Chiptuning

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

YOGI3000 pisze: 21 kwie 2021, o 17:52
User_ pisze: 21 kwie 2021, o 10:41 A ktoś wirusował ośkę SSII, CFGB 170KM - jest sens ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jest.
i jest nas sporo :)
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

Ile Wam wypluwa seria/chip? Dużo stron spamu, ciężko coś znaleźć
User_
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2021, o 21:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Chiptuning

Post autor: User_ »

marioti pisze:
YOGI3000 pisze: 21 kwie 2021, o 17:52
User_ pisze: 21 kwie 2021, o 10:41 A ktoś wirusował ośkę SSII, CFGB 170KM - jest sens ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jest.
i jest nas sporo :)
Bo tak się czaje, żona nią też śmiga wiec muszę przekonać ;)
Ale ryzyko przyspieszonego zużycia elementów jak dwumasy będzie zależało od sylu jazdy / umiejętności.
Po podniesieniu mocy będę musiał się uczyć spokojnego ruszania czy ta różnica będzie widoczna dopiero przy wyższych obrotach >2k?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chiptuning

Post autor: Kuster »

User_ pisze: 21 kwie 2021, o 21:18
marioti pisze:
YOGI3000 pisze: 21 kwie 2021, o 17:52

Jest.
i jest nas sporo :)
Bo tak się czaje, żona nią też śmiga wiec muszę przekonać ;)
Ale ryzyko przyspieszonego zużycia elementów jak dwumasy będzie zależało od sylu jazdy / umiejętności.
Po podniesieniu mocy będę musiał się uczyć spokojnego ruszania czy ta różnica będzie widoczna dopiero przy wyższych obrotach >2k?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak nie będziesz strzelał ze sprzęgła to osprzęt wytrzyma
Nie będzie czegoś takiego że zacznie dziczeć już na najniższych obrotach
Raczej nawet lepiej bo będzie reagował żwawej na mniejsze wciśnięcie pedału gazu
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

ze 170, maksymalne bezpieczne to jest w granicach 200KM (mówimy o samym wirusie, bez innych zmian).
Z mojej perspektywy podniesienie mocy dało mi tylko lepszą pewność przy wyprzedzaniu, tyle że ja zazwyczaj i tak jeżdżę spokojnie.
No chyba że chcesz kury używać do wyścigów ulicznych :D
Auto wcale nie jest chętne do jakiegoś zrywania itp, bo wszystko inne jest raczej ustawione na komfort a nie do ścigania :)
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2021, o 07:44 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

User_ pisze: 21 kwie 2021, o 21:18 Bo tak się czaje, żona nią też śmiga wiec muszę przekonać ;)
Ale ryzyko przyspieszonego zużycia elementów jak dwumasy będzie zależało od sylu jazdy / umiejętności.
Po podniesieniu mocy będę musiał się uczyć spokojnego ruszania czy ta różnica będzie widoczna dopiero przy wyższych obrotach >2k?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Poprzednim autem po czipie zrobiłem 70 000 km i nic się nie zużyło/popsuło. A miałem prawie 450 nm na fabrycznym osprzęcie
refiko
Posty: 16
Rejestracja: 20 gru 2020, o 20:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130
Imię: Dawid

Re: Chiptuning

Post autor: refiko »

Pany...
1,6 105km z 2011, 220t km.
wyskakuje spiralka, turbina się wyłącza.
Podpięcie pod komputer daje błąd EGR.
Mechanior (raczej sprawdzony, rozsądny) daje diagnozę/ zalecenie: wyłączyć w komputerze EGR, do tego też DPF fizycznie usunąć (o ile mam zamiar jeździć tym samochodem).
Do tej pory tylko spiralka, brak mocy, wyłączam silnik, odpadam na nowo i nic się nie dzieje. Raz minut, innym razem 3 tygodnie.
Po tygodniu postoju, dzieje się to częściej + pojawił się checkengine - błąd EGR, numeru nie pamiętam.

