Strona 1 z 3

Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 29 mar 2017, o 17:19
autor: Bumblebee87
Witam.
Moje autko słabo jeździło, problem leżał w pompie vacum (luźny króciec) z tym się uporałem.
Dla pewności zrobiłem logi, jeśli ktoś mógłby ocenić moje logi i dać mi jakieś wskazówki czy jest coś nie tak byłbym wdzięczny.
Czy MAF i turbo jest ok?? Czytałem również parę postów na temat synchronizacji i wtrysków ale do końca nie wiem jak to interpretować.
Z góry dzięki za pomoc.

StatyczneMB
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_FMZz6h5.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_21A41gX.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_OYx37.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_c5884.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_8108dPl.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_7T467U.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_GKhAi5.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_dSMZhC.html

StatyczneBS
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_97RbP9l.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_q3l2S5d.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_9Q0tvX.html

Dynamiczne
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_hz4WW.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_7mrMOqI.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_edEPjn.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_Jlj1l.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Z1CNpS.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_h4K07Xj.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_v652H.html

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 30 mar 2017, o 09:08
autor: njangu
A masz teraz jakieś niepokojące objawy?
Nie jestem szpecem :oops: ale na tyle, ile się wyznaje chyba jest ok.
gr. 003 statycznie przepływka, pokazuje 2x za dużo. Może się MAF przyciął, spróbuj przygazówki. Z którego roku masz furę?
Synchro bym przekręcił w prawo (na "-" żeby bliżej zera było). W tej chwili masz 2.8-3.3. Norma ponoć <-3; 3>
Ponoć bliżej zera = lepiej pali, ciszej, równiej pracuje, lepiej się zbiera u dołu.

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 30 mar 2017, o 16:15
autor: Bumblebee87
Superba mam z 2005
Własnie synchronizacjł zrobiłem udało mi sie trafic 0.0

Jade sobie jade na 2 fajnie reaguje na pedał gazu, ale zdziwiłem sie jak wbiłem 3 gaz w podłoge a tu muli i nagle notlauf. Wchodze w błędy a tam P0234: Turbo/Super Charger Overboost Condition.

Jeszcze dzis zrobie logi turbawki i wrzuce

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 31 mar 2017, o 09:18
autor: njangu
Daj loga 011 od 1500obr/min z gazem w podłodze do 4500obr/min. Prawdopodobnie kierownice do czyszczenia :-/

Ćwiczyłem to u siebie już 2 razy i chyba się zapowiada 3-ci raz. Czekam aż się ciepło zrobi. Włożyłem też OCT żeby oleju w dolot mniej szło (olej + sadza z wydechu = zapieczone VNT) w dodatku wydaje że coś z pierścieniem, łopatkami, dystansami/bieżnią łopatek musi być nie tak, bo za często się to dzieje.

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 31 mar 2017, o 12:06
autor: Bumblebee87
Witam tez tak sądziłem ze kierownice....
Ale cale szczęście na 99% nie:)
Otworzyłem maskę i drzwi, delikatnie przegazowywałem i słyszałem syczenie a jak obroty juz spadly do normalnych to bylo słychać psss jak blow off :shock: Czeski film....
Również przy pompowaniu hamulca można usłyszeć syczenie. Wiec z automatu podszedlem do gruszki i ona wydaje takie dzwieki.
Po mojemu musiała trzasnąć membrana.
Tylko w szoku jestem ze pokryło sie to z ustawieniem synchro.
PS. Logow nie da rady zrobić notlauf za każdym razem pompuje prawie do 3 bar i odłącza.

Ps2 Trudno skalibrować tą gruszkę?

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 31 mar 2017, o 12:10
autor: Bumblebee87
njangu pisze:Daj loga 011 od 1500obr/min z gazem w podłodze do 4500obr/min. Prawdopodobnie kierownice do czyszczenia :-/

Ćwiczyłem to u siebie już 2 razy i chyba się zapowiada 3-ci raz. Czekam aż się ciepło zrobi. Włożyłem też OCT żeby oleju w dolot mniej szło (olej + sadza z wydechu = zapieczone VNT) w dodatku wydaje że coś z pierścieniem, łopatkami, dystansami/bieżnią łopatek musi być nie tak, bo za często się to dzieje.
Co to jest OCT??
Ja planuje zrobić separator oleju na odme bo wali olejem delikatnie.

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 31 mar 2017, o 12:41
autor: njangu
O właśnie, jak ustawić gruchę, to jest pytanie. Pewnie metodą prób i błędów :?
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Po uruchomieniu silnika (poprawcie mnie jeśli się mylę) gruszka jest zaciągana w górę przez podciśnienie - w pozycję zamkniętych łopatek (po to żeby była moc u dołu). Jeśli Ci ucieka podciśnienie przez gruchę, to chyba powinieneś mieć słabszy dół, a nie przeładowania w wyższych zakresach obrotów. Tak/Nie?

