Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: sane »

Nie ma sensu porównywać ISC do ST XA/KW V2. Zupełnie inna klasa zawieszenia.

Na miejscu autora poszedłbym na początku w gwint i jak dalej będzie nie halo (aczkolwiek ciężko mi to sobie wyobrazić), to dać stabilizatory H&R.
Kuster pisze: 14 kwie 2021, o 09:57 Mój Superb ma seryjne zawieszenie, stabilizatory 26/18 i wg mnie prowadzi się średnio-dobrze...
Twój Superb ma 24.0x3.8 z przodu i 21.7x3.0 z tyłu.
Grubszy OEM na tył jest tylko 21.7x3.6 a na przód 25.4 x 4.5 (Arteon).
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
marcinsportline
Posty: 23
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: marcinsportline »

Panowie dzięki za podpowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: orlik »

Kuster pisze: 14 kwie 2021, o 09:57 We wszystkich miałem zmienione zawieszenia
Skupmy się na Superbie, a nie na innych autach. Każde auto może zachować się inaczej.
I są też auta, które już fabrycznie prowadzą się tak, że nie ma sensu nic w nich kombinować na siłę.
Kuster pisze: 14 kwie 2021, o 09:57 Ale to pewnie przez to że tył jest długi i "lekki" (ja mam ośkę, nie wiem jaki jest rozkład przy 4x4) może dlatego SS3 i Pasek B8 mają problem z testem łosia? ^^
Łosia nie zaliczały auta hybrydowe, gdzie akumulator umieszczony z tyłu nie pomagał w pokonaniu testu łosia. Nasze bez problemu sobie radzą - sprawdzone.
Kuster pisze: 14 kwie 2021, o 09:57 "Wydaje" mi się że samo usztywnienie/obniżenie powinno zlikwidować większość negatywnych odczuć podczas jazdy
Mam obniżone, jakby nie patrzeć też usztywnione, ale dalej to nie jest to co ma być.
Darek dobrze pisze, zacząć od gwintu/amortyzatorów a w dalszej kolejności iść w stabilizatory, jeżeli to nie będzie jeszcze to.
Ja zrobiłem na odwrót, ale tylko dlatego, że czekałem długo na zestaw amortyzatorów, które sobie wypatrzyłem i dlatego pierwszy wpadł stab, żeby się nie kurzył ;)
Awatar użytkownika
marcinsportline
Posty: 23
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: marcinsportline »

Zastanawiam się czy nie założyć po prostu amortyzatorów b6 i tak przy swojej wersji sportline mam obniżone trochę zawieszenie ie

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: oolsztyniak »

maureliusz pisze: 14 kwie 2021, o 06:33 Nie ma co porównywać Octavii z Superb... kompletnie dwie różne filozofie, wielkości i prowadzenie.
Dlaczego nie? Przesiadka z jednego do drugiego to zawsze "porównywanie".
Ja po przesiadce z Octavii 2rs do Superba 2fl widzę ogromną różnicę na niekorzyść nowszego superba bo ten w porównaniu do eresa prowadzi się okropnie.

Do biura dojeżdżam ekspresówką, mam taki zakręt który eresem robiłem 180 na luzie, superbem przy 140 mam pełne gacie czy aby się nie wyłoży na bok.
Tyle, że w superbie zawias seria, w eresie sztywne sprężyny i amory.

Nie znam się totalnie na zawiasie ale ja planując jeszcze może z dwa lata z superbem jadę zaraz wymieniać sprężyny na sztywniejsze, zobaczymy czy pomoże.
Awatar użytkownika
marcinsportline
Posty: 23
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: marcinsportline »

Ja miałem już 8 samochodów grupy VW od seata Leona przez Passata, 3 Octavie i każdy się prowadził inaczej ale były do siebie zbliżone. Najlepiej jeździło mi się octavia II scout która miałem 5 lat

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: orlik »

marcinsportline pisze: 15 kwie 2021, o 07:46 Zastanawiam się czy nie założyć po prostu amortyzatorów b6 i tak przy swojej wersji sportline mam obniżone trochę zawieszenie ie
Oczywiście, że tak, najtańszy sposób i na pewno skuteczny. Pod warunkiem, że dostaniesz b6 w ciągu najbliższych miesięcy ;)

Ja jako, że mam DCC i nie chciałem rezygnować z tej funkcji od sierpnia zeszłego roku zamawiałem b6 damptronic i do dnia dzisiejszego nie doszło.
W końcu się zdenerwowałem i zamówiłem st xa z cancelerami, i o dziwo przyszło w niecałe 3 tygodnie - leży już gotowe w bagażniku do montażu. Obecnie są jakieś jaja w bilsteinie, jeżeli chodzi o dostępność...
Awatar użytkownika
marcinsportline
Posty: 23
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: marcinsportline »

Ja nie mam DCC. To może będzie trochę łatwiej. Chyba, że są jeszcze jakieś godne polecenia amortyzatory do sportline'a bez konieczności zmiany sprężyn.
SE7
Posty: 201
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: SE7 »

Pewnie, że są np. KONI.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: fabek »

Ktoś orientuje się jakie dokładnie zmiany w zawieszeniu daje kod "PLS" w vinie?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marcinsportline
Posty: 23
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: marcinsportline »

Zawieszenie ST XA zamówione. Za 8 tygodni będzie. Zobaczymy jakie będą efekty

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: maureliusz »

marcinsportline pisze:Ja miałem już 8 samochodów grupy VW od seata Leona przez Passata, 3 Octavie i każdy się prowadził inaczej ale były do siebie zbliżone. Najlepiej jeździło mi się octavia II scout która miałem 5 lat

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
A ciekawe co piszesz bo jak pytam... każdy pisze passek bez szału :-)
Zgadzam się z Tobą.

Trochę dziwne że Leona i oceniasz gorzej.

Natomiast to że passek przegrywa z segmentem C to zupełnie zrozumiałe. Mniejsze auta i do innych potrzeb.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
PabloLG
Posty: 88
Rejestracja: 23 mar 2019, o 19:58
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chodziez (Weida De)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: PabloLG »

https://zapodaj.net/223e0941a644f.jpg.html


U mnie bilstein b4 przod tył
Do tego sprężyny eibachy -30
Przod wahacze poliuretan. Jedzie o niebo lepiej juz nie odczowam w lukach jakby luzu w kierownicy auto zaczelo sluchac sie w zakretach. Dojda jeszcze stabilizatory poli i mysle starczy
misiul
Posty: 53
Rejestracja: 22 lis 2017, o 11:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: misiul »

Cześć włożyłem stxa. Najlepiej wydane 4k PLN.

Teraz pytanie jakim momentem dokręcać anortyzator z tyłu, tj. Gorne 2 śruby gniazda i śrubę dolną w wahaczu?
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze

Post autor: sane »

misiul pisze: 6 maja 2021, o 06:06 Cześć włożyłem stxa. Najlepiej wydane 4k PLN.
Super, kolejny nawrócony na gwint i zadowolony :)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