1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Witam
Mam pytanie do osob posiadajacych Superby z silnikami 1.8tsi 180KM oraz 2.0tsi 220/280KM
Jaka jest zywotnosc turbosprezarek? Jakie przebiegi wytrzymuja? Co sie w nich psuje?
Jakie sa koszty nowej (aso i poza aso), lub regeneracji (jesli wogule jest tego sens)
Mam pytanie do osob posiadajacych Superby z silnikami 1.8tsi 180KM oraz 2.0tsi 220/280KM
Jaka jest zywotnosc turbosprezarek? Jakie przebiegi wytrzymuja? Co sie w nich psuje?
Jakie sa koszty nowej (aso i poza aso), lub regeneracji (jesli wogule jest tego sens)
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Nie ma limitów dla turbin... Jeden zmieni już po 30-50tys km a drugi po 200tys...
Zależy jak jeździsz, czy "studzisz" turbo czy po prostu kończysz jazdę i wyłączasz silnik.
Co się psuje?
Uszczelniacze - zaczyna cięć olej do turbo i albo spala się po ciepłej stronie albo wpada do dolotu i syfi wszystko po drodze
Łożyskowania ośki prowadzą do uszkodzenia wirników i często do uszkodzenia muszli turbiny
Ogólnie przejawia się to tym że silnik traci moc
Nowe kosztują od 1800zl do 4-5tys zł
Regeneracja od 600zl do 2000zl (średnio około 800-1000zl za dobrą regenerację trzeba dać)
Zakup hybrydowej turbiny około 2500zl
Ojciec naprawia samochody od 40lat i wymieniał lub oddawał turbiny do regeneracji już pierdyliard razy
Jeszcze nikt z tego co wiem nie przyjechał z pretensjami że coś jest nie tak z turbo
Teść za to uparł się na super firmę z Gliwic i zaczęła lać po 50-70tys km
Z tym że trzeba sobie szczerze powiedzieć że teść traktował samochód jak autobus... Wchodzisz, jedziesz, stajesz, wychodzisz...
Zależy jak jeździsz, czy "studzisz" turbo czy po prostu kończysz jazdę i wyłączasz silnik.
Co się psuje?
Uszczelniacze - zaczyna cięć olej do turbo i albo spala się po ciepłej stronie albo wpada do dolotu i syfi wszystko po drodze
Łożyskowania ośki prowadzą do uszkodzenia wirników i często do uszkodzenia muszli turbiny
Ogólnie przejawia się to tym że silnik traci moc
Nowe kosztują od 1800zl do 4-5tys zł
Regeneracja od 600zl do 2000zl (średnio około 800-1000zl za dobrą regenerację trzeba dać)
Zakup hybrydowej turbiny około 2500zl
Ojciec naprawia samochody od 40lat i wymieniał lub oddawał turbiny do regeneracji już pierdyliard razy
Jeszcze nikt z tego co wiem nie przyjechał z pretensjami że coś jest nie tak z turbo
Teść za to uparł się na super firmę z Gliwic i zaczęła lać po 50-70tys km
Z tym że trzeba sobie szczerze powiedzieć że teść traktował samochód jak autobus... Wchodzisz, jedziesz, stajesz, wychodzisz...
Jak dbasz tak masz
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Oczywiscie wiem ze to jest loteria i zalezne od stylu jazdy i dbania. Ja np zawsze studze turbo po dluzszej jezdzie.
Mialem na mysli srednie przebiegi przy normalnym, prawidlowym dbaniu o turbo.
Czy np turbiny w 1.8tsi sa mniej trwale od tych w 2.0tsi, czy moze odwrotnie. A moze sa na podobnym poziomie.
Mialem na mysli srednie przebiegi przy normalnym, prawidlowym dbaniu o turbo.
Czy np turbiny w 1.8tsi sa mniej trwale od tych w 2.0tsi, czy moze odwrotnie. A moze sa na podobnym poziomie.
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
To musiałbyś sprawdzić czy się różnią producentem
Wg. Mnie jeżeli porównywać nowy oryginał to wytrzymałość na podobnym poziomie
Wg. Mnie jeżeli porównywać nowy oryginał to wytrzymałość na podobnym poziomie
Jak dbasz tak masz
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
1.8TSI 180 i 2.0TSI 220, czyli odpowiednio turbosprężarki IHI IS12 oraz IHI IS20 mają bardzo podobną żywotność, czyli generalnie wysoką.
2.0 280/272 (MY2015-2020), czyli IHI IS38 jest uznawana z mniej żywotną, ale to też dlatego, że pracuje z wyższym doładowaniem, temperaturami itd. itp.
Odnośnie nowej sprężarki Continental z 2.0 280 MY2021- jeszcze nic nie wiadomo...
Generalnie nie ma się czym przejmować. Używane IS12 czy IS20 w idealnym stanie to wydatek ok. 1000 PLN, więc nie ma co zawracać sobie tym głowy.
IS38 jest droższe i trzeba liczyć ok. 2000-2500 PLN za używkę bez pęknięć i luzów.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Co prawda 1.8 152KM. >250kkm wciąż działa bez problemów.
