DSG i przyczepa campingowa

smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Mój Superb 2009 wyposazony jest w silnik diesel 170 kM i skrzynię DSG. Holuję nim przyczepę o DMC 1600 kg. Niestety są problemy. Przy holowaniu biegi parzyste właczały się wyraznie szarpiąc - a w czasie jazdy słychać było hałas jaki może powstawać przy ślizganiu się sprzęgła. Serwis wymienił mechatronic. Nastapiła nieznaczna poprawa , lecz szarpanie pozostało. Wymieniono sprzęgło dwumasowe. Przy jeżdzie solo , objawy szarpania zniknęły , lecz przy przyspieszaniu z przyczepą pod wzniesienie/nachylenie ok. 8%, , dalej słychać i widać na obrotomierzu chwilowe ślizganie się sprzęgła.
Czy ktoś z kolegów miał taki przypadek ? Proszę o radę , gdyż serwis nie ma skutecznej recepty. Proszę również o doswiadczenia/wnioski z holowania przyczepy przez samochód z DSG ?Może DSG ma wieksze ograniczenia masowe niż zawarto w instrukcji samochodu ? Poprzednio jeżdziłem Superbem ze 130 konnym dieslem i skrzynią manualną. Problemów nie było , a z przyczepą przejechałem ok. 40 000 kilometrów.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: neck99 »

W instrukcji na pewno jest info o holowanie samochodu z DSG i przyczepy. Przejrzyj instrukcje. Jak nie masz papierowej można ja pobrać z skoda.pl.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Arek
Posty: 84
Rejestracja: 24 kwie 2012, o 20:40
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: Arek »

Jechałem z przyczepą campingową, ale lżejszą. Nominalnie ok. 750 km, załadowana mogła mieć 800 - 850 kg. Nie było żadnych problemów. Mam DSG 6-biegową i silnik 2.0 TSI.
Arek
Superb II kombi PLATINUM, brązowy magnetic, 17" Trifid (zima 16" Spectrum)
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: Zaj007 »

Nie ma czegoś takiego! Albo dwumasowe koło zamachowe albo sprzęgło.

Tego typu przypadłości wcale nie muszą oznaczać usterki skrzyni dlatego mam parę pytań:
Co wymieniono: sprzęgło czy koło dwumasowe?
Czy wiesz który zawór/czujnik był powodem wymiany mechatroniki?
Czy tego typu przypadłości zdarzają się na ciepłej i zimnej skrzyni?
Czy te uślizgi występują w trakcie jazdy, który wymaga od skrzyni częstej zmiany biegów (np. jazda górskimi serpentynami)?
Czy w trakcie holowania używasz Tiptronic?

neck99 pisze:W instrukcji na pewno jest info o holowanie samochodu z DSG i przyczepy. Przejrzyj instrukcje. Jak nie masz papierowej można ja pobrać z skoda.pl.
W tego typu warunkach powinno używać się Tiptronic.
Obrazek
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Dzięki za zainteresowanie. Tego typu przypadłości wcale nie muszą oznaczać usterki skrzyni dlatego mam parę pytań:
Co wymieniono: sprzęgło czy koło dwumasowe?WYMIENIONO SPRZĘGŁO
Czy wiesz który zawór/czujnik był powodem wymiany mechatroniki?W/G OCENY SERWISU PADŁ ZAWÓR Z1.
Czy tego typu przypadłości zdarzają się na ciepłej i zimnej skrzyni?PRZYPADŁOŚCI WYSTĘPUJĄ GŁÓWNIE PRZY CIEPŁEJ SKRZYNI
Czy te uślizgi występują w trakcie jazdy, który wymaga od skrzyni częstej zmiany biegów (np. jazda górskimi serpentynami)?UŚLIZGI PO NAPRAWIE , WYSTEPUJĄ W TRAKCIE JAZDY POD GÓRĘ
Czy w trakcie holowania używasz Tiptronic? TIPTRONIC UZYWAŁEM , ALE HAŁASY WYSTEPOWAŁY TAKZE NA BIEGACH PARZYSTYCH.
Z pozdrowieniami
Zbyszek.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: Zaj007 »

Jeżeli wymieniono sprzęgło i mechatronikę to wszystko powinno działać normalnie.

Z tym zaworem Z1 to dałeś mi niezłą zagadkę. Oznaczenia zaworów zaczynają się od litery N a czujników od litery G (identycznie jak w silniku). Wyjątkiem jest zawór bezpieczeństwa A. W mechatronice są (miedzy innymi) 4 elektrozawory widełek i 6 kontroli ciśnienia, gdzie 1szy zawór widełek (N88) podpowiada za biegi 1 i 5, a 1szy zawór kontroli ciśnienia (N215) odpowiada za pracę sprzęgła K1 (biegi nieparzyste). Teoria zakładająca, że Z1 dotyczy pierwszego zaworu z tej grupy odpada. Jak widać nic tu nie pasuje.

