Zaślepienie EGR
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Zaślepienie EGR
4-10% odpowiedzialności za smok może i samochody maja. Ale te które są sprawne... a te z wyciętymi dpfami i zaślepionymi egrami, nie są nigdzie uwzględnione w badaniach.
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Zaślepienie EGR
Dla mnie DPF-y, EGR-y, to część tzw. ekoterroryzmu. Tak samo jak podatki za emisję CO2. Jeden wybuch wulkanu, wali taką ilością gazów cieplarnianych co cała ludzkość produkuje przez 40-lat.
A tutaj ciekawostka link. Bydlęce pierdy (metan) odpowiadają za 14% produkcji wszystkich gazów cieplarnianych.
Ok. zgodzę się, że DPF i inne mają wpływ na bezpośrednie zmniejszenie produkcji różnych gazów trujących nas w miastach. Ale patrząc na to globalnie... ile trujących gazów i substancji powstaje przy produkcji tych podzespołów, przy ich serwisowaniu, utylizacji. Nawet ich sprawne działanie powoduje że silniki są mniej trwałe, w porównaniu gdyby nie montować EGR-a czy dpf-a. To przedkłada się na częstsze remonty czy naprawy silnika, więc kolejne gazy przy produkcji części zamiennych, itd, itd.
Identycznie jak z żarówkami. Zwykłe żarówki są tanie w produkcji, łatwe w utylizacji, ale pobierają więcej prądu niż świetlówki czy led-y. Dlatego stały się złe i niemodne.
A teraz weź pod uwagę ile energii trzeba zużyć do produkcji tych drugich i pomnóż to x3 przy utylizacji. A co z gazami? W żarówce zwykłej jest próżnia, a w świetlówce: rtęć i argon, a w chińskich także fosfor czy ołów.
A tutaj ciekawostka link. Bydlęce pierdy (metan) odpowiadają za 14% produkcji wszystkich gazów cieplarnianych.
Ok. zgodzę się, że DPF i inne mają wpływ na bezpośrednie zmniejszenie produkcji różnych gazów trujących nas w miastach. Ale patrząc na to globalnie... ile trujących gazów i substancji powstaje przy produkcji tych podzespołów, przy ich serwisowaniu, utylizacji. Nawet ich sprawne działanie powoduje że silniki są mniej trwałe, w porównaniu gdyby nie montować EGR-a czy dpf-a. To przedkłada się na częstsze remonty czy naprawy silnika, więc kolejne gazy przy produkcji części zamiennych, itd, itd.
Identycznie jak z żarówkami. Zwykłe żarówki są tanie w produkcji, łatwe w utylizacji, ale pobierają więcej prądu niż świetlówki czy led-y. Dlatego stały się złe i niemodne.
A teraz weź pod uwagę ile energii trzeba zużyć do produkcji tych drugich i pomnóż to x3 przy utylizacji. A co z gazami? W żarówce zwykłej jest próżnia, a w świetlówce: rtęć i argon, a w chińskich także fosfor czy ołów.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zaślepienie EGR
Całego świata nie naprawisz, więc patrzenie globalnie jest trochę usprawiedliwianiem swoich decyzji (bo wulkan, bo krowy, bo pociągi). Przede wszystkim należy działać lokalnie, nie smrodzić sąsiadom, mieć na uwadze, że na drodze są inni użytkownicy, którzy czasami muszą jechać za takim śmierdziuchem, do tego piesi, czy rowerzyści, itp. Tłumaczenie tego ekoterroryzmem i chęcią zysków firm motoryzacyjnych to też mydlenie sobie oczu. Faktem jest, że w wyniku spalania diesla powstają trujące cząsteczki tlenków azotu, i ich emisja jest bardzo lokalna, bo prosto z rury / atrapy Twojego auta.
Także jak chcesz mieć diesla, użytkuj go zgodnie z konstrukcją. Coś się popsuje, napraw bądź wymień. Jest problem z kasą, to zrezygnuj z diesla.