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Z tym studzeniem turbo w superbach przesadzacie trochę bo przez jakiś czas po wyłączeniu (zarówno start-stop jaki całkowite wyłączenie) pracuje pompa płynu chłodzącego który przechodzi również przez turbinę.
Inna sprawa to wyłączenie bezpośrednio po bardzo wysokich obrotach( np zjazd na stację po szybkiej jeździe autostradowej ) wtedy powinno się chwilę odczekać by smarowanie lepiej rozprowadziło temperaturę
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
Inna sprawa to wyłączenie bezpośrednio po bardzo wysokich obrotach( np zjazd na stację po szybkiej jeździe autostradowej ) wtedy powinno się chwilę odczekać by smarowanie lepiej rozprowadziło temperaturę
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Przede wszystkim wymiana oleju co 10 tys km. Najlepiej z wymiana filtra powietrza.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Kolejny fan częstych wymian. A może co 5 tys. km? Albo ciągła wymiana oleju - dwie beczki 200l i pompka do bagażnika? Zmieniałem co 23-28kkm, kolega zmienia co rok czyli 18-20kkm i jakoś ori turbina jeździ nadal pomimo >250kkm przebiegu, a jedyna usterka to czujnik zmiennych faz rozrządu przy 240kkm. I w jaki sposób częsta wymiana filtra powietrza ma pomagać turbinie to nie wiem. Jak będzie miała trudniej, to wolniej będzie się kręcić.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Niestety ludzie kupują drogie auta, a potem nie mają kasy na podstawowy serwis. To przykre
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Niema to jak konstruktywna odpowiedź
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Superb drogi? Nie schlebiaj sobie. Takie Audi dla ubogich Nie chodzi o kasę, tylko jej racjonalne wydawanie. prawie 500kkm bezproblemowego przebiegu różnymi samochodami z wymianami Longlife - w tym 250kkm S2 1.8TSI to chyba wystarczający dowód na brak związku wymian LongLife z nadmiernym poborem oleju, padającymi turbinami, itd... A tu kolejny znachor leczący turbinę wymianami oleju co 10kkm.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Superb jest tani jak barszcz w utrzymaniu prócz paru pierdół, ale jak ktoś nie ma na olej jak rezon lub jego "kolega" może to świadczyć że to auto mimo wszystko przerasta budżet. Po 10 tys km następuje znaczna degradacja oleju/utlenianie. Nie ma znaczenia czy zwykly czy longlife, także reasumując im większy interwał wymiany oleju, tym żywotność turbosprężarek spada.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8tsi/2.0tsi - zywotnosc turbosprezarki
Nie mam na olej, bo zbierałem na Volvo, a ponieważ Volvo to drogi samochód i ma drogie przeglądy co 30kkm, to musiałem zbierać aż pół miliona km oszczędzając na oleju Na tą degradację po 10kkm to masz jakieś badania czy tylko wpisy z netu? "Znaczna" to ile tej degradacji? Chcesz to zmieniaj olej i co 1kkm, bo już się zdegradował z "półkownika" na sierżanta na przykład , Ktoś zdjął go z półki i zagonił do roboty - to dopiero degradacja. Nie wbijaj innym jakie to konieczne są wymiany co 10kkm, bo nie są. Znacznie ważniejsze są styl i sposób jazdy, konstrukcja silnika/turbiny i jakość oleju, a nie to czy go zmienisz co 10kkm czy wg kompa. Ja latam głównie trasy, zazwyczaj w miarę zgodnie z przepisami, 30kkm robię w ok. 9 miesięcy, olej zawsze wożę swój na przegląd (oszczędzam ) i ile oleju wlewają, niemal tyle samo wylewają. Gdzie tu widać wpływ tej znacznej degradacji? W braku dolewek między wymianami czy braku wymiany turbiny przez 250kkm? Olej nawet nie zdąży się utlenić. Może tym, co w TSI muszą dolewać to się jednak utlenia, a nie spala? W drugim samochodzie zgodnie z interwałem w instrukcji zmieniam co rok - wychodzi co 8-10kkm i na pewno to nie pomaga turbinie, bo jej w nim nie mafabek pisze: ↑30 cze 2021, o 10:15 Superb jest tani jak barszcz w utrzymaniu prócz paru pierdół, ale jak ktoś nie ma na olej jak rezon lub jego "kolega" może to świadczyć że to auto mimo wszystko przerasta budżet. Po 10 tys km następuje znaczna degradacja oleju/utlenianie. Nie ma znaczenia czy zwykly czy longlife, także reasumując im większy interwał wymiany oleju, tym żywotność turbosprężarek spada.
Kupić, dotrzeć, zmienić olej po kilku kkm, kupować w miarę dobry olej zgodny z instrukcją i zmieniać wg instrukcji. Ot cała filozofia bezawaryjnej jazdy. A nie chuchać, dmuchać, olej pińset procent PAO, zmieniać max co 10kkm. Może jeszcze ołtarzyk postawić i świeże kwiaty co dzień? A na drzwiach do garażu umieścić napis Świątynia Superba - można się starać o zniżki w podatkach jak miejsce kultu religijnego