O temperaturę pracy i to, jak bardzo skrzynia była obciążona dopytuję ponieważ jej intensywna praca powoduje wzrost temperatury oleju. W takim wypadku skrzynia może mulić. Z kolei usterki zaworów N217 i N218 mogą powodować utrudnienia w zmianach begów na zimnej skrzyni i nie będzie to sygnalizowane jakąkolwiek kontrolką. Co do zasady nieprawidłowy odczyt z innych czujników będzie to sygnalizowany na szafie i lub skrzynia przejdzie w tryb awaryjny.

Rozumiem, że w tej chwili hałasów (tj występuje jedynie uślizg) nie ma i nie próbowałeś holować z Tiptronic.
Obrazek
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Niestety moją specjalnością jest latanie /samoloty i smigłowce/ ....więc sorry ze bezkrytycznie powtarzam stwierdzenia serwisu. Jak nie spadnie śnieg to za parę dni powtórzę test z wykorzystaniem tiptronika..... i dodatkowo wariant "automatyczny" W ramach wyjazdu na groby zrobiłem już ok. 600 km i DSG pracuje bez zastrzeżen /solo/.
Dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: Zaj007 »

smoli pisze:Niestety moją specjalnością jest latanie /samoloty i smigłowce/
U mnie w Olsztynie jest małe lotnisko, na którym od niepamiętnych czasów stacjonuje An 2 i właśnie ostatnio doznałem szoku ponieważ przeczytałem, że ma 1000km i nie jest to dwupłatowiec, a półtorapłatowiec z zastrzałem typu T!

Do tego doszedłem do wniosku, że niemal cała flota Boeinga bazuje na 707.
Obrazek
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: Piterko »

Ja w "ciezkich" warunkach uzywam tipa. Czyli jak ciagne przyczepke albo kogos holuje. Jak mam automat to mi biegi za czesto zmienia i wkurza mnie to. A tak to zablokuje na nizszym biegu 2-3tys obrotow i lece. Silnik ma obroty gdzie sie nie meczy i nie dlawi i nie potrzebnie przerzuca.
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
mazen
Posty: 28
Rejestracja: 20 paź 2012, o 14:49
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: mazen »

ogólnie moim zdaniem dsg nie nadaje sie do dużych obciążeń a do holowania przyczepu w szczególności , podobnie jak audi ze skrzynia multitronic tam dopiero fajnie się ślizga łańcuch pod dużym obciążeniem miałem takie coś i nie polecam
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Koledzy! Dziękuje za rady....bardzo są podobne do moich przemyslen. Ale narazie nie szukam Superba z manualem...pomęczę go tiptronikiem , choć marzy mi się Audi Q5 z manualem.
A jak dokończymy cywilny port lotniczy Gdynia-Kosakowo - pewnie tam się spotkamy !
Pozdrawiam !
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Ale liczba kłopotów musi być stała....przestała mnie sie słuchać pokrywa bagaznika. Mogę go tylko otworzyć z kluczyka ???
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Kwiecien 2013! W DSG wymieniono w listopadzie 2012 r.:mechatronik,sprzęgła wielotarczowe i dwumasę oraz olej. Bez przyczepy skrzynia pracuje bez zastrzeżęń. Wczoraj rozpocząłem sezon campingowy. I znowu "zmora" DSG wróciła. Przy rozpędzaniu w położeniu skrzyni"automat" oraz "tiptronic" występują "poślizgi' zespołu sprzegającego. Przy bardzo delikatnym dodawaniu "gazu' są minimalne , zas przy bardziej energicznym , występują szarpnięcia pomiędzy niskimi biegami: 1/2 , 2/3 - czasami 3/4. Przy wyższych biegach DSG pracuje w obu reżimach bez zastrzeżeń. Mam wrażenie , że moc silnika przerasta możliwości zespołu sprzęgajacego.
Co wy na to , koledzy turyści!!! Z zyczeniami miłych i bezawaryjnych wakacji!
smoli
Posty: 34
Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: smoli »

Drodzy współużytkownicy Superba II ! Czy ktoś może podpowiedzieć adres mechanika (najlepiej w rejonie Trójmiasta) , który pomoże mi w rozwiązaniu problemów z DSG ?! Dzisiaj zrobiłem kolejny sprawdzian. Skrzynia czasami szarpie nawet bez przyczepy campingowej. Co ciekawe nie zawsze....
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: DSG i przyczepa campingowa

Post autor: noso »

http://www.vass.pl/ tam kiedys robilem VW i wiem ze mieli dobre opinie
ODPOWIEDZ