S3 zmiana hamulców

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: orlik »

Nie za bardzo rozumiem Twój żart.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

Panowie to co bardziej polecacie? 4T zestaw z Macana czy
6 tłok od Froga z Audi S4 chyba?
Frog to chyba 5200 brutto z wszystkim a 4T jak poniżej:
Cały zestaw 4T to:
- zaciski Porsche
- przewody Porsche
- mocowania przewodów Porsche
- klocki Audi
- 2 zestawy śrub montażowych
- wysyłka

Całość 3825 pln brutto
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Art e on »

orlik pisze: 21 paź 2020, o 17:06 Nie za bardzo rozumiem Twój żart.
Ja Twojego tez nie-auto sluzy do jezdzenia a nie stania jak to sobie "zazartowales". Podjalem Twoj "klimat zartu" i wyszla moja odpowiedz.
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: orlik »

Nikt Ci nie napisze co bardziej poleca, bo każdy raczej ma jeden zestaw z tych hamulców. I każdy odczuwa różnice między serią. Musiały by być robione profesjonalne testy, a tego nikt Ci tu nie zrobi. 6T na logikę, powinien mocniej łapać od 4T, ale z drugiej strony ten 6T od Froga ma na odwrót tłoczki, więc ciężko powiedzieć, czy tylko zużycie klocka będzie większe czy też hamowanie mniej wydajne od 4T z Macana. Co nie zrobisz będzie lepsze w porównaniu do serii, tego jestem pewien. Osobiście wchodziłbym w zestaw z Macana - nowy hebel, gwarancja, P&P, tańsza późniejsza obsługa (klocki, tarcze).
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: orlik »

Art e on pisze: 21 paź 2020, o 20:38
orlik pisze: 21 paź 2020, o 17:06 Nie za bardzo rozumiem Twój żart.
Ja Twojego tez nie-auto sluzy do jezdzenia a nie stania jak to sobie "zazartowales". Podjalem Twoj "klimat zartu" i wyszla moja odpowiedz.
Człowieku ogarnij się, dużo osób już tu na forum dzieliło się swoimi przygodami/zmianami z hamulcami, wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Polecę Ci 6T od WRK na tarczy 380mm pływającej i zmianę tylnej tarczy z klockami na 335mm albo więcej - udzieliłem satysfakcjonującej odpowiedzi?
A jak będziesz marudził, że drogo to kup zestaw z Macana, i też będzie zdecydowanie lepiej od serii.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Art e on »

orlik pisze: 21 paź 2020, o 23:43
Art e on pisze: 21 paź 2020, o 20:38
orlik pisze: 21 paź 2020, o 17:06 Nie za bardzo rozumiem Twój żart.
Ja Twojego tez nie-auto sluzy do jezdzenia a nie stania jak to sobie "zazartowales". Podjalem Twoj "klimat zartu" i wyszla moja odpowiedz.
Człowieku ogarnij się, dużo osób już tu na forum dzieliło się swoimi przygodami/zmianami z hamulcami, wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Polecę Ci 6T od WRK na tarczy 380mm pływającej i zmianę tylnej tarczy z klockami na 335mm albo więcej - udzieliłem satysfakcjonującej odpowiedzi?
A jak będziesz marudził, że drogo to kup zestaw z Macana, i też będzie zdecydowanie lepiej od serii.
Mam tolerancje na chamstwo, nawet takie anonimowe do pewnego momentu... Swoje sugestie o czytaniu ze zrozumieniem i dalsze "madrosci" i zachowaj dla potomnych czy kogo tam chcesz.
Koniec tematu.
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Kuster »

Marek23 pisze: 21 paź 2020, o 17:44 Panowie to co bardziej polecacie? 4T zestaw z Macana czy
6 tłok od Froga z Audi S4 chyba?
Frog to chyba 5200 brutto z wszystkim a 4T jak poniżej:
Cały zestaw 4T to:
- zaciski Porsche
- przewody Porsche
- mocowania przewodów Porsche
- klocki Audi
- 2 zestawy śrub montażowych
- wysyłka

Całość 3825 pln brutto
A jaka różnica w średnicy tarczy?
Bo Macan 4tl ma bodajże 345mm

Takie porównanie z ZePerfs.com
A6 C7 3.0BiTdi 313HP 356/330 1800kg (130-0 66,2-68m)
S4 B9 Avant 333HP 345/330 1750kg (130-0 60,1m)
Macan S Diesel 258HP 350/330 1880kg (130-0 55,2-65m)
Passat B8 Kombi 4M TDI 240HP 340/310 1735kg (130-0 59,9-64m)
Superb 3 kombi 2.0TDi 150km 312/300 1520kg (130-0 61,3-65m)

