Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

Witam, czy jest ktoś w stanie spojrzeć na zrzuty parametrów wtrysków i powiedzieć czy wszystko jest ok?

Obrazek Obrazek

Mianowicie, wymieniałem wtrysk nr1 (od rozrządu), robił mi to magik jakiś. Adaptacja przeprowadzona, sprawdzam swoim kablem i się zgadza. Niestety nie znam się na tym co i jak powinno być. Kasował jakiś parametr, niestety nie widziałem dokładnie gdzie i jaki, widziałem tylko że było coś tak w granicach 40 mikro sekund, niby miałem przyjechać po 2 miesiącach żeby zobaczyć czy ok, przyjechałem a ten parametr znowu 40 coś mikro sek, tak jak przed skasowaniem, jakby pamiętał wcześniejsze wartości. Niby znowu skasował, jadę po 2 kolejnych miesiącach, dalej to samo, coś jakby nie mógł. Na razie zostawił, powiedział że w wolnej chwili weźmie go i w serwisie niby to zrobi. Pytanie czy to jest to co załączyłem w zrzucie i czy nie idzie tego wykasować, czy jednak coś jest nie tak?
Sory,że tak niejasno piszę, ale niestety nie znam się na tym, dlatego pytam się Was mądre głowy:] ktoś może jakoś pomóc? :]

A jeszcze jedno, te zrzuty robiłem niestety na praktycznie zimnym silniku, spowodowane mała ilością czasu:/
KucykWstodole
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2021, o 18:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: KucykWstodole

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: KucykWstodole »

Jaką adaptację robiłeś? W tym silniku robi się kodowanie wteysku. Wtrysk nowy , używany czy po regeneracji?
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

KucykWstodole pisze: 16 mar 2021, o 22:49 Jaką adaptację robiłeś? W tym silniku robi się kodowanie wteysku. Wtrysk nowy , używany czy po regeneracji?
Ja nie robiłem, tylko patrzyłem co ten gościu robił co go wymieniał, zczytał go z wtrysku i wpisał w sekcji adaptacja (był tam nr starego wtrysku, zapisano nowy). Wtrysk nowy, żadna regeneracja, prosto z fabryki.
Ten co to robił, posiada org VCDSa. Robi też programy do autek, swoją drogą całkiem na wysokim poziomie:], dlatego wydaje mi się że powinien wiedzieć co robi, a jednak czegoś nie może wykasować:/
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: fabek »

Z tego co piszesz jest wszystko dobrze zorbione.

Wtrysk poprawnie zakodowany.

A pan mechanik chce zobaczyć na odychłki czasu pracy wtrysku, czy następny nie jest do wymiany.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

fabek pisze: 17 mar 2021, o 08:35 Z tego co piszesz jest wszystko dobrze zorbione.

Wtrysk poprawnie zakodowany.

A pan mechanik chce zobaczyć na odychłki czasu pracy wtrysku, czy następny nie jest do wymiany.
no wspominał mi że jeszcze jeden słabawo wygląda, ale że narazie nie ma tragedii i narazie mogę śmigać. Zrobimy to za jakiś czas:] Ten pierwszy robiłem bo słabo wyglądał a że auto po programie, to mówił żeby lepiej go wymienić.
Czyli wygląda to ok? Bo te 40 coś mikro sek nie daje mi spokoju:/ niestety nie znam się:/

Zrobić jeszcze jakiś pomiar z vcdsa?
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: fabek »

Zapewne chodzi panu magikowi o wtrysk nr 4, także na niego zwróciłem uwagę, a w mikrosekundach liczy się "fuel injection time deviation". Na zimnym może Ci lekko postukiwać.

Czy podczas adaptacji obroty skakały 1000-3000 obr/min?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

fabek pisze: 17 mar 2021, o 08:58 Zapewne chodzi panu magikowi o wtrysk nr 4, także na niego zwróciłem uwagę, a w mikrosekundach liczy się "fuel injection time deviation". Na zimnym może Ci lekko postukiwać.

Czy podczas adaptacji obroty skakały 1000-3000 obr/min?
Wydaje mi się że tak, że 4. ale że narazie dać sobie spokój. Too by się zgadzało że na zimnym czasem słychać takowe objawy. Szczerze, podczas adaptacji nie zauważyłem takiego efektu, co prawda było to ponad 4 miesiące temu ale raczej nie przypominam sobie nic takiego.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: fabek »

Będziesz w Gdańsku to mogę Ci spojrzeć na te wtryski.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

fabek pisze: 17 mar 2021, o 10:51 Będziesz w Gdańsku to mogę Ci spojrzeć na te wtryski.
super, dzięki, zgadamy się jakoś jak będziesz miał chwilę. Nie mam daleko, bo jestem z Pryszcza :]
KucykWstodole
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 2021, o 18:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: KucykWstodole

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: KucykWstodole »

