Zaślepienie EGR
- Misiek80
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 kwie 2017, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 182 KM/425 Nm
- Lokalizacja: Pruszków
Zaślepienie EGR
Panowie,
szybkie pytanie, padł EGR Mogę zaślepić i wyprogramować bez szkoda dla DPF ?
szybkie pytanie, padł EGR Mogę zaślepić i wyprogramować bez szkoda dla DPF ?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Zaślepienie EGR
y... ale czym uszkodzi? pytam z ciekawości.
Przecież recylkulacja spalin nie oczyszcza ich, poza tym ona działa tylko na niskich obrotach i na jałowym. Potem zawór odcina i jest normalny obieg.
Co najwyżej szybciej na DPF-ie będzie cieplej, ale nie widzę w tym wady.
Przecież recylkulacja spalin nie oczyszcza ich, poza tym ona działa tylko na niskich obrotach i na jałowym. Potem zawór odcina i jest normalny obieg.
Co najwyżej szybciej na DPF-ie będzie cieplej, ale nie widzę w tym wady.
- Misiek80
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 kwie 2017, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 182 KM/425 Nm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Zaślepienie EGR
Angel1 pisze:Zaślep i zobacz jak się układ zachowuje.
Potem pogadamy...
nie no OK ale co to pierwszy na forum ?
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Misiek80
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 kwie 2017, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 182 KM/425 Nm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Zaślepienie EGR
uwówania DPFu ze wzgeledu prawnych chiałbym uniknićjedrek1980 pisze:To jak już usuwać EGR To i DPF .Sam jestem przed takim zabiegiem
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- Misiek80
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 kwie 2017, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 182 KM/425 Nm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Zaślepienie EGR
a moze warto na rower wsiasc, a moze rakieta latac? nie o tym watek, licznik bijesz ?Camillinhio pisze:A może warto zrezygnować z diesla, i wziąć benzynę? Mniej truć będziecie.
- wbi
- Posty: 634
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 07:33
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Legnica
Re: Zaślepienie EGR
Patrząc na ilość postów prędzej Ciebie bym podejrzewał Panie Miśku
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Zaślepienie EGR
Jeszcze trochęCamillinhio pisze:A może warto zrezygnować z diesla, i wziąć benzynę? Mniej truć będziecie.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Zaślepienie EGR
Można śmiało zaślepiać ,tylko trzeba zaingerowac w kompa i coś pozmieniać ,bo będzie błąd .
Wady tego zabiegu to szybciej będzie ciepły dpf ,co nie koniecznie jest wadą bo dpf lubi być ciepły i to jak najbardziej .
Kolejna to na pewno zimniej w środku zimą ,bo egr jest chłodzony ,a zarazem ogrzewa płyn który wpada z niego do nagrzewnicy . Spaliny już przez niego nie będą przepływć ,więc nie ogrzeją dodatkowo płynu .
No i podstawowa to więcej gazów szkodliwych ,nie sadzy i dymu ,tylko niewidocznej trucizny .
Wady tego zabiegu to szybciej będzie ciepły dpf ,co nie koniecznie jest wadą bo dpf lubi być ciepły i to jak najbardziej .
Kolejna to na pewno zimniej w środku zimą ,bo egr jest chłodzony ,a zarazem ogrzewa płyn który wpada z niego do nagrzewnicy . Spaliny już przez niego nie będą przepływć ,więc nie ogrzeją dodatkowo płynu .
No i podstawowa to więcej gazów szkodliwych ,nie sadzy i dymu ,tylko niewidocznej trucizny .
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zaślepienie EGR
Licznika nie biję. Nie rozumiem tylko, dlaczego ludzie decydują się na takie zabiegi. Myślenie tylko o własnych czterech literach. Bo że przy okazji się kogoś truje i podsmradza, to co to mnie... W piecu też śmieci palisz?Misiek80 pisze:a moze warto na rower wsiasc, a moze rakieta latac? nie o tym watek, licznik bijesz ?Camillinhio pisze:A może warto zrezygnować z diesla, i wziąć benzynę? Mniej truć będziecie.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Zaślepienie EGR
bo kasy nie maja to kombinują ... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi zawsze o kasę ! Żałosne...Camillinhio pisze:Licznika nie biję. Nie rozumiem tylko, dlaczego ludzie decydują się na takie zabiegi. Myślenie tylko o własnych czterech literach. Bo że przy okazji się kogoś truje i podsmradza, to co to mnie... W piecu też śmieci palisz?
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Zaślepienie EGR
wycinka egr nie ma znaczącego wpływu na dpf. Niestety wielu zajmujących się tym warsztatów lubi twierdzić inaczej. Dlaczego? bo chodzi o kasę właśnie. egr 500-1000zł, DPF 500-1500zł.
