Umarły po ok.30 kkm.Przód jest w porządku.Cptn Obvious pisze: ↑8 lis 2021, o 08:05 JanuszSz co było nie tak w Bilsteinach?? Generalnie słyszałem same pozytywne opinie o nich?
SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2021, o 09:20
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Może ktoś podpowie,albo pożyczy na chwilkę złodziejki w okolicy, żeby odkręcić kola,bo nie mam takiego klucza,żeby się tych srób pozbyć .Wiem ,ze jest pare rodzaji takich kluczy,ale może akurat z was ktoś ma taki model ,bo mam problem i nie mogę użytkować samochodu.
- mackowski30
- Posty: 187
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Panowie, pacjent - Sportsvan 1.5 TSI 130KM z końca 2018, przebieg ~33k km. Auto mojego Taty, używane jako drugie w domu, jazda głównie na odcinkach 30 km lub dłuższych.
Jaki olej polecicie do tego samochodu? Obecnie zalany jeszcze VW'owski Castrol, ale chciałbym zalać coś nowego, sprawdzonego, co w Waszej opinii jest teraz najlepsze na rynku. Dodam, że interwały przeglądów co 15k km.
Myślałem o Millers'ie Oils XF LONGLIFE 5 l 5W-30 lub Motul'u Specific 504.00 507.00 5 l 5W-30. Doradzicie?
Jaki olej polecicie do tego samochodu? Obecnie zalany jeszcze VW'owski Castrol, ale chciałbym zalać coś nowego, sprawdzonego, co w Waszej opinii jest teraz najlepsze na rynku. Dodam, że interwały przeglądów co 15k km.
Myślałem o Millers'ie Oils XF LONGLIFE 5 l 5W-30 lub Motul'u Specific 504.00 507.00 5 l 5W-30. Doradzicie?
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
DPF - wartość mierzona, niska wartość
Pozwolę sobie założyć nowy wątek o DPFie... plaga ostatnio
Pytanie mam o wartość zmierzoną, która po ostatnim wypalaniu spadła u mnie PODCZAS JAZDY do wartosci -0.74g i baaaardzo wolno rośnie...
Tak wcześniej nie było napewno - też spadała, ale nigdy na minus PODCZA JAZDY (tylko podczas postoju).
Nie wiem czy to ... kwestia pogody/zimno? czy objaw czegoś innego?
- podmieniłem czujnik różnicy ciśnienia
- zrobiłem reset i kalibrajce
- to samo
DPF działa, wypala się prawidłowo, brak błędów... i jakbym nie używał VAGDPFa... to pewnie bym nawet nie wiedział o tym "zjawisku".
Przykład logu:
- wartość obliczona sadzy: 10.6g
- wartość zmierzona sadzy: -0.74g
- ilość popiłu: 0.16l
Normalna taka niska wartość mierzona?
Pytanie mam o wartość zmierzoną, która po ostatnim wypalaniu spadła u mnie PODCZAS JAZDY do wartosci -0.74g i baaaardzo wolno rośnie...
Tak wcześniej nie było napewno - też spadała, ale nigdy na minus PODCZA JAZDY (tylko podczas postoju).
Nie wiem czy to ... kwestia pogody/zimno? czy objaw czegoś innego?
- podmieniłem czujnik różnicy ciśnienia
- zrobiłem reset i kalibrajce
- to samo
DPF działa, wypala się prawidłowo, brak błędów... i jakbym nie używał VAGDPFa... to pewnie bym nawet nie wiedział o tym "zjawisku".
Przykład logu:
- wartość obliczona sadzy: 10.6g
- wartość zmierzona sadzy: -0.74g
- ilość popiłu: 0.16l
Normalna taka niska wartość mierzona?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Wszystko gra, tak sobie liczy sadzę soft sprzed dieselgate.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Dzięki... ale się oszukałem...gdzie wcięło mi posta
Tylko wiesz... przedtem było tak:
- jazda po mieście: mierzona / obliczona się rozjeżdżamy, ale różnica była gdzieś 50% max
- jazda na trasie: po kilku wypalaniach zbliżały się do siebie
stąd dziwi mnie to zachowanie teraz...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Robiłeś mu adaptacje czujnika, stad inaczej liczy (może lepiej).
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Dzisiaj znowu...ani drgnęło... leży na -0.74... coś to dziwne.
Średnio raz w tygodniu sobie włączam VAGDPF podczas jazdy... i nigdy czegoś takiego nie miałem...
Po monitoruje dalej.
Jedynie jaką usterkę dzisiaj znalazłem to pęknięta rura EGR (turbina-chłodnica) - ale ... słaby związek raczej.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Szukasz dziury w całym, tak soft starszy niź ver. 9977 liczy.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Może masz rację że coś mi się uje...
Jak pisałem po obserwuje i zobaczę.
Dzięki za szybkie info.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Update.
Wymieniłem dziurawą rurę EGR...i wartość mierzona poszybowała!!!
Obecnie po 10km wzrosło z -0.77 do 2.1 i cały czas rośnie.
Wcześniej cały czas było -0.74 od tygodnia.
Z tego wynika.. EGR i DPF są jednak programowo zależni.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wymieniłem dziurawą rurę EGR...i wartość mierzona poszybowała!!!
Obecnie po 10km wzrosło z -0.77 do 2.1 i cały czas rośnie.
Wcześniej cały czas było -0.74 od tygodnia.
Z tego wynika.. EGR i DPF są jednak programowo zależni.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Egr uczestniczy w wypalaniu, zależy od sterownika, np 1.6 tdi bez sprawnego egra dpf nigdy dobrze nie wypali. Co nie zmienia faktu ze starszy soft inaczej liczy sadze, a przy okazji naprawiles usterkę.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Proponuję jednak z powrotem zrobić osobny temat bo jednak nie było ok. Dzięki.fabek pisze:Egr uczestniczy w wypalaniu, zależy od sterownika, np 1.6 tdi bez sprawnego egra dpf nigdy dobrze nie wypali. Co nie zmienia faktu ze starszy soft inaczej liczy sadze, a przy okazji naprawiles usterkę.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Przy włączeniu prawego kierunku włącza mi lewy (w drugą stronę, albo przy "miękkim" machnięciu manetką problem nie występuje).
Gdzieś na forum wyczytałem, że problem może być spowodowany przez opiłki w manetce i da się do naprawić spray'em do styków.
Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Czy da się dostać do styków w manetce bez jej demontażu?
Gdzieś na forum wyczytałem, że problem może być spowodowany przez opiłki w manetce i da się do naprawić spray'em do styków.
Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Czy da się dostać do styków w manetce bez jej demontażu?