Wycięcie DPF

kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

no właśnie 520i ma 184 konie to już więcej niż mój superb 150konny.. samym chipem można zrobić 250koni.. ale pomijając to 0-100 robi lepiej niż moja skoda.. Skoda jest dużo większa w środku. Za to tragicznie wygłuszona.. W bmw nawet drzwi się delikatnie zamykają. .. ale na moje obecne odcinki do pracy diesel średnio wychodzi..
A adaptacja skrzyni.. hm nie wiem.. ja jestem 2 właścicielem tego auta (kupiłem ją z salonu skody jako 2 latka ) jak miała 4400km.. przy 50000km zrobiłem serwis, zmianę oleju w dsg.. wtedy serwis Salon skoda włocławek sprawdzał dpf i całą resztę twierdząc że jest idealnie.
A po paru miesiącach miałem bład dsg.. Aby auto zostawiać zawsze w pozycji P.. i z tym błędem kazano mi jeździć.. ( lockdown w uk był) potem naprawili mi to na gwarancji mówiąc że selektor biegów + coś jeszcze padło od jeżdżenia z takim błędem..

Ale praca skrzyni nadal jest dziwna.. i salon skody PL i Uk twierdzą ze dsg tak pracuje.. że to dwusprzęgłowe a nie hydrokinetyczne skrzynie..
A przed skodą miałem stare 2004 bmw 530d z hydrokinetykiem zf 6 hp.. i tam skrzynia to poezja.. kultura jazdy- żadnego laga..
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Jeśli chodzi o BMW to mogę się coś wypowiedzieć. Przed kurka miałem f10 520d 190km ( nowy silnik b47 poprawiona konstrukcja względem n47 184km) ze wspomnianym wyżej automatem który jeśli nie jest serwisowany to szlag go trafia przed 200kkm ;)

Nigdy więcej automatu no chyba, ze do 50kkm przebieg i na te 60kkm wymieni się dynamicznie olej w skrzyni i ma spokój do kolejnego serwisu.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1051
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wycięcie DPF

Post autor: Kuster »

Ja za to nie zamieniłbym DSG na żadnego manuala...

Kolejna sprawa to "Wy" jacyś nienormalni jesteście....
Tak jak myślałem...
Jak możecie porównywać samochód marki Premium do superba czy passata...

Chcesz porównywać do BMW to najpierw zainwestuj w AUDI...

Ja przesiadłem się z Accorda CL9 2004r i jak dla mnie Superb jest dobrze wygłuszony.

Macie takie błahe problemy... Trzeba było konfigurować markę premium z tymi samymi bajerami co SS3
Ciekawe jaką dopłatę musielibyście uwzględnić.

I te bagażniki... Z Superbem mógłbym stać pod np. Castoramą z plakietka "Transport" a z BMW 5 co najwyżej pod galerią...

"Jeździcie" po mieście swoimi dieslami rzadko kiedy wyskakując na trasę żeby wypalić DPFa. Świadomie doprowadzacie do jego zapchania, a potem zaś marudzenie...
Jak dbasz tak masz
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

mario789 pisze: 20 lis 2020, o 15:30 Jeśli chodzi o BMW to mogę się coś wypowiedzieć. Przed kurka miałem f10 520d 190km ( nowy silnik b47 poprawiona konstrukcja względem n47 184km) ze wspomnianym wyżej automatem który jeśli nie jest serwisowany to szlag go trafia przed 200kkm ;)
nie wiem jakbyś musiał jeździć żeby skrzynię zf zajechać?? ja wczesniej miałem auto z ale z zf 6hp które znosiło baty 600Nm!! znajomy miał 670Nm i czasem zdarzyło się nam uplaić gumę.. i na liczniku bylo 266k km
znajomego auto miało 360k km na liczniku i skrzynia padła bo olej zmienił- a nie wiadomo czy kiedyś był zmieniany. Poza tym te skrzynie zf 6hp są tanie w regeneracji-tańsze od dsg.
Kuster pisze: 20 lis 2020, o 15:48 "Jeździcie" po mieście swoimi dieslami rzadko kiedy wyskakując na trasę żeby wypalić DPFa. Świadomie doprowadzacie do jego zapchania, a potem zaś marudzenie...
Jakbyś zauważył cała dyskusja tyczy się apki vagdpf dzięki której każdy wie kiedy dpf jest gotów do wypalenia. Mója skoda przez 1.5roku jazdy niemal tylko po mieście miała przerwaną procedurę 1 RAZ!!! Więc o czym ty mówisz?? rozmawiamy o działaniu dpf i o tym że po aferze dieselgate i modyfikacjach jakie zrobiono dpf się częściej wypala a każde wypalenie generuje popiół który zapełnia dpf _tego nie wypalisz bo wypalasz sadzę!!

A porównywanie superba do marki premium? Czy ty czytać umiesz?

Chodziło o aspekt superba jako głośnego auta. i takie jest chyba że masz polift który jest dodatkowo wygłuszony.
Dla mnie superb przedlift jest głośny jak hyundai i40.. Oba te auta są strasznie głośne gdy asfalt jest mokry, lub przy prędkości autostradowej.

A porównałem superba do bmw g30 bo w uk za używanego polifta superba 2018 2.0tsi 220 ( ma lepsze wygłuszenie) musiałbym zapłacić te same pieniądze co za używane g30 2018 2.0i Lub nawet KIA proceed 2019 - tak te auta tyle kosztują( wszystkie auta z przebiegiem do 50k km z gwarancją producenta) !!
Więc ja porównuję auta cenowo.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1051
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wycięcie DPF

Post autor: Kuster »

kacluk pisze: 20 lis 2020, o 20:02
mario789 pisze: 20 lis 2020, o 15:30 Jeśli chodzi o BMW to mogę się coś wypowiedzieć. Przed kurka miałem f10 520d 190km ( nowy silnik b47 poprawiona konstrukcja względem n47 184km) ze wspomnianym wyżej automatem który jeśli nie jest serwisowany to szlag go trafia przed 200kkm ;)
nie wiem jakbyś musiał jeździć żeby skrzynię zf zajechać?? ja wczesniej miałem auto z ale z zf 6hp które znosiło baty 600Nm!! znajomy miał 670Nm i czasem zdarzyło się nam uplaić gumę.. i na liczniku bylo 266k km
znajomego auto miało 360k km na liczniku i skrzynia padła bo olej zmienił- a nie wiadomo czy kiedyś był zmieniany. Poza tym te skrzynie zf 6hp są tanie w regeneracji-tańsze od dsg.
Kuster pisze: 20 lis 2020, o 15:48 "Jeździcie" po mieście swoimi dieslami rzadko kiedy wyskakując na trasę żeby wypalić DPFa. Świadomie doprowadzacie do jego zapchania, a potem zaś marudzenie...
Jakbyś zauważył cała dyskusja tyczy się apki vagdpf dzięki której każdy wie kiedy dpf jest gotów do wypalenia. Mója skoda przez 1.5roku jazdy niemal tylko po mieście miała przerwaną procedurę 1 RAZ!!! Więc o czym ty mówisz?? rozmawiamy o działaniu dpf i o tym że po aferze dieselgate i modyfikacjach jakie zrobiono dpf się częściej wypala a każde wypalenie generuje popiół który zapełnia dpf _tego nie wypalisz bo wypalasz sadzę!!

A porównywanie superba do marki premium? Czy ty czytać umiesz?

Chodziło o aspekt superba jako głośnego auta. i takie jest chyba że masz polift który jest dodatkowo wygłuszony.
Dla mnie superb przedlift jest głośny jak hyundai i40.. Oba te auta są strasznie głośne gdy asfalt jest mokry, lub przy prędkości autostradowej.

A porównałem superba do bmw g30 bo w uk za używanego polifta superba 2018 2.0tsi 220 ( ma lepsze wygłuszenie) musiałbym zapłacić te same pieniądze co za używane g30 2018 2.0i Lub nawet KIA proceed 2019 - tak te auta tyle kosztują( wszystkie auta z przebiegiem do 50k km z gwarancją producenta) !!
Więc ja porównuję auta cenowo.
A czy ja piszę kierunkowo Ty czy Wy bo jak widać to chyba ty nie potrafisz czytać...
Jak przewertujesz to forum to zobaczysz że baaaardzo dużo osób pisze o superbie że jest głośny
gdzie potem się okazuje że jeździli audicami, merolami albo właśnie beemkami...
A odsetek tych ostatnich jest największy...

I tak właśnie porównujesz superba z marką premium!

Ty to chyba strasznie głośnym autem nie jeździłeś ^^
I do tego jeszcze diesla kle kle kle kle kle kupiłeś...

Nie wiem jak w UK ale tam jest wszystko "na opak" ale w PL np na OLX ceny BMW E30 diesel 2.0 AT wahają się od 70 do 150tys zł i to za max 2017r
Superb od 50 do 170tys gdzie najdroższy to rocznik 2020

Więc nie gadaj że w salonie za używkę płacisz tyle samo bo automatycznie jak porównasz je kropka kropkę z wyposażeniem to wyjdzie że superb ma więcej bajerów ale jest głośniejszy...

Jakby te Beemki były takie "tanie" i dobre to byś już nią jeździł a nie jakąś tam superbiną....

Temat owszem toczył się wokół DPFa
Więc jak ktoś ma problem z tym że przez restrykcje działa on (jak i EGR) źle to co za problem pojechać do dobrego tunera i zamiast go wycinać za gruby chajs to zrobić porządny program + usprawnienie dopalania (ustawienia oprogramowania silnika) i udziału w tym wszystkim EGR...
Wpadnie parę koników, poprawi działanie "zjebanej" skrzyni DSG, ogarnie układ recyrkulacji spalin...

Problemy tworzą ci którzy nie myślą nad tym jak je rozwiązać...

Ale... najwidoczniej ja po prostu nie rozumiem waszego rozumowania...
Jak dbasz tak masz
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

Jeździłeś superbem przedmiot vs polift?

Wiesz jak duża jest różnica w wygłuszeniu tych 2 wersji tego samego auta?
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Kuster pisze: 20 lis 2020, o 15:48 Ja za to nie zamieniłbym DSG na żadnego manuala...

Kolejna sprawa to "Wy" jacyś nienormalni jesteście....
Tak jak myślałem...
Jak możecie porównywać samochód marki Premium do superba czy passata...

Chcesz porównywać do BMW to najpierw zainwestuj w AUDI...

Ja przesiadłem się z Accorda CL9 2004r i jak dla mnie Superb jest dobrze wygłuszony.

Macie takie błahe problemy... Trzeba było konfigurować markę premium z tymi samymi bajerami co SS3
Ciekawe jaką dopłatę musielibyście uwzględnić.

I te bagażniki... Z Superbem mógłbym stać pod np. Castoramą z plakietka "Transport" a z BMW 5 co najwyżej pod galerią...

