Radio 2 DIN - fotorelacja
: 16 wrz 2017, o 07:23
Witam serdecznie,
W zeszłym tygodniu postanowiłem zakupić radio 2 DIN do mojego auta. Po przejrzeniu oferty renomowanych firm, jedyna sensowna oferta była od firmy Alpine, z ceną rzędu 3/4 tysięcy złotych. Nie jestem audiofilem, a wymiana radia miała rozbudować możliwości multimedialne radia w samochodzie.
Wybór padł na Chińczyka, wyposażonego w Androida, 2GB Ram, 32GB pamięci wewnętrznej oraz 4 rdzeniowy procesor 1.2 GHz (Mediatek), 6,2 Cala wyświetlacz o rozdzielczości 800x480.
Link do allegro: http://allegro.pl/radio-samochodowe-2-d ... 15007.html
Montaż rozpocząłem w środę, a skończyłem w piątek o godzinie 20 (w między czasie praca oraz wyjazd służbowy na cały czwartek).
Na początek, należałoby zdemontować oryginalne radio Symphony - jednak w takiej dziurze jak Gorzów, dostać klucze do radia graniczy z cudem więc trzeba było poradzić sobie bez nich. Na początek poszły w ruch stare karty bankowe. Dociąłem pod odpowiedni wymiar, niestety plastik był zbyt miętki by odgiąć blaszki w radiu, i tym samym nie można było go wyjąc.
Po około 2h walki, postanowiłem wyciągnąć radio po zdemontowaniu części konsoli środkowej.
Na początku podnosimy obudowę lewarka skrzyni biegów. Chwytamy za budowę od wewnętrznej strony materiału i ciągniemy do siebie od strony bliżej konsoli środkowej.
Następnie pod osłonną lewarka znajdziemy 2 śruby TORX20, które należy odkręcić. Następnie wyciągamy wkład popielniczki z przodu, i odkręcamy kolejną śrubę Torx20 umiejscowioną po środku, we wnęce popielniczki. Kiedy odkręcimy te 3 śrubki, możemy bez większej siły wyciągnąć obudowę popielniczki. (Uwaga: z tyłu podłączony jest kabel do zapalniczki, jest on na tyle długi że bez problemu wyciągniecie popielniczkę i go odłączycie)
Następnie łapiemy osłonę, konsoli środkowej (to ta osłona, która idzie obok radia, klimatronika oraz przycisków na konsoli). Łapiemy ją od dołu i ciągniemy delikatnie do siebie. Cała osłona trzyma się na 4 zatrzaskach (metalowych).
Po demontażu osłony, możemy przystąpić do demontażu radia. Ja u siebie wsadziłem wcześniej przygotowane klucze z karty kredytowej i od góry pomogłem małym, płaskim śrubokrętem. Bez uszkadzaniu obudowy konsoli radio wyskoczyło po 2 min walki.
Radio podłączone jest oryginalnie 2 wtyczkami ISO oraz 3 wtyczki od sterowania kierownicą, zmieniarki oraz żółta wtyczka, która u mnie była pusta zestaw głośnomówiący?)
Teraz odkręcamy Panel klimatronika - 4 śruby widoczne po zdjęciu osłony konsoli środkowej. Po odkręceniu śrub, panel bez żadnej siły wyjmujemy, i odczepiamy 4 wtyczki. Ja je delikatnie śrubokrętem podważyłem. Wyszły bez większego oporu.
Teraz zostało nam odkręcić, plastikową konstrukcję trzymającą wszystkie wyżej wymienione elementy. Na początek, 2 śruby Torx20 na samym dole, które przysłaniała obudowa popielniczki, następnie we wnętrzu obudowy, na wysokości klimatronika kolejne 2 śruby Torx20. następnie w miejscu zamontowanego radia 1 śruba, przykręcona na tylnej części plastikowej konstrukcji, we wnęce po radiu, na samym końcu 2 śrby Torx20 znajdujące się pod kratkami nawiewu.
