tarcze hamulcowe

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

To zdając relację:
- tarcze Zimmerman / gładkie / malowane
- klocki EBC / green

Po już prawie 2 miesiącach:
- szału / efektu wow... nie ma :-( Niestety to musiałoby wjechać coś nie standardowego
- jest OK / hamuje / na trasię wydaje się bardziej skuteczne
- mam wrażenie...że na zimnych jest słabiej / dużo słabsze pierwsze hamowanie
- NIC NIE BIJE... wiem, niektórzy wkurzeni, bo tyle smaru napchał ;-)
- przód całkiem spoko / daje radę
- tył... się pali po mocniejszym hamowaniu... kto zaprojektował nie wentylowaną tarczę... @#$@%#@$
- malowanie na plus / póki co ładnie wygląda

Generalnie orajt / bez efektu wow!

Jutro wyjazd nad morze / może trasa nasunie coś nowego...
Ostatnio zmieniony 27 lip 2021, o 07:39 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: rezon »

maureliusz pisze: 26 lip 2021, o 23:29 To zdając relację:
- tarcze Zimmerman / gładkie / malowane
- klocki EBC / green

Po już prawie 2 miesiącach:
- szału / efektu wow... nie ma :-( Niestety to musiałoby wjechać coś nie standardowego
- jest OK / hamuje / na trasię wydaje się bardziej skuteczne
- mam wrażenie...że na zimnych jest słabiej / dużo słabsze pierwsze hamowanie
- NIC NIE BIJE... wiem, niektórzy wkurzeni, bo tyle smaru napchał ;-)
- przód całkiem spoko / daje radę
- tył... się pali po mocniejszym hamowaniu... kto zaprojektował nie wentylowaną tarczę... @#$@%#@$
- molowanie na plus / póki co ładnie wygląda

Generalnie orajt / bez efektu wow!

Jutro wyjazd nad morze / może trasa nasunie coś nowego...
Zastanawia mnie ten palący się tył. Sprawdzałeś hamowanie przodu czy Ci nie przycina tłoczka np. od jednej strony? Nigdy nie miałem tak, żeby tył był mocniej rozgrzany niż przód, a wentylowany przód i niewentylowany tył to standard. Sprawdź zużycie przednich tarcz wizualnie czy wyglądają tak samo (nie ma pasków korozji, nierównego rantu) i ew. mikrometrem, ale 2 miesiące to może być trochę mało na wyraźną różnicę w rozmiarze.
Co do wow - Greenstuff to po prostu lepsze, mniej pylące klocki do codziennego użytku, a nie jak ktoś tu się wymądrzał "sportowe". Wow na Greenstuff'ach to miałem nie w Superbie, tylko w Volvo. Tylko nie dlatego, że greeny są takie super, tylko ori takie słabe. Możesz spróbować przy kolejnej wymianie inne kolory - żółty?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: fabek »

na 110% stoją tłoczki z tyłu lub dźwignia od ręcznego nie odbija, jak zgrzany to puchnie tłoczek i pali klocki. w tej chwili masz słabe hamowanie z tyłu, ale zapewne się przyzwyczaiłeś. typowy problem na vag-ów.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 27 lip 2021, o 07:09 na 110% stoją tłoczki z tyłu lub dźwignia od ręcznego nie odbija, jak zgrzany to puchnie tłoczek i pali klocki. w tej chwili masz słabe hamowanie z tyłu, ale zapewne się przyzwyczaiłeś. typowy problem na vag-ów.
Panowie... wyluzujcie!

Nie grzeje się podczas jazdy tylko po gwałtownym hamowaniu. GWAŁTOWNYM:-) - np. poganianiu Seata po zakrętach ;-)
Dlatego piszę, że przód jeszcze w miarę, ale tył... biedny strzela od temperatury.

Przy spokojnie jeżdzie wszystko chłodne jak w kostnicy = wszystko odbrze złożone.
Dodatkowo przy każdej wymianie kół lato-zima sprawdzam, czy koła kręcą się prawidłowo / jak nie to jest czyszczenie.