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 31 mar 2017, o 12:43
autor: njangu
Bumblebee87 pisze: Co to jest OCT??
Ja planuje zrobić separator oleju na odme bo wali olejem delikatnie.
Właśnie to co napisałeś. Oil Catch Tank. Znaczy łapacz oleju :lol:

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 31 mar 2017, o 13:59
autor: Bumblebee87
Na 2 biegu auto śmiga, po mojemu szybko się.wkręca na obroty robi sie większe podciśnienie i jest sila żeby machać dźwignią. Ale jak zapnę 3 i od dołu ciągnie to zaraz notlauf. Ale jak 3 wejdzie 2000-2200 to jakoś jedzie. Bo przy próbie logowania to jakbym SDI jechał ;)

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 2 kwie 2017, o 15:48
autor: njangu
Dopóki nie zrobisz loga, nawet nieudanego, ale z gazem w podłodze, nie będzie wiadomo

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 3 kwie 2017, o 16:48
autor: Bumblebee87
Wrzucam logi jakie udało mi się zrobić.
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_GKcG1.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_9sYINO.html
Jest możliwość że kierownice się zapiekły tak mocno w tak krótkim czasie??
Gdy jechałem do pracy wszystko ok, po pracy ustawiłem synchro i w drodze powrotnej zaczeły się problemy.
Wrzucam jeszcze log 004
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_sDEn1.html

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 3 kwie 2017, o 20:29
autor: njangu
Gdy jechałeś do pracy wciskałeś nagle gaz do dechy i trzymałeś go do 4,5 tys. obr? Ja normalnie tak nie jeżdżę, dopiero gdy loguję auto.
Masz chyba to samo co u mnie. Kierownice się już blokują, ale nie zawsze, tylko jeśli mu depniesz nagle do oporu. Tak jak w procedurze logowania. U mnie też potrafi pięknie odejść jak mu "umiejętnie" dać w palnik. W drugim logu masz utrzymujące się przeładowanie pomimo wysterowania N75. W pierwszym też. Kierowniczki, bieżnia, pierścień do czyszczenie/polerki/kontroli czy coś nie haczy. Niektórzy zalecają przeciągnąć furę po autostradzie żeby się syf wydmuchał. Czy to pomoże? Niektórym pomaga, inni piszą żeby nie pałować przeładowującej turbiny. Czy możliwe że w tak krótkim czasie? Ja będę to robił 3-ci raz w ciągu roku :x

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 4 kwie 2017, o 06:55
autor: Bumblebee87
Posprawdzam wszystko i dam znać co i jak.
PS. Mam nadzieje ze nie masz racji;)

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 4 kwie 2017, o 17:59
autor: Bumblebee87
Witam.
Autko już sprawne, nie miałem racji ani ja ani njangu.
Wąż od "S" (rura pomiędzy turbo a tą metalową rurą co idzie pod chłodnicą) na jednym z końców "była źle zabezpieczona". i jakiś zdolny macher zrobił swoje zabezpieczenie.... śrubkę... . Może nie byłby to nic złego jeśli zrobiłby to z głową. Jeśli śrubki byłby dwie po bokach jak wcięcia na wsuwkę pewnie by działało ale była tylko jedna. Co za tym idzie rura z jednej strony trochę wyszła i przy małym ciśnieniu dawała ten specyficzny odgłos syczenia o którym pisałem. Większe ciśnienie powodowało zawinięcie się uszczelki i uszczelnienie wszystkiego, jak ciśnienie spadało uszczelka wracała na swoje miejsce i znów syczenie.
Dlatego na drugim biegu auto miało moc, bo ciśnienie szybko wzrastało i nieszczelność się uszczelniała.
To samo na 3-cim biegu przy logach od dołu nie było szans na uszczelnienie. Ale na wyższych obrotach było ok.
A to wszystko zbiegło się z ustawnieniem synchronizacij :?
Ale teraz skodzina lata jak nigdy :D

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

: 4 kwie 2017, o 20:27
autor: njangu
Ok, była nieszczelność w dolocie. Wówczas zwykle autko dymi nieco więcej. Może to powód zapieczenia łopatek. Na logach masz przeładowania.
Jeśli usunąłeś nieszczelność, zrób jeszcze raz loga!!!
Jeśli łopatki się przycinają, lepiej żebyś dowiedział się o tym teraz - logując auto, niż podczas wyprzedzania, próbując zmieścić się przed kimś z naprzeciwka :shock: