Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: Misiek Fisiek »

Poczekaj na wymiane rozrzadu i filtra czastek stalych. Wystarczy tez jedna powazniejsza awaria po zakonczeniu okresu gwarancji i koszty dadza o sobie znac. Poczytaj sobie blog o passacie - przeciez 2.0 tdi to ta sama jednostka co u Was tyle ze troche gorzej wykonana (gorsze materialy) i nie CR. Ale koszty napraw beda podobne jak cos sie wykrzaczy.

Jedyna szansa aby diesel sie oplaci to jezdzenie glownie na trasie (inaczej murowane problemy z dpf), zrobienie nim ponad 100 000 km i unikniecie awarii po okresie gwarancji. Oczywiscie jest to mozliwe.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
mm_olejnik
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 14:17
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź

Re: [S2] spalanie naszych Superbów

Post autor: mm_olejnik »

po co się tak licytujecie, czyje lepsze .... ?
każdy ma to na co go stać i co chce mieć, a poza tym zobaczymy czy 1.8TSI bedzie takie niezawodne ( ach i och ; - )
ARCHITEKTURA ŚWIATŁA - http://www.masterlight.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Art Deco, Wyposażenie wnętrz - http://www.e-kare.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikony designu, FLOS - http://www.lampy-o" onclick="window.open(this.href);return false;świetlenie.pl
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2] spalanie naszych Superbów

Post autor: Misiek Fisiek »

mm_olejnik pisze:po co się tak licytujecie, czyje lepsze .... ?
każdy ma to na co go stać i co chce mieć, a poza tym zobaczymy czy 1.8TSI bedzie takie niezawodne ( ach i och ; - )
Zgoda. Kazdy ma to co mu pasuje. Jak ktos robi rocznie 15kkm (jak ja) to po co mu diesel?

Nie twierdze ze Tsi bedzie niezawodny tylko ze bedzie tanszy w naprawach :)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: [S2] spalanie naszych Superbów

Post autor: awdurek »

Jak robisz 15kkm rocznie to do kupna auta podszedłeś pierwsza klasa :lol:
To prawie jak niedzielny kierowca :D
To nawet po 5-u latach eksploatacji twoja SII bedzie jak nowa :!: :!: :!: :!:
Spokojnej i bez awaryjnej jazdy życzą posiadacze TDI :lol: :lol: :lol: :lol:
A koszt różnicy między dieslem a benzyną w twoim przypadku pewnie zwrócił by się po około 10-ciu latach a może i więcej.
Jeszcze raz - dobry wybór ;)
PS:
Trochę więcej wiary i szacunku dla posiadaczy TDI :oops:
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2] spalanie naszych Superbów

Post autor: Misiek Fisiek »

awdurek pisze: Trochę więcej wiary i szacunku dla posiadaczy TDI :oops:
Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym brakiem szacunku.. Dyskutujemy co się komu bardziej opłaca - mi bardziej opłaca się benzynka. Sam miałem wcześniej dwa TDI i nic do dyszli nie mam.

Nie pracuję za kółkiem i nie jest mi szczególnie przykro z tego powodu.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: [S2] spalanie naszych Superbów

Post autor: jjumbo »

Zuber pleciesz jak potłuczony
po pierwsze rozrząd to wcale nie tak wysoki koszt,filtr cząstek stałych w nowych samochodach jest super dopracowany i nie ma z nim żadnych kłopotów,
silniki są takie same jak w pasacie a wszystkie już są na CR i jest cichutko.Róznica w cenie zakupu wraca się po około 75000 km czyli 10000zł a drugie 75000km na rzekomo drogi serwis (różnica w spalaniu 2,5l i nikt mi nie powie że przy takiej samej nodze jest inaczej)
a mieć wysoki moment obrotowy 350nm i podjechać na stację i zatankować pod korek za 270 zł bezcenne :D
a jaki z tego morał - niema między nimi różnicy i mamy super furki i niema się co przekomarzać więc kończymy tę dyskusję ;)
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2] spalanie naszych Superbów

