Wypalanie filtra DPF?
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
BTW dzisiaj wreszcie... wiem jak wygląda wypalanie DPFa u mnie!
Człowiek się uczy całe życie.
Jest nieco mniej spektakularnie niż opisywano:
1. Podczas jazdy gdy zacznie - silnik zaczyna jakby mruczeć / warczeć.
2. Na postoju mam obroty podniesione w okolicach 950 obr/min, ale... spalanie rośnie mi tylko do 0.6l/h. Normlanie jest waha się 0.4-0.5l/h. Zatem u mnie spalanie nie rośnie do 0.9l/h - to mnie wprowadzało w błąd.
Nice nie kopci i nie wylatuje z wydechu. Po prostu pracuje na podniesionych lekko obrotach.
Człowiek się uczy całe życie.
Jest nieco mniej spektakularnie niż opisywano:
1. Podczas jazdy gdy zacznie - silnik zaczyna jakby mruczeć / warczeć.
2. Na postoju mam obroty podniesione w okolicach 950 obr/min, ale... spalanie rośnie mi tylko do 0.6l/h. Normlanie jest waha się 0.4-0.5l/h. Zatem u mnie spalanie nie rośnie do 0.9l/h - to mnie wprowadzało w błąd.
Nice nie kopci i nie wylatuje z wydechu. Po prostu pracuje na podniesionych lekko obrotach.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dodaj gazu na postoju do 2000-2500 to zobaczysz czy nie kopci.maureliusz pisze:BTW dzisiaj wreszcie... wiem jak wygląda wypalanie DPFa u mnie!
Człowiek się uczy całe życie.
Jest nieco mniej spektakularnie niż opisywano:
1. Podczas jazdy gdy zacznie - silnik zaczyna jakby mruczeć / warczeć.
2. Na postoju mam obroty podniesione w okolicach 950 obr/min, ale... spalanie rośnie mi tylko do 0.6l/h. Normlanie jest waha się 0.4-0.5l/h. Zatem u mnie spalanie nie rośnie do 0.9l/h - to mnie wprowadzało w błąd.
Nice nie kopci i nie wylatuje z wydechu. Po prostu pracuje na podniesionych lekko obrotach.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
Nie chciałem mu... w tak intymnej sytuacji przeszkadzać
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Waldek
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ja dopiszę swoje ostatnie obserwacje.
Zacznę od tego, że u mnie wypala (przy jeździe miejsko mieszanej) co ok. 200 km i "produkuje olej". Wczoraj jako, że kilometry wskazywały na wypalanie podłączyłem VCDS i zawartość sadzy obliczona 19,85g. Myślę sobie pojeżdżę do osiągnięcia 20g i zobaczę czy zacznie wypalać i ... pojeździłem, zawartość sadzy osiągnęła ponad 22 g i nie zaczęło wypalać. Odpuściłem. Żona za godzinkę chciała pojechać więc mówię jej.... JAK DOJEDZIESZ I OBROTY BĘDĄ PRAWIE 1000 A CHWILOWE SPALANIE WIĘCEJ NIŻ O,8 TO POJEŹDZIJ JESZCZE TROCHĘ AŻ OBROTY SPADNĄ I SPALANIE BĘDZIE PONIŻEJ 0,7. Jak wróciła mówi, że patrzyła i obroty cytuję "poniżej jedynki i spalanie 0,7 a jak zgasiłam to jeszcze coś warczało". Wiadomo zgasiła jak wypalał. Dziś podłączam VCDS i zawartość sadzy 17g, czyli wypalał i zgasiła.
Ruszam w trasę i obserwuję, że bardzo bardzo szybko się rozgrzewa. Temp zewnętrzna 2*C a po 5-7km temp silnika osiąga 80-90*C i zaczyna wypalać i wypalił: zmierzona masa sadzy - -(minus)4,88g, obliczona 5,60g.
Trasa 100km później 8km lokalnie i znowu trasa 100km. Po powrocie sprawdziłem i zawartość sadzy obliczona 14,47g a zmierzona 3,33g.
Konkluzja: Po przerwaniu wypalania silnik dąży/wspomaga szybsze osiągnięcie temp roboczej aby rozpocząć wypalanie...
Tak to u mnie wygląda.
Tak tylko chciałem się podzielić...
Pozdrawiam Waldi
Zacznę od tego, że u mnie wypala (przy jeździe miejsko mieszanej) co ok. 200 km i "produkuje olej". Wczoraj jako, że kilometry wskazywały na wypalanie podłączyłem VCDS i zawartość sadzy obliczona 19,85g. Myślę sobie pojeżdżę do osiągnięcia 20g i zobaczę czy zacznie wypalać i ... pojeździłem, zawartość sadzy osiągnęła ponad 22 g i nie zaczęło wypalać. Odpuściłem. Żona za godzinkę chciała pojechać więc mówię jej.... JAK DOJEDZIESZ I OBROTY BĘDĄ PRAWIE 1000 A CHWILOWE SPALANIE WIĘCEJ NIŻ O,8 TO POJEŹDZIJ JESZCZE TROCHĘ AŻ OBROTY SPADNĄ I SPALANIE BĘDZIE PONIŻEJ 0,7. Jak wróciła mówi, że patrzyła i obroty cytuję "poniżej jedynki i spalanie 0,7 a jak zgasiłam to jeszcze coś warczało". Wiadomo zgasiła jak wypalał. Dziś podłączam VCDS i zawartość sadzy 17g, czyli wypalał i zgasiła.
Ruszam w trasę i obserwuję, że bardzo bardzo szybko się rozgrzewa. Temp zewnętrzna 2*C a po 5-7km temp silnika osiąga 80-90*C i zaczyna wypalać i wypalił: zmierzona masa sadzy - -(minus)4,88g, obliczona 5,60g.
Trasa 100km później 8km lokalnie i znowu trasa 100km. Po powrocie sprawdziłem i zawartość sadzy obliczona 14,47g a zmierzona 3,33g.
Konkluzja: Po przerwaniu wypalania silnik dąży/wspomaga szybsze osiągnięcie temp roboczej aby rozpocząć wypalanie...
Tak to u mnie wygląda.
Tak tylko chciałem się podzielić...
Pozdrawiam Waldi
- ArapahoVmax
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lis 2017, o 11:03
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM/425Nm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wypalanie filtra DPF?
JanuszSz pisze:1800-2500
Nieprawda. Mam zainstalowany VAG DPF na telefonie i często obserwuje "warunki" w jakich dochodzi do wypalania.giiiienek pisze:za wysokie obroty
Przy wyźszych obrotach powyżej 3 tys niema żadnego problemu z wypalaniem. Ostatnio będąc na autostradzie, gdy zauważyłem, że zaczał wypalać, jechałem na 5 przy 3500 tys obrotów i wypalił w kilka minut.
Pozdrawiam,
Arapaho
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
.... zaraz oci...zwariuję.
Czy to oznacza, że mam DPFa już wyciętego i wypala go po prostu przez źle ogarnięty soft?
Czemu jedna rurka ... "wisi"? Toż to czujnik... różnicy ciśnień czy ja czegoś nie rozumiem...!@#$$@
UPDATE:
Właśnie znalazłem, że są dwa rozwiązania: pomiar różnicowy lub pomiar tylko za - też tak macie???
http://forum.octaviaclub.pl/forum/octav ... -z-tym-żyć
Czy to oznacza, że mam DPFa już wyciętego i wypala go po prostu przez źle ogarnięty soft?
Czemu jedna rurka ... "wisi"? Toż to czujnik... różnicy ciśnień czy ja czegoś nie rozumiem...!@#$$@
UPDATE:
Właśnie znalazłem, że są dwa rozwiązania: pomiar różnicowy lub pomiar tylko za - też tak macie???
http://forum.octaviaclub.pl/forum/octav ... -z-tym-żyć
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wypalanie filtra DPF?
W starym Touareg-u miałem dwa takie czujniki i one mierzyły różnicę, czyli jeden wąż przed a drugi za dpf,
W kurze czujnik podpięty jest tylko za dpf. drugi króciec obcięty. norma.
W kurze czujnik podpięty jest tylko za dpf. drugi króciec obcięty. norma.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
Trochę dzisiaj zgłupiałem... bo tak
1. W niedziele miałem zwiększone obroty + spalanie 0.7l/h - myślałem, że wypala
2. Dzisiaj też słyszałem warkot silnik + czuć było cofając specyficzny smród jakby czyszczenie komina w domu
A tu podpiąłem dzisiaj VCDS i on twierdzi, że:
- ostatnie wypalanie było 12h temu (jazdy) / 400 km...
To trochę zgłupiałem... od niedzieli w życiu nie zrobiłem 400 km. Czy to jakieś... pośrednie wypalania???
UPDATE Z DZISIAJ 27.02:
Dzisiaj miałem klasyczne wypalanie znowu - obroty nie całe tysiąc + spalanie 0.6l/h
Po wszystkim puścił dwa piękne bąki jak Ikarus
Sprawdziłem VCDSem i faktycznie licznik wyzerowany / wypalanie 4km temu / sadza spadła do -0.33 / popiół w oleju bez zmian 0.13 / różnica ciśnień spadła z 5 do 1 hPa
Zatem... nie wiem co to było w niedzielę, ale nie wypalanie, albo sam przerwał z jakiegoś powodu.
Najważniejsze: oleju nie przybyło
1. W niedziele miałem zwiększone obroty + spalanie 0.7l/h - myślałem, że wypala
2. Dzisiaj też słyszałem warkot silnik + czuć było cofając specyficzny smród jakby czyszczenie komina w domu
A tu podpiąłem dzisiaj VCDS i on twierdzi, że:
- ostatnie wypalanie było 12h temu (jazdy) / 400 km...
