Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Witam, czy montował ktoś drugi boczny intercooler w Superb I? Zastanawiam się, że są jakieś które pasują p&p (chodzi o samo mocowanie, IC oraz kierownicę powietrza, rury nie koniecznie muszą pasować?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
ja będę na dniach wstawiał drugi do 1.9 tdi . mogę relacje zrobić jak coś. Planuję również zrobić pomiar temperatury w dolocie przed i po zmianie.
Nie chce się bawić w FMIC'a bo wydaje mi się, że lag będzie za duży.
wszystkie/większość części juz mam.
Icek będzie od 2.5 tdi.
Na tę chwilę "zainwestowałem w to jakieś 200 zł gdzie 80 zł kosztowała rura elastyczna od Icka do turbo.
Ogólnie zobacz, że 2.5 tdi ma 2 icki także w fabryce raczej dodatkowych nawiertów nie robili specjalnie pod 2.5 tdi.
na te chwilę mam:
IC + kierownica powietrza = 059145806
uchwyt- 3B0145814
rura - 059145832
2x - 058145824A
1x 050129669
Nadkole od Toyoty avensis 1/2 Czemu? U nas nie ma kratki za ickiem. W każdym normalnym samochodzie (w S4 2.7 biturbo widziałem) są kratki które ładnie odprowadzają ciepło z Icka w nadkole.
rura 50mm z aliexpress 50 cm - mam nadzieje, że wystarczy
Nie chce się bawić w FMIC'a bo wydaje mi się, że lag będzie za duży.
wszystkie/większość części juz mam.
Icek będzie od 2.5 tdi.
Na tę chwilę "zainwestowałem w to jakieś 200 zł gdzie 80 zł kosztowała rura elastyczna od Icka do turbo.
Ogólnie zobacz, że 2.5 tdi ma 2 icki także w fabryce raczej dodatkowych nawiertów nie robili specjalnie pod 2.5 tdi.
na te chwilę mam:
IC + kierownica powietrza = 059145806
uchwyt- 3B0145814
rura - 059145832
2x - 058145824A
1x 050129669
Nadkole od Toyoty avensis 1/2 Czemu? U nas nie ma kratki za ickiem. W każdym normalnym samochodzie (w S4 2.7 biturbo widziałem) są kratki które ładnie odprowadzają ciepło z Icka w nadkole.
rura 50mm z aliexpress 50 cm - mam nadzieje, że wystarczy
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
I tak będzie się gotował, nie mam pojęcia czemu VAG ładuje takie małe IC, np w AR przy silniku 1.9 120 KM ,IC jest wielkości chłodnicy wody.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
właśnie zacząłem szukać. Nawet w 3.0/4.2 tdi siedzą małe gówienka w nadkolach. Porażka jakaś. Przy 1.9 to moze jeszcze mógłbym to zrozumieć ale przy 3.0 czy 4.2?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Czekam na relacje z montażu w tdi, sam się przymierzałem, kupiłem zestawy ic z obu wersji 2,5. Na szybko złączkach i nie, ale nie udało mi się tego połączyć w całość z istniejącym układem. Ale może zbyt szybko się poddałem.
Rób zdjęcia, pozdrawiam.
Rób zdjęcia, pozdrawiam.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
będą . jedynym wyzwaniem wydaje mi się podpięcie górnego węża z turbo. Zobaczymy czy ten co idzie wystarczy ;]
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Jeśli turbo chcesz podłączyć pod dolny waz ic to zaslonisz sobie wejście do rury ic w pasie przednim. Po czasie uważam ze najlepiej jest obrocić muszę strony zimnej turbiny w bok, połączyć ja bezpośrednio z ic, prostym sylikonem, a na dole dac kolanko 45st, kawałkiem rury nierdzewnej połączyć to z jakąś rurą na szybko złączkę aby przyłączyć się do pasa przedniego. Czyli uciąć rurę z szybko złączka jakieś 1,5cm od złącza, uciąć 4 cm nierdzewki i wsunąć w zlacze. A silikon 45st skrócić i połączyć wszystko ze sobą. Tam jest mało miejsca. I ten ic co masz prawie dotyka tury w pasie czołowym. Przewód turbo da się obrócić i podłączyć do dolnego wejścia ic ale zasłoni to wejście do pasa czołowego.
