PowerBox/tunning do Superb SIII

Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Koger pisze: 21 kwie 2021, o 23:25
Miałem soft ECU z Unitronic i byłem bardzo zadowolony, więc polecam.
Soft skrzyni też był robiony? Zastanawia mnie jaką różnicę robi - na ile wpływa na szarpanie przy redukcji w okolicach 2k obrotów, czy zmiany dotyczą D i S itp.
U mnie manual, więc nie :P
Ale przy JB4 skrzynia nie szarpie jeżeli tym się martwisz, zwłaszcza na nowszych firmware i przy odpowiednim ustawieniu.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Koger
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Koger »

sane pisze: 22 kwie 2021, o 15:37
Koger pisze: 21 kwie 2021, o 23:25
Miałem soft ECU z Unitronic i byłem bardzo zadowolony, więc polecam.
Soft skrzyni też był robiony? Zastanawia mnie jaką różnicę robi - na ile wpływa na szarpanie przy redukcji w okolicach 2k obrotów, czy zmiany dotyczą D i S itp.
U mnie manual, więc nie :P
Ale przy JB4 skrzynia nie szarpie jeżeli tym się martwisz, zwłaszcza na nowszych firmware i przy odpowiednim ustawieniu.
O tym czytałem przy okazji zgłębiania tematu JB4, ale teraz właśnie już bardziej do stage 1 mnie ciągnie ;) No i znowu muszę zbierać wiedzę.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1055
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III Kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Kuster »

Koger pisze: 22 kwie 2021, o 12:47 Ekstra, o coś takiego właśnie mi chodziło, dzięki za informacje. Tylko się jeszcze upewnię - ogólne cechy trybów D i S pozostają niezmienione? Czyli D wciąż będzie w miarę mułowaty, spokojny, do miejskiej jazdy, a S będzie wysoko trzymał obroty?
Jakby Ci to powiedzieć... W zależności kto zrobi softa skrzyni bo są tacy co z "D" robią "S" a z "S" robi się "S++" ^^

Na ogół jest to takie D+ (szybsza reakcja, dłużej trzyma biegi) i S+ (szybciej, lepiej, agresywniej)

"Wszyscy" co robią to sobie chwalą.

Nie wiem jak w TDi (będę u siebie robił) ale u kolegi w Golfie GTi działało to całkiem przyjemnie aczkolwiek tryb S na autostradzie potrafił bardzo długo trzymać 5bieg przy 140-150km/h gdzie "D6" wskakiwali już przy 100-120km/h (spokojna jazda)
Jak dbasz tak masz
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

Mam do sprzedania boxa JB4, jezdzil pol roku w 272.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: KriSSo »

Marek23 pisze: 22 kwie 2021, o 22:51 Mam do sprzedania boxa JB4, jezdzil pol roku w 272.
I JB4 przesiadłeś się na stage1? Why?
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

KriSSo pisze: 22 kwie 2021, o 22:54
Marek23 pisze: 22 kwie 2021, o 22:51 Mam do sprzedania boxa JB4, jezdzil pol roku w 272.
I JB4 przesiadłeś się na stage1? Why?
Bo mu nie będzie pasował do nowego silnika EA888 evo4 :)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

KriSSo pisze: 22 kwie 2021, o 22:54
Marek23 pisze: 22 kwie 2021, o 22:51 Mam do sprzedania boxa JB4, jezdzil pol roku w 272.
I JB4 przesiadłeś się na stage1? Why?
Mam teraz 280 i nie pasuje.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kefirek »

Szukałem na forum ale prócz zaledwie kilku postów nic nie znalazłem na temat boxa od DTE Systems. Pacjent to mój klekot MY2021, silnik DTUA 200KM 4x4. Niestety ale kupując kurę wziąłem diesla, że będzie mniej palił itp itd. A tu i tak przy przelotach ~200 żłopie w ciul ropy, o AdBlue nie wspominając....ale nic mleko się rozlało i muszę z tym jakoś żyć. O ile w przypadku hebli, zawieszenia do gwarancji podchodzę luźno to silnik/skrzynia za drogie elementy aby pozbawić się gwarancji klasycznie grzebiąc w sterowniku - także zostaje BOX, zwłaszcza, że te 200KM w aucie które ze mną na pokładzie i pełnym bakiem waży prawie 2 tony to trochę mało. Wracając do meritum miał ktoś do czynienia z boxem od DTE? Na swojej stronie podają, że z DTUA można teoretycznie uzyskać +30KM, +53Nm i ponoć 2 sek do przyspieszenia (w to akurat nie uwierzę, że ledwo 30kucy i 50 niuta nagle z 7,3 sekundy zrobi 5 sekund). Powyższe parametry wiadomo, nie zrobią nagle rajdówki ale zakładam, że dodadzą trochę wigoru kurze, zwłaszcza w zakresie przyspieszeń powyżej 120 na godzinę. Zamawiając bezpośrednio przez niemiecką stronę idzie to dostać w kwocie 2600PLN (wersja ze sterowaniem z telefonu) co moze nie jest małą wartością ale jeszcze do zaakceptowania.

