tarcze hamulcowe
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Klamka zapadła... zmieniam full przód - tył, klocki i tarcze.
Powód? Od środka przód tarcze... masakra. Myślałem, że to się dotrze, ale d...pa.
Generalnie skłaniam się do oryginałów z allegro za jakieś 700 stów na ośkę.
Czy macie coś lepszego do polecenia / lepsza alternatywa, czy iść w VW ?
Nogę .. mam niestety dosyc ciężką... dlatego muszę mieć pewne hamowanie / nigdy na tym nie oszczędzam.
Powód? Od środka przód tarcze... masakra. Myślałem, że to się dotrze, ale d...pa.
Generalnie skłaniam się do oryginałów z allegro za jakieś 700 stów na ośkę.
Czy macie coś lepszego do polecenia / lepsza alternatywa, czy iść w VW ?
Nogę .. mam niestety dosyc ciężką... dlatego muszę mieć pewne hamowanie / nigdy na tym nie oszczędzam.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: tarcze hamulcowe
Nie wiem, czy to zaważy na opinii, ale w mojej DGW zmieniał tydzień komplet i przód i tył i powiedział, że on poleca: TRW tarcze i klocki ATE (mówił, że klocków TRW nie montuje bo piszczą).
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Bardziej mi chodzi o kogoś kto ma/miał i z pierwszej ręki opinia.
Ja generalnie w każdym aucie do tej pory albo oryginał / albo ATE.
Widziałem Enriquez pisał wyżej, że w S2 oryginał daje radę.
Dlatego albo to, albo może ktoś za nieco większą kasę/w tej samej ma jakąś petardę?
Zastanawiałem się nad kompletną przebudową systemu hamulcowego...ale bez zawiasu to nie ma sensu.
Superb w takiej cywilnej konfiguracji i tak nie nadaje się na Nurburing , a nie będzie mnie kusić...
Ja generalnie w każdym aucie do tej pory albo oryginał / albo ATE.
Widziałem Enriquez pisał wyżej, że w S2 oryginał daje radę.
Dlatego albo to, albo może ktoś za nieco większą kasę/w tej samej ma jakąś petardę?
Zastanawiałem się nad kompletną przebudową systemu hamulcowego...ale bez zawiasu to nie ma sensu.
Superb w takiej cywilnej konfiguracji i tak nie nadaje się na Nurburing , a nie będzie mnie kusić...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Super. Dzięki za info.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Jacek
Re: tarcze hamulcowe
Ja mam zamontowane Brembo klocki jak i tarcze i sobie chwale
Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: tarcze hamulcowe
od listopada 2019 - przód Brembo 09.9772.11 (śr. 312mm) + Ferodo FDB1641 - złego słowa nie powiem. Zastanawiałem się nad klockami EBC greenstuff ale 350zł za same klocki na przód, to trochę dużo. Z drugiej strony mój styl jazdy jest raczej spokojny więc jakiś lepszych hebli jak mam teraz, po prostu nie potrzebuję.
Tył nie ruszany, jeszcze oryginały które wyjechały na kurze z fabryki (obecnie prawie 150tyś nalatane). W lutym miałem przegląd i gość stwierdził, że spokojnie jeszcze z rok lub 30tyś wytrzymają i hamują bardzo dobrze.
Tył nie ruszany, jeszcze oryginały które wyjechały na kurze z fabryki (obecnie prawie 150tyś nalatane). W lutym miałem przegląd i gość stwierdził, że spokojnie jeszcze z rok lub 30tyś wytrzymają i hamują bardzo dobrze.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: tarcze hamulcowe
Mam w tej chwili oryginał TRW tarcze przód i klocki - klocki mają coś twardego i robią bruzdy w tarczach. Same tarcze korodują. Dla mnie to totalna padaka, bedę reklamował to dziadostwo.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Znaczy się kupiłeś TRW aftermarket czy OE VAG oryginał ... niby ?
Ten sam problem mam z tarczami z przodu... od wewnętrznej stronie jakoś pordzewiały... i tak zostało.
Włożyłem nowe klocki przed wyjazdem nad morze, bo nie miałem wyjścia i nic nie pomogło...dalej to dziadoswo zostało.
Myślę, że to mogą być oryginalne tarcze skody (z nimi już kupiłem auto).