Trzymam kciuki.
Trzymam kciuki.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Planuję podłączyć turbo pod górny wąż i puścić go nad podłużnicą. Będę miał 50 cm giętego węża pod turbo. Powinno dać radę.
Dzięki za rady .
Dzięki za rady .
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Turbo jest na wysokości podłużnicy, wiec aby tak zrobić pewnie trzeba będzie obrócić muszle, aby wyjście z turbo było ponad podłużnicą. Chyba, że masz jakiś patentowy przewód i da się zawrócić kierunek z dołu do góry i w bok. Ale jeśli masz awx, avf i turbo na szybko złączce to kup jeszcze przejściówkę na zwykły wąż z opaska.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Mam BSV, tak taki przewód właśnie do mnie idzie - elastyczny 50mm, 50 cm długości ;]. Cena - 80 zł
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Drugi IC już założony. Jest tam w ch...mało miejsca + lekko przeszkadza klakson.
Czekam na orurowanie z FMIC.pl + chciałem zrobić logi z temp przed założeniem i po.
Ogólnie wydaje mi sie, że łatwiej jest wsadzić jakiś FMIC ;], ale cenowo wchodzi lekko o połowę taniej jak nie więcej.
Czekam na orurowanie z FMIC.pl + chciałem zrobić logi z temp przed założeniem i po.
Ogólnie wydaje mi sie, że łatwiej jest wsadzić jakiś FMIC ;], ale cenowo wchodzi lekko o połowę taniej jak nie więcej.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 19:59
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Z ilością miejsca to prawda. Klakson przykreca sie na uchwycie ic za ic. Masz zdjecia jak wyjścia ic wyglądają pod maską. Był problem z łączeniem, gietki przewod nadal się? Co zamówiłeś jeszcze z fmica? Jak tobie się uda to połączyć, to ja wracam do tego tematu, dokupie co potrzebne i składam to w całość.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Dsmic (drugi intercooler) 1.8T AWT
Dzisiaj zrobiłem próbę cieplną. Na dworze ok 30. w dolocie? max 52, a dobiłem do 180.
Samochód jest po programie - jak w opisie.
Zamiast tej śmiesznej zaślepki mam wklejony plaster miodu + kratka w nadkolu.
dół: - tutaj planuję odciąć kawałek rury intercoolera -> i tak jest długa i na to założyć giętki wąż 51/51
Góra: tutaj z turbo -> Redukcja 38/51mm, łącznik alu 51/51 i może podejdzie kolanko 180 z 2.5 tdi (przynajmniej jego część) i na to giętka rura 51/51
Takie są plany a jak wyjdzie to dam znać pewnie w wekeend jak pogoda dopisze .
Zastanowiła mnie natomiast temperatura paliwa która oscylowała w ok 85-90 stopniach.
EDIT: znalazłem info, ze do 100 stopni jest ok ;p
Samochód jest po programie - jak w opisie.
Zamiast tej śmiesznej zaślepki mam wklejony plaster miodu + kratka w nadkolu.
dół: - tutaj planuję odciąć kawałek rury intercoolera -> i tak jest długa i na to założyć giętki wąż 51/51
Góra: tutaj z turbo -> Redukcja 38/51mm, łącznik alu 51/51 i może podejdzie kolanko 180 z 2.5 tdi (przynajmniej jego część) i na to giętka rura 51/51
Takie są plany a jak wyjdzie to dam znać pewnie w wekeend jak pogoda dopisze .
Zastanowiła mnie natomiast temperatura paliwa która oscylowała w ok 85-90 stopniach.
EDIT: znalazłem info, ze do 100 stopni jest ok ;p