Spryskiwacz kamery cofania - o ile nie mamy go z fabryki.
: 28 lut 2017, o 21:44
Ostatnio przećwiczyliśmy temat spryskiwania dołożonej kamery cofania na strażakowozie. Strażakowóz nie ma fabrycznie tylnej wycieraczki, podobnie jak mój wehikuł, więc spryskiwania kamery też nie ma. A że nasz nadworny tancerz przy używaniu spryskiwacza okazuje niekłamaną radość postanowiłem również przystąpić do instalacji tegoż wynalazku w moim trupie. Nadmienię tylko, że jak ktoś ma tylną wycieraczkę a jakimś cudem nie ma spryskiwania, to cała operacja sprowadza się do rozgałęzienia wężyka. Ale po kolei.
Cała idea polega na tym, że instalujemy fabryczną pompkę jak dla instalacji z tylną wycieraczką, ciągniemy do tyłu wężyk, wymieniamy manetkę przy kierownicy na taką jak trzeba, kodujemy i po temacie. Niby proste, ale trochę trzeba się ubrudzić i poszarpać.
Zakupy:
1K6 955 651 - pompka dwudrożna - 39 PLN + przesyłka
5J0 955 659 - kolanko połączeniowe - 2 szt. 2,30 EUR + przesyłka
5TA 955 993 - dysza spryskiwacza kamery - 1 szt. ok 30 PLN
1J0 955 751 D - wąż spryskiwacza - 1 szt = 10m - ok. 70 PLN
cuś w tym stylu to wygląda:
no i manetki - w moim przypadku coś takiego:
Jak ktoś montował kamerę, to chyba montażu rurki nie trzeba opisywać. Rwiemy progi, tapicerki, idziemy od klapy do przodu. Przechodzimy wężykiem przez przegrodę nad lewą nogą pod grubą wiązką przewodów jest specjalne miejsce. W zbiorniczku wymieniamy pompkę na nową i podłączmy naszą nową rurkę. W 280KM (z webastem) zbiorniczek jest w nadkolu po stronie pasażera przy podszybiu a w bardziej plebejskich wersjach jak moja za halogenem po stronie kierowcy. O ile w nędznej wersji droga wężyka wydaje się oczywista, to w 280 trzeba zdjąć nadkole i wężykiem wymanewrować podszybiem i zejść na dół. Dacie se radę!
Pod kierownicą wymieniamy manetki, albo jak ktoś bardzo chce to może rozebrać własne i dremelem usunąć blokadę dźwigni.
Na koniec kodujemy w module 09 i 16, że niby mamy wycieraczkę z tyłu i to tyle w temacie.
W MY2017 wygląda to tak:
Adaptacje BCM, login 31347:
IDE02711-ENG112304-Rear Window Wiper-Heckwischer,logikgesteuert
IDE02711-ENG114946-Rear Window Wiper-Komfortwischen Heck,active
IDE02711-ENG116689-Rear Window Wiper-Menuesteuerung Komfortwischen HW,active
W module 16 kodowanie w bajcie 0 zaznaczamy bit 2.
Kuniec.
Cała idea polega na tym, że instalujemy fabryczną pompkę jak dla instalacji z tylną wycieraczką, ciągniemy do tyłu wężyk, wymieniamy manetkę przy kierownicy na taką jak trzeba, kodujemy i po temacie. Niby proste, ale trochę trzeba się ubrudzić i poszarpać.
Zakupy:
1K6 955 651 - pompka dwudrożna - 39 PLN + przesyłka
5J0 955 659 - kolanko połączeniowe - 2 szt. 2,30 EUR + przesyłka
5TA 955 993 - dysza spryskiwacza kamery - 1 szt. ok 30 PLN
1J0 955 751 D - wąż spryskiwacza - 1 szt = 10m - ok. 70 PLN
cuś w tym stylu to wygląda:
no i manetki - w moim przypadku coś takiego:
Jak ktoś montował kamerę, to chyba montażu rurki nie trzeba opisywać. Rwiemy progi, tapicerki, idziemy od klapy do przodu. Przechodzimy wężykiem przez przegrodę nad lewą nogą pod grubą wiązką przewodów jest specjalne miejsce. W zbiorniczku wymieniamy pompkę na nową i podłączmy naszą nową rurkę. W 280KM (z webastem) zbiorniczek jest w nadkolu po stronie pasażera przy podszybiu a w bardziej plebejskich wersjach jak moja za halogenem po stronie kierowcy. O ile w nędznej wersji droga wężyka wydaje się oczywista, to w 280 trzeba zdjąć nadkole i wężykiem wymanewrować podszybiem i zejść na dół. Dacie se radę!
Pod kierownicą wymieniamy manetki, albo jak ktoś bardzo chce to może rozebrać własne i dremelem usunąć blokadę dźwigni.
Na koniec kodujemy w module 09 i 16, że niby mamy wycieraczkę z tyłu i to tyle w temacie.
W MY2017 wygląda to tak:
Adaptacje BCM, login 31347:
IDE02711-ENG112304-Rear Window Wiper-Heckwischer,logikgesteuert
IDE02711-ENG114946-Rear Window Wiper-Komfortwischen Heck,active
IDE02711-ENG116689-Rear Window Wiper-Menuesteuerung Komfortwischen HW,active
W module 16 kodowanie w bajcie 0 zaznaczamy bit 2.
Kuniec.