Po odkręceniu wszystkich śrub, panel wychodzi bez problemu.
Podłączenie radia:
Na początek prąd, trzeba ogarnąć co będziemy używać i jak podłączyć:
Kostka ISO -
Pin 8 - masa
Pin 7 - prąd stały 12V
Pin 6 - oświetlenie
Pin 5 - prąd 12V stały
Pin 3 - prąd po stacyjce.
Pozostałe kable nie były mi potrzebne, więc ich nie sprawdzałem.
Ja osobiści wykorzystałem pin 8,7,6,3.
Osobiście kupiłem żeńską kostkę iso, i polutowałem z oryginalną 20pinową wtyczką radia. Nie chciałem ingerować w żaden sposób w ori. instalację radia. Wszyskie zmiany pinów dokonywałem w dokupionej wtyczce żeńskiej ISO.
Wszystkie kable polecam lutować - a nie skręcać i robić partyzantkę. Polecam również zakupić osłony termokurczliwe, oraz taśmę materiałową, by to ładnie wszystko na koniec wykończyć.
Montaż radia, osobiście polecam zakupić dedykowaną kieszeń 2 din, jeżeli jednak takowej nie macie jak ja, polecam zrobić szablon dziur i odwiercić w plastiku w odpowiednim miejscu - ja trochę niestety musiałem porzeźbić, bo szablon był mało dokładny.
Kiedy już przykręcicie radio do plastikowej konstrukcji, pozostaje wam montaż w odwrotnej kolejności. Przed poskładaniem odpalcie radio na "krótko" sprawdźcie jak działa. W moim przypadku nie mogłem przykręcić śruby we wnęce radia, zastąpiłem tą śrubę bardzo mocną taśmą dwustronną firmy Tessa, by zapobiec wibracją i niechcianym trzaskom z wnętrza kokpitu.
Polecam zaopatrzyć się w przejściówkę do Anteny, VW/Skoda stosują płaską wtyczkę antenową, a większość urządzeniem z Chin obsługuje "bolec".
Zdjęcia:
W zeszłym tygodniu postanowiłem zakupić radio 2 DIN do mojego auta. Po przejrzeniu oferty renomowanych firm, jedyna sensowna oferta była od firmy Alpine, z ceną rzędu 3/4 tysięcy złotych. Nie jestem audiofilem, a wymiana radia miała rozbudować możliwości multimedialne radia w samochodzie.
Wybór padł na Chińczyka, wyposażonego w Androida, 2GB Ram, 32GB pamięci wewnętrznej oraz 4 rdzeniowy procesor 1.2 GHz (Mediatek), 6,2 Cala wyświetlacz o rozdzielczości 800x480.
Link do allegro: http://allegro.pl/radio-samochodowe-2-d ... 15007.html
Montaż rozpocząłem w środę, a skończyłem w piątek o godzinie 20 (w między czasie praca oraz wyjazd służbowy na cały czwartek).
Na początek, należałoby zdemontować oryginalne radio Symphony - jednak w takiej dziurze jak Gorzów, dostać klucze do radia graniczy z cudem więc trzeba było poradzić sobie bez nich. Na początek poszły w ruch stare karty bankowe. Dociąłem pod odpowiedni wymiar, niestety plastik był zbyt miętki by odgiąć blaszki w radiu, i tym samym nie można było go wyjąc.
Po około 2h walki, postanowiłem wyciągnąć radio po zdemontowaniu części konsoli środkowej.
Na początku podnosimy obudowę lewarka skrzyni biegów. Chwytamy za budowę od wewnętrznej strony materiału i ciągniemy do siebie od strony bliżej konsoli środkowej.
