Tylko, ze filtr świeżo po czyszczeniu. Moze coś nie tak w VCDSie zrobiłem.
Wypalanie filtra DPF?
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Albo czujnik do wymiany.
Zrób dynamiczny log: Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia
Zobacz ile pokazuje popiołu.
Zrób dynamiczny log: Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia
Zobacz ile pokazuje popiołu.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Poniżej logi wykonane 7km po wymianie zrobione wczoraj podczas jazdy i tu już widać wysoką wartość wartości zmierzonej.
Czujnik różnicy ciśnień na pewno będzie do wymiany ale to może ogarnę w przyszłym miesiącu.
Tak jak w poprzednich postach pisałem na postoju przy wyłączonym silniku różnica ciśnień oscylowała między 1hPa, a 3hPa nie była ona stała. Może on powoduje szarpania silnika przy niskich obrotach co jakiś czas.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Czujnik do wymiany lub rurka od czujnika do filtra dpf zapchana.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam,
A więc dziś przyszedł czas na wymianę czujnika różnicy ciśnień. Czujnik założony oryginalny Bosha. Czas wymiany ok 30min, trochę ciężko wężyki schodziły.
Podłączony VCDS brak błędów, wyzerowałem czujnik z nastaw wyuczonych i następnie adaptuj nowy czujnik.
Po założeniu czujnika, samochód się nagrzał i zaczęło się wypalanie podczas jazdy. (Wypalanie zaczęło się po 130km od czyszczenia filtra ale to prawdopodobnie przez wymianę czujnika.)
Podczas jazdy, gdy wypalał się DPF zauważyłem chmurę czarnego dymu za sobą , w jednym momencie dość mocno ale po przejechaniu 300m-400m dym się już nie pojawił (zakończyło się wypalanie DPF). Samochód dynamiczny ładnie się zbiera. Po zatrzymaniu sprawdzam końcówki wydechu, są na czarno okopcone .
Podpięty ponownie komputer brak błędów, logi DPF zrobione, poniżej zostały pokazane, dodałem również logi wtrysków wydaje mi się, że są one ok dużych rozbieżności nie ma. Pomiary zostały wykonane na postoju.
Duży plus czyszczenia DPFa zaznaczam, że mocno spadło średnie spalanie o ponad 1l/100km To chyba jedyny plus wydania tylu kasy. Dym jak był podczas wypalania tak jest tylko teraz czarny.
Chciałem, żeby wszystko było cacy ale widocznie się nie da. Kończę walkę z DPF i innymi powiązanymi ustrojstwami.
Potem dam informację co ile wypala mi się DPF po czyszczeniu i wymianie czujnika różnicy ciśnień
Ps. Nowy czujnik różnicy ciśnienia bez odpalenia oscylował między 0hPa, a 1hPa.
A więc dziś przyszedł czas na wymianę czujnika różnicy ciśnień. Czujnik założony oryginalny Bosha. Czas wymiany ok 30min, trochę ciężko wężyki schodziły.
Podłączony VCDS brak błędów, wyzerowałem czujnik z nastaw wyuczonych i następnie adaptuj nowy czujnik.
Po założeniu czujnika, samochód się nagrzał i zaczęło się wypalanie podczas jazdy. (Wypalanie zaczęło się po 130km od czyszczenia filtra ale to prawdopodobnie przez wymianę czujnika.)
Podczas jazdy, gdy wypalał się DPF zauważyłem chmurę czarnego dymu za sobą , w jednym momencie dość mocno ale po przejechaniu 300m-400m dym się już nie pojawił (zakończyło się wypalanie DPF). Samochód dynamiczny ładnie się zbiera. Po zatrzymaniu sprawdzam końcówki wydechu, są na czarno okopcone .
Podpięty ponownie komputer brak błędów, logi DPF zrobione, poniżej zostały pokazane, dodałem również logi wtrysków wydaje mi się, że są one ok dużych rozbieżności nie ma. Pomiary zostały wykonane na postoju.
Duży plus czyszczenia DPFa zaznaczam, że mocno spadło średnie spalanie o ponad 1l/100km To chyba jedyny plus wydania tylu kasy. Dym jak był podczas wypalania tak jest tylko teraz czarny.
Chciałem, żeby wszystko było cacy ale widocznie się nie da. Kończę walkę z DPF i innymi powiązanymi ustrojstwami.