W touareg-u miałem 2 dpf-y tzw mokre (nie ad-blue a g..no od VW czyli Satacen za 300zł/litr). Najpierw problemy z czujnikiem różnicy spalin, koszt wymiany ogromny bo trzeba zrzucać silnik i skrzynię, żeby wymienić pierdółkę za 130zł. Potem bardzo szybko zapychające się dpf-y, ciągłe z nimi awarie. Potem brakło płynu. ciągłe koszta i koszta.
Dodam, że auto miało 170tyś przebiegu udokumentowanego, wszystkie naprawy robione w ASO. Ostatecznie serwis poległ i zalecił wymianę dpf-ów... chyba nie muszę tłumaczyć, że koszt zabiegu równy był połowie wartości auta. Więc poszły do wycinki + przeprogramowanie eprom-u. Koszt 1000zł i był spokój.
W Seacie egr zasyfił się strasznie, poszło czyszczenie układu, był spokój na rok. Potem po rozkręceniu okazało się, że syfu ze spalin jest znowu tyle samo, ale tym razem uszkodziło zawór. Wymiana egr na nowy ori. Po niecałym roku klęknął znowu egr. Dostałem wnerwa i zaślepiłem + programowanie. Spokój i cisza od 3-ech lat. Jedyne co to silnik potrzebuje 6-8km żeby zagrzać się, wcześniej było 4-6km.
W Skodzie, jak na razie wszystko działa, więc nie kombinuję. Nauką j.w. jak coś klęknie to najpierw naprawię, przywracając do stanu jak fabryka dała, ale druga awaria tego samego, to już wycinka murowana.
A teraz poczytajcie co tak naprawdę powoduje smog w miastach. W zeszłym roku czytałem analizy dla Krakowa (analiza zlecona przez urząd miasta), bo był bum smogowy, a w okolicy centrum (ul. Pawia, Lubicz) normy były przekroczone o ponad 1000% dla pm2. Z tekstu wynikało, że auta to zaledwie 4 do 10% odpowiedzialności za smog. Cała reszta, to palenie śmieciami w piecach, używanie kominków, ale też ogólny brak obszarów zielonych, oraz przemysł ciężki (np. dawna Huta Sendzimira)
A czy ktoś wie na ile auta spalinowe odpowiadają za globalne ocieplenie? około 1%.
Więc Wity masz rację. Kombinowałem z tymi autami bo chodzi o kasę. bo zysk z posiadania egr, dpf (czyli nieco mniej szkodliwe spaliny), nie jest wart ponoszenia takich nakładów pieniędzy i nerwów z ciągłymi wizytami w serwisie.
W touareg-u miałem 2 dpf-y tzw mokre (nie ad-blue a g..no od VW czyli Satacen za 300zł/litr). Najpierw problemy z czujnikiem różnicy spalin, koszt wymiany ogromny bo trzeba zrzucać silnik i skrzynię, żeby wymienić pierdółkę za 130zł. Potem bardzo szybko zapychające się dpf-y, ciągłe z nimi awarie. Potem brakło płynu. ciągłe koszta i koszta.
Dodam, że auto miało 170tyś przebiegu udokumentowanego, wszystkie naprawy robione w ASO. Ostatecznie serwis poległ i zalecił wymianę dpf-ów... chyba nie muszę tłumaczyć, że koszt zabiegu równy był połowie wartości auta. Więc poszły do wycinki + przeprogramowanie eprom-u. Koszt 1000zł i był spokój.
W Seacie egr zasyfił się strasznie, poszło czyszczenie układu, był spokój na rok. Potem po rozkręceniu okazało się, że syfu ze spalin jest znowu tyle samo, ale tym razem uszkodziło zawór. Wymiana egr na nowy ori. Po niecałym roku klęknął znowu egr. Dostałem wnerwa i zaślepiłem + programowanie. Spokój i cisza od 3-ech lat. Jedyne co to silnik potrzebuje 6-8km żeby zagrzać się, wcześniej było 4-6km.
W Skodzie, jak na razie wszystko działa, więc nie kombinuję. Nauką j.w. jak coś klęknie to najpierw naprawię, przywracając do stanu jak fabryka dała, ale druga awaria tego samego, to już wycinka murowana.
A teraz poczytajcie co tak naprawdę powoduje smog w miastach. W zeszłym roku czytałem analizy dla Krakowa (analiza zlecona przez urząd miasta), bo był bum smogowy, a w okolicy centrum (ul. Pawia, Lubicz) normy były przekroczone o ponad 1000% dla pm2. Z tekstu wynikało, że auta to zaledwie 4 do 10% odpowiedzialności za smog. Cała reszta, to palenie śmieciami w piecach, używanie kominków, ale też ogólny brak obszarów zielonych, oraz przemysł ciężki (np. dawna Huta Sendzimira)
A czy ktoś wie na ile auta spalinowe odpowiadają za globalne ocieplenie? około 1%.
Więc Wity masz rację. Kombinowałem z tymi autami bo chodzi o kasę. bo zysk z posiadania egr, dpf (czyli nieco mniej szkodliwe spaliny), nie jest wart ponoszenia takich nakładów pieniędzy i nerwów z ciągłymi wizytami w serwisie.