Następnie pod osłonną lewarka znajdziemy 2 śruby TORX20, które należy odkręcić. Następnie wyciągamy wkład popielniczki z przodu, i odkręcamy kolejną śrubę Torx20 umiejscowioną po środku, we wnęce popielniczki. Kiedy odkręcimy te 3 śrubki, możemy bez większej siły wyciągnąć obudowę popielniczki. (Uwaga: z tyłu podłączony jest kabel do zapalniczki, jest on na tyle długi że bez problemu wyciągniecie popielniczkę i go odłączycie)
Następnie łapiemy osłonę, konsoli środkowej (to ta osłona, która idzie obok radia, klimatronika oraz przycisków na konsoli). Łapiemy ją od dołu i ciągniemy delikatnie do siebie. Cała osłona trzyma się na 4 zatrzaskach (metalowych).
Po demontażu osłony, możemy przystąpić do demontażu radia. Ja u siebie wsadziłem wcześniej przygotowane klucze z karty kredytowej i od góry pomogłem małym, płaskim śrubokrętem. Bez uszkadzaniu obudowy konsoli radio wyskoczyło po 2 min walki.
Radio podłączone jest oryginalnie 2 wtyczkami ISO oraz 3 wtyczki od sterowania kierownicą, zmieniarki oraz żółta wtyczka, która u mnie była pusta zestaw głośnomówiący?)
Teraz odkręcamy Panel klimatronika - 4 śruby widoczne po zdjęciu osłony konsoli środkowej. Po odkręceniu śrub, panel bez żadnej siły wyjmujemy, i odczepiamy 4 wtyczki. Ja je delikatnie śrubokrętem podważyłem. Wyszły bez większego oporu.
Teraz zostało nam odkręcić, plastikową konstrukcję trzymającą wszystkie wyżej wymienione elementy. Na początek, 2 śruby Torx20 na samym dole, które przysłaniała obudowa popielniczki, następnie we wnętrzu obudowy, na wysokości klimatronika kolejne 2 śruby Torx20. następnie w miejscu zamontowanego radia 1 śruba, przykręcona na tylnej części plastikowej konstrukcji, we wnęce po radiu, na samym końcu 2 śrby Torx20 znajdujące się pod kratkami nawiewu.
Po odkręceniu wszystkich śrub, panel wychodzi bez problemu.
Podłączenie radia:
Na początek prąd, trzeba ogarnąć co będziemy używać i jak podłączyć:
Kostka ISO -
Pin 8 - masa
Pin 7 - prąd stały 12V
Pin 6 - oświetlenie
Pin 5 - prąd 12V stały
Pin 3 - prąd po stacyjce.
Pozostałe kable nie były mi potrzebne, więc ich nie sprawdzałem.
Ja osobiści wykorzystałem pin 8,7,6,3.
Osobiście kupiłem żeńską kostkę iso, i polutowałem z oryginalną 20pinową wtyczką radia. Nie chciałem ingerować w żaden sposób w ori. instalację radia. Wszyskie zmiany pinów dokonywałem w dokupionej wtyczce żeńskiej ISO.
Wszystkie kable polecam lutować - a nie skręcać i robić partyzantkę. Polecam również zakupić osłony termokurczliwe, oraz taśmę materiałową, by to ładnie wszystko na koniec wykończyć.
Montaż radia, osobiście polecam zakupić dedykowaną kieszeń 2 din, jeżeli jednak takowej nie macie jak ja, polecam zrobić szablon dziur i odwiercić w plastiku w odpowiednim miejscu - ja trochę niestety musiałem porzeźbić, bo szablon był mało dokładny.
Kiedy już przykręcicie radio do plastikowej konstrukcji, pozostaje wam montaż w odwrotnej kolejności. Przed poskładaniem odpalcie radio na "krótko" sprawdźcie jak działa. W moim przypadku nie mogłem przykręcić śruby we wnęce radia, zastąpiłem tą śrubę bardzo mocną taśmą dwustronną firmy Tessa, by zapobiec wibracją i niechcianym trzaskom z wnętrza kokpitu.
Polecam zaopatrzyć się w przejściówkę do Anteny, VW/Skoda stosują płaską wtyczkę antenową, a większość urządzeniem z Chin obsługuje "bolec".
Zdjęcia: