S3 zmiana hamulców
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: S3 zmiana hamulców
Panowie to co bardziej polecacie? 4T zestaw z Macana czy
6 tłok od Froga z Audi S4 chyba?
Frog to chyba 5200 brutto z wszystkim a 4T jak poniżej:
Cały zestaw 4T to:
- zaciski Porsche
- przewody Porsche
- mocowania przewodów Porsche
- klocki Audi
- 2 zestawy śrub montażowych
- wysyłka
Całość 3825 pln brutto
6 tłok od Froga z Audi S4 chyba?
Frog to chyba 5200 brutto z wszystkim a 4T jak poniżej:
Cały zestaw 4T to:
- zaciski Porsche
- przewody Porsche
- mocowania przewodów Porsche
- klocki Audi
- 2 zestawy śrub montażowych
- wysyłka
Całość 3825 pln brutto
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: S3 zmiana hamulców
Ja Twojego tez nie-auto sluzy do jezdzenia a nie stania jak to sobie "zazartowales". Podjalem Twoj "klimat zartu" i wyszla moja odpowiedz.
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- orlik
- Doradca
- Posty: 2989
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: S3 zmiana hamulców
Nikt Ci nie napisze co bardziej poleca, bo każdy raczej ma jeden zestaw z tych hamulców. I każdy odczuwa różnice między serią. Musiały by być robione profesjonalne testy, a tego nikt Ci tu nie zrobi. 6T na logikę, powinien mocniej łapać od 4T, ale z drugiej strony ten 6T od Froga ma na odwrót tłoczki, więc ciężko powiedzieć, czy tylko zużycie klocka będzie większe czy też hamowanie mniej wydajne od 4T z Macana. Co nie zrobisz będzie lepsze w porównaniu do serii, tego jestem pewien. Osobiście wchodziłbym w zestaw z Macana - nowy hebel, gwarancja, P&P, tańsza późniejsza obsługa (klocki, tarcze).
- orlik
- Doradca
- Posty: 2989
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: S3 zmiana hamulców
Człowieku ogarnij się, dużo osób już tu na forum dzieliło się swoimi przygodami/zmianami z hamulcami, wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Polecę Ci 6T od WRK na tarczy 380mm pływającej i zmianę tylnej tarczy z klockami na 335mm albo więcej - udzieliłem satysfakcjonującej odpowiedzi?
A jak będziesz marudził, że drogo to kup zestaw z Macana, i też będzie zdecydowanie lepiej od serii.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: S3 zmiana hamulców
Mam tolerancje na chamstwo, nawet takie anonimowe do pewnego momentu... Swoje sugestie o czytaniu ze zrozumieniem i dalsze "madrosci" i zachowaj dla potomnych czy kogo tam chcesz.orlik pisze: ↑21 paź 2020, o 23:43Człowieku ogarnij się, dużo osób już tu na forum dzieliło się swoimi przygodami/zmianami z hamulcami, wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Polecę Ci 6T od WRK na tarczy 380mm pływającej i zmianę tylnej tarczy z klockami na 335mm albo więcej - udzieliłem satysfakcjonującej odpowiedzi?
A jak będziesz marudził, że drogo to kup zestaw z Macana, i też będzie zdecydowanie lepiej od serii.
Koniec tematu.
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- Kuster
- Posty: 1043
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: S3 zmiana hamulców
A jaka różnica w średnicy tarczy?Marek23 pisze: ↑21 paź 2020, o 17:44 Panowie to co bardziej polecacie? 4T zestaw z Macana czy
6 tłok od Froga z Audi S4 chyba?
