Front Asist
- pete220983
- Posty: 75
- Rejestracja: 14 sty 2021, o 17:11
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Piotr
Re: Front Asist
Po 2 miesiącach jeżdżenia z FA w S3 style 2020 jedyne dwie sytuacje w których się uaktywnił to prędkość około 70, samochód przed zwalnia, np. żeby skręcić, wtedy krzyczał, nawet ciut nadgorliwie.
W jeździe miejskiej wiele razy starałem się go wywołać nigdy się mi nie udało.
Nieważne, czy sam zbyt blisko podjeżdżałem, czy się toczyłem wytrącając prędkość.
W jeździe miejskiej wiele razy starałem się go wywołać nigdy się mi nie udało.
Nieważne, czy sam zbyt blisko podjeżdżałem, czy się toczyłem wytrącając prędkość.
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Front Asist
FA działa jak różnica prędkości między pojazdami mocno się zmieni ,czyli jadąc za ,ten przed nami zwolni trochę gwałtowniej albo my jadąc za autem mocno przyśpieszymy
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Front Asist
Pozwolę się nie zgodzić z takim sformułowaniem. Miewałem ostrzeżenia przy zbliżaniu się do statycznych przeszkód (stojące na łuku auto, przydrożne drzewo na łuku drogi), więc nie użyłbym w tym przypadku pojęcia różnicy prędkości. Oczywiście traktuję to jako technologiczną ciekawostkę - poza alarmem nie wydaje mi się, żeby toto kiedykolwiek zahamowało za mnie i nie polegałbym na tym
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Front Asist
No to się bardzo mylisz.
Miałem przypadek przy nie dużej prędkości, gdy się zagapiłem. Auto dało alarm a jak już chciałem wciskać pedał hamulca to już nie było co.
Wpadł w podłogę, auto wykonało cała akcje.
Nie mowie ze w każdej sytuacji zatrzyma się za nas ale tak jak było powiedziane, gdy wykryje duża różnice prędkości 0 vs 40km/h czy w innym przypadku 100 vs 140km/h to najpierw włączy alarm, powinien zwiększyć ciśnienie w układzie hamulcowym, a jak nie reagujesz da po hamulcach. Czy skuteczne to będzie, lepiej nie sprawdzać
Wiele już było testów ze te automatyczne systemy nie do końca lub nie zawsze działają
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Miałem przypadek przy nie dużej prędkości, gdy się zagapiłem. Auto dało alarm a jak już chciałem wciskać pedał hamulca to już nie było co.
Wpadł w podłogę, auto wykonało cała akcje.
Nie mowie ze w każdej sytuacji zatrzyma się za nas ale tak jak było powiedziane, gdy wykryje duża różnice prędkości 0 vs 40km/h czy w innym przypadku 100 vs 140km/h to najpierw włączy alarm, powinien zwiększyć ciśnienie w układzie hamulcowym, a jak nie reagujesz da po hamulcach. Czy skuteczne to będzie, lepiej nie sprawdzać
Wiele już było testów ze te automatyczne systemy nie do końca lub nie zawsze działają
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Front Asist
Wszystko zależy czy masz dodatkowo wykrywanie pieszych ,wtedy zadziała na przeszkody statycznejorgus pisze:Pozwolę się nie zgodzić z takim sformułowaniem. Miewałem ostrzeżenia przy zbliżaniu się do statycznych przeszkód (stojące na łuku auto, przydrożne drzewo na łuku drogi), więc nie użyłbym w tym przypadku pojęcia różnicy prędkości. Oczywiście traktuję to jako technologiczną ciekawostkę - poza alarmem nie wydaje mi się, żeby toto kiedykolwiek zahamowało za mnie i nie polegałbym na tym
Wysłane z mojego POCO F2 Pro przy użyciu Tapatalka
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Front Asist
To ja tylko dodam, że raz mi się zdarzyło (toczyliśmy się w ciągu aut), jak gwałtownie przede mną przyhamowali i chciałem ich jeszcze na spokojnie ominąć (na pasie obok akurat była spora luka), to samochód sam ostro przyhamował i utknąłem pomiędzy pasami, przez co kierowcy z pasa obok też musieli przyhamować.
