Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Co to przerywania... to jak w życiu nie jest to dobre ... ale nie szalałbym też. Gdyby to było tak groźne jak dawniej byłaby kontrolka ostrzegająca.
Ja kilka razy przerwałem i nic się nie wydarzyło. Oleju nie przybyło.
Wiadomo jak zauważe...to pozwalam mu skończyć.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ja kilka razy przerwałem i nic się nie wydarzyło. Oleju nie przybyło.
Wiadomo jak zauważe...to pozwalam mu skończyć.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Powiem z doświadczenia ze nie trzeba jakoś specjalnie ostro pojechać aby dobrze się dpf wypalił.ktryk pisze:Nic się nie rozłącza po wyłączeniu programowo dpfa.
Nawet samego dpfa nie trzeba wyrzucać, wycinać, przebijać, bo są różne metody. Można spokojnie jeżdzić i samemu go wypalać przez ostrzejszą jazdę co 500-1000 km. trzeba go dobrze przegonic na obrotach i będzie sobie jeszcze służył o ile nie jest juz zabity popiołem i silnik, wtryski w dobrej kondycji. Ludzie zamiast naprawiać silniki, lub osprzęt silnika wyrzucają dpfy i w tedy robi sie lokomotywa z auta. Szwankujący dpf jest pierwszym objawem usterki silnika, a nie samego dpfa.
W insigni testowałem (nie tylko ja) różne zachowania w trakcie wypalania. Najlepsze efekty są gdy jedziesz ze stała prędkością powiedzmy 120-130 ( może być i 150), chodzi o to aby nie zwalniać, nie przyspieszać, nie zmieniać biegów. W takich warunkach wypala się najszybciej i najlepiej. W insigni spokojnie schodziło do 6-7% zapełnienia a zaczyna się tam od około 80%.
Plusem w insigni było to ze można było zamontować diodę informująca kiedy zaczyna się proces lub używać aplikacji stworzonej przez jednego z forumowiczów która informowała jaki jest poziom zapełnienia, kiedy się zaczyna proces i do ilu się wypaliło.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
ktryk to wyjąsnij mi proszę dlaczego mam odłączony czujnik podciśnienia spalin 0281006083 ? Może mechanik się myli i coś jest nie tak z tym autem.
Z tego co przeczytałem mierzy on ciśnienie spalin przed i za dpf-em.
Z tego co przeczytałem mierzy on ciśnienie spalin przed i za dpf-em.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
W wielu autach tak jest. Ale w kurze nie. Do czujnika dochodzi tylko jeden wąż, a drugi jest obcięty. Tak jakby czujnik podawał na kompa info tylko o ciśnieniu za dpf, i porównywał je z wgraną mapą.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Jesli masz odpiętą kostkę od czujnika i nie wali błędu to na pewno masz usunięty dpf. Pewnie teraz żadnego błędu ci nie pokarze nawet po uszkodzeniu czegoś.
Mi bardziej chodziło o to że jak wyłącza sie dpf programowo ,to nic nie trzeba odpinać, ani odłączać i żadnych błędów nie pokazuje. Miałem w Passacie b7 tylko 1,6 tdi wyłączony dpf ,to nawet działało to tak że jak odpiąłem czujnik cisnienia spalin to błąd się pojawiał, mimo że czujnik nie mierzył ciśnienia, ale podpięty i sprawny musiał być .
Mi bardziej chodziło o to że jak wyłącza sie dpf programowo ,to nic nie trzeba odpinać, ani odłączać i żadnych błędów nie pokazuje. Miałem w Passacie b7 tylko 1,6 tdi wyłączony dpf ,to nawet działało to tak że jak odpiąłem czujnik cisnienia spalin to błąd się pojawiał, mimo że czujnik nie mierzył ciśnienia, ale podpięty i sprawny musiał być .
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Nieprawda!
Pisałem kiedyś że sprawdzałem u mnie. Odpięcie czujnika różnicy nie wywala błędu.
Sterownik wypala albo jak osiągnie max mierzony albo max obliczony. W zależności co pierwsze.
W zależności czy wypalanie więcej na trasie czy w mieście to rośnie jedno lub drugie szybciej. Czemu...nie wiem.
Ps. Powielamy to samo z drugiego równoległego wątku
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Pisałem kiedyś że sprawdzałem u mnie. Odpięcie czujnika różnicy nie wywala błędu.
Sterownik wypala albo jak osiągnie max mierzony albo max obliczony. W zależności co pierwsze.
W zależności czy wypalanie więcej na trasie czy w mieście to rośnie jedno lub drugie szybciej. Czemu...nie wiem.
Ps. Powielamy to samo z drugiego równoległego wątku
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Nie da rady tak zrobić.ktryk pisze: ↑21 gru 2019, o 21:40 Nic się nie rozłącza po wyłączeniu programowo dpfa.
Nawet samego dpfa nie trzeba wyrzucać, wycinać, przebijać, bo są różne metody. Można spokojnie jeżdzić i samemu go wypalać przez ostrzejszą jazdę co 500-1000 km. trzeba go dobrze przegonic na obrotach i będzie sobie jeszcze służył o ile nie jest juz zabity popiołem i silnik, wtryski w dobrej kondycji. Ludzie zamiast naprawiać silniki, lub osprzęt silnika wyrzucają dpfy i w tedy robi sie lokomotywa z auta. Szwankujący dpf jest pierwszym objawem usterki silnika, a nie samego dpfa.
Jak nie wywalisz dpf'a to moment i się zasadzi.
Efekt dopalania to nie jest tylko wymysł tylko ten filtr najzwyczajniej w świecie się zapycha.
Osobiście jestem zwolennikiem prania/regeneracji o ile to możliwe i dpf nie jest uszkodzony.
Niestety nie wiem jaką podjąłbym decyzję w momencie, gdyby okazał się uszkodzony.
BTW wracając do tematu, ogarnął ktoś tą kontrolkę?
Faktycznie włącz się tutaj ogrzewanie szyb/lusterek?
W fordzie to wiem, że tak jest, w kilku francuzach też, ale w Superbie jesteście pewni , że też tak to działa?
Nawet Duda w 101 napraw kiedyś robił toturial z montażu diody informującej o wypalaniu DPF na przykładzie mondeo mk4
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 434
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
bzdura moim daniem z tym grzaniem lusterek, zajrzyjcie na mój film o wymianie maty grzewczej lusterka. mierzyłem, tam jest kilkanaście watów mocy pobieranej, co to ma zmienić w poborze mocy auta?!
to już lepiej aby auto światła włączyło mijania i pozycje - to jakieś ~140W i wtedy ma to sens (chociaż też wątpliwy)
najlepszym rozwiązaniem jest dekoder CAN odczytujący jedną jedyną informację z bloku pomiarowego o wypalaniu, można pokusić się o zrobienie, można kupić moduł wpinany w OBD2
to już lepiej aby auto światła włączyło mijania i pozycje - to jakieś ~140W i wtedy ma to sens (chociaż też wątpliwy)
najlepszym rozwiązaniem jest dekoder CAN odczytujący jedną jedyną informację z bloku pomiarowego o wypalaniu, można pokusić się o zrobienie, można kupić moduł wpinany w OBD2
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 maja 2019, o 20:19
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Faktycznie. W naszych kurach grzanie lusterek włącza się niezależnie od tylnej szyby. W insignii lusterka grzeją się razem z tylną szybą (czy raczej na odwrót), to i pobór jest duży.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Nieczęsto się zgadzam, ale kolega ktryk ma racje w tej kwestii. Dpf nie musisz usuwać fizycznie, jeżeli wiesz jak takim autem jezdzic by się nie zapychał.oolsztyniak pisze: ↑1 lip 2020, o 14:08Nie da rady tak zrobić.ktryk pisze: ↑21 gru 2019, o 21:40 Nic się nie rozłącza po wyłączeniu programowo dpfa.
Nawet samego dpfa nie trzeba wyrzucać, wycinać, przebijać, bo są różne metody. Można spokojnie jeżdzić i samemu go wypalać przez ostrzejszą jazdę co 500-1000 km. trzeba go dobrze przegonic na obrotach i będzie sobie jeszcze służył o ile nie jest juz zabity popiołem i silnik, wtryski w dobrej kondycji. Ludzie zamiast naprawiać silniki, lub osprzęt silnika wyrzucają dpfy i w tedy robi sie lokomotywa z auta. Szwankujący dpf jest pierwszym objawem usterki silnika, a nie samego dpfa.
Jak nie wywalisz dpf'a to moment i się zasadzi.
Efekt dopalania to nie jest tylko wymysł tylko ten filtr najzwyczajniej w świecie się zapycha.
Osobiście jestem zwolennikiem prania/regeneracji o ile to możliwe i dpf nie jest uszkodzony.
Niestety nie wiem jaką podjąłbym decyzję w momencie, gdyby okazał się uszkodzony.
BTW wracając do tematu, ogarnął ktoś tą kontrolkę?
Faktycznie włącz się tutaj ogrzewanie szyb/lusterek?
W fordzie to wiem, że tak jest, w kilku francuzach też, ale w Superbie jesteście pewni , że też tak to działa?
Nawet Duda w 101 napraw kiedyś robił toturial z montażu diody informującej o wypalaniu DPF na przykładzie mondeo mk4
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
Odgrzeje trochę temat. Przy wypalaniu dpf, u nas NIE włącza się grzanie lusterek i tylnej szyby. Sprawdziłem u siebie, z kamerą termowizyjną w ręku
Czy naprawdę nie ma jakiegoś prostego i taniego sposobu aby to jakoś sygnalizować?
Czy naprawdę nie ma jakiegoś prostego i taniego sposobu aby to jakoś sygnalizować?
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 434
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
możesz mieć tak jak ja
komunikat na maxidocie + gong + mrugająca kontrolka DPF
komunikat na maxidocie + gong + mrugająca kontrolka DPF
- Kulpas
- Posty: 274
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomasz
Re: Kontrolka informującą o trwającej regeneracji DPF
A kiedy posiadacze s3 mogą się spodziewać działającego sprzętu?