Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Cześć
Jestem posiadaczem Superba II z 2013 2.0 tdi 170km w wersji elegance. Ostatnio bawię się z nim w kotka i myszkę. On wygrywa...
Zaczęło się niewinnie od kontrolki żarówki, "sprawdź lewe tylne światło czegoś tam...". Wychodzę z auta, wszystko świeci. Zgasiłem, zapaliłem, kontrolka znikła, fajnie.
Po przejechaniu kilku km problem wraca w postaci "sprawdź lewe tylne światło tego i tamtego i owego a i jeszcze tego i tamtego". Generalnie cała lampa niby nie świeci. Wychodzę z auta, wszystko świeci. Zgasiłem, zapaliłem, kontrolka znikła, fajnie.
Problem pojawia się raz na jakiś czas, czasami nie działa przez 3 sekundy, czasami 3 minuty, czasami 3h a czasami w czasie jazdy się naprawi i popsuje po kilka razy (widzę efekt w postaci braku trzeciego światła stop a kierunek pyka dwa razy szybciej a ludzie trąbią jak zmieniam pas).
Jadę do mechanika-elektryka-specjalisty - > działa jak złoto! Facet dziwnie się patrzy, wzrusza ramionami.
Problem wraca po tygodniu.
Jadę do mechanika-elektryka-specjalisty - > działa jak złoto! Facet dziwnie się patrzy, wzrusza ramionami.
Problem znika na dłuuuugooo, wiele miesięcy (może rok?) i wraca z nowymi pomysłami...
Zawsze widocznym efektem jest kontrolka żarówek, zawsze tylko lewa lampa tył + oświetlenie klapy. Ostatnio doszły dodatkowe elementy: kiedy błąd faktycznie jest błędem a nie fantomem to:
- nie działa cała elektryka klapy: wycieraczki, spryskiwacze, zamek, siłowniki.
- nie mogłem zgasić auta Dopiero przełączenie przełącznika świateł na "off" gasiło silnik
- przy wyłączonym silniku i zapłonie jak wrzucę kierunkowskaz lewy to efekt jest taki jakbym przekręcał zapłon i go po chwili gasił (zegary startują, etc..)
- dziś rano przy normalnym włączeniu stacyjki (jeszcze bez uruchomienia silnika) doszła kontrolka esp i czujnika ciśnienia
Z moich obserwacji wynika, że:
- problem pojawia się znacznie częściej wieczorem/nad ranem niż w ciągu dnia
- problem pojawia się znacznie częściej po opadach/myjni
Myślę, że może jesień już mu doskwiera, dni krótsze, większa wilgoć, ale w sumie jeździłem nim również w lecie w nocy/deszczu a czasami oba czynniki występowały na raz.
Przeszukałem forum i najbliżej podobnego tematu był https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 82#p104192 przy czym u mnie obciążenie gniazdka 12v nie wchodzi w grę a tamten temat nie przyniósł rozwiązania.
Jakieś pomysły? : )
.
Jestem posiadaczem Superba II z 2013 2.0 tdi 170km w wersji elegance. Ostatnio bawię się z nim w kotka i myszkę. On wygrywa...
Zaczęło się niewinnie od kontrolki żarówki, "sprawdź lewe tylne światło czegoś tam...". Wychodzę z auta, wszystko świeci. Zgasiłem, zapaliłem, kontrolka znikła, fajnie.
Po przejechaniu kilku km problem wraca w postaci "sprawdź lewe tylne światło tego i tamtego i owego a i jeszcze tego i tamtego". Generalnie cała lampa niby nie świeci. Wychodzę z auta, wszystko świeci. Zgasiłem, zapaliłem, kontrolka znikła, fajnie.
Problem pojawia się raz na jakiś czas, czasami nie działa przez 3 sekundy, czasami 3 minuty, czasami 3h a czasami w czasie jazdy się naprawi i popsuje po kilka razy (widzę efekt w postaci braku trzeciego światła stop a kierunek pyka dwa razy szybciej a ludzie trąbią jak zmieniam pas).
Jadę do mechanika-elektryka-specjalisty - > działa jak złoto! Facet dziwnie się patrzy, wzrusza ramionami.
Problem wraca po tygodniu.
Jadę do mechanika-elektryka-specjalisty - > działa jak złoto! Facet dziwnie się patrzy, wzrusza ramionami.
Problem znika na dłuuuugooo, wiele miesięcy (może rok?) i wraca z nowymi pomysłami...
Zawsze widocznym efektem jest kontrolka żarówek, zawsze tylko lewa lampa tył + oświetlenie klapy. Ostatnio doszły dodatkowe elementy: kiedy błąd faktycznie jest błędem a nie fantomem to:
- nie działa cała elektryka klapy: wycieraczki, spryskiwacze, zamek, siłowniki.