Po tej akcji zmieniłem ustawienia by front assist później reagował (tam były bodajże 3 opcje dot. dystansu, od jakiego ma reagować).
Jeden raz mi przyhamował, jak ktoś w ostatniej chwili zmienił pas i wjechał tuż przede mnie, jechałem jakieś 60 km/h, a przede mnie wjechał ktoś z prędkością ok. 30 km/h.
No i jeszcze pewnie kilka razy, których już nawet nie pamiętam.
Po tej akcji zmieniłem ustawienia by front assist później reagował (tam były bodajże 3 opcje dot. dystansu, od jakiego ma reagować).
Jeden raz mi przyhamował, jak ktoś w ostatniej chwili zmienił pas i wjechał tuż przede mnie, jechałem jakieś 60 km/h, a przede mnie wjechał ktoś z prędkością ok. 30 km/h.
No i jeszcze pewnie kilka razy, których już nawet nie pamiętam.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 13:10
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Front Asist
Nie miałem na myśli, że to bezużyteczne, tylko ja wolę polegać w pierwszej kolejności na swojej stopie O wymuszonym hamowaniu miałem na myśli swoje doświadczenia, nie opinię jak to działa ogólnie - faktycznie mogło niejednoznacznie zabrzmieć. Chodziło mi o to, że jeśli załącza się alarm to ja zwykle też hamuję w tym momencie i FA nie musi robić tego za mnie. Oby z tym zagapieniem też mnie poratował, tymczasem po prostu uważam na drodze i staram się nie polegać na niezawodności tych systemów Jestem informatykiem więc coś na temat stuprocentowej niezawodności technologii mogę powiedzieć
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Front Asist
sama kontrolka u mnie dość często się pojawia, ale jak dla mnie system przydatny, zahamował za mnie raz, gdy stojąc w korku chciałem za szybko ruszyć, poza tym tylko piszczy i ja na razie to mi wystarczyło, a i pewnie kilka razy d... uratowało, raz mi się zdarzyło, że piszczał na barierki i małe znaki sierżanty na łuku drogi (zjazd z autostrady) gdy trochę za szybko jechałem
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 6 gru 2017, o 18:53
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: LDZ
Re: Front Asist
Witajcie,
Czy ktoś może miał problem z FA polegający na tym, że awaryjne zatrzymanie włącza się samo na pustej drodze? Już 3 razy mi się to zdarzyło. Jadę pustą autostradą i nagle auto zaczyna hamować ze 140km/h do prawie zera. Raz było w deszczu, dwa razy w nocy. Zgłosiłem już w dwóch serwisach i nic nie wykryli w komputerze. A ja trochę mam pietra bo do tej pory było pusto i nikt za mną nie jechał. Ale w końcu ktoś mi w tył wjedzie na autostradzie i będzie nieszczęście. Nie bardzo wiem co mogę jeszcze zrobić. Włączyłem rejestrator w aucie i nagrywam nie drogę a kokpit w aucie żeby nagrać w razie co hamowanie awaryjne.
Czy ktoś może miał problem z FA polegający na tym, że awaryjne zatrzymanie włącza się samo na pustej drodze? Już 3 razy mi się to zdarzyło. Jadę pustą autostradą i nagle auto zaczyna hamować ze 140km/h do prawie zera. Raz było w deszczu, dwa razy w nocy. Zgłosiłem już w dwóch serwisach i nic nie wykryli w komputerze. A ja trochę mam pietra bo do tej pory było pusto i nikt za mną nie jechał. Ale w końcu ktoś mi w tył wjedzie na autostradzie i będzie nieszczęście. Nie bardzo wiem co mogę jeszcze zrobić. Włączyłem rejestrator w aucie i nagrywam nie drogę a kokpit w aucie żeby nagrać w razie co hamowanie awaryjne.