Także jak chcesz mieć diesla, użytkuj go zgodnie z konstrukcją. Coś się popsuje, napraw bądź wymień. Jest problem z kasą, to zrezygnuj z diesla.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Zaślepienie EGR
Każdy ma swój pogląd na świat i nie zamierzam tutaj komukolwiek mówić co ma robić.
Lepiej wróćmy do głównego wątku bo zaraz zejdziemy na tematy polityczne, albo szczepionek itp. a nie o to tu chodzi.
Pytanie brzmi jak wpływa wycinka egr na dpf. Koniec kropka. Nie rozmawiajmy już o tym czy to zatruje misie polarne czy nie.
Lepiej wróćmy do głównego wątku bo zaraz zejdziemy na tematy polityczne, albo szczepionek itp. a nie o to tu chodzi.
Pytanie brzmi jak wpływa wycinka egr na dpf. Koniec kropka. Nie rozmawiajmy już o tym czy to zatruje misie polarne czy nie.
Re: Zaślepienie EGR
edit
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, o 16:39 przez JanB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Zaślepienie EGR
My jeszcze jesteśmy za biedni aby być eko i to się tyczy dpf ,egr ,a w szczególności ogrzewania budynków . Mieszkający na osiedlach domów jednorodzinnych mają bardziej zatrute powietrze niż Warszawiacy w godzinach szczytu stojący w korku . Zimą to trzeba uciekać do centrum miast ,lub osiedli bloków ,bo tam ludzie nie mają kominków w salonach ,a spaliny to jest raptem kilka procent z całego tego smogu .
- skwara
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 paź 2018, o 12:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 197KM 418 Nm
- Imię: SKWARA
- Lokalizacja: Przeworsk
Re: Zaślepienie EGR
temat powraca
ja mam błąd P040300 - obwód sterowania układ recyrkulacji gazów wydechowych
tak sobie myślę może prościej by było zrobić zabieg który polega na wyłączeniu elektronicznym w sterowniku ECU, zaworu EGR, który odpowiada za recyrkulacje gazów spalinowych. Może jest ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie Ma to sens ??
ja mam błąd P040300 - obwód sterowania układ recyrkulacji gazów wydechowych
tak sobie myślę może prościej by było zrobić zabieg który polega na wyłączeniu elektronicznym w sterowniku ECU, zaworu EGR, który odpowiada za recyrkulacje gazów spalinowych. Może jest ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie Ma to sens ??
nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zaślepienie EGR
Zmiana mapy tj. egr off + zaślepka załatwi sprawę. Przy okazji też wydłuży życie dpf.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- skwara
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 paź 2018, o 12:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 197KM 418 Nm
- Imię: SKWARA
- Lokalizacja: Przeworsk
Re: Zaślepienie EGR
już dzwoniłem do V-tuning oczywiście Pan Majcherczyk służy pomocą on mi robił mapę a że auto ma 270 tyś to cudów nie ma przyszła pora na EGR ale za to od wymiany do wymiany poziom oleju ten sam
koszt takiego zabiegu 300-400 zł natomiast kolega wymieniał kilka EGRów produkcji NTY koszt 440zł niby dziadostwo i do tej pory śmigają, nic im sie nie dzieje, jeden gość zażyczył sobie coś za 1100zł i długo nie pojeździł chyba zależy jak sie trafi a może przypadek więc po co przepłacać a i nie gadajcie mi o zanieczyszczaniu środowiska
koszt takiego zabiegu 300-400 zł natomiast kolega wymieniał kilka EGRów produkcji NTY koszt 440zł niby dziadostwo i do tej pory śmigają, nic im sie nie dzieje, jeden gość zażyczył sobie coś za 1100zł i długo nie pojeździł chyba zależy jak sie trafi a może przypadek więc po co przepłacać a i nie gadajcie mi o zanieczyszczaniu środowiska
nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zaślepienie EGR
warto nadmienić, chiptuning + egr off bez usuwania dpf to dosyć śliski temat, bo mimo że egr wyłączony cały czas ecu będzie brał go pod uwagę do liczenia cyklu dopalania dpf, tzw. histeryzacja i dodatkowo brane pod uwagę starzenie się każdego z tych komponentów. w skórcie źle zrobiony egr off będzie powodował częste dopalanie dpf-a.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR