Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Skoda 1,6TDI przebieg 280tyś.km.
Zauważyłem że od czasu do czasu jak np. stoję na światłach na wolnych obrotach, zaczyna rzucać/ trząś karoserią . Nie jest to zawsze i nie ma zasady zimny czy ciepły silnik .
Biegi pracują idealnie, jak ruszam nie szarpie i nie słychać żadnych odgłosów z skrzyni biegów.
Myślę że to oznaki koła dwumasowego.
Nie są to równomierne drgania karoserią, a bardziej nierówne rzucanie.
Pytanie, jeszcze pojeździć, czy od razu brać się za wymianę sprzęgła ?
Oczywiście o ile to jest wina koła dwumasowego
Zauważyłem że od czasu do czasu jak np. stoję na światłach na wolnych obrotach, zaczyna rzucać/ trząś karoserią . Nie jest to zawsze i nie ma zasady zimny czy ciepły silnik .
Biegi pracują idealnie, jak ruszam nie szarpie i nie słychać żadnych odgłosów z skrzyni biegów.
Myślę że to oznaki koła dwumasowego.
Nie są to równomierne drgania karoserią, a bardziej nierówne rzucanie.
Pytanie, jeszcze pojeździć, czy od razu brać się za wymianę sprzęgła ?
Oczywiście o ile to jest wina koła dwumasowego
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:26 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
W temacie z mojej wymiany koła dwumasowego załączyłem filmiki i link do yt. Sprawdź i posłuchaj czy u ciebie jest podobny dźwięk
W manualu, robi się też "test". Przy 40km/h zapinana 5 ty bieg i pedał w podłogę, jak bardzo trzęsie to pewnie dwumas, pod warunkiem że poduchy całe
W manualu, robi się też "test". Przy 40km/h zapinana 5 ty bieg i pedał w podłogę, jak bardzo trzęsie to pewnie dwumas, pod warunkiem że poduchy całe
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Biegi wchodzą idealnie, przy ruszaniu do przodu, do tyłu nic nie szarpie.
Obawiam się, że to będzie po stronie układu wtryskowego . Skode mam od 2019i rzuca zawsze jak jade w trasę. Teraz odpaliłem na postoju i silnik chodzi idealnie.
Obawiam się, że to będzie po stronie układu wtryskowego . Skode mam od 2019i rzuca zawsze jak jade w trasę. Teraz odpaliłem na postoju i silnik chodzi idealnie.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:34 przez derk13, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Chyba jest to dosyć częsty problem w silnikach 1,6 tdi i bardzo często przyczyną jest zawór ciśnienia. Nie wiesz jaki nr. katalogowy ma ten zawór?
Bo ceny też są różne.
Bo ceny też są różne.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:27 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Ojj nie wiem jaki moze być to nr katalogowy.
Błedów zaworu przy telepaniu budy raczej nie bedzie widać i dlatego cięzko go zdiagnozować.
Błedów zaworu przy telepaniu budy raczej nie bedzie widać i dlatego cięzko go zdiagnozować.
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Czyli pozostaje kupić i mieć nadzieję, że to winna regulatora. Chyba nie warto bawić się w używki, tylko nową z Boscha?
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Zauważyłem że w silnikach 1,6 TDI są zawory ciśnienia z wtyczkami pod kątem 90* oraz na wprost.
W mojej skodzie jest zawór regulacji ciśnienia paliwa z wtyczką na wprost.
Czym się różnią, oprócz ceny ?
na wprost
https://www.otomoto.pl/oferta/zawor-cis ... CYvTR.html?
90*
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-vw-s ... CFl5f.html?
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Witam
Kilka dni temu mialem podobny objaw na swiatlach, zaczelo kolysac autem, nie zwrocilem uwagi aby obroty falowaly. Zauwazylem rowniez, ze od niedawna slychac od czasu do czasu stukanie pod maska. Slychac normalny klekot diesla i dodatkowo stukanie. Dodajac gazu ten dzwiek zanika i pojawia sie ponownie przy nizszych obrotach. Jest tez problem z porannymi rozruchami. Gdy auto dluzej postoi to ciezko odpala i nierowno pracuje przez jakis czas. Raz nawet odpalil i po sekundzie zgasl. Troche czasem zatelepie przy odpalaniu.
U kolegi wyzej nie czuc nic na pedale sprzegla a u mnie z kolei jak lekko wcisne pedal czuc wibrace. Na podlokietniku rowniez i czasem na fotelach i kierownicy. Dwumas wymieniony ok 100 tys km temu. Poduszki silnika wymienione w zeszlym roku. Egr i dpf off, taki juz kupilem.
Pozdrawiam
Kilka dni temu mialem podobny objaw na swiatlach, zaczelo kolysac autem, nie zwrocilem uwagi aby obroty falowaly. Zauwazylem rowniez, ze od niedawna slychac od czasu do czasu stukanie pod maska. Slychac normalny klekot diesla i dodatkowo stukanie. Dodajac gazu ten dzwiek zanika i pojawia sie ponownie przy nizszych obrotach. Jest tez problem z porannymi rozruchami. Gdy auto dluzej postoi to ciezko odpala i nierowno pracuje przez jakis czas. Raz nawet odpalil i po sekundzie zgasl. Troche czasem zatelepie przy odpalaniu.
U kolegi wyzej nie czuc nic na pedale sprzegla a u mnie z kolei jak lekko wcisne pedal czuc wibrace. Na podlokietniku rowniez i czasem na fotelach i kierownicy. Dwumas wymieniony ok 100 tys km temu. Poduszki silnika wymienione w zeszlym roku. Egr i dpf off, taki juz kupilem.
Pozdrawiam
I'm the man on the silver mountain
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Nie jestem znawcą, ale z tego co czytałem, to Twoje objawy są typowe dla uszodzonoge koła dwumasowego.into pisze: ↑28 cze 2020, o 11:50 Witam
Kilka dni temu mialem podobny objaw na swiatlach, zaczelo kolysac autem, nie zwrocilem uwagi aby obroty falowaly. Zauwazylem rowniez, ze od niedawna slychac od czasu do czasu stukanie pod maska. Slychac normalny klekot diesla i dodatkowo stukanie. Dodajac gazu ten dzwiek zanika i pojawia sie ponownie przy nizszych obrotach. Jest tez problem z porannymi rozruchami. Gdy auto dluzej postoi to ciezko odpala i nierowno pracuje przez jakis czas. Raz nawet odpalil i po sekundzie zgasl. Troche czasem zatelepie przy odpalaniu.
U kolegi wyzej nie czuc nic na pedale sprzegla a u mnie z kolei jak lekko wcisne pedal czuc wibrace. Na podlokietniku rowniez i czasem na fotelach i kierownicy. Dwumas wymieniony ok 100 tys km temu. Poduszki silnika wymienione w zeszlym roku. Egr i dpf off, taki juz kupilem.
Pozdrawiam
(Trzaski przy silniku, bicie na pedale sprzęgła)
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Dzisiaj zrobilem pomiar wtryskow i ok
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:29 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Lejacy 2 wtrysk. Norma wynosi + - 1.5mg/stroke
Wtrysk nr 1 też na granicy normy.
Do sprawdzenia wtryski.
Dziwne, ze nie masz problemów z zapychającym się DPF.
Wtrysk nr 1 też na granicy normy.
Do sprawdzenia wtryski.
Dziwne, ze nie masz problemów z zapychającym się DPF.
Re: Rzuca karoserią na wolnych obrotach
Nie wyskakują błędy, na autostradzie 160km/h bez problemu.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, o 04:29 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.