Enriquez pisze:Ja myślę, że jeden z tych numerów to hak akcesoryjny jaki proponuje Aso, a drugi numer to część na pierwszy montaż i są to części identyczne.
Rozumie, i zauważyłem jeszcze że jeden ma nacisk na hak 75kg a drugi 80kg.
I tak myślę jeśli jeden z tych haków ma dodatkowe mocowanie do wkręcenia ucha do holowania to pewnie numer tej belki też będzie inny.
Może ktoś doradzi, przykręcając hak do podłużnic posmarować śruby np. smarem miedzianym czy wazelina techniczną czy skręcamy na sucho?
Śruby dokręcić mocno ręcznie czy kluczem dynamometrycznym z jakąś siłą?
tomekk1980 pisze: ↑29 lis 2019, o 12:17
Może ktoś doradzi, przykręcając hak do podłużnic posmarować śruby np. smarem miedzianym czy wazelina techniczną czy skręcamy na sucho?
Śruby dokręcić mocno ręcznie czy kluczem dynamometrycznym z jakąś siłą?
zdecydowanie na sucho. Przecież chodzi o to, aby na pewno się nie odkręciły. Ja dokręcałem bez klucza - ile dałem radę.
tomekk1980 pisze: ↑29 lis 2019, o 12:17
Może ktoś doradzi, przykręcając hak do podłużnic posmarować śruby np. smarem miedzianym czy wazelina techniczną czy skręcamy na sucho?
Śruby dokręcić mocno ręcznie czy kluczem dynamometrycznym z jakąś siłą?
zdecydowanie na sucho. Przecież chodzi o to, aby na pewno się nie odkręciły. Ja dokręcałem bez klucza - ile dałem radę.
Mam klucz dynamometryczny, instrukcja montażu podaje 55Nm więc powinno być ok.
55Nm do śrub mocujących hak, a ponad 100Nm do mocujących koło? coś podejrzane te niutki w haku. Hak też pracuje pod obciążeniem
edit. Znalazłem w instrukcji montażu haka do Volvo - 140Nm. Z tym, że tam śruba wkręcana jest w hak, a przez podkładkę przechodzi przez podłużnicę
rezon pisze: ↑30 lis 2019, o 17:39
55Nm do śrub mocujących hak, a ponad 100Nm do mocujących koło? coś podejrzane te niutki w haku. Hak też pracuje pod obciążeniem
edit. Znalazłem w instrukcji montażu haka do Volvo - 140Nm. Z tym, że tam śruba wkręcana jest w hak, a przez podkładkę przechodzi przez podłużnicę
Tylko że śruby koła to są w większości M14. Hak nowy kupiony Westfalia, w instrukcji podane 55Nm, dokręciłem 56Nm I musi być dobrze skoro producent tak zaleca. Hak też montowany w podłużnice, śruba z podkładką. Wszystko praktycznie gotowe, zostało tylko podłączenie z przodu.
Podałem Ci też Nm z instrukcji montażu ori haka w Volvo - 140Nm. Też jest montowany w podłużnice i śruby z podkładką. 55Nm to bardzo delikatne przykręcenie śrub, które będą pracować pod zmiennym i dużym obciążeniem.
rezon pisze: ↑2 gru 2019, o 08:05
Podałem Ci też Nm z instrukcji montażu ori haka w Volvo - 140Nm. Też jest montowany w podłużnice i śruby z podkładką. 55Nm to bardzo delikatne przykręcenie śrub, które będą pracować pod zmiennym i dużym obciążeniem.
Rozumie, 55Nm moze brzmi malo ale jak sie wezmie krótki klucz by spróbować jeszcze mocnej dociągnąć to naprawdę czuć duży opór.
Rozmawiałem z technikiem z westfalia i tak jak instrukcja podaje 55Nm to wystarczy.
Nawet bał bym się to ciągnąć siła 140Nm.
Co producent to pewnie inaczej podaje.
Pozdrawiam.
Zostało mi podłączenie, w sumie wszystko jasne co gdzie wpiąć ale nie wiem gdzie ma być wpięte takie małe gniazdo z kabelkiem. Nie mogę dojść do tego ze schematu. Może ktoś pomoże?
Podesłał bym na e-mail schemat i powiedział o co chodzi.
Witam !
Przypuszczam , że masz gniazdo przyczepy nowego typu (" stary typ" ma 7 " bolców" , nowy 13 bolców -pinów). Z tego co widziałem na schemacie nadesłanym na mojego e-maila , przypuszczam , że jest to dodatkowy przewód którym można zasilać przyczepę kempingową napięciem 12Volt bez włączonego "zapłonu". Ja "poszedłem na skróty" i w\w przewód podłączyłem do "+" w gnieździe zapalniczki w bagażniku ( to gniazdo ma cały czas napięcie , aby można było np. lodówkę turystyczną zostawić w bagażniku bez konieczności włączania zapłonu.
REASUMUJĄC jeżeli masz 13 pinów , podłącz pod pin nr 9 który daje napięcie na przyczepę kempingową np. żarówkę 12Volt z dwoma kabelkami (oczywiście podepnij jeden kabel do pinu nr 9 , a drugi do masy "-" i podaj napięcie "+" na kabelek , który Ci został do podpięcia , jeżeli żarówka zaświeci , to znaczy , że moja diagnoza była trafna. Opis gniazda wysłałem Ci na e-mail-a
W razie czego proszę o dalszy kontakt. POWODZENIA.
Witam, odgrzeje kotleta, większa część wpisów jest już wiekowa co nie zmienia że jest nie aktualna ale nie o to chodzi. Ktoś może polecić jakąś wiązkę dedykowaną wraz z modułem do Superb 2 kombi 2010/2011 ? Iść w kierunku wiązki westfalia czy innych tańszych z allegro nawet o 100zł od westfali ? Generalnie szukam haka używanego z demontażu i dlatego zastanawiam się nad jakąś sensowną wiązką. Oryginalnej nie znam numerów i nie wiem jak z dostępnością. Ktoś mógłby się wypowiedzieć? Ktoś może ma jakiś schemat elektryczny takiej wiązki mógłbym ją wykonać też sam. Z góry dzięki za zainteresowanie.