"Jeździcie" po mieście swoimi dieslami rzadko kiedy wyskakując na trasę żeby wypalić DPFa. Świadomie doprowadzacie do jego zapchania, a potem zaś marudzenie...
powstała widzę ciekawa dyskusja to i ja dorzucę swoje trzy grosze.
Co do kwestii normalności to tak jak z gustem nie dyskutuje się o nim dopóki nie robisz krzywdy drugiemu człowiekowi - :)
Każdy ma własny subiektywny zakres odczuć i dla jednego superbina będzie mistrzostwem świata pod każdym względem a dla drugiego tłusta g klasa od brabusa będzie taka sobie - wszystko zależy od oczekiwań i portfela.
Co do porównywania kwestii superb vs beta jako przedstawiciel premium. Może się teraz na mnie wylać hejt ale powiem to jako były użytkownik w miarę świeżego auta ( 2016r) a nie jakiegoś 30 parcha. Beta owszem fajna ale pod względem wyposażenia ustępowała mojej superbinie. CO do osiągów i właściwości jezdnych, wiadomo tył napęd pcha przód napęd ciągnie więc tutaj nie ma co się rozwodzić, jednak jeśli ja konkretnie szukałem wygodnego, dobrze wyposażonego i w moim odczuciu komfortowego auta to superb jest wyśmienitym wyborem. Gdyby superb mi się nie podobał w życiu bym go nie kupił. Pozwolę sobie w daleko idącym podsumaniu stwierdzić, źe dla mnie superb to taka klasa premium - i w nosie mam jeśli ktoś mi powie, że nie można ich zestawiać ze sobą. Ja mogę bo miałem f10 i wiem jaki to pojazd. Bagatela w ciągu dwóch lat władowałem w nią prawie 40tys więc wiem ile kosztuje serwis. Ktoś powie BMW chciałeś to płać, owszem prawda ale mając teraz superba nie zamieniłbym go na żaden inny. Kwestia DPF bo tego dotyczył wątek. Kolego, z całym szacunkiem do CIebie, lecz to moja sprawa co kupuje. Wcześniej miałem samochody bez dpf ten jest przyznałem sie pierwszym, który fizycznie ma filt cząstek stałych. Owszem mam przejściowy problem gdyż wcześniej nie spotkałem się z autem wyposażonym w filtr stąd też moje pytania i prośby o podpowiedzi. Kupiłem diesla bo lubię jego pracę, charakterystykę i nie mam zamiaru wycinać go w obawie nad nadchodzącymi zmianami - a to jak inni to ocenią to już nie moja sprawa. Liczę się z tym, że będę musiał go czyścić - trudno, pogodziłem się z tym. Dzięki uprzejmości kolegi KACLUK wiem jak monitorować ten stan i jest to ogromne udogodnienie dla mnie, bo podpowiedział mi w istotnej kwestii, która mnie frapowała. Ostatnie dopalanie miałem wczoraj po 600 km a skończyło się po 20km. Co do dopłat w kwestii superb vs bmw to owszem masz rację kwota będzie znacząca lecz tutaj każdy świadomie decyduje się na zakup. MI superb bardzo się podoba i jeśli wymienię go to teraz na 4x4 w manualu. Kwestia zf widać trafiłem na przesilony egzemplarz bo mimo iż wziałem ja z przebiegiem 90tys to skrzynia była zmęczona - trudno się mówi.

CO do tunera owszem rozważam taką opcję, cały czas weryfikuję i staram się wybrać dla siebie jak najkorzystniejsze rozwiązanie, jestem przyznaję się w tym temacie laikiem dlatego podpytuje mądrzejszych, bardziej doświadczonych Kolegów z forum.

Nie jest to absolutnie żaden atak w Twoim kierunku, nie znamy się ale szanuje każdego człowieka i zawsze staram się logicznie przedstawić problem a jeśli nie wiem to pytam :)

Napisałeś, że " zrobić porządny program + usprawnienie dopalania (ustawienia oprogramowania silnika) i udziału w tym wszystkim EGR..."
Rozumiem, że to juz kwestia do tunera żeby zwrócił uwagę na zmianę programową w sterowniku w zakresie zmiany interwału dopalania dpf czy zmiany poszczególnych parametrów w sterowniku decydujących o rozpoczęciu procedury dopalania? Nie chce i nie wytnę fizycznie dpf. Pozostaje jedynie opcja czyszczenia i ewentualnie zmiany mapy. :)
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

fabek pisze: 19 lis 2020, o 09:48 Pokaż po wypalaniu co masz.
Obrazek

Więc tak wygląda u mnie po wypaleniu ale jeszcze jadąc 115km/h
Wypalanie nastąpiło po 267km.. ale to dlatego że zrobiłem traskę 50km.. i zaczęło wypalać przy 92% zapełnienia filtra
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1051
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wycięcie DPF

Post autor: Kuster »

mario789 nie uderzam w Ciebie
Po prostu w temacie wynikła gadka na temat który jest tutaj na forum powielany wielokrotnie i no kurde.... Czemu zawsze jak ktoś gada negatywnie na temat Superba to potem wychodzi że jeździł właśnie BMW...
Przecież w BMW nawet kierunkowskazy są opcja dodatkową i jak widać na drogach rzadko który właściciel tą opcję wybiera ;)
Nie ważne.. Nie idźmy ta stroną zakończmy porównania tym jakże ciekawym tematem:
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,2139501
Podsumowanie najważniejsze