Potem dam informację co ile wypala mi się DPF po czyszczeniu i wymianie czujnika różnicy ciśnień
Ps. Nowy czujnik różnicy ciśnienia bez odpalenia oscylował między 0hPa, a 1hPa.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Masz teraz piękne wyniki. Czyli padnięty czujnik ciśnienia + czyszczenie dpf sprawiały problem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ja czekam na info co ile km Ci wypala po czyszczeniu dpfa.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
A wiec tak od soboty zrobione ponad 115km. Dzisiaj było wypalanie. Oczywiście standard dym z wydechu. Odcinki do pracy ok 10km w jedną stronę. Po miesiącu jeszcze sprawdze jak wyglada wypalanie.
A wiec tak co zrobione przez ten czas.
1. Na początku (pół roku temu pojawily sie 2 błędy nie pamietam jakie chyba turbo i przepływomierz) mechanik postawił na wtryski wymienił je i błedy wiecej się nie pojawiły. Ale jak czesto wypalał tak wypala i dalej siwy dym podczas wypalania.
2. Nie dawno został wyczyszczony DPF oraz wymieniony czujnik roznicy ciśnień.
Przy wypalaniu siwy dym jest dalej. W kompie braķ błędów. Kończe z ładowaniem kasy w ten samochód. Niech se dymi.
A wiec tak co zrobione przez ten czas.
1. Na początku (pół roku temu pojawily sie 2 błędy nie pamietam jakie chyba turbo i przepływomierz) mechanik postawił na wtryski wymienił je i błedy wiecej się nie pojawiły. Ale jak czesto wypalał tak wypala i dalej siwy dym podczas wypalania.
2. Nie dawno został wyczyszczony DPF oraz wymieniony czujnik roznicy ciśnień.
Przy wypalaniu siwy dym jest dalej. W kompie braķ błędów. Kończe z ładowaniem kasy w ten samochód. Niech se dymi.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 4 sty 2018, o 21:06
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Dariusz
Re: Wypalanie filtra DPF?
U mnie nie dymi ale też wypala co 180 -220 km tryb miejski byłem w skodzie i kilku mechaników stwierdzili ze wszystko jest ok filtr nie zapchany, więc olałem temat i jeżdżę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ale co znaczy dymi? Cały czas? To dziwne.
U mnie puszcza baka jak mu depne w momencie wypalania.
Jak będę jechał że stałą prędkością to wypalania nie zauważę.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
U mnie puszcza baka jak mu depne w momencie wypalania.
Jak będę jechał że stałą prędkością to wypalania nie zauważę.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Jak wypala to dymi na siwo cały czas do momentu aż sie dopali. Płynu chłodniczego nie ubywa, wtryski nowe, turbo po regeneracji, dpf czyszczony, czujnik roznicy ciśnień wymieniony, oleju nie produkuje. Wyniki dobre, błedów brak. A dym przy wypalaniu jak był tak jest.
Mogłem wyciąć ten DPF i byłby święty spokój i na pewno tyle kasy bym nie wydał. Jest to moja pierwsza i ostatnia skoda.
Mogłem wyciąć ten DPF i byłby święty spokój i na pewno tyle kasy bym nie wydał. Jest to moja pierwsza i ostatnia skoda.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dymieniem przy wypalaniu naj mniej bym się przejmował. Bardziej tym że wypala Ci co 115km...po czyszczeniu. Pół roku temu miałem co ok 200km teraz mam ok 100km. Koszt czyszczenia podobny do usunięcia a żadnej gwarancji nie mam że to pomoże.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Skoda jest po akcji serwisowej. Zobaczymy co bedzie po miesiącu. DPFa najlepiej wyciąć w twoim przypadku.NERON81 pisze: ↑22 maja 2020, o 09:56 Dymieniem przy wypalaniu naj mniej bym się przejmował. Bardziej tym że wypala Ci co 115km...po czyszczeniu. Pół roku temu miałem co ok 200km teraz mam ok 100km. Koszt czyszczenia podobny do usunięcia a żadnej gwarancji nie mam że to pomoże.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Moja jest też po akcji serwisowej...Jazda z tak częstym wypalaniem jest strasznie uciążliwa.Pali więcej ropa dostaje się do oleju...masakra.
Pytanie mam do tych co mają wgrany soft z przed afery z dieselgate.Od jakiej wartości sadzy w filtrze zaczyna wam wypalać.Ja mam ustawione od 24g.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Pytanie mam do tych co mają wgrany soft z przed afery z dieselgate.Od jakiej wartości sadzy w filtrze zaczyna wam wypalać.Ja mam ustawione od 24g.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Nie chcę się już powtarzać kilkukrotnie, ale bardzo dużo zła robi egr w tych silnikach. Praca egr jest ściśle powiązana z dpf-em. W obu cały czas odbywa się histeryzacja, obliczane jest starzenie się elementu.
565km i 5hPa różnicy ciśnień - ktoś przebije?
565km i 5hPa różnicy ciśnień - ktoś przebije?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR