[S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
To może moje wyliczenia:
14l PB *6,40 (pb98) = 89,6zł
14l LPG*3,30 + 2,5l PB98*6,40= 62,20 zł
89,60-62,20= 27,4 zł/100km
5500/27,4= 20 000 km
Dodatkowy koszt w tym czasie jeśli chodzi o przeglądy to ok 300 zł w moim przypadku. W czasach kiedy LPG było po 2,40 wyliczenia były minimalnie lepsze, zwrot po ok 16kkm.
Co do bagażnika - miejsca mam tyle samo
Wjazd do galerii - nie znam przypadku aby ktoś nie wyjechał na parking, instalacja jest niewidoczna na pierwszy rzut oka, a w kodeksie drogowym nie ma znaków zakazu LPG jakie często są widoczne w galeriach
Miałem kiedyś diesla S2 ale niestety nie ma superba w dieslu który ma podobne możliwości co benzynka (nawet w serii) oczywiście mam na myśli mój egzemplarz czyli 272 KM -> 340 KM
Aa - jeśli chodzi o zasięg to nie jest specjalnie niższy, bo raczej rzadko kiedy udało mi się zrobić 500km na zbiorniku więc czy pojadę po 400 czy po 500 to nie ma dla mnie znaczenia
To nie diesel gdzie po pełnym tankowaniu zasięg wynosił 1000 km
14l PB *6,40 (pb98) = 89,6zł
14l LPG*3,30 + 2,5l PB98*6,40= 62,20 zł
89,60-62,20= 27,4 zł/100km
5500/27,4= 20 000 km
Dodatkowy koszt w tym czasie jeśli chodzi o przeglądy to ok 300 zł w moim przypadku. W czasach kiedy LPG było po 2,40 wyliczenia były minimalnie lepsze, zwrot po ok 16kkm.
Co do bagażnika - miejsca mam tyle samo
Wjazd do galerii - nie znam przypadku aby ktoś nie wyjechał na parking, instalacja jest niewidoczna na pierwszy rzut oka, a w kodeksie drogowym nie ma znaków zakazu LPG jakie często są widoczne w galeriach
Miałem kiedyś diesla S2 ale niestety nie ma superba w dieslu który ma podobne możliwości co benzynka (nawet w serii) oczywiście mam na myśli mój egzemplarz czyli 272 KM -> 340 KM
Aa - jeśli chodzi o zasięg to nie jest specjalnie niższy, bo raczej rzadko kiedy udało mi się zrobić 500km na zbiorniku więc czy pojadę po 400 czy po 500 to nie ma dla mnie znaczenia
To nie diesel gdzie po pełnym tankowaniu zasięg wynosił 1000 km
Ostatnio zmieniony 20 lis 2021, o 22:06 przez kuba259, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Nie jeden superb w takiej konfiguracji jeździ, najlepiej znaleźć dobry serwis i podjechac porozmawiać.Bebok pisze: ↑20 lis 2021, o 