Niby zrobione jest poprawnie ale jeśli dobrze zrozumiałem to wymiana wtrysku nastąpiła tylko ze względu na korekty odczytane VCDSem to błąd. Powinieneś wszystkie wrzucić na stół i to jest dopiero prawidłowa weryfikacja. Może być tak że pompa wysokiego ciśnienia nie domaga a na vcds rozjadą się korekty. Równie dobrze może być uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia , a komp jeszcze nie widzi usterki. Dobra diagnostyka bloków pomiarowych , a nie sprawdzenie samych błędów. Jedź do innego fachowca. Skoro ten niby robi programy a tego wychwycić nie może to słabo. Tuner , tunerowi nie równy. Kolega ostatnio robił program w A4B6 z silnikiem BRD. Wszystko seria a wypluł tylko 160km. Brak błędów. Tuner wymienil wadliwe części takie jak czujnik płynu chłodzącego, czujnik temperatury paliwa oraz dwa razy zmieniał synchronizacje. Oczywiście wszystko było hamowane. I to jest prawidłowe podejście specjalisty. 👍
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: fabek »

dokładnie 100% racji. już wspominałem, że patrząc jedynie na korekty wtryskiwaczy tak naprawdę niewiele się dowiemy i nie zawsze mówią one o kondycji wtrysków.

a jeszcze jak chcemy być ultraprecyzyjni i dociekliwi nawet sprawdzenie na maszynie typu EPS202A Boscha może pokazać, że wtryski są idealne, a auto będzie jeździć słabo.


może kolega Stanley powie co się działo przed wymianą tego wtrysku i jaki był powód wymiany?

ps. cierpimy na syndrom gównianego i suchego paliwa 7% estrów
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

fabek pisze: 19 mar 2021, o 08:28 dokładnie 100% racji. już wspominałem, że patrząc jedynie na korekty wtryskiwaczy tak naprawdę niewiele się dowiemy i nie zawsze mówią one o kondycji wtrysków.

a jeszcze jak chcemy być ultraprecyzyjni i dociekliwi nawet sprawdzenie na maszynie typu EPS202A Boscha może pokazać, że wtryski są idealne, a auto będzie jeździć słabo.


może kolega Stanley powie co się działo przed wymianą tego wtrysku i jaki był powód wymiany?

ps. cierpimy na syndrom gównianego suchego paliwa 7% estrów
Tak szczerze, nic wielkiego nie zauważyłem, tzn może w zimę na zimnym silniku, przy dynamicznym przyśpieszaniu między 2tyś a 3tyś czasami, rzadko, było słychać lekkie postukiwanie, klepanie, teraz tego ni ma.
Wymieniany był, bo programista stwierdził że auto po programie i lepiej go wymienić żeby nie narobić sobie biedy, że jeszcze jeden wygląda słabiej, ale to już nie ma takiej potrzeby jak narazie. Dlatego zdecydowałem się na jego wymianę.

Co do ciśnienia doładowania, czasem wyskoczy jakiś błąd, sprężynka mruga, pojawia się wtedy ten błąd i jeszcze jeden już nie pamiętam dokładnie jaki. Kiedyś miałem na stałe te błędy, wymieniałem czujniki itp, a się okazało że problem tkwił w kochanej i wspaniałej instalacji elektrycznej, niestety skoda nie popisała się przy niej. Znaleziono przerwę i niby naprawiono, ale może być, że czasem przy wilgoci jednak coś tam jeszcze się dzieje, dlatego za bardzo tymi błędami się nie stresuje, bo pojawiają się sporadycznie.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: fabek »

No nie może tak być, jak masz błędy ciśnienia doładowania, to jeżeli geometria działa poprawnie i czujnik ciśnienia widzi sygnał ok, to jest skopana mapa, czyli stage1 który robiłes. Najlepiej pokaż historyczne błędy.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: stanley_83 »

fabek pisze: 19 mar 2021, o 11:18 No nie może tak być, jak masz błędy ciśnienia doładowania, to jeżeli geometria działa poprawnie i czujnik ciśnienia widzi sygnał ok, to jest skopana mapa, czyli stage1 który robiłes. Najlepiej pokaż historyczne błędy.
Już mi ich nie wywala, wywalało jeszcze przed tym zanim zrobiłem program. To było gdzieś w 2018. wtedy były takie błędy:

"2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

5169 - Ciśnienie w kolektorze / czujnik ciśnienia doł. (G31)
P0238 00 [167] - sygnał za wysoki
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 270135 km
Data: 2077.14.16
Czas: 22:48:31

Prędkość obrotowa silnika: 1257.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 5.9 %
Prędkość pojazdu: 11 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 56 °C
Temperatura powietrza zasysanego: -38 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1020 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.280 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista: 3000 hPa
Status silnika: COENG_RUNNING
Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

5282 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42)
P0113 00 [038] - sygnał za wysoki
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 4
Przebieg: 270135 km
Data: 2077.14.16
Czas: 22:48:30

Prędkość obrotowa silnika: 1277.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 5.1 %
Prędkość pojazdu: 11 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 56 °C
Temperatura powietrza zasysanego: -38 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1020 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.300 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 "

Mechanik znalazł uszkodzoną wiązkę i niby naprawił, od tej naprawy ze dwa razy wyskoczyły te błędy na chwile. Także być może nie do końca jest to naprawione jak powinno (zaizolowane itp).
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana wtrysku i adaptacja, spr. parametrów

Post autor: fabek »

Wygląda jak zwarcie do masy, czyli wiązka jak najbardziej możliwa. Powiem szczerze nie zasnąłbym spokojnie jakbym podczas jazdy miał spiralę czy checkengine podczas jazdy. Zwracam honor dla pana tunera.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