Wracając do tematu DPF

Może mnie ktoś nakierować jak to sprawdzać poprawnie na przykładzie OBDELEVEN?
Takie parametry miałem pare dni temu:
https://i.imgur.com/jTNrSOE.png
https://i.imgur.com/5oxMERk.png
https://i.imgur.com/C0Pl1bc.png

Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka świec żarowych więc jako że nie gonił mnie czas to wskoczyłem na autostradę żeby "to przepalić"
Jakież było moje zdziwienie jak odpaliłem OBDeleven a tam taki widok:
https://i.imgur.com/cb9QmgG.png
Gdzie samochód stał jeden dzień nie ruszany... Co? Sam się przepalił przez noc na wyłączonym silniku? Wiewiórki wygryzły sądzę?
Wyskoczył mi tylko błąd EGR
https://i.imgur.com/zInCHLk.png
https://i.imgur.com/pAfcEwm.png

Czytałem na temat tego błędu ale za bardzo nie ma rozwiązania...
Jak wyłączę samochód i zapalę na nowo to działa wszystko poprawnie tak jakby błędu nie było (nawet go nie ma w pamięci...)
Dzieje się tak tylko przy pierwszym odpaleniu po nocy
Może być tak że EGR jest uświniony i klapa świruje zanim wszystko zacznie poprawnie działać?

Ci co opisują problem z tym błędem to że tak powiem mają "choroby współistniejące" i na ogół wielki syf...

Kolejna sprawa to VAG DPF...
Specjalnie kupiłem pełna wersję żeby porównać wskazania z jedenastki i z ELMa
Niestety interfejs OBDeleven nie łączy się z apką
https://i.imgur.com/8Rfy5py.png

A na ELM327 wyskakuje mi taki komunikat:
https://i.imgur.com/UJ5HUQG.png
Ręcznie ustawiłem silnik na CRLB...

Inne apki sprawdzałem z tym moim interfejsem i m.in. "Piston" działa bez zarzutów.
Jak dbasz tak masz
fabek
Administrator
Posty: 1238
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycięcie DPF

Post autor: fabek »

Pomiary z dpf dobre, sprawny. Ta kontrolka to zapewne od egru, do czyszczenia/wymiany lub egr off.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

Kuster pisze: 23 lis 2020, o 20:31 A na ELM327 wyskakuje mi taki komunikat:
https://i.imgur.com/UJ5HUQG.png
Ręcznie ustawiłem silnik na CRLB...
Nie każdy one czy elm działa z vagdfp.. na ich stronie są wersje które są kompatybilne. Ja mogę polecić vgate bo ma przycisk power i nie drenuje baterii.
AdamKa
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 2020, o 05:32
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam

Re: Wycięcie DPF

Post autor: AdamKa »

Cześć wszystkim!

To moja pierwsza aktywność na forum, więc jednocześnie skorzystam z okazji przywitania się. Jestem Adam i mam SII FL, CFFB.

Szukam, szukam...czuję, że na próżno, ale zapytać nie zaszkodzi. Czy istnieje aplikacja podobna do VAG DPF, ale na iPhone (iOS)?
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

Nie ma;) IOS jest zbyt ułomny żeby to powstało :lol: . A twórcy vagdpf nie chce się użerać z certyfikacja Appla.

Więc najlepsza opcja kup jakiś tani telefon z androidem tylko do DPF;) a w S2 ta apka będzie działać?
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wycięcie DPF

Post autor: maureliusz »

W S2 do działa super. Tylko full wersja za kilka złociszy ma sens.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
AdamKa
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 2020, o 05:32
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam

Re: Wycięcie DPF

Post autor: AdamKa »

Dzięki, tak będę musiał robić, tylko zawsze łatwiej używać swojego telefonu niż tylko po VAG DPF wyciągać/włączać/ładować etc. oddzielny sprzęt ;)
ODPOWIEDZ