Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
maureliusz pisze: ↑6 sty 2021, o 20:20
Tylko dodam że ostatnio zrozumiałem czemu to auto jest niewrażliwe na aquaplaning... idzie jak petarda po deszczu... zero uślizgu kół w koleinach i kałużach
ja rozumiem napęd ale to oznacza że przy takim napędzie opony lepiej odprowadzają wodę spod siebie ?
bo mi się wydawało że albo opona płynie albo nie ..niezależnie od napędu..
czy może chcesz powiedzieć że aquaplaning występuje tylko auto jest bardziej stabilne..?
masz mniejszy moment na kole napędzanym, bo w przypadku nawet minimalnego uślizgu załącza się tył i wtedy to on również napędza i trzyma kierunek. Dla mnie od >450kkm 4x4 to opcja must have - właśnie z uwagi na stabilność i pewność prowadzenia. Jeździłem testową ośką S3 i na suchym asfalcie wjechałem sobie na dość duże rondo z normalną swojego S2 4x4 prędkością i od razu poczułem jak mi przód lekko ucieka przy zjeździe z ronda. Oczywiście do opanowania, wystarczyłoby zwolnić aby tego nie było, itd... żadne tego typu argumenty nie zmienią faktu, że czterołapa prowadzi się pewniej i lepiej trzyma się drogi. Można bezpiecznie jeździć z prędkościami, przy których ośka traci już stabilność. O podjazdach zimą to nawet nie wspominam - tu różnica jest kolosalna. Do miejscowości okołogórskich to tylko taki. Do dzisiaj pamiętam podjazd obok wyciągu w Wierchomli, gdzie mój S2 nawet nie zabuksował kołami, a codziennie ktoś tam uczył się zakładać łańcuchy - najczęściej razem ze wszystkim jadącymi za nim, bo na drodze wykorzystywanej również przez narciarzy (nie sypana) - jak się zatrzymali, to ośkami nie mieli szans ruszyć, a wcześniejszy skręt o 90st. nie pozwalał na wzięcie góreczki z rozpędu.
Jedna tylko zmiana co do hamowania - czterołap nie hamuje tak samo jak ośka. AWD hamuje minimalnie gorzej - jest >80kg więcej do wyhamowania. Trzeba również doliczyć 0,5-1l/100km paliwa. Oprócz wyższej ceny, konieczności serwisowania napędu to też są jego minusy.
Z najbardziej przeze mnie cenionych dodatków -
aktywny tempomat w połączeniu z automatyczną skrzynią, asystent trzymający pas ruchu (nie mam - mój tylko sygnalizuje), grzana przednia szyba, kamera cofania, navi z dobrymi mapami, siatka oddzielająca bagażnik, koło zapasowe, kanapa 40/20/40 ( a nie tylko przelotka po środku), hak.
Nie wziąłbym i nie wziąłem szyberdachu oraz systemu bezkluczykowego. Pierwszy jest głośniejszy i jako kierowca mało korzystałem, drugie - po zakupie bezpieczeństwo stoi w miejscu, a złodzieje doskonalą metody. "pasywny" pilot jest bezpieczniejszy - nie da się go oszukać walizką.
spike1314 pisze: ↑6 sty 2021, o 11:21
Co mi się podoba i mam:
- Kamera cofania, miałem w poprzednim aucie i moim zdaniem same czujniki to trochę za mało
A ja przeciwnie, uważam że kamera to zbędny bajer, podczas parkowania czujniki mi w zupełności wystarczają.
rezon pisze: ↑7 sty 2021, o 16:47
Nie wziąłbym i nie wziąłem szyberdachu oraz systemu bezkluczykowego. Pierwszy jest głośniejszy i jako kierowca mało korzystałem, drugie - po zakupie bezpieczeństwo stoi w miejscu, a złodzieje doskonalą metody. "pasywny" pilot jest bezpieczniejszy - nie da się go oszukać walizką.
Ja kluczyk zawijam w folię aluminiową
Grzane szyby kierownice to połśrodki lepsze jest webasto, zagrzeje schłodzić
krzysn pisze: ↑7 sty 2021, o 18:22
A ja przeciwnie, uważam że kamera to zbędny bajer, podczas parkowania czujniki mi w zupełności wystarczają.
Mi kamera cofania sprawdza się rewelacyjnje.
Jest kilka takich miejsc, gdzie parkuję prostopadle.
Na przykład mam takie jedno, gdzie z jednej strony jest murek, z drugiej stoi często jakiś bus.
Wyjeżdżając przodem, żeby widzieć czy mogę wyjeżdżać, muszę kawałek maskę wysunąć na jezdnię. Ulica dość ruchliwa w godzinach przyjazdów / powrotów z pracy, i wtedy trzeba liczyć, że ktoś zauważy i zwolni lub zatrzyma się.
Wyjeżdżając tyłem kompletnie nie mam tego problemu. Na kamerce już z dość sporej odległości widać czy cokolwiek jedzie i wyjeżdża mi się o wiele łatwiej.
Sdss pisze: ↑7 sty 2021, o 19:11
Ja kluczyk zawijam w folię aluminiową
Grzane szyby kierownice to połśrodki lepsze jest webasto, zagrzeje schłodzić
Głowę sobie owiń (żart) od czego jest AC?
Najlepiej mieć i webasto i grzaną szybę i kierownicę. Ktoś powie po co, a po to, że czasami mamy niespodziewany wyjazd np do sklepu, a szyba całą zamarznięta i kierownica zimna
maureliusz pisze: ↑7 sty 2021, o 21:43
Keyless... never! 20k EUR kosztuje walizka... co zeskanuje każde auto... było kiedyś w złodziejach na TVN... masakra jak to zobaczyłem....
Jak będą ci chcieli auto zarąbać to i tak to zrobią. Tylko potrwa to może minutę dłużej.
Dla mnie owijanie w folie i takie typu zabawy to strata czasu. Sprawny złodziej to i kluczyk Ci z kieszeni wyciągnie będąc w galerii.
Moim zdaniem nie ma reguły, jak pech to pech i od tego są ubezpieczenia. Równie dobrze lepiej autem nie jeździć, bo można rozbić.
Sdss pisze: ↑7 sty 2021, o 19:11
Ja kluczyk zawijam w folię aluminiową
Grzane szyby kierownice to połśrodki lepsze jest webasto, zagrzeje schłodzić
Głowę sobie owiń (żart) od czego jest AC?
Najlepiej mieć i webasto i grzaną szybę i kierownicę. Ktoś powie po co, a po to, że czasami mamy niespodziewany wyjazd np do sklepu, a szyba całą zamarznięta i kierownica zimna
Owijam 5G
10 15 minut i jest ciepło. Czasem budżet nie puszcza o trzeba wybierać. Grzana szyba warto bo odbija ciepło .
Kyeless uważam za jeden z bajerow mocno podnoszący komfort. Jest AC , aut teraz nie kradną jak kiedyś, na walizkę z centrum handlowego nie kradną kamery tylko z pod domu, wystarczy trzymać kluczyki zdala od okien i drzwi. Jak będą mieli ukraść to ukradną.