurat silniki Hondy lubią się wkręcać na wysokie obroty, nie wiem czy w innych przypadkach takie coś by się sprawdziło.

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

: 30 maja 2017, o 08:25
autor: kamracik
Kiedy zmieniać biegi to trzeba sobie na wykresie z hamowni zerknąć :)

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

: 30 maja 2017, o 09:20
autor: sane
kamracik pisze:Kiedy zmieniać biegi to trzeba sobie na wykresie z hamowni zerknąć :)
To nie wystarczy. Ważne są jeszcze przełożenia skrzynie biegów.
Np. w Civicu patrząc tylko na wykres bardziej opłaciło się przepięcie z 2 na 3 jakieś 500 obr. przed odcięciem. W praktyce nie, bo skrzynia była długa i po takim przepięciu wypadała z VTECa i traciłem ułamki sekund. To samo przy ruszaniu - start na granicy przyczepności teoretycznie jest najlepszy, ale zmulał obroty zaraz po starcie. Start z mieleniem i jebnięciem w odcinę dawał lepsze czasy.
Spędziłem godziny z G-Techem Pro RR przyklejonym do szyby i sobie testowałem wszystkie możliwe opcje.
I nie tylko Honda, bo w zamierzchłych czasach jeździłem Lanosem 1.6 i tam też start z 4500 obrotów + zmiana na odcięciu dawały najlepsze rezultaty.

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

: 30 maja 2017, o 15:41
autor: Poreb
ehhhh

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

: 30 maja 2017, o 15:51
autor: sane
Poreb pisze:ehhhh
No co? Już powymądrzać się nie można? :lol: