Strona 7 z 37

Re: Wygłuszenie S3.

: 24 wrz 2017, o 13:58
autor: jaro321
8mm do uszczelki we wnęce karoserii. Teraz chyba zastosowałbym 6 lub 7mm bo drzwi mimo przesunięcia rygla na zewnątrz trochę za ciężko się zamykają - trzeba użyć nieco większej siły by je zamknąć w porównaniu z tylnymi, ale nie ma tragedii.

Efekt włożenia sznura w uszczelkę u mnie był od razu zauważalny, także mod jest tani i skuteczny.

Re: Wygłuszenie S3.

: 24 wrz 2017, o 14:27
autor: RavS
Hmm, z tego co tu piszecie to może faktycznie sporo biorą w sztukawyciszania.
Problem jest taki, że jest mało firm które się tym zajmują, więc nie ma za bardzo z czego wybierać. sztukawyciszania cieszy się w miarę dobrą renomą, używają Dynamat, i dają do tego 5 lat gwarancji że maty nie odpadną.
jaro321@, w wyciszauto to dostałeś wycenę 4k na którą opcje (http://wyciszauto.pl/oferta/) ?

Re: Wygłuszenie S3.

: 24 wrz 2017, o 14:28
autor: Łuki_ssuperb
jaro321 pisze:8mm do uszczelki we wnęce karoserii. Teraz chyba zastosowałbym 6 lub 7mm bo drzwi mimo przesunięcia rygla na zewnątrz trochę za ciężko się zamykają - trzeba użyć nieco większej siły by je zamknąć w porównaniu z tylnymi, ale nie ma tragedii.

Efekt włożenia sznura w uszczelkę u mnie był od razu zauważalny, także mod jest tani i skuteczny.
dzięki za info trzeba będzie w zimowe wieczory to zrobic

Re: Wygłuszenie S3.

: 24 wrz 2017, o 16:28
autor: jaro321
RavS@ oferta była na opcję nr 2

Re: Wygłuszenie S3.

: 25 wrz 2017, o 15:25
autor: jdef90
Jaro szacun! Chętnie złapię się i zobaczę jak Ci to wyszło.

Ja natomiast ostatnio zrobiłem przednie nadkola, od zewnątrz. Nauczony doświadczeniem z tylnymi nie spodziewałem się znaczących efektów. Używałem tylko mat, pianek nie chciałem z uwagi na to że nawet nienasiąkająca nasiąka i trzyma wodę... ale jak zobaczyłem to,

to chyba jednak użyję pianki... bo matami wyciszenie niemal żadne, jedynie nie wali zawieszenie tak na dziurach, a jak widać i fabryka zanadto się w tańcu nie pierdoli... (tak, jest jakieś fabryczne wygłuszenie nadkoli, to ta czarna pianka, którą wyciskać można :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Obrazek
Obrazek
Obrazek

natomiast chętnych na zakup SIII za kilka - kilkanaście lat uczulam na te miejsce... czyli styk błotnika z progiem... będzie się działo...

PS >> dziś także mierzyłem głośność... przy 170 km/h w SIII mam 72 dB, w S klasie w221 jest 69 dB (choć nie wiem czy z wiatrem nie jechałem w trakcie pomiaru w221). Oczywiście powrót do SIII bolesny...

Re: Wygłuszenie S3.

: 25 wrz 2017, o 21:24
autor: jaro321
jdef90@ czym i w którym miejscu w kabinie mierzyłeś głośność?

Co do pianek, to w takie okolice musi być koniecznie pianka zamknięto komórkowa. Ona nasiąka dosłownie minimalnie. Porównywałem w domu próbki pianek które kupiłem i z kawałka pianki zamknięto komórkowej zanurzonego w wodzie można było wycisnąć dosłownie kilka kropli w przeciwieństwie do otwarto komórkowej LT czy Ko7 z Bitmatu.

Ja u siebie kleiłem to wyjmowane plastikowe nadkole, ale może jeszcze się pokuszę o przyklejenie mat na blachę jak u Ciebie, tylko musiałbym zerwać przyklejoną 10 mm piankę z plastikowego nadkola bo będzie za grubo. Nie kojarzę u siebie takiego wygłuszenia po zdjęciu nadkola, ale może to przysłonięte jest jakimś plastikiem którego nie zdjąłem.

Re: Wygłuszenie S3.

: 26 wrz 2017, o 09:13
autor: jdef90
Hej, to fabryczne wygłuszenie dostępne od razu po zdjęciu nadkola... podejrzewam, że powinno być zamkniętokomórkowe... ale wody poszło dużo i dużo było błota (tak 2x8x4cm), podejrzewam że dostaje się tam przez małą dziurkę pomiędzy nadkolem a błotnikiem...

te maty u mnie niewiele dają, tłumią raczej tylko rezonans, czyli minimalnie wyciszają pracę zawieszenia... ogólnie jeszcze myślę żeby nadkole wygłuszyć pianką... a obecnie najbardziej mi dokucza szum z okolicy lusterek... może te uszczelki trzeba by wyciszyć...

mierzyłem apką na telefonie w okolicy mojej głowy (dla mnie to najbardziej istotne)... co do wartości bezwzględnych może być to dyskusyjne, ale porównanie tym samym sprzętem w tych samych warunkach daje jakiś ogląd rzeczy...

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 13:44
autor: ddga
No to i ja pokusiłem się o instalacje gumowego sznura w uszczelkach. Dla mnie różnicy nie ma przed i po ale zastosowałem ten 6 mm i drzwi nie trzeba było regulować na ryglu - zamykają się normalnie więc może ten 6 mm to za chudy.

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 13:47
autor: kamracik
Albo ucho inne ;)

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 16:08
autor: jaro321
Ja dziś podmieniłem 8mm sznur na 6mm i drzwi zamyka się lepiej. Dodatkowo włożyłem też sznur 6mm w uszczelkę znajdującą się na drzwiach. U mnie ten zabieg jeszcze polepszyło wyciszenie.

Ta uszczelka też ma miejsca na całym obwodzie przez które można przeciągnąć sznur. Tylko są to ok 8-10 mm nacięcia, a nie otwory jak w uszczelce w nadwoziu i dlatego trudniej je dostrzec.

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 17:55
autor: Enriquez
To może kompromis i dać 7 mm?

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 18:17
autor: jdef90
a może drzwi trzeba było dociągnąć... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 18:42
autor: piramida
Fajny mod z tym sznurem, trza się zabrać za to

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 19:05
autor: Foton
sznury gabki maty i auto za 170kpln od razu dostaje blasku:)

Re: Wygłuszenie S3.

: 27 wrz 2017, o 19:24
autor: jaro321
Enriquez pisze:To może kompromis i dać 7 mm?
W moim sklepiku gościu miał tylko 6mm, na 7mm z alledrogo nie chciało mi się czekać. Podwójna 6 daje radę (jedna w uszczelce w drzwiach i druga w nadwoziu.)
jdef90 pisze:a może drzwi trzeba było dociągnąć... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: to pierwsze co sprawdziłem, nawet swego czasu orły z ASO kiedyś coś tam grzebały, ale efektu nie było.
Zaczep był już przesunięty na maxa do wewnątrz. Może podgięcie ramy drzwi by coś dało, ale nie miałem odwagi się z nimi szarpać.
piramida pisze:Fajny mod z tym sznurem, trza się zabrać za to
Nie wiem jak u kolegi ddga@, może takiego szumu nie miał albo ma lepiej spasowane drzwi skoro nie słyszy różnicy. U mnie przed zabiegiem to wydawało się jakbym jechał z niedomkniętą szybą. Po wciągnięciu sznura różnica jest taka, że w ruchu miejskim czyli 50-60km/h, prawie nie słychać odgłosu samochodów jadących z przeciwka.
Foton pisze:sznury gabki maty i auto za 170kpln od razu dostaje blasku:)
a jak wartości nabierze po tych zabiegach :lol: :lol: