Podwyższone spalanie i drgania
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Podwyższone spalanie i drgania
Witam,
od długiego już czasu moja skodzina (2.0 TDI 170KM CBBB) na biegu jałowym wpada w silne drgania i podwyższone spalanie ok. 1,3-1,5l/h.
Pomaga przejechanie autostradą min. 20min z prędkością ok. 150km/h, ale nie zawsze ... Jak pomoże to potem spalanie wraca do normalnego ok. 0,6l/h, ale znowu po tygodniu, dwóch pojawiają się drgania i podwyższone spalanie. Już mnie to strasznie irytuje bo wiele rzeczy wymieniłem już w samochodzie, a na komputerze u mechanika nie wyskakują żadne błędy. Mówi, że po prostu tak ma być i już, ale mi się tak nie wydaje, musi gdzieś być przyczyna ... Aktualny przebieg to 240 tys. km.
Jeżeli chodzi o wymienione części:
- pasek rozrządu z pompą wymieniony przy ok. 180 tys. km
- uszczelka pod głowicą wymieniona przy ok. 220 tys. km
- chłodnica układu recyrkulacji spalin przy ok. 220 tys. km
- filtr DPF był wyprany przy ok. 215 tys. km
- zawór egr 238 tys. km
- oleje, filtry wymieniane na bieżąco
- wcześniej było robione też koło dwumasowe wraz z sprzęgłem.
Po wymianie egr myślałem, że przeszło, ale cieszyłem się tylko tym kilka dni.
Może ktoś z Was mi podpowie gdzie szukać przyczyny!
od długiego już czasu moja skodzina (2.0 TDI 170KM CBBB) na biegu jałowym wpada w silne drgania i podwyższone spalanie ok. 1,3-1,5l/h.
Pomaga przejechanie autostradą min. 20min z prędkością ok. 150km/h, ale nie zawsze ... Jak pomoże to potem spalanie wraca do normalnego ok. 0,6l/h, ale znowu po tygodniu, dwóch pojawiają się drgania i podwyższone spalanie. Już mnie to strasznie irytuje bo wiele rzeczy wymieniłem już w samochodzie, a na komputerze u mechanika nie wyskakują żadne błędy. Mówi, że po prostu tak ma być i już, ale mi się tak nie wydaje, musi gdzieś być przyczyna ... Aktualny przebieg to 240 tys. km.
Jeżeli chodzi o wymienione części:
- pasek rozrządu z pompą wymieniony przy ok. 180 tys. km
- uszczelka pod głowicą wymieniona przy ok. 220 tys. km
- chłodnica układu recyrkulacji spalin przy ok. 220 tys. km
- filtr DPF był wyprany przy ok. 215 tys. km
- zawór egr 238 tys. km
- oleje, filtry wymieniane na bieżąco
- wcześniej było robione też koło dwumasowe wraz z sprzęgłem.
Po wymianie egr myślałem, że przeszło, ale cieszyłem się tylko tym kilka dni.
Może ktoś z Was mi podpowie gdzie szukać przyczyny!
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Jak wtryski?
Jak DPF?
Czy jak przeganiasz to ma moc o prędkość?
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Jak DPF?
Czy jak przeganiasz to ma moc o prędkość?
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: Podwyższone spalanie i drgania
DPF był prany więc zakładam, że jest okej, jeżeli chodzi o wtryski to nie mam pojęcia - na komputerze nie ma żadnych błędów ...
Normalnie mam moc i prędkość, jedynie co to dodatkowo słychać czasami jakieś zatarcia, szczególnie na 4 biegu przy prędkości ok. 50km/h
Normalnie mam moc i prędkość, jedynie co to dodatkowo słychać czasami jakieś zatarcia, szczególnie na 4 biegu przy prędkości ok. 50km/h
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Zrób test przelewowy wtrysków, może któryś niedomaga albo przelewa
chociaż jeśli fura stała u mechanika to pewnie sprawdził na kompie korekty wtrysków.
test przelewowy da jednoznaczną odpowiedź
chociaż jeśli fura stała u mechanika to pewnie sprawdził na kompie korekty wtrysków.
test przelewowy da jednoznaczną odpowiedź
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Ja w pierwszej kolejności podejrzewałbym wtryski. Co mechanicy i jak sprawdzają...to wszyscy wiemy niestety.
Pytanie czy sprawdzane było wówcas jak drgał, czy jak było dobrze?
Bo jak drgał i obroty zwiększone, to jakiś parametr musiał za tym iść nie ma bata.
Pytanie czy sprawdzane było wówcas jak drgał, czy jak było dobrze?
Bo jak drgał i obroty zwiększone, to jakiś parametr musiał za tym iść nie ma bata.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Pokaż korekty wtrysków wtedy gdy masz objawy.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Dzięki panowie, akurat wczoraj przejechałem autostradą i jest dobrze, ale jak znowu pojawi się problem jadę na diagnostykę i dam Wam znać!
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Zaopatrz się w m.in. OBDeleven
Nie jest tani ale na bieżąco możesz robić logi i sprawdzać czy masz problem np z wtryskami, DPF czy turbo
Nie jest tani ale na bieżąco możesz robić logi i sprawdzać czy masz problem np z wtryskami, DPF czy turbo
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Wreszcie się udało na diagnozę podczas silnych drgań i podwyższonego spalania ok. 1,3l/h, obroty ok. 1000 obr./min.
wtrysk 1 ok. 0,2
wtrysk 2 ok. 0,2
wtrysk 3 ok. - 1,5
wtrysk 4 ok. 0,2
nie mam wydruku, tylko tyle co podpatrzyłem u mechanika (wartości orientacyjnie, mniej więcej w takich granicach oscylowały)
zwiększone obroty powodują normalną pracę wtrysków, zgaszenie silnika i zapalenie ponownie również powoduje normlaną pracę.
Mechanik twierdzi, że trzeba wtryski wymontować i wysłać na testy, ale najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić ten jeden. Wstępnie powiedział mi, że cena za wtrysk regenerowany ok. 2200zł netto (może trochę taniej), nowy ok. 3000zł netto.
Co myślicie na tą diagnozę ?
wtrysk 1 ok. 0,2
wtrysk 2 ok. 0,2
wtrysk 3 ok. - 1,5
wtrysk 4 ok. 0,2
nie mam wydruku, tylko tyle co podpatrzyłem u mechanika (wartości orientacyjnie, mniej więcej w takich granicach oscylowały)
zwiększone obroty powodują normalną pracę wtrysków, zgaszenie silnika i zapalenie ponownie również powoduje normlaną pracę.
Mechanik twierdzi, że trzeba wtryski wymontować i wysłać na testy, ale najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić ten jeden. Wstępnie powiedział mi, że cena za wtrysk regenerowany ok. 2200zł netto (może trochę taniej), nowy ok. 3000zł netto.
Co myślicie na tą diagnozę ?
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Uuuuuuuu smuteczek... Leje i to sporo
Dziwne że potem wraca do normy...
Może jest zanieczyszczony i się przycina?
Weź tak dla siebie najtańszą drogą zalej "liqui moly diesel spulung"
Wyjedź cały bak, zalej ponownie
Nic nie zaszkodzi a może "poprawi" coś delikatnie ^^
Może to abstrakcja ale kolega w A3 8P 2.0TDi 140KM miał problem z wtryskami. Okazało się że jakimś cudem rozjechała mu się mapa paliwowa... Pojechał na zrobienie programu i tam gościu "naprawił" wszystko i dodał "pare" koników
Dziwne że potem wraca do normy...
Może jest zanieczyszczony i się przycina?
Weź tak dla siebie najtańszą drogą zalej "liqui moly diesel spulung"
Wyjedź cały bak, zalej ponownie
Nic nie zaszkodzi a może "poprawi" coś delikatnie ^^
Może to abstrakcja ale kolega w A3 8P 2.0TDi 140KM miał problem z wtryskami. Okazało się że jakimś cudem rozjechała mu się mapa paliwowa... Pojechał na zrobienie programu i tam gościu "naprawił" wszystko i dodał "pare" koników
Jak dbasz tak masz
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Myślę, że mechanik Cię nieźle chce oskubać z kasy.
Sprawdź prąd w aucie, ładowanie alternatora i stan aku. U mnie aku był niedoladowany, często robiłem krotkie odcinki w zimie. Podczas ostatniej wizyty u mechanika ( zaprzyjaźnionego i uczciwego ) podladowal aku i już nie trzyma sobie silnik wyzszych obrotow.
Wtrysk nowy kosztuje ok. 1200zl brutto, chyba że w Cbbb są inne nie Boscha. U mnie w Cffb są Bosch i taka cenę mi podali w Bosch serwis.
Sprawdź prąd w aucie, ładowanie alternatora i stan aku. U mnie aku był niedoladowany, często robiłem krotkie odcinki w zimie. Podczas ostatniej wizyty u mechanika ( zaprzyjaźnionego i uczciwego ) podladowal aku i już nie trzyma sobie silnik wyzszych obrotow.
Wtrysk nowy kosztuje ok. 1200zl brutto, chyba że w Cbbb są inne nie Boscha. U mnie w Cffb są Bosch i taka cenę mi podali w Bosch serwis.