A zapomniałem jedno:
- pylenie - wydaje mi się znacznie lepiej / a nawet jak jest to jakoś łatwo się usuwa.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: fabek »

Nie ma takiej opcji, żeby tył grzał się bardziej niż przód jeżeli jest wszystko sprawne. Skorzystaj z mojej podpowiedzi wyżej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: lwlw »

Który rok tego strucla? ;)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 27 lip 2021, o 08:26 Nie ma takiej opcji, żeby tył grzał się bardziej niż przód jeżeli jest wszystko sprawne. Skorzystaj z mojej podpowiedzi wyżej.
Ja Cię nie rozumiem...
Jak wszystko wyczyszczone do białego, nasmarowane, cylinderki pracują, ręczny OK nic nie blokuje... to co mam robić?

Poprostu te klocki się mocno wgryzają w tarczę moim zdaniem. Przód jest wentylowany, dużo więcej mięsa do odprowadzania ciepła.
Tył poprostu się męcy i tyle.

Nie wiem co w tym dziwnego.

Nie obraźcie się nic nie zamierzam czyścić / poprostu ten typ tak ma / ciężkie auto i słabe heble tyle.
Jak już wielu robilo tylko MOD by rozwiązał problem.
Ale do starego strucla...szkoda zachodu.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

lwlw pisze: 27 lip 2021, o 09:11 Który rok tego strucla? ;)
Strucel 2012 jak coś to wnosi do tematu...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: fabek »

Daję Ci konkretną radę gdzie zajrzeć, a zrobisz jak uważasz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 27 lip 2021, o 10:05 Daję Ci konkretną radę gdzie zajrzeć, a zrobisz jak uważasz.
Ja nie neguję, że VAG ma taki problem - OK. Zresztą w większości aut tył "zaciera się szybciej".

Ale w moim przypadku:
- koło kręci się lekko
- ręczny nie blokuje
-nic się nie grzeje przy spokojnej jeździe
- kolor tarcz taki sam przód / tył
- dodatkowo zawsze kontroluję hamulce na światłach co jakiś czas: jak się lekko zacznie ruszać i odpuści to auto powinno się bujać przód / tył na równej drodze.
Jeżeli czuć takie "zatrzymanie" to znaczy, że coś jest nie tak.

Dlatego w moim przypadku nie wiem czemu się upierasz...
Mam to rozbierać i czyścić tak dla sztuki?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

Ostatnio zauważyłem po zatrzymaniu na myjni, że ... woda kipi na tylnisz tarczach... myślę, no fuck co jest NOK.

No to zatem:
1. Koło up / kręcisz się tak swobodnie, że moje dziecko nim zakręci bez problemu. Obracało by się kilka razy jakby nie napęd 4x4.
2. No to pomiar temparatury:
- spokojna jazda (obe strony podobnie): przód: 35-45 stopni / tył: 42-55 stopni // (wyższa wartość na końcu tarczy / niższa bliżej piasty) - mierzony w najcieplejszym miejscu
- trochę bardziej agresywnie (obie strony podobnie): przód 60-80 stopni / tył: 80-ponad 100 (miernik do 100 max niestety)

Nie wiem co uważacie, ale tragedii nie widzę raczej. Tył jak widać dostaje trochę bardzie w du... Ale jest cieniutki i nie wentylowany.
Żadna felga się nie grzeje przy spokojnej jeździe.

PS. Faktycznie na BriSkoda jak pisał Febek... kipii od problemów z zacierającym się tyłem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: lwlw »

100 stopni i na myjnię to tarcze będą OK ;)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

lwlw pisze:100 stopni i na myjnię to tarcze będą OK ;)
Zmierz ile mają Twoje przy normalnej jeździe.
I jeszcze jak deszcz zaczyna padać :-)... chyba że je chłodzisz jak idzie chmura ;-)
One nie z cukru.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: lwlw »

Tylko deszcz to nie myjnia.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

lwlw pisze:Tylko deszcz to nie myjnia.
No... nie sposób się nie zgodzić Obrazek

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