2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: MEta »

Witam !

Odkąd rozbiłem swoją superbę w zeszłym roku na jesień, i wymieniłem większość przodu nurtuje mnie jedna rzecz która nie daje mi spokoju a nie wiem czy przed kolizją tak było. Otóż chciałbym was zapytać o obroty silnika gdy silnik chodzi na biegu jałowym ale jest w trakcie zwalniania. Np. dojeżdzacie do skrzyżowania zrzucacie z biegu i silnik sobie pyrka, jakie są wtedy u was obroty? U mnie to jest prawie jakoś między 850-900,bliżej 900 bym powiedział i dopiero jak się zatrzymam to spada do 750, czy to jest normalne i tak ma być? Czy coś mam nie tak?

I druga sprawa miał ktoś problem z ogrzewaniem lusterka? zauważyłem że przestało mi grzać lusterko od strony kierowcy, są tam jakieś bezpieczniki od tego? Bo w ksiązce nie znalazłem takiego opisu. Komputer też nie pokazuje żadnego błędu, usterki wiązki czy coś.

Z góry dziękuje za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: leszekmw »

obroty to raczej normalne.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: into »

Masz egr i dpf? U mnie często auto pracuje na wyższych obrotach ok 1000, co ciekawe jak na jalowym dodam gazu do 2500 obrotow to spadną na 750. Nie wiem czemu tak się dzieje, żaden mechanik nie wie nawet w Bosch serwis nie wiedzą. Podobno tak się dzieje przy zaslepionym egr.
I'm the man on the silver mountain
fist4sz3k
Posty: 68
Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legnica

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: fist4sz3k »

MEta pisze: 9 mar 2021, o 09:14 Witam !

(...)Np. dojeżdzacie do skrzyżowania zrzucacie z biegu i silnik sobie pyrka, jakie są wtedy u was obroty? U mnie to jest prawie jakoś między 850-900,bliżej 900 bym powiedział i dopiero jak się zatrzymam to spada do 750, czy to jest normalne i tak ma być? Czy coś mam nie tak? (...)
Tak ma być.
Pozdrawiam
MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: MEta »

Chyba znalazłem winowajce i jednak tak nie powinno być jak część z Was twierdzi :) EGR mam zaślepiony, DPF nie zapchany :)

Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.

Obrazek

Co sądzicie?
MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: MEta »

into pisze: 10 mar 2021, o 21:39 Masz egr i dpf? U mnie często auto pracuje na wyższych obrotach ok 1000, co ciekawe jak na jalowym dodam gazu do 2500 obrotow to spadną na 750. Nie wiem czemu tak się dzieje, żaden mechanik nie wie nawet w Bosch serwis nie wiedzą. Podobno tak się dzieje przy zaslepionym egr.
Kurde ciekawe, ja już sam głupieje z tym autem czasami :D sprawdzałeś komputerem jakieś wartości? bo powiem Ci że ja podobnie miewałem ale to wtedy kiedy DPF robił wstępne oczyszczanie zakończył i wtedy te obroty same nie spadały, ale dodawałem gazu spadały i wtedy wiedziałem że jest zakończone.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: into »

Ja mam u siebie zaslepiony i wyłączony programowo egr. Poprzedni właściciel to zrobił. Wiem jednak że mam do wymiany termostat bo nie trzyma mi 90°. Gdy hamuje silnikiem lub stoję dłużej na swiatlach to temp spada. Na dniach wymienię termostat to poinformuje czy coś się zmieniło z obrotami. Tak jak pisałem wcześniej, slyszalem że silnik tak ma po zaslepieniu egr.
I'm the man on the silver mountain
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: Picasso »

into pisze: 10 mar 2021, o 21:39 U mnie często auto pracuje na wyższych obrotach ok 1000, co ciekawe jak na jalowym dodam gazu do 2500 obrotow to spadną na 750.
Ja tez czasami mam takie objawy ale nie zawsze i egr mam sprawny.
Wydaje mi się że moze to mieć związek z ładowaniem akumlatora np. w momencie gdy jest zapotrzebowanie na wiekszy prąd to zwièkszaja się obroty.