Frog to chyba 5200 brutto z wszystkim a 4T jak poniżej:
Cały zestaw 4T to:
- zaciski Porsche
- przewody Porsche
- mocowania przewodów Porsche
- klocki Audi
- 2 zestawy śrub montażowych
- wysyłka
Całość 3825 pln brutto
Bo Macan 4tl ma bodajże 345mm
Takie porównanie z ZePerfs.com
A6 C7 3.0BiTdi 313HP 356/330 1800kg (130-0 66,2-68m)
S4 B9 Avant 333HP 345/330 1750kg (130-0 60,1m)
Macan S Diesel 258HP 350/330 1880kg (130-0 55,2-65m)
Passat B8 Kombi 4M TDI 240HP 340/310 1735kg (130-0 59,9-64m)
Superb 3 kombi 2.0TDi 150km 312/300 1520kg (130-0 61,3-65m)
Czego byś do Superba nie wsadził to i tak będzie lepiej hamować
Ja stawiam na 356/330 z A6C7 ze względu na dosyć dobra cenę zakupowa gotowego zestawu, koszt i dostępność części zamiennych oraz "małą" ilość tłoczków (zaledwie 2)
Z własnego doświadczenia akurat z Hondy Accord mogę się wypowiedzieć
Seryjnie w ATSie były heble 300/260 1tl
Zmieniłem na 325/302 przód Brembo 4tl a znajomy założył podobny zestaw tylko że 320/300 przód 2tl
Pompa hamulcowa taka sama 13/15" (swoją drogą CTR8 ma 15/16" a stare Civic-ki nawet 1"...)
Brembo 4x40mm
Zacisk z ATS8 2x43mm (nie pamiętam czy drugi nie był większy lub mniejszy)
Nie trzeba liczyć żeby zauważyć różnicę "nacisku"
Powierzchnia klocka niewiele się różniła na korzyść mojego zestawu
Ale samo oddawanie i wyczucie hamulca w przypadku 2tl była lepsza bo wcześniej łapał
Po prostu pompa szybciej wypełniała komory tłoczków
Tak że rzucanie się na XXX tłoczków może nie przynieść oczekiwanych rezultatów bo pompa hamulcowa po prostu nie wydoli...
Fakt... Tutaj jeszcze w VW jest "dobra" pompa ABS i też wspomoże hamowanie ("podbije" ciśnienie) ale nie oczekujmy cudów
wg. Mnie sensowny max na codzienne użytkowanie to 4tl
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2989
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: S3 zmiana hamulców
Ja nie mam za to tolerancji na chamstwo nawet w formie żartu, sugerującym komuś rozwalenie się i pobyt/nie pobyt w szpitalu. Pa.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2989
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: S3 zmiana hamulców
Przy takiej tarczy jak mówisz też tak uważam. Jedynie przy większej 6T. Większa tarcza ma tą przewagę, że pozwala na większą powtarzalność hamowania, bo ma większą tolerancję cieplną, natomiast jest jeszcze jedna sprawa o której się nie mówi, klocek łapie na ,,wyższej" wysokości od piasty - to tak jak w rowerze, im dalej klocek łapie od piasty tym lepiej zatrzymuje koło (oczywiście jeżeli mówimy o standardowych hamulcach rowerowych z klockami).
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 16:38
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomasz
Re: S3 zmiana hamulców
Ja mam zestaw od BagCorp 6t z Porsche przód ma tarczy 375mm , tył 355mm. Różnicę czuć od razu, przy normalnej jeździe nie musisz tak gnieść hamulca ale gdy już musisz się zatrzymać......to się zatrzymasz.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: S3 zmiana hamulców
Ja na razie zaryzykowałem i założyłem na serie nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo DS2500. Przejechałem 200 km wolno i teraz ogień na trasie i zobacze.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
- Kuster
- Posty: 1043
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: S3 zmiana hamulców
Doliczając grubość zacisku to raczej nie wejdzie
Max to chyba 340mm na felge R17
Pod 356mm musisz już raczej szukać R18
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: S3 zmiana hamulców
No właśnie się tego obawiałem na r17 mam zimowe, a lato r18 wiec nie było by problemu no nic to szukam zaciski pod 340
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: S3 zmiana hamulców
No to mogę Ciebie uspokoić, ja mam zestaw od Froga 6T (Akebono z Audi S5) i przejechałem już ze 20Kkm nie ma żadnego problemu, auto hamuje prawidłowo, i co ważne skutecznie. Pompy nikt nie ruszał.Marek23 pisze: ↑16 lis 2020, o 21:05 Ja na razie zaryzykowałem i założyłem na serie nowe tarcze Brembo i klocki Ferodo DS2500. Przejechałem 200 km wolno i teraz ogień na trasie i zobacze.
Wydaje mi się,że docelowo 4T na DS2500 to będzie zestaw idealny. Jakoś nie widzę tego 6T jeśli chodzi o pompę hamulcową.
Ale jak to mówią , kto co woli .........