Post autor: Misiek Fisiek »

jjumbo pisze:Zuber pleciesz jak potłuczony
po pierwsze rozrząd to wcale nie tak wysoki koszt,filtr cząstek stałych w nowych samochodach jest super dopracowany i nie ma z nim żadnych kłopotów,
silniki są takie same jak w pasacie a wszystkie już są na CR i jest cichutko.Róznica w cenie zakupu wraca się po około 75000 km czyli 10000zł a drugie 75000km na rzekomo drogi serwis (różnica w spalaniu 2,5l i nikt mi nie powie że przy takiej samej nodze jest inaczej)
a mieć wysoki moment obrotowy 350nm i podjechać na stację i zatankować pod korek za 270 zł bezcenne :D
a jaki z tego morał - niema między nimi różnicy i mamy super furki i niema się co przekomarzać więc kończymy tę dyskusję ;)
Jesli ja plote jak potluczony to Ty bredzisz od rzeczy :D Diesel mial wiecej sensu kiedys, gdy ropa byla zlotowke tansza a nie bylo kosztow serwisowania dpf. Dzisiaj ropniak zwraca sie znacznie pozniej niz 75000 km. A co do roznicy spalania mozna sie posluzyc danymi producenta - nie ma powodu przypuszczac ze w przypadku tsi zaniza on dane bardziej niz w przypadku tdi.

Dpf jest przewidziany na 100 kkm, jak malo jezdzisz po miescie to moze przezyje troche dluzej ale 150-200 kkm to maksimum (informacje z serwisu). Predzej czy pozniej zaczna sie problemy i koszty.

Moment obrotowy nie ma znaczenia bo przy benzynie roznice niweluja wyzsze obroty silnika. A benzyna latwiej wkreca sie na obroty. Dodatkowo diesel jest ciezszy.

Diesel jest tez drozszy w ubezpieczeniu.

A podsumowujac dyskusje mozna stwierdzic ze zwisa mi bardzo niskim kalafiorem czy benzyna czy diesel bedzie odrobine tanszy. Jakby mi chodzilo o oszczednosci to kupilbym inne auto.

Koniec tematu z mojej strony.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: edeks »

Pewnie każdy z nas już tam był, a jeśli nie, to myślę, że warto policzyć co kiedy się komu zwróci ;)

http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Whisky
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, o 11:11
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: Whisky »

Panowie spokojnie bez znaczenia czy diesiel czy benzyna i tak jeździmy najlepszymi samochodami w kategorii cena/jakość i wyposażenie.
Nieprawda jest to że diesiel zwraca sie po 75 - 100 kkm trwa to więcej, dlatego uważam iż zakup diesla w tej chwili to musi być przemyślany wybór. Z drugiej strony nie jest tak że tylko diesle są obecnie skomplikowane i się psują. Opisałem na tym forum moje przygody z passatem 2,0 FSI który teoretycznie powinien być prosty w eksploatacji i stosunkowo bezawaryjny.
@ jjumbo owszem fajnie mieć wysoki moment na silniku ale tak naprawdę liczy się to co jest na kołach - był gdzieś taki temat na OCP - i nie różnica jest oczywiście na korzyść diesla ale nie taka wielka - druga sprawa to ważny jest też przebieg momentu obrotowego.
Dlatego też mój pracodawca kupił mi benzynę z lepszym wyposażeniem niż diesla z gorszym - bo go przekonałem a jak będzie z TSI zobaczymy.
marcinsgdz
Posty: 91
Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Aktualnie: Peugeot
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: marcinsgdz »