auto według deklaracji poprzedniego właściciela porobione na 130km. Poza w/w tematem spisuje się znakomicie.
Jakieś inne scenariusze? Magik u mnie w mieście (HPE w Brzezinach) bierze 800...
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

masz problem z egr a pytasz w temacie o chiptuningu.
Może trochę szukania:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=9&t=10594
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12188
i wiele innych
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chiptuning

Post autor: Kuster »

refiko pisze: 23 kwie 2021, o 09:14 Pany...
1,6 105km z 2011, 220t km.
wyskakuje spiralka, turbina się wyłącza.
Podpięcie pod komputer daje błąd EGR.
Mechanior (raczej sprawdzony, rozsądny) daje diagnozę/ zalecenie: wyłączyć w komputerze EGR, do tego też DPF fizycznie usunąć (o ile mam zamiar jeździć tym samochodem).
Do tej pory tylko spiralka, brak mocy, wyłączam silnik, odpadam na nowo i nic się nie dzieje. Raz minut, innym razem 3 tygodnie.
Po tygodniu postoju, dzieje się to częściej + pojawił się checkengine - błąd EGR, numeru nie pamiętam.

auto według deklaracji poprzedniego właściciela porobione na 130km. Poza w/w tematem spisuje się znakomicie.
Jakieś inne scenariusze? Magik u mnie w mieście (HPE w Brzezinach) bierze 800...
Wytnij DPF a potem na przeglądy oddawaj samochód temu mechaniorowi...
Jak dostaniesz mandat za brak katalizatora/DPFa i zabiorą Ci dowód to też niech mechanior odkręca sprawę...

Wiem czepiam się... Sam w poprzednim samochodzie nie miałem katalizatora ale to był dla mnie tylko kolejny argument żeby sprzedać ten samochód i kupić taki który przejdzie SKP bez dawania w łapę...

Niby kontrole rzadkie ale ja już znam dwa przypadki gdzie samochody wracały na lawecie po kontroli niebieskich (Kraków i Wieliczka)

Możliwe że masz zawalony EGR. Albo wystarczy porządne czyszczenie, albo wymiana na nowy (niestety nie są to tanie rzeczy...) I zaś będziesz miał spokój na dłuższy czas.

Podaj kod błędu będzie łatwiej coś określić
Jak dbasz tak masz
refiko
Posty: 16
Rejestracja: 20 gru 2020, o 20:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 130
Imię: Dawid

Re: Chiptuning

Post autor: refiko »

słabe zdjęcie mam, ale widzę chyba numer pl4030U (?), zawór EGR; usterka,
User_
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2021, o 21:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Chiptuning

Post autor: User_ »

Panowie dzięki za wypowiedzenie. Jak podkręci mi tuner to się podzielę. :)

BTW
Próbowałem znaleść tunera co by usztywnił układ kierowniczy ale nie dało się wgrać flashy np. ORS. I jak czytałem to chyba nieliczni z tym eksperymentowali...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Scorplon
Posty: 2
Rejestracja: 7 cze 2020, o 21:23
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Krzysztof

Re: Chiptuning

Post autor: Scorplon »

Cześć wszystkim!
Mój "mały" mod na Skoda Superb II FL, 1.8 TSI, 160 KM.
Obecnie po zmianach: Moc wg normy DIN 70020 wyszła 273 KM a maksymalny moment to 360 Nm przy 4425 rpm.
IC Wagner, DP, kat sportowy, cały układ wydechowy zmieniony i turbo od Golfa GTI. A zaczęło się od kompletnego remontu silnika po zakupie auta ...
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

Ja zapisałem się na za tydzień do R-Performance - dam znać co tam udało się wypluć - stage 1 do silnika i skrzyni
Moonracker
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2018, o 08:40
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210km/440nm

Re: Chiptuning

Post autor: Moonracker »

EMSetup
było:
182,4HP @ 4220RPM
374Nm @ 2514RPM

jest:
210,4HP @ 4181RPM
440Nm @ 2213RPM

prace trwały 9:30-13:00
koszt 1200 zł.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

pokaż wykres
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