Ktoś ma taki wynalazek w S3?
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

kefirek pisze: 27 kwie 2021, o 11:02 Szukałem na forum ale prócz zaledwie kilku postów nic nie znalazłem na temat boxa od DTE Systems. Pacjent to mój klekot MY2021, silnik DTUA 200KM 4x4. Niestety ale kupując kurę wziąłem diesla, że będzie mniej palił itp itd. A tu i tak przy przelotach ~200 żłopie w ciul ropy, o AdBlue nie wspominając....ale nic mleko się rozlało i muszę z tym jakoś żyć. O ile w przypadku hebli, zawieszenia do gwarancji podchodzę luźno to silnik/skrzynia za drogie elementy aby pozbawić się gwarancji klasycznie grzebiąc w sterowniku - także zostaje BOX, zwłaszcza, że te 200KM w aucie które ze mną na pokładzie i pełnym bakiem waży prawie 2 tony to trochę mało. Wracając do meritum miał ktoś do czynienia z boxem od DTE? Na swojej stronie podają, że z DTUA można teoretycznie uzyskać +30KM, +53Nm i ponoć 2 sek do przyspieszenia (w to akurat nie uwierzę, że ledwo 30kucy i 50 niuta nagle z 7,3 sekundy zrobi 5 sekund). Powyższe parametry wiadomo, nie zrobią nagle rajdówki ale zakładam, że dodadzą trochę wigoru kurze, zwłaszcza w zakresie przyspieszeń powyżej 120 na godzinę. Zamawiając bezpośrednio przez niemiecką stronę idzie to dostać w kwocie 2600PLN (wersja ze sterowaniem z telefonu) co moze nie jest małą wartością ale jeszcze do zaakceptowania.

Ktoś ma taki wynalazek w S3?
Tez miałem tdi 190 i mi palił w trasie 11 minimum. Ale nie dłubałem bo wiele nie uzyskasz. Cesja leasingu i nowe 280;)
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kefirek »

Też mi to przyszło to głowy :) ale ja miałem wysoki wkład własny (40%) więc odstępne nie było by małe, co wiąże się zapewne z trudniejszym znalezieniem chętnego. No i czas oczekiwania na nową kurę pewnie z pół roku....
Co do samego DTE, na forum Kodiaqa znalazłem obszerny temat na temat boxa jak i także pedalboxa. W wolnej chwili będę musiał poczytać.
komoornik
Posty: 1074
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: komoornik »

Nie bardzo rozumiem na co liczycie - że 2.0 TSI 280 będzie palił mniej/podobnie?
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: WG »

No właśnie też się zdziwiłem. Mi TDI 190 4x4 pali do 10 l przy trasach gdzie na autostradzie jadę 190-200 km/h co uważam za bardzo dobry wynik. Honda Legend przy takich prędkościach paliła mi 18 l, a generalnie nie ma samochodu który przy takich prędkościach paliłby mniej niż około 10 l (przynajmniej ja nie znam).
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kefirek »

komoornik pisze: 28 kwie 2021, o 14:35 Nie bardzo rozumiem na co liczycie - że 2.0 TSI 280 będzie palił mniej/podobnie?
No nie, wiadomo spali więcej, ale jeśli teraz jestem na poziomie 9-10 litrów, a TSI spaliło by z 12-13 to jest akceptowalne, biorąc pod uwagę że dostajemy dużo bardziej dynamiczne auto i normalne wydechy a nie pseudo zaślepki których jak sprawdzałem etke nie bardzo da rady przerobić na podwójne tłumiki. O frajdzie z krecenia po obrotach nie wspominając.

No chyba że tsi 280km spali 20 na 100 to ok, przy moich przebiegach jednak tdi ma sens.

Co do boxa, będąc dzis w ASO, zapytałem wprost doradcę o boxa i czy w jakikolwiek sposób są w stanie sprawdzić że był podłączony. Wg niego nie ma szans do tego dojść, oczywiście przed wizytą wyciągamy go z auta. Typowy chips od razu po podpieciu do komputera jest wykrywany i z automatu leci raport na serwery Skody/VW etc.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Marek23 »

200-220 tsi 280 pali 15-16. Tdi oska pali 11-12.
Na długiej trasie gdzie się wszystko statystycznie wygładzi.
Trz uważam ze tdi przy takim stylu jazdy nie ma sensu, 4x4 już wogole
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: WG »

Jeśli ktoś bierze pod uwagę tylko spalanie to dlaczego nie ma sensu? 15-16 vs 11-12 około 40% wyższe spalanie, więc koszty wzrastają znacznie no i zasięg też się drastycznie skraca, co dla niektórych może być ważniejsze. Biorąc pod uwagę tylko spalanie i samą jazdę autostradową 4x4 nigdy nie będzie miał sensu, ale przecież nie tylko po autostradzie jeździmy, więc styl 200-220 nie wyklucza przydatności 4x4. Jeździłem superbem 4x4 i ośką i wg. mnie jest bardzo duża różnica na korzyść 4x4 nawet w zwykłych warunkach - sucho i asfalt.
ODPOWIEDZ