- nie mogłem zgasić auta Dopiero przełączenie przełącznika świateł na "off" gasiło silnik
- przy wyłączonym silniku i zapłonie jak wrzucę kierunkowskaz lewy to efekt jest taki jakbym przekręcał zapłon i go po chwili gasił (zegary startują, etc..)
- dziś rano przy normalnym włączeniu stacyjki (jeszcze bez uruchomienia silnika) doszła kontrolka esp i czujnika ciśnienia
Z moich obserwacji wynika, że:
- problem pojawia się znacznie częściej wieczorem/nad ranem niż w ciągu dnia
- problem pojawia się znacznie częściej po opadach/myjni
Myślę, że może jesień już mu doskwiera, dni krótsze, większa wilgoć, ale w sumie jeździłem nim również w lecie w nocy/deszczu a czasami oba czynniki występowały na raz.
Przeszukałem forum i najbliżej podobnego tematu był https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 82#p104192 przy czym u mnie obciążenie gniazdka 12v nie wchodzi w grę a tamten temat nie przyniósł rozwiązania.
Jakieś pomysły? : )
.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Moze gdzies przetarta wiazka? A pod komopem jaki dokladnie blad Ci wywala?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Mozliwe, że cały BCM umiera, może wilgoci dostał.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Może i wiązka, tylko która...? I gdzie...? : )
Zarówno z wiązką jak i z umierającym BCM/boardnetzem mam ten sam zgrzyt - czy przypadkiem stan nie powinien się systematycznie pogarszać? Bo problem powrócił po wielu wielu miesiącach. Wiązka pewnie zdążyłaby się w tym czasie przetrzeć na amen, to samo z wilgocią. Ogólnie z wilgocią - nigdy nie miałem problemów, zaparowanych szyb etc.... Wsadziłem paluchy najgłębiej jak mogłem bez rozkręcania deski - nie wyczułem niczego złego, nawet na blaszanych elementach.
Podpiąłem go pod komputer - jest cała litania błędów, ale tego można się było spodziewać. Komputer pewnie zwariował gdy "gasiłem" auto za pomocą pokrętła świateł i w druga stronę - włączam zapłon a silnik już chodził.
Skasowałem rano błędy i oczywiście jak na złość przez całe dzisiejsze dopołudnie działało wszystko bez zarzutu. Wożę lapka w aucie więc wrzucę freeze frame z "czystego" przypadku jak uda mi się go złapać.
Zarówno z wiązką jak i z umierającym BCM/boardnetzem mam ten sam zgrzyt - czy przypadkiem stan nie powinien się systematycznie pogarszać? Bo problem powrócił po wielu wielu miesiącach. Wiązka pewnie zdążyłaby się w tym czasie przetrzeć na amen, to samo z wilgocią. Ogólnie z wilgocią - nigdy nie miałem problemów, zaparowanych szyb etc.... Wsadziłem paluchy najgłębiej jak mogłem bez rozkręcania deski - nie wyczułem niczego złego, nawet na blaszanych elementach.
Podpiąłem go pod komputer - jest cała litania błędów, ale tego można się było spodziewać. Komputer pewnie zwariował gdy "gasiłem" auto za pomocą pokrętła świateł i w druga stronę - włączam zapłon a silnik już chodził.
Skasowałem rano błędy i oczywiście jak na złość przez całe dzisiejsze dopołudnie działało wszystko bez zarzutu. Wożę lapka w aucie więc wrzucę freeze frame z "czystego" przypadku jak uda mi się go złapać.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 00:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Wiktor
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Może Cię pocieszę, bo mam chyba podobny problem tylko we wczesnym stadium. Kontrolka żarówek i komunikat sprawdź lewe światło cofania + sprawdź oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Sprawdziłem i wyglada jakby wszystko działało …
Superb II 2012 Elegance
Superb II 2012 Elegance
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 435
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
problem z BCMem lub jego zasilaniem, niestety musisz podjechać do kogoś co to ogarnia, nie do mechanika elektryka
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 lis 2021, o 00:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Wiktor
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Może komuś się przyda na przyszłość. U mnie kontrolka nie działających świateł spowodowana była zamontowaniem (przez poprzedniego właściciela) LEDowych żarowek świateł cofania - komputer uznawał je za przepalone. Po wymianie na oryginalne, kontrolka zniknęła
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Czary mary kontrolka żarówek i więcej, duuużo więcej...
Dobrze... że nie wymieniłeś BCMa ....
Ale historia... teraz jasne...czemu pojawiało się wieczorem + na myjnie może wjeżdżasz tyłem
Z moich obserwacji wynika, że:
- problem pojawia się znacznie częściej wieczorem/nad ranem niż w ciągu dnia
- problem pojawia się znacznie częściej po opadach/myjni
Ale historia... teraz jasne...czemu pojawiało się wieczorem + na myjnie może wjeżdżasz tyłem
Z moich obserwacji wynika, że:
- problem pojawia się znacznie częściej wieczorem/nad ranem niż w ciągu dnia
- problem pojawia się znacznie częściej po opadach/myjni
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.