Ja mam ważny argument mówiący za diesl'em: łatwiej sprzedać!
A kiedyś napewno będziesz sprzedawał.
Awatar użytkownika
TFil
Posty: 148
Rejestracja: 21 maja 2011, o 19:47
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: TFil »

marcinsgdz pisze:Ja mam ważny argument mówiący za diesl'em: łatwiej sprzedać!
A kiedyś napewno będziesz sprzedawał.
To prawda, a także - co bardzo ważne, a często pomijane - samochód nie jest na zawsze, a sprzedasz diesla za wyższą kwotę, niż benzynę - dlatego nie musi zwracać się cała różnica. Z tych 10 tys. dopłaty do diesla przy zakupie nowego po 3-4 latach odzyskasz co najmniej 4 tys. przy sprzedaży.

A temat odwiecznej dyskusji faktycznie nie jest łatwy, najwiecej na pewno zależy od przebiegów - jeśli ktoś jeździ 15 tys. rocznie, to raczej nie warto zastanawiać się nad dieslem, a jak więcej, niż 30 tys. km to raczej warto :)
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: Nematode »

No temat w sumie rozpoczął się w wątku o spalaniu i tak myślałem właśnie, że ktoś go przeniesie i założy oddzielny temat ;)
Moim skromnym zdaniem podstawowa sprawa to jest określenie do czego auto jest potrzebne i w jakich warunkach będzie ekploatowane. To jest podstawa wyboru imo. chyba, że ktoś ma fanaberię albo po prostu lubi konkretne rozwiązanie i np kupuje benzynę wiedząc, że lata ponad 40k rocznie lub diesla wiedząc, że zrobi max 10k.

W moim przypadku i przy moich założeniach czyli:
  • jazda po mieście praktycznie 90% przebiegu
  • maksymalny roczny przebieg 15k, ale przeważnie 12-13k
  • kupno auta na 10 lat albo i więcej jak będzie służyć i nie zajebią
  • masakryczne w kosztach doświadczenia kolegi z dieslem w A4 z silnikiem 2.0 TDI z tym, że kolega kupił auto używane, więc tak na prawdę nikt do końca nie wie jakie były jego losy przed
  • chłodna kalkulacja na kartce papieru porównująca koszty paliwa i różnicę w cenie silników w momencie zamawiania auta
    (Wyszło, że wyjdę na zero przy przebiegu około 96-97k km - dodam, że różnica w cenie paliwa wtedy między dieslem, a benzyną była dużo bardziej korzystna dla diesla. Do wyliczeń brałem Pb95 i klasycznego diesla aczkolwiek prawdopodobnie biorąc pod uwagę polską mentalność do przekrętów pewnie tankowałbym teoretycznie bezpieczniejszego droższego diesla i w tym wypadku różnica byłaby jeszcze większa. Argument, że część kosztów poniesionych na dopłacenie za silnik diesla odbiję sobie przy sprzedaży auta w przyszłości w moim przypadku (patrz wyżej powód) traci swoją rację bytu.)
auta w dieslu nie opłacało mi się kupować.

Powyżej nie wymieniłem jeszcze chociażby tematu filtra cząstek stałych DPF o, którym naczytałem się w gazetach branżowych masę złego i generalnie doradzano bezwzględne wycięcie po zakończeniu gwarancji. Za mało jeżdżę i na zbyt krótkich odcinkach, aby to rozwiązanie przy mojej jeździe się sprawdziło. Dodatkowo jestem anty-eko jeśli chodzi o nowe technologie w autach czyli wszelkiego rodzaju filtry cząstek stałych, systemy start-stop czy auta elektryczne bądź hybrydowe (tutaj pojechałem już z tematem wykraczającym przynajmniej na chwilę obecną poza Superba ;) ). Dla mnie to zabija motoryzację, a problemu ekologii nie rozwiązuje w ogóle. Rzekłbym, że nawet w długoterminowej perspektywie może wpłynąć na nią niekorzystnie.

