Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
komoornik
Posty: 1069
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: komoornik »

caballero pisze: 21 wrz 2021, o 09:22 Ja już tak długo czekam, że liczę na to, że do końca roku auto będzie.
A jak przyjdzie nowy rok, to się pewnie będę zastanawiał.
Nie po to zamawiałem auto w listopadzie, żeby odbierać auto z poprzedniego rocznika. :D
Przecież auta które stoją i czekają na skompletowanie nie dostają VINu?
arczi901
Posty: 212
Rejestracja: 24 lut 2021, o 15:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: arczi901 »

komoornik pisze: 23 wrz 2021, o 11:11
caballero pisze: 21 wrz 2021, o 09:22 Ja już tak długo czekam, że liczę na to, że do końca roku auto będzie.
A jak przyjdzie nowy rok, to się pewnie będę zastanawiał.
Nie po to zamawiałem auto w listopadzie, żeby odbierać auto z poprzedniego rocznika. :D
Przecież auta które stoją i czekają na skompletowanie nie dostają VINu?
Auto kiedy dostaje karoserie ma już numer VIN nadany. U mnie auto stoi od połowy czerwca na parkingu a VIN mam i znam
Rafaello
Posty: 24
Rejestracja: 4 sie 2021, o 10:15
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Rafaello »

zalezi pisze: 22 wrz 2021, o 21:47
arczi901 pisze:
zalezi pisze: 22 wrz 2021, o 16:22 Ja tez zaczynam mieć tego dosyć. Do tego ponoć fabryka Kvasiny na 3 tygodnie staje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dobrze kojarzę ze niedawno zamówiłeś? Kiepsko z nerwami u Ciebie a będzie ttlko gorzej :evil:
Ja wytrzymałem 7miesiscy. Pierwsze 4 byly spoko :D
Niestety tak, dobrze kojarzysz. Obawiam się odbioru w okolicach maja, a taki jest możliwy :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kolego Zalezi nie chcę Cię martwić ale gdzieś wyczytałem że od 05.2022 wchodzi nowa stawka na emisję CO2 w samochodach i ceny aut
znowu mają pójść w górę.
Veyron
Posty: 186
Rejestracja: 29 sie 2021, o 10:34
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Kontakt:

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Veyron »

Rafaello pisze: 23 wrz 2021, o 14:37
Kolego Zalezi nie chcę Cię martwić ale gdzieś wyczytałem że od 05.2022 wchodzi nowa stawka na emisję CO2 w samochodach i ceny aut
znowu mają pójść w górę.
Ida piekne czasy. Przy wyjezdzie nowym autem z salonu jego cena wzrosnie zamiast spadac :D
roman_szpadel
Posty: 161
Rejestracja: 29 sie 2015, o 22:15
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: roman_szpadel »

VW Golf dla żony zamówiony w czerwcu, był w planie na wrzesień, teraz przesunął się na styczeń. Diler radzi trzymać zamówienie bo to gwarancja ceny. Ciekawe czy po maju 2022 też będzie gwarancja ceny. Nieźle sobie radzą w VAG, za jednym zamachem opóźnienie o 4 miesiące.
pozdrawiam,
roman_szpadel
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: timanfaya »

Veyron pisze: 23 wrz 2021, o 16:50 Ida piekne czasy. Przy wyjezdzie nowym autem z salonu jego cena wzrosnie zamiast spadac :D
już trochę tak jest, oczywiście z odpowiednim marginesem ;) Ceny używanych superbów trzymają się bardzo wysoko, więc kto kupił kilka lat temu - nie stracił wcale tak dużo, o ile auto w dobrej kondycji. Ja ostatnio zresztą robiłem OC/AC swojego dwuletniego superba i wartość auta wg eurotax wyszła... taka sama jak rok temu, kiedy było roczne. A to przecież teraz miałem tracić najwięcej ;)
Rafaello
Posty: 24
Rejestracja: 4 sie 2021, o 10:15
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Rafaello »

Od stycznia 2020 r. normy emisji w UE zaostrzają się ze 130 g w 2019 roku do 95 g CO2/km (średnio). Większość producentów ich nie spełni. Będą płacić kary - 95 Euro za każdy przekroczony gram pomnożone przez liczbę samochodów wprowadzonych na rynek. Żeby zmniejszyć kary, wprowadzane są m.in. nowe silniki z niską emisją spalin, pojawił się ruch elektryfikacji, w wielu krajach UE dotacje do niskoemisyjnych samochodów. Ale ogromne zaostrzenie norm emisji spalin, powoduje też wycofanie wielu tzw. fajnych samochodów i silników - tych tańszych i lubianych przez klientów.

