Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 08:20
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Witam,
Problem jak w tytule, wyszedł na jaw podczas pierwszego dnia wyjazdu na wakacje. Jadąc z Białegostoku do WWA w Warszawie jadąc na 4 biegu na D przyśpieszałem a skrzynia nie zmieniła biegu na 5. Zrobiłem to manualnie, lecz jedynie co to na wyświetlaczu deski rozdzielczej wbiła się 5 a obroty zostały takie same. Przełączyłem manualnie na 3 a z powrotem na 4 już nie chciało wbić. Po chwili brak reakcji na wciskanie pedału gazu zwalniało zwalniało aż się zatrzymał, wajcha na D dodaje gaz i stoję dalej. Auto zgasiłem, odpaliłem, dźwignia na D i została tylko 1 i 2. Podłączyłem VCDS i ani skrzynia nie wywaliła błędów ani silnik. Jak wrzucam wsteczny to mogę sobie naciskać pedał gazu a nie pojedzie, a na komputerze też po wrzuceniu wstecznego podczas dodawania gazu pokazywało wartość 0 Nm. Nie obejdzie się bez rozbierania skrzyni, ale tak chciałem zapytać czy ktoś na forum spotkał się z podobnym problemem. Nadmienię też, że w marcu w ASO Skody wymieniałem olej w skrzyni i od wymiany zrobiłem koło 5 tys km.
Problem jak w tytule, wyszedł na jaw podczas pierwszego dnia wyjazdu na wakacje. Jadąc z Białegostoku do WWA w Warszawie jadąc na 4 biegu na D przyśpieszałem a skrzynia nie zmieniła biegu na 5. Zrobiłem to manualnie, lecz jedynie co to na wyświetlaczu deski rozdzielczej wbiła się 5 a obroty zostały takie same. Przełączyłem manualnie na 3 a z powrotem na 4 już nie chciało wbić. Po chwili brak reakcji na wciskanie pedału gazu zwalniało zwalniało aż się zatrzymał, wajcha na D dodaje gaz i stoję dalej. Auto zgasiłem, odpaliłem, dźwignia na D i została tylko 1 i 2. Podłączyłem VCDS i ani skrzynia nie wywaliła błędów ani silnik. Jak wrzucam wsteczny to mogę sobie naciskać pedał gazu a nie pojedzie, a na komputerze też po wrzuceniu wstecznego podczas dodawania gazu pokazywało wartość 0 Nm. Nie obejdzie się bez rozbierania skrzyni, ale tak chciałem zapytać czy ktoś na forum spotkał się z podobnym problemem. Nadmienię też, że w marcu w ASO Skody wymieniałem olej w skrzyni i od wymiany zrobiłem koło 5 tys km.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Mechatronika do robienia w wielkim skrócie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 08:20
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Po podłączeniu VCDS-a do auta wyszły jakieś kwiatki z ABS,kolega mówi że dotyczy to tylko problemu z ciśnieniem w oponach. Przeglądając forum parę osób skarżyło się, że przy problemach z ABSem mogą występować również problemy z DSG. (Łudzę się, że to wina ABSu częściowo unieruchomiła skrzynię. Owy kolega elektronik, tłumaczył mi, że cała wiązka instalacji elektrycznej w aucie to instalacja LAN, czy się z nim zgadzać ? Nie wiem bo się nie znam. Poniżej usterka z auta.