Czego byś do Superba nie wsadził to i tak będzie lepiej hamować
Ja stawiam na 356/330 z A6C7 ze względu na dosyć dobra cenę zakupowa gotowego zestawu, koszt i dostępność części zamiennych oraz "małą" ilość tłoczków (zaledwie 2)

Z własnego doświadczenia akurat z Hondy Accord mogę się wypowiedzieć
Seryjnie w ATSie były heble 300/260 1tl
Zmieniłem na 325/302 przód Brembo 4tl a znajomy założył podobny zestaw tylko że 320/300 przód 2tl

Pompa hamulcowa taka sama 13/15" (swoją drogą CTR8 ma 15/16" a stare Civic-ki nawet 1"...)

Brembo 4x40mm
Zacisk z ATS8 2x43mm (nie pamiętam czy drugi nie był większy lub mniejszy)

Nie trzeba liczyć żeby zauważyć różnicę "nacisku"
Powierzchnia klocka niewiele się różniła na korzyść mojego zestawu

Ale samo oddawanie i wyczucie hamulca w przypadku 2tl była lepsza bo wcześniej łapał
Po prostu pompa szybciej wypełniała komory tłoczków

Tak że rzucanie się na XXX tłoczków może nie przynieść oczekiwanych rezultatów bo pompa hamulcowa po prostu nie wydoli...

Fakt... Tutaj jeszcze w VW jest "dobra" pompa ABS i też wspomoże hamowanie ("podbije" ciśnienie) ale nie oczekujmy cudów

wg. Mnie sensowny max na codzienne użytkowanie to 4tl
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: orlik »

Art e on pisze: 22 paź 2020, o 08:46
Mam tolerancje na chamstwo, nawet takie anonimowe do pewnego momentu... Swoje sugestie o czytaniu ze zrozumieniem i dalsze "madrosci" i zachowaj dla potomnych czy kogo tam chcesz.
Koniec tematu.
Ja nie mam za to tolerancji na chamstwo nawet w formie żartu, sugerującym komuś rozwalenie się i pobyt/nie pobyt w szpitalu. Pa.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: orlik »

Kuster pisze: 22 paź 2020, o 09:50
wg. Mnie sensowny max na codzienne użytkowanie to 4tl
Przy takiej tarczy jak mówisz też tak uważam. Jedynie przy większej 6T. Większa tarcza ma tą przewagę, że pozwala na większą powtarzalność hamowania, bo ma większą tolerancję cieplną, natomiast jest jeszcze jedna sprawa o której się nie mówi, klocek łapie na ,,wyższej" wysokości od piasty - to tak jak w rowerze, im dalej klocek łapie od piasty tym lepiej zatrzymuje koło (oczywiście jeżeli mówimy o standardowych hamulcach rowerowych z klockami).
Mierzwek
Posty: 21
Rejestracja: 27 sty 2020, o 16:38
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Mierzwek »

Ja mam zestaw od BagCorp 6t z Porsche przód ma tarczy 375mm , tył 355mm. Różnicę czuć od razu, przy normalnej jeździe nie musisz tak gnieść hamulca ale gdy już musisz się zatrzymać......to się zatrzymasz.
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: maniek245 »

Mam pytanie czy tarcza 356? zmieści się w feldze 17?
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Marek23 »

Ja na razie zaryzykowałem i założyłem na serie nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo DS2500. Przejechałem 200 km wolno i teraz ogień na trasie i zobacze.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: Kuster »

maniek245 pisze: 16 lis 2020, o 18:38 Mam pytanie czy tarcza 356? zmieści się w feldze 17?
Doliczając grubość zacisku to raczej nie wejdzie
Max to chyba 340mm na felge R17
Pod 356mm musisz już raczej szukać R18
Jak dbasz tak masz
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: maniek245 »

No właśnie się tego obawiałem :) na r17 mam zimowe, a lato r18 wiec nie było by problemu :) no nic to szukam zaciski pod 340 :)
marasmus007
Posty: 955
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: S3 zmiana hamulców

Post autor: marasmus007 »

Marek23 pisze: 16 lis 2020, o 21:05 Ja na razie zaryzykowałem i założyłem na serie nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo DS2500. Przejechałem 200 km wolno i teraz ogień na trasie i zobacze.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
No to mogę Ciebie uspokoić, ja mam zestaw od Froga 6T (Akebono z Audi S5) i przejechałem już ze 20Kkm nie ma żadnego problemu, auto hamuje prawidłowo, i co ważne skutecznie. Pompy nikt nie ruszał.
Ale jak to mówią , kto co woli ......... ;)
ODPOWIEDZ