Mogą zostać wycofane niektóre wersje wyposażeniowe, zmiany już widać w ofertach wielu marek, a niebawem będzie tego więcej i więcej.

Najbardziej procentowo mogą zdrożeć auta najtańsze, bo niska cena + relatywnie wysoka kara - wzrost cen nawet i o 20%.

Dlaczego w polskich salonach nowe samochody mogą zdrożeć bardziej niż w Europie?
Bo ich ceny w Polsce były zaniżone - o ok. 20% w stosunku do salonów w Niemczech. Przy powyższych restrykcjach, producentów może nie być stać na utrzymanie tej różnicy. Poza tym emisja spalin liczona jest relatywnie na rynek, producentom może zależeć na niwelacji różnic cenowych, by ograniczyć sprzedaż poza Polskę.
Rafaello
Posty: 24
Rejestracja: 4 sie 2021, o 10:15
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Rafaello »

Szacuje się, że wpływy do kasy UE z tytułu kar za przekroczenie norm mogą sięgnąć nawet 14 miliardów euro. Jednak kto realnie za to zapłaci? Producenci nawet nie ukrywają planowanych zwyżek cen. Mazda szacuje, że jej miejski hatchback, model 2 będzie kosztować 20% więcej, a bestseller — model 6 podrożeje o 12%.
Maryjan
Posty: 13
Rejestracja: 20 sie 2021, o 16:42
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Marian

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Maryjan »

To jest tak jak z planowaną składką 9% na UZ... za to nie zaplaci producent, posrednik czy handlarz. Zaplaci Pan, Pani, Ja, My... kazdy dolozy dalej 9% (oby tylko tyle), a Kowalski nie rozliczy Vat-u, dochodowego...
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 350
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: caballero »

komoornik pisze: 23 wrz 2021, o 11:11
caballero pisze: 21 wrz 2021, o 09:22 Ja już tak długo czekam, że liczę na to, że do końca roku auto będzie.
A jak przyjdzie nowy rok, to się pewnie będę zastanawiał.
Nie po to zamawiałem auto w listopadzie, żeby odbierać auto z poprzedniego rocznika. :D
Przecież auta które stoją i czekają na skompletowanie nie dostają VINu?
Mi dealer mówi, że auto będzie miało datę produkcji 26.05.2021.
Ale może czegoś nie wie. Patrząc na to, ile informacji dostają od fabryki, to może to nie być sprawdzone info.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: kefirek »

Tak śledząc wątek z boku, w sumie ciekawe jak skoda podejdzie do tematu rocznika jeśli auta z lotniska będą stać do 2022. IMHO wszystkie auta mają n pewno wybite już nr nadwozia i tabliczki znamionowe a co za tym idzie w vinie zakodowany jest rok produkcji. Czyli co auto wyprodukują w maju, wystoi się na placu do stycznia i będzie jako nowe czy wyprzedazowe? Ciekawe co wymyślą.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Enriquez »

Wymyślą, że albo bierzesz i dostajesz bon na 2000 w akcesoriach (ja taki dostałem tytułem „długiego” oczekiwania w 2016 roku), albo mówią Ci serdecznie „pa” …
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Ender
Posty: 52
Rejestracja: 26 lip 2013, o 21:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 171KM 398NM

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Ender »

Skopiowane z jednej z grup na facebooku...

Listo od ŠKODA Polska:
" Szanowni Państwo,

Już od wielu miesięcy stawiamy czoła wyzwaniu bez precedensu, jakim jest znaczny niedobór półprzewodników niezbędnych do zapewnienia płynnej produkcji samochodów

Sytuacja z jaką się zmagamy obecnie, jest wypadkową wielu niesprzyjających okoliczności. W wyniku trwającej od pierwszych miesięcy 2020 roku pandemii Covid-19 (przejście biznesu na tryb pracy zdalnej) nastąpił znaczny wzrost zapotrzebowania m.in. na elektronikę użytkową, a co za tym idzie wzmożony popyt tej branży na dostawy półprzewodników. Na zwiększony popyt nakładają się jednocześnie ograniczenia w produkcji tych elementów, spowodowane obostrzeniami wprowadzanymi w wielu krajach w tym i minionym roku, które mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Pierwsze uderzenie pandemii COVID-19 w Azji i pierwsze lockdowny m.in. w Chinach doprowadziły do tego, że doszło do przerwania łańcuchów dostaw – a mówiąc wprost, producenci na całym świecie zaczęli się borykać z poważnymi problemami z dostępnością komponentów potrzebnych do produkcji samochodów. Większość światowych koncernów motoryzacyjnych zaopatruje się w elementy półprzewodnikowe u kilku azjatyckich producentów, którzy z powodu szalejącej pandemii musieli wstrzymać produkcję – działo się to w czasie, kiedy wydawało się jeszcze, że koronawirus to lokalny, azjatycki problem, a europejskie fabryki motoryzacyjne działały na pełnych obrotach.

Jakby tego wszystkiego było jeszcze mało, pojawiły się problemy natury politycznej w postaci zaostrzającego się konfliktu na linii Chiny-USA. Największy chiński producent półprzewodników, Semiconductor Manufacturing International Corporation (SMIC) trafił na amerykańską czarną listę i został objęty amerykańskimi sankcjami.

W październiku 2020 r. doszło do pożaru i eksplozji w zakładach Asahi Kasei Microdevices – japońskiego producenta podzespołów elektronicznych, a w listopadzie 2020 r. spłonęły tajwańskie zakłady firmy Unimicron Technology, produkującej układy scalone

Fabryki elementów półprzewodnikowych znajdujące się w Teksasie ucierpiały z powodu gwałtownego ataku mrozów, z kolei na Tajwanie w wyniku suszy produkcję musiały drastycznie ograniczyć zakłady firmy TSMC – do których wodę niezbędną do procesów technologicznych dowożono nawet przez pewien czas cysternami. Do listy katastrof w branży półprzewodnikowej trzeba doliczyć problemy japońskiej firmy Renesas, dostarczającej elementów m.in. dla Toyoty, Nissana czy Subaru więc sytuacja z dostawą półprzewodników jest obecnie tragiczna

Odradzające się rynki motoryzacyjne muszą funkcjonować zatem w obliczu niedoboru półprzewodników na niespotykana wcześniej skalę. Ten stan rzeczy ma niestety również wpływ na markę SKODA i wymusza konieczność odpowiedniego dostosowania się do obecnej sytuacji

Niestety producent poinformował nas o kolejnych ograniczeniach produkcyjnych w fabrykach Skoda.

W tygodniu 38 fabryka w Kvasinach będzie pracowała tylko jeden dzień w tygodniu, a w Mlada Bolesław będzie pracować na 50% swoich możliwości.

W 39 tygodniu obie fabryki nie będą produkowały samochodów.

Wszystkie wyzwania produkcyjne są spowodowane bardzo słabą dostępnością półprzewodników, co dotyka obecnie większość producentów samochodów. Jednocześnie Producent analizuje specyfikacje pod kątem najbardziej problematycznych opcji i możliwe są zmiany oferty (wyposażeniowe) mające na celu ułatwienie produkcji.

W kolejnych tygodniach (od 40 tygodnia roku) fabryki przewidują że będą produkowały samochody, jednak w bardzo limitowanych ilościach dlatego planując w Państwa firmach zakup/wymianę aut należy wziąć pod uwagę iż obecne terminy realizacji nowych zamówień mogą być bardzo odległe stąd sugeruję aby nowe zamówienia składać z dość dużym wyprzedzeniem

Część z Państwa wcześniej zamówionych samochodów jest w statusie „wyprodukowany bez faktury”. Oznacza to, iż w/w samochody czekają na brakujące komponenty i są odstawione na place w fabrykach, oczekując na dokończenie.

Producent poinformował nas, że stopniowo cześć tych samochodów (a na dzień dzisiejszy mamy ich 2 602 szt.) zostanie skompletowana we wrześniu i wysłana do Polski."
Veyron
Posty: 186
Rejestracja: 29 sie 2021, o 10:34
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Kontakt:

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Veyron »

Ciekawe.... chociaż dziwne, że nie udało mi się znaleźć żadnego portalu motoryzacyjnego który by to jakoś skomentował. Jednak nie wiem po co kto miałby taki fejk robić więc chyba jest ok.
2602 sztuki... Sporo, to to pewnie chodzi o produkcję tylko na Polskę?
Ender
Posty: 52
Rejestracja: 26 lip 2013, o 21:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Aktualnie: 171KM 398NM

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Ender »

Bylem właśnie u innego dealera w Warszawie (Bohemia) i powiedział mi, ze jeśli ktoś jeszcze nie dostal daty produkcji tak jak ja to lista na ten rok juz jest zamknięta....
Ciekawe ile w tym prawdy... czekam juz prawie 3 miesiace na datę.
ODPOWIEDZ