To trochę zgłupiałem... od niedzieli w życiu nie zrobiłem 400 km. Czy to jakieś... pośrednie wypalania???
UPDATE Z DZISIAJ 27.02:
Dzisiaj miałem klasyczne wypalanie znowu - obroty nie całe tysiąc + spalanie 0.6l/h
Po wszystkim puścił dwa piękne bąki jak Ikarus
Sprawdziłem VCDSem i faktycznie licznik wyzerowany / wypalanie 4km temu / sadza spadła do -0.33 / popiół w oleju bez zmian 0.13 / różnica ciśnień spadła z 5 do 1 hPa
Zatem... nie wiem co to było w niedzielę, ale nie wypalanie, albo sam przerwał z jakiegoś powodu.
Najważniejsze: oleju nie przybyło
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 12:03
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Toruń
Re: Wypalanie filtra DPF?
marszal pisze:po co na 4 biegu? A jak będzie 2800 obrotów to się nie wypali? I jaka książka o tym mówipnmichal pisze:regeneracja książkowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrotów koniecznie 15 min stałej prędkości nawet na 4biegu w automacie na drive da radę ostatnio tak zrobiłem
tylko dobrze uzasadnij
Filtr cząstek stałych (silniki wysokoprężne) Przeczytać i przestrzegać najpierw na stronie 37. Filtr cząstek stałych usuwa znajdujące się w spalinach cząstki sadzy. Cząstki sadzy gromadzą się w filtrze cząstek stałych i są tam regularnie spalane. Jeżeli lampka kontrolna świeci się oznacza to, że filtr jest zatkany sadzą. W celu wyczyszczenia filtra cząstek stałych należy, o ile pozwalają na to warunki drogowe » , przez co najmniej 15 minut lub do momentu zgaśnięcia lampki kontrolnej jechać w następujący sposób. Włączyć 4. lub 5. bieg (automatyczna skrzynia biegów: położenie S). Minimalna prędkość jazdy 70 km/h. Prędkość obrotowa silnika w zakresie 1800-2500 obr./min. Jeżeli uda się oczyścić filtr, lampka kontrolna zgaśnie. Jeśli filtr nie zostanie dostatecznie oczyszczony, lampka kontrolna nie gaśnie i zaczyna migać lampka kontrolna . Filtr cząstek stałych: Instrukcja obsługi! System umożliwia jazdę w trybie awaryjnym. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu świeci się również lampka kontrolna . Niezwłocznie skorzystać z pomocy specjalistycznej stacji obsługi.
Re: Wypalanie filtra DPF?
Z tym wypalaniem to różnie bywa, trzeba robić długie trasy, a i tak po czasie filtr się zapycha. Swój wyczyściłem w firmie Macar z Rybnika https://macarservice.pl/ dobra cena i przede wszystkim gwarancja.
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Wypalanie filtra DPF?
Spoko zarejestrowany dzis i od razu reklama coś jeszcze zaoferujesz?
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
Monstrum
Co do filtra to już wszystko zostało wyżej powiedziane...nie ma co dodać tylko przeczytać że zrozumieniem...
Ja przed wymianą oleju w tym miesiącu zrobię jeszcze jeden test... Będę gasił silnik podczas wypalania jak typowa blondi czy Kowalski brunet i zobaczę czy oleju przybędzie...
A jakby ktoś wpadł na to jak uaktywnić tę cholerną kontrolkę albo byle diodę...za rozsądne money to... stawiam mu krowę od zaraz!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Co do filtra to już wszystko zostało wyżej powiedziane...nie ma co dodać tylko przeczytać że zrozumieniem...
Ja przed wymianą oleju w tym miesiącu zrobię jeszcze jeden test... Będę gasił silnik podczas wypalania jak typowa blondi czy Kowalski brunet i zobaczę czy oleju przybędzie...
A jakby ktoś wpadł na to jak uaktywnić tę cholerną kontrolkę albo byle diodę...za rozsądne money to... stawiam mu krowę od zaraz!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- dred007
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 kwie 2017, o 19:48
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 207KM/407Nm narazie
- Imię: dred007
- Lokalizacja: Resko (Regenwalde)
Re: Wypalanie filtra DPF?
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=tmaureliusz pisze:Monstrum
Co do filtra to już wszystko zostało wyżej powiedziane...nie ma co dodać tylko przeczytać że zrozumieniem...
Ja przed wymianą oleju w tym miesiącu zrobię jeszcze jeden test... Będę gasił silnik podczas wypalania jak typowa blondi czy Kowalski brunet i zobaczę czy oleju przybędzie...
A jakby ktoś wpadł na to jak uaktywnić tę cholerną kontrolkę albo byle diodę...za rozsądne money to... stawiam mu krowę od zaraz!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Ja nie jestem leniwy... Ja po prostu oszczędzam energię...