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Dzięki! Zaraz kupię ten specyfik "liqui moly diesel spulung" i oby pomogło, bo ta cena jest przystępna
Hmm mechanik wydawał mi się właściwie dość uczciwy, a ceny pokazywał prosto z komputera - miał jakiś program, że wybierał daną część i faktycznie takie ceny się wyświetlały jak wyżej. Dokładnie tak jak w serwisie skody
Pełna kalkulacja wygląda tak:
wyciągnięcie wtrysków 120zł netto/szt -> 480zł netto
test wtrysków w odrębnym serwisie 80zł netto/szt -> 320zł netto
wymiana podkładek ok. 10zł netto/szt -> 40zł netto
wymiana opasek? ok. 17zł netto/szt ->68zł netto
wymiana przewodu (tylnego?) 350zł netto/szt
I to wszystko trzeba zrobić mimo wszystko, a do tego
wtrysk regenerowany ok. 2200zł netto/szt
lub wtrysk nowy ok. 3000zł netto/szt
Nie wiem jakie wtryski są u mnie, muszę to sprawdzić ale ceny, które mi powiedział wbiły mnie w fotel.
Hmm mechanik wydawał mi się właściwie dość uczciwy, a ceny pokazywał prosto z komputera - miał jakiś program, że wybierał daną część i faktycznie takie ceny się wyświetlały jak wyżej. Dokładnie tak jak w serwisie skody
Pełna kalkulacja wygląda tak:
wyciągnięcie wtrysków 120zł netto/szt -> 480zł netto
test wtrysków w odrębnym serwisie 80zł netto/szt -> 320zł netto
wymiana podkładek ok. 10zł netto/szt -> 40zł netto
wymiana opasek? ok. 17zł netto/szt ->68zł netto
wymiana przewodu (tylnego?) 350zł netto/szt
I to wszystko trzeba zrobić mimo wszystko, a do tego
wtrysk regenerowany ok. 2200zł netto/szt
lub wtrysk nowy ok. 3000zł netto/szt
Nie wiem jakie wtryski są u mnie, muszę to sprawdzić ale ceny, które mi powiedział wbiły mnie w fotel.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Teraz kupowałem podkładki miedziane i uszczelki/oringi do nich
Komplet 23zl (zawsze mówię znajomemu w sklepie motoryzacyjnym żeby dawał te lepsze)
Ale żeby liczyć 120zl netto za samo wyciągnięcie wtryskiwacza?
Ja wiem że to się wiąże z jakimś tam ryzykiem hehehe ale bez przesady...
Roboty przy tym jest (to nie benzyna) ale bez przesady...
Komplet 23zl (zawsze mówię znajomemu w sklepie motoryzacyjnym żeby dawał te lepsze)
Ale żeby liczyć 120zl netto za samo wyciągnięcie wtryskiwacza?
Ja wiem że to się wiąże z jakimś tam ryzykiem hehehe ale bez przesady...
Roboty przy tym jest (to nie benzyna) ale bez przesady...
Jak dbasz tak masz
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Podwyższone spalanie i drgania
Poszukaj na allegro lub zadzwoń do aso, podaj vin i niech Ci powiedzą cenę wtrysku. Dla mnie 3000zl i to jeszcze netto to jakieś nieporozumienie. Gdyby padły 4 wtryski to wymiana i czyszczenie układu paliwa jest bliska wartosci auta.
Jeśli mają już wymieniać wtryskiwacz/wtryskiwacze powinni zdemontować zbiornik i przeczyscic z syfu, to samo z całym układem paliwowym.
Szkoda zachodu, chyba, że auto lewo jeździ to wkrotce pojawi się na otomoto pewnie
Jeśli mają już wymieniać wtryskiwacz/wtryskiwacze powinni zdemontować zbiornik i przeczyscic z syfu, to samo z całym układem paliwowym.
Szkoda zachodu, chyba, że auto lewo jeździ to wkrotce pojawi się na otomoto pewnie
I'm the man on the silver mountain
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Podwyższone spalanie i drgania
cena wtryskiwacza powinna być w okolicach 1300zł brutto.. ,
coś mu się pokićkało chyba ..
wymiana wtrysków z podkładkami kolega bierze ok 280zł brutto.
za około 1tyś kupisz 4 używane sprawdzone wtryski w jakimś serwisie zajmującym się tylko i wyłącznie naprawami diesla .
coś mu się pokićkało chyba ..
wymiana wtrysków z podkładkami kolega bierze ok 280zł brutto.
za około 1tyś kupisz 4 używane sprawdzone wtryski w jakimś serwisie zajmującym się tylko i wyłącznie naprawami diesla .