Miałem coś takiego w poprzednim aucie Octavi na początku pojawiało się sporadycznie i głównie w chłodne dni a później już cały czas tak chodził silnik. Dałem gazu spadło na 750 i za 3 sekundy znowu zwièkszyi do 1000. Nikt nie wiedział co to więc jeździłem z tym ze 2 lata aż pewnego razu odpadł ten plusowy gruby kabeł z klemy akumlatora. Ponad połowa jego przekroju była juz dawno ugnita i zasniedziała i powodował zakłócenia w instalacji przez co silniczek krokowy zwiększał obroty myślàc ze auto potrzebuje większego ładowania.
Po rozwierceniu klemy i zaciśnięciu kabla od nowa problem zwiększających się obrotów znikł.
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: Picasso »

MEta pisze: 11 mar 2021, o 11:41 Chyba znalazłem winowajce i jednak tak nie powinno być jak część z Was twierdzi :) EGR mam zaślepiony, DPF nie zapchany :)

Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.

Obrazek

Co sądzicie?
META rozgryzłeś ta temperaturę w układzie chłodzenia bo ja mam dokładnie tak sama wartość -273,1. Zastanawim się czy ta wartość nie ma przypadkiem związku z układem klimatyzacji. Ale może niech ktoś mądrzejszy w tej kwestii się wypowie.
MEta
Posty: 25
Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: MEta »

Picasso pisze: 6 kwie 2021, o 21:05
MEta pisze: 11 mar 2021, o 11:41 Chyba znalazłem winowajce i jednak tak nie powinno być jak część z Was twierdzi :) EGR mam zaślepiony, DPF nie zapchany :)

Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.

Obrazek

Co sądzicie?
META rozgryzłeś ta temperaturę w układzie chłodzenia bo ja mam dokładnie tak sama wartość -273,1. Zastanawim się czy ta wartość nie ma przypadkiem związku z układem klimatyzacji. Ale może niech ktoś mądrzejszy w tej kwestii się wypowie.
No właśnie nie :) Wykluczyłem obydwa czujniki, to nie ich wina. Mój teściu twierdzi że któryś czujnik nie dostaje sygnału i dlatego jest taka wartość, strzela że gdzieś na kablach może być uszkodzenie.... ale teraz jak Ty mi napisałeś że masz taką samą wartość to zaczynam w to wątpić. klima? ja w zimie wymieniałem chłodnicę klimy i jest jeszcze nie nabita, ale ja wiem czy to ma w ogóle jakikolwiek sens?

U mnie temperaturę trzyma i dochodzi do 90 bez problemu więc termostat też odpada. Mi cały czas chodzi tylko o te podwyższone obroty nawet jak jest cieplej a jak jest zimno i silnik ma 90 stopni to potrafi chodzić na 900-950
Picasso
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: Picasso »

U mnie też temperatura jest ok na 90, podwyższonych obrotów ostatnio nie zauwazyłem jak jest rozgrzany i się zatrzymam. Ale jak jadę i wrzucę na luz w trakcie jazdy to jest 900 dopiero jak stanę spada.
Także wszystko jest ok w tej materii. Jakbys na postoju miał podwyższone to może coś być nie tak.

Swoją drogą czy któryś z kolegów wie od czego jest ten czujnik oznaczony w VCDS jako IDE4666 Temperatura w układzie chłodzenia?
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: into »

Ja wymieniłem termostat, temp już są w porządku A nadal gdy jest chłodno lubi sobie trzymać wyższe obroty. Na postoju gdy wyłącze radio i nawiew oraz dodam gazu obroty spadają do ok 780 i nsstepnie jak włączę radio oraz nadmuch idą w górę do ok 950. Coś z prądem tak mi się wydaje. Jutro będę u mechanika na wymianę lozyska to mu powiem o tym.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: jedrek1980 »

Podniesione obroty w niższych temperaturach norma.Zalacza się dogrzewanie płynu.Wystarczy wyłączyć nawiew dodać lekko gazu i obroty spadają.Wlaczysz nawiew i sposrotem się podnoszą
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika

Post autor: into »

Tak jest jak napisałeś.
I'm the man on the silver mountain
ODPOWIEDZ