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: Front Asist
Raz mi się przydarzyło jadąc w gęstym śniegu, po czym FA się wyłączył i pojawił się komunikat FRONT ASIST NIEDOSTĘNY. Po 2 dniach sam powrócił do normalnej pracy.piicia pisze: ↑30 sie 2021, o 22:36 Witajcie,
Czy ktoś może miał problem z FA polegający na tym, że awaryjne zatrzymanie włącza się samo na pustej drodze? Już 3 razy mi się to zdarzyło. Jadę pustą autostradą i nagle auto zaczyna hamować ze 140km/h do prawie zera. Raz było w deszczu, dwa razy w nocy. Zgłosiłem już w dwóch serwisach i nic nie wykryli w komputerze. A ja trochę mam pietra bo do tej pory było pusto i nikt za mną nie jechał. Ale w końcu ktoś mi w tył wjedzie na autostradzie i będzie nieszczęście. Nie bardzo wiem co mogę jeszcze zrobić. Włączyłem rejestrator w aucie i nagrywam nie drogę a kokpit w aucie żeby nagrać w razie co hamowanie awaryjne.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lip 2018, o 11:05
- Samochód: Superb III
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1.4 CZCA
- Lokalizacja: KR XXXXX
Re: Front Asist
Witam
Front Asist umarł. Nie od śniegu. Nie od uderzenia. Po prostu auto stało w garażu. Moduł 13 ma czarną ikonkę, nie da się w niego wejść żeby odczytać kody błędów. Błędy są w innych modułach i dotyczą braku komunikacji/braku informacji z modułem FA. Wtyczki sprawdzone, zasilanie 12V dochodzi do radaru z przodu zderzaka. Nadaje się to do: 1 kalibracji, 2 wymiany radaru lub innych modułów, 3 jeździć obserwować może mu przejdzie w wakacje (miesiąc minął i nic)???? Dodam, że "wyleczył" się na jeden dzień tak sam z siebie, dawał dobre odczyty w OBD11 i następnie zepsuł się ponownie. Śladów kun, szczurów, chomików pod maską nie ma, kable nie pogryzione. Ktoś to ogarnia w normalnych pieniądzach w małopolsce?
Front Asist umarł. Nie od śniegu. Nie od uderzenia. Po prostu auto stało w garażu. Moduł 13 ma czarną ikonkę, nie da się w niego wejść żeby odczytać kody błędów. Błędy są w innych modułach i dotyczą braku komunikacji/braku informacji z modułem FA. Wtyczki sprawdzone, zasilanie 12V dochodzi do radaru z przodu zderzaka. Nadaje się to do: 1 kalibracji, 2 wymiany radaru lub innych modułów, 3 jeździć obserwować może mu przejdzie w wakacje (miesiąc minął i nic)???? Dodam, że "wyleczył" się na jeden dzień tak sam z siebie, dawał dobre odczyty w OBD11 i następnie zepsuł się ponownie. Śladów kun, szczurów, chomików pod maską nie ma, kable nie pogryzione. Ktoś to ogarnia w normalnych pieniądzach w małopolsce?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Front Asist
Eldara masz pod Krakowem. Myślę, że był by w stanie pomóc, bo zajmuje się sprawami softowymi i dokładaniem dodatkowego wyposażenia.
https://eldar-sklep.pl
Osobiście go nie znam, tylko obd kupowałem internetowo, ale obserwuje, że dużo ludzi do niego się zgłasza.
https://eldar-sklep.pl
Osobiście go nie znam, tylko obd kupowałem internetowo, ale obserwuje, że dużo ludzi do niego się zgłasza.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Front Asist
Kilka razy, kiedy jechałem ze 160 km/h łukiem autostrady z włączonym aktywnym tempomatem, jakiś czujnik wyczuł sobie mocno świecącą obrysówkę naczepy "Tira" - jak mi moja "czeska Baśka biała strzała" zaczęła sama awaryjnie hamować, prawie zęby zostawiłem na fajerze. Tylne czujniki nie pozwalają cofać, jeśli przeszkoda ruchoma lub nieruchoma. Z przodu też świeci na czerwono, "drze się" i sama hamuje wzywając jednocześnie do nogi na "nożną dźwignię do wywołania procesu hamowania" ( tak mnie kiedyś młodzian w rurkach kiedyś pouczał) zwaną wcześniej zwykłym "pedałem hamulca". Cso za czasy
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Front Asist
Im więcej tych eko nianiek tym gorzej. Tez tak kiedyś miałem jak jechałem „autostradowo” i nagle sterownik stwierdził, ze sa pewne odstępstwa od zapisanego algorytmu i on wkroczy z odpowiednim działaniem…