Tak więc podsumowując powyższe wypociny zaznaczam, że w moim przypadku diesla nie było sensu kupować. Nie zmienia to faktu, że gdyby moje preferencje i potrzeby były zgoła inne niż te które przedstawiłem to zakup diesla mógłby być zdecydowanie bardziej na rękę. Idąc dalej nie zmienia to faktu, że pomijając nawet argumenty za i przeciw konkretnej jednostce napędowej część osób wybierze i tak diesla, a część osób i tak wybierze benzynę. Każdy kupuje co uważa chyba, że nie ma na to wpływu i kupuje mu auto pracodawca lub mając działalność ktoś czerpie inne korzyści.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: edeks »

Nematode, ale żeś długiego posta strzelił ;) powinien Ci się jako 4 zwykłe zaliczyć ;) A tak poważnie, to zupełnie się z Tobą zgadzam. Dodałbym jeszcze, że nam np. bardziej miało opłacić się np. dsg w cenie dopłaty do diesla ;) ale czy się opłaci, to trochę zaczynam w to wątpić... ale to w wątku o dsg mamy.

marcinsgdz, niekoniecznie da się akurat teraz używanego diesla łatwiej sprzedać. Tak z własnego doświaczenia Ci to piszę, bo już ponad miesiąc mam na Mondeo kartki, ogłoszenie na otomoto, motoallegro, tablica.pl, gumtree i co tam jeszcze. Auto zadbane, opis rzetelny (imo) a przede wszystkim zgodny z prawdą i wiesz co? Jak dotychczas nie miałem ani jednego telefonu nawet. Rozumiem gdyby ktoś obejrzał, pojeździł i potem marudził że to i to nie tak, albo że za drogo. A tu zupełny brak zainteresowania.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: Misiek Fisiek »

Nematode pisze:Powyżej nie wymieniłem jeszcze chociażby tematu filtra cząstek stałych DPF o, którym naczytałem się w gazetach branżowych masę złego i generalnie doradzano bezwzględne wycięcie po zakończeniu gwarancji.
Warto pamiętać, że w DPF/FAP nie chodzi jedynie o ekologię i wielką ściemę (?) z wpływem człowieka na środowisko ale również o wpływ diesli na nasze zdrowie. Jak wiadomo filtr cząstek stałych ma za zadanie wyłapać niespaloną sadzę, do której przyczepiają się cząsteczki metali i substancje powodujące raka i astmę. Niestety, diesle są odpowiedzialne za jakiś bliżej nieokreślony procent zachorowań. DPF rozwiązuje ten problem bardzo sprytnie i z tego powodu jest wynalazkiem, któremu należy przyklasnąć.

Co do sprzedaży używanego diesla - ludzie kierują się kosztami. 1.9 TDI jest znany z oszczędności, niezawodności, łatwo się go naprawia i (z reguły) nie ma DPF więc jest na niego popyt. Ale spróbuj sprzedać A6 z 2.5 TDI... Nie wszystkie przecież sprawiały kłopoty ale kupujący z reguły nie jest na tyle rozgarnięty żeby sprawdzać, które kody silnika są ok, a które be. Szuka po prostu innej opcji. Podobnie może wyglądać sytuacja z 2.0 TDI.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Post autor: Arci9 »

Do tego wszystkiego dodał bym jeszcze to co Nematode poniekąd wspominał: kulturę pracy i jazdy, oczywiście pod kątem każdego osobiście.
Też przesiadłem się z diesli (TDI), bo stwierdziłem, że przeszkadza mi glosny warkot uruchamianego diesla zwłaszcza podczas zimnych dni, a także nie cicha praca juz podczas samej jazdy zwłaszcza z większymi prędkościami.
Oczywiście uwzględniając inne czynniki, jak gdzie auto będzie eksploatowane , ile km rocznie na jak długo itp.

A w kwestii sprzedania diesla: swojego Leona ARL sprzedawałem ponad rok, zainteresowanie było nikłe ;(
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
ODPOWIEDZ