Strona 1 z 1
Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 20 mar 2018, o 07:24
autor: Goudi
Tak jak w tytule mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. 1.8 T B+G. Z tego co czytałem może być problem z np. wtryskami od gazu lub częstym problemem jest czujnik temperatury. Wiadomo lepiej się zapytać niż pchać w niepotrzebne koszty.
Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 20 mar 2018, o 08:15
autor: piotraskbw
VCDS lub ELM327 i sprawdzasz jakie masz wartości korekt LTFT i STFT.
Możliwe że zły skład mieszanki paliwowej powoduje zmianę korekt na zbyt duże co skutkuje problemami z odpalaniem.
Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 3 cze 2019, o 11:06
autor: Ramzes1274+
Witam jestem nowy,posiadam od dwoch miesiecy superb 2.8v6 AMX i pojawil sie problem,mianowicie pokazuje mi ze czujnik temperatury cieczy jest uszkodzony,i moje pytanie brzmi.gdzie on sie znajduje bo albo slabo szukalem albo juz nie dowidzę,prosze was o pomoc.dodam ze autko ciezko odpala na zimnym silniku
Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 3 cze 2019, o 12:16
autor: OuTchOrN
Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 4 cze 2019, o 21:28
autor: piotraskbw
OuTchOrN pisze:Sprawdz to:
I chłop by 3 lata tego czujnika szukał w tym miejscu
Aby być pewnym czy czujnik działa prawidłowo należy zebrać logi z jego pracy podczas rozgrzewania silnika i sprawdzić jak się zachowuje.
Jednak jeśli komp drze japę, że czujnik padnięty to jest dość duża szansa że to właśnie się stało.
Poniżej schemat
Punkt nr 7
Kod: Zaznacz cały
1 - Króciec przyłączeniowy termostatu
2 - O-ring
q wymiana
3 - Termostat
q sprawdzić: termostat podgrzać w wodzie
q początek otwarcia ok. 86 ℃
q koniec otwarcia ok. 102 ℃
q skok talerzyka co najmniej 7 mm
4 - Odpowietrznik – 15 Nm
q wymienić uszczelkę
5 - 22 Nm
6 - Klamra mocująca
q sprawdzić prawidłowość osadzenia
7 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
q do sterownika silnika
q przed wyjęciem w razie potrzeby zmniejszyć ciśnienie w układzie chłodzenia
8 - Tylna rura płynu chłodzącego
9 - Ucho do zawieszania
10 - 10 Nm
11 - Rura płynu chłodzącego
12 - Przednia rura układu chłodzenia
13 - Korek
q przy ciśnieniu 0,14…0,16 MPa (1,4…1,6 bar) zawór ciśnieniowy musi się otworzyć
14 - Pierścień uszczelniający
q w razie uszkodzenia wymienić
15 - Zbiornik wyrównawczy
16 - Górny wąż płynu chłodzącego
q zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie
q przy chłodnicy zabezpieczony klamrami
17 - Rura płynu chłodzącego
18 - Tylna osłona paska zębatego
19 - Uszczelka
q wymiana
20 - Pompa płynu chłodzącego
q sprawdzić, czy się lekko obraca
q w razie uszkodzenia lub nieszczelności wymienić kompletną
21 - Dolna rura płynu chłodzącego
22 - Chłodnica oleju silnikowego
23 - Koło pasowe
q sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy
24 - Wentylator
25 - Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy
q zwrócić uwagę na lewy gwint
q moment dokręcania obowiązuje tylko w powiązaniu z kluczem płaskim OK32 -3312-
q dokręcić momentem 40 Nm
26 - Uchwyt
q sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy
27 - Od dołu chłodnicy
Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 13 cze 2019, o 09:28
autor: Ramzes1274+
witam.miałem ten sam probrem,z odpaleniem auta na zimnym silniku,po podpięciu wag,wyszlo ze uszkodzony czujnik temp cieczy.po postoju przez całą noc w tem ok 12-14 st na dworze,rano czujnik pokazywał przed uruchomieniem 143st.w moim przypadku wymiana samego czujnika za 30zł pomogła
Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.
: 13 wrz 2019, o 08:29
autor: Ramzes1274+
miałem ten sam problem,ze odpalal na zimnym bardzo ciezko.po pod pieciu pod najzwyklejszy komputerek,pokazywal mi na zimnym silniku 90st,po wymianie czujnika temperatury za 20zl wszystko sie uspokoilo