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: tarcze hamulcowe
TRW z hurtowni, plomby na pudełkach, wszystko jak powinno być. Jakościowo gorsze niż jakieś budżetowe.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: tarcze hamulcowe
Na innym aucie miałem Bosch, TRW, Textar, ATE 3x (w sumie przejechane 175tyśkm) Miałem też przygodę z Master Sport (na tył) ale o tym wolę wogóle nie mówić
Wszystkie z niby powłoką zabezpieczającą przed korozją, która oczywiście trzyma się może z kilka miesięcy, potem korozja na maksa. Stare ATE (pierwszy raz zakładałem je w 2010r) były naprawdę spoko, ale teraz to padaka. Jeden komplet bił po miesiącu jazdy, dałem do przetoczenia i było spoko może przez 10tyś. Pomyślałem, że to może kwestia danej partii, kupiłem drugi komplet (jeden i drugi był z oficjalnego źródła). I niestety to samo, mimo że uważałem aby przez prawie 1000km, hamować ostrożnie, nie przegrzewać.
Wszystkie, prędzej czy później biły. Dostałem wnerwa i kupiłem ori zestaw na przód, i był spokój z 30tyś km, potem auto sprzedałem.
Obecne Brembo na kurze, nadal mają powłokę antykorozyjną w dość dobrym stanie i co najważniejsze nic nie bije.
Wszystkie z niby powłoką zabezpieczającą przed korozją, która oczywiście trzyma się może z kilka miesięcy, potem korozja na maksa. Stare ATE (pierwszy raz zakładałem je w 2010r) były naprawdę spoko, ale teraz to padaka. Jeden komplet bił po miesiącu jazdy, dałem do przetoczenia i było spoko może przez 10tyś. Pomyślałem, że to może kwestia danej partii, kupiłem drugi komplet (jeden i drugi był z oficjalnego źródła). I niestety to samo, mimo że uważałem aby przez prawie 1000km, hamować ostrożnie, nie przegrzewać.
Wszystkie, prędzej czy później biły. Dostałem wnerwa i kupiłem ori zestaw na przód, i był spokój z 30tyś km, potem auto sprzedałem.
Obecne Brembo na kurze, nadal mają powłokę antykorozyjną w dość dobrym stanie i co najważniejsze nic nie bije.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
TRW.... nigdy nie ufałem.
ATE do tej pory / klocki mam ATE i są OK. Tarcze nie wiem bo nie ja zakładałem i stało się z nimi co się stało.
Teraz rozważam po tej dyskusji:
- OE VAG - szczerze najbardziej póki...
- Zimmermann
- EBC
- Textra
Kiedyś bardzo sobie chwaliłem komplet brembo + ferodo... ale kupiłem do Foki i była porażka, sparzyłem się.
Potem wrzuciłem oryginał... i już zawsze był oryginał MOTORCRAFTA.
ATE do tej pory / klocki mam ATE i są OK. Tarcze nie wiem bo nie ja zakładałem i stało się z nimi co się stało.
Teraz rozważam po tej dyskusji:
- OE VAG - szczerze najbardziej póki...
- Zimmermann
- EBC
- Textra
Kiedyś bardzo sobie chwaliłem komplet brembo + ferodo... ale kupiłem do Foki i była porażka, sparzyłem się.
Potem wrzuciłem oryginał... i już zawsze był oryginał MOTORCRAFTA.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: tarcze hamulcowe
Tarcze gładkie Zimermann do tego klocki EBC min. Greenstuff. Ostatnie kilka lat tylko takie wkładam na miejsce ori. Dzisiaj czytałem pozytywy o Yellowstuff. Może kiedyś spróbuję zamiast Greenstuff;ów.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Wiem - czytałem wcześniej.
Hamowanie będzie dobre... czy byle jakie?
Bo patrząc na post wyżej... nie wiem / nie rozumiem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: tarcze hamulcowe
Myślę, że tu większa rolę spełniają zaciski jak same tarcze czy klocki. No i wielkość tarcz. Jesli zostajesz przy serii kup takie, które są korzystne cenowo. W ślepym teście nie poczujesz pewnie różnić między ori A zamiennikiem.
I'm the man on the silver mountain