Niedziela,23,Sierpień,2020,16:45:57:00007
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x86
Wersja VCDS: AKP 18.2.1.0
VIN: Numer rejestracyjny: BI XXXXX
-------------------------------------------------------------------------------
Lista po31czen Gateway: 7N0 907 530 R
01-Silnik -- Stan: OK 0000
02-Skrzynia biegów -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
04-K1t skretu kierow. -- Stan: OK 0000
05-Zezwolenie startu -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Ko3o kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaYników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
22-4x4 / AWD -- Stan: OK 0000
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
2B-Blokada k.kierow. -- Stan: OK 0000
36-Pamiea fotela kier. -- Stan: OK 0000
37-Nawigacja -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Modu3 komfortu -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
55-Zasieg owiate3 -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
--------------------------------------------------------------------------------
VIN: Numer rejestracyjny: BI XXXXX
Przebieg: 196984 Numer naprawy:
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent i/lub wersja: ESP MK60EC1 H31 0152
Kodowanie: 843D601619240000210F06E5981A0042340000
Kod serwisu: WSC 33361 790 00999
VCID: 7DF14FF5E4F169AC4A-8028
Znaleziono 1 błąd:
02214 - Ostrzeżenie o ciśnieniu w oponach
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 242
Przebieg: 196984 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2024.14.28
Czas: 20:04:23
Ramka zamrożona:
Zliczanie: 0
Zliczanie: 14
Zliczanie: 29184
Zliczanie: 397
Zliczanie: 48384
Zliczanie: 63488
Zliczanie: 255
Zliczanie: 49
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów
Oznaczenie elementu: 02E 300 015
Komponent i/lub wersja: GSG DSG AG6 512 3519
Kodowanie: 0000020
Kod serwisu: WSC 33361
VCID: 50AFC641C3E334C4F1-8004
Identyfikacja rozszerzona:
Numer seryjny: 00001207092671
Identyfikacja: TFK-030
Weryfikacja: 05551213
Data: 09.07.12
Nr stanowiska kontrolnego: 7620
Numer producenta: 2671
Programowanie flash:
Próby programowania: 2
Próby udane: 2
Stan programowania: 00000000
Stan wymagany: 00000000
Kod flashera: 00999 790 33361
Data flashu: 00.14.00
Oprogramowanie
000H
Różne:
Oznaczenie elementu: 02E 927 770 AL
Numer serii: F11
Klucz gatunku: 0003
VCDS Info:
VCID: 50AFC641C3E334C4F1-8004
Plik etykiet: 02E-927-770.clb
Niedziela,23,Sierpień,2020,16:45:57:00007
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x86
Wersja VCDS: AKP 18.2.1.0
VIN: Numer rejestracyjny: BI XXXXX
-------------------------------------------------------------------------------
Lista po31czen Gateway: 7N0 907 530 R
01-Silnik -- Stan: OK 0000
02-Skrzynia biegów -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
04-K1t skretu kierow. -- Stan: OK 0000
05-Zezwolenie startu -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Ko3o kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaYników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
22-4x4 / AWD -- Stan: OK 0000
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
2B-Blokada k.kierow. -- Stan: OK 0000
36-Pamiea fotela kier. -- Stan: OK 0000
37-Nawigacja -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Modu3 komfortu -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
55-Zasieg owiate3 -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
--------------------------------------------------------------------------------
VIN: Numer rejestracyjny: BI XXXXX
Przebieg: 196984 Numer naprawy:
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent i/lub wersja: ESP MK60EC1 H31 0152
Kodowanie: 843D601619240000210F06E5981A0042340000
Kod serwisu: WSC 33361 790 00999
VCID: 7DF14FF5E4F169AC4A-8028
Znaleziono 1 błąd:
02214 - Ostrzeżenie o ciśnieniu w oponach
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 242
Przebieg: 196984 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2024.14.28
Czas: 20:04:23
Ramka zamrożona:
Zliczanie: 0
Zliczanie: 14
Zliczanie: 29184
Zliczanie: 397
Zliczanie: 48384
Zliczanie: 63488
Zliczanie: 255
Zliczanie: 49
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów
Oznaczenie elementu: 02E 300 015
Komponent i/lub wersja: GSG DSG AG6 512 3519
Kodowanie: 0000020
Kod serwisu: WSC 33361
VCID: 50AFC641C3E334C4F1-8004
Identyfikacja rozszerzona:
Numer seryjny: 00001207092671
Identyfikacja: TFK-030
Weryfikacja: 05551213
Data: 09.07.12
Nr stanowiska kontrolnego: 7620
Numer producenta: 2671
Programowanie flash:
Próby programowania: 2
Próby udane: 2
Stan programowania: 00000000
Stan wymagany: 00000000
Kod flashera: 00999 790 33361
Data flashu: 00.14.00
Oprogramowanie
000H
Różne:
Oznaczenie elementu: 02E 927 770 AL
Numer serii: F11
Klucz gatunku: 0003
VCDS Info:
VCID: 50AFC641C3E334C4F1-8004
Plik etykiet: 02E-927-770.clb
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Ależ oczywiście przy problemach z abs-em dsg będzie źle biegi zmieniało. Najczęściej winne są pierścienie abs w piastach, np z tyłu. Puchną od korozji i czujnik prędkości przekłamuje prędkość na kole. Własnie brak zmiany na wyższe biegi będzie tego skutkiem. Wymieniamy całe piasty oczywiście. Żadnego druciarstwa. Także odkręć sobie koło i zobacz co tam się dzieje. A najlepiej VCDS i podczas jazdy podejrzeć prędkości z czujników na kołach.
Ps. Sieć w aucie to CAN i LIN.
Ps. Sieć w aucie to CAN i LIN.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Te błędy na pewno nie mają wpływu na zmianę biegów w skrzyni. ABS jak szwankuje to pali się kontrolka od absu i w takiej sytuacji może skrzynia szwankować ,ale nie aż tak że nie wbija biegów. Szczególnie w takim starociu jakim jest S2. Tam nawet jak odłączysz całkowicie kostkę od absu to skrzynia działa normalnie i świeci się na zegarach ABS,ASP . Jest tylko błąd w skrzyni brak komunikacji ze sterownikiem ABS.
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 434
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
dokładnie jak ktryk napisał
nie ma wpływu ABSu na pracę skrzyni, może na jej charakterystykę owszem
ale przy objawach jak w/w skrzynia do zrzucenia i naprawy
nie ma wpływu ABSu na pracę skrzyni, może na jej charakterystykę owszem
ale przy objawach jak w/w skrzynia do zrzucenia i naprawy
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 08:20
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Po kolejnych metodach "domowej" diagnozy auta nadmienię, że stuka dwumasa. Jak jest silnik zimny i są wolne obroty na biegu jałowym to co chwilę słychać takie cykliczne stukanie a jak się wejdzie na obroty to nic nie słychać. Dodam też że po VCDS pokazywał ciśnienie na sprzęgle nr 1 na biegu jałowym na P 0,25 bar, a na drugim sprzęgle 0,2 bar. Natomiast jeżeli wrzuciłem D to na 1 sprzęgle pojawiło się ciśnienie 2,5 bar. Z tego co wyczytałem to ciśnienie w skrzyni DSG powinno, pompka powinna pompować na 20 bar. Fura stoi już miesiąc i zaglądam co jakiś czas pod auto, odpalam również dwa razy w tygodniu a żadnych plam i wycieków nie widać.
- mackowski30
- Posty: 187
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Liczysz, że od stania sama się naprawi czy czekasz w kolejce do mechanika? Ewidentnie coś jest nie tak z mechatroniką i wcale nie musi być żadnego wycieku, aby ta nie działa. Niestety, ale szykuje Ci się spory wydatek...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 08:20
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Już fura naprawiona. Powodem nie przełączania biegów w DSG była pęknięta sprężynka odpowiedzialna za zmianę biegów. 2 miesiące czekania w kolejce. 1 miesiąc od 7.10 do 04.11 auto stało w zakładzie w miejscowości Zagórze Piotr Zdanewicz skrzynie automatyczne, którego to zakładu nie polecam. W środę w końcu odebrałem auto. Działać działa. Dzisiaj zajechałem zrobić przegląd a diagnosta będąc w kanale mówi " o ku..wa". A tam cała osołoa zarzygana od oleju, cała podłoga aż po tylne koła. Po chwili oględzin kapie olej z połączenia flansz prawej półosi. Podejrzewam, że musiał uszczelniacz puścić od flanszy wychodzącej z mechanizmu różnicowego. Pytanie brzmi. Czy olej w mechanizmie różnicowym uzupełnia się indywidualnie czy tam olej jest uzupełniany ze skrzyni biegów ? Z tego co widziałem po rysunkach i co pisali na forum olej w skrzyni to olej w skrzyni a olej w przednim mechanizmie jest osobny oddzielony uszczelniaczami. https://www.fotosik.pl/zdjecie/53b86fa079c260da Zdjęcie w którym miejscu kapie. Na chwilę obecną więcej wycieków nie zauważyłem.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Problem z DSG działa tylko 1 i 2 bieg
Oddzielnego oleju nie ma. W skrzyni jest jeden który smaruje całą skrzynię włącznie z mechanizmem różnicowym. Sucha skrzynia ma dwa oleje, ale i tak ten co smaruje zębatki to i mechanizm. Drugi tylko zaworki mechatroniki, który jest czysty jak łza nawet po milionie km nie znajdziesz w nim opiłka ani najmniejszego brudu .
Proponuję nie jeżdzić za wiele, aby nie ubyło za dużo.
Bardzo długo czekałeś, ale pewnie wiele nie zapłaciłeś skoro mają tylu klientów. Czymś muszą ich przyciągać z okolic. Albo jakością, ceną, a może brak konkurencji w pobliżu.
Proponuję nie jeżdzić za wiele, aby nie ubyło za dużo.
Bardzo długo czekałeś, ale pewnie wiele nie zapłaciłeś skoro mają tylu klientów. Czymś muszą ich przyciągać z okolic. Albo jakością, ceną, a może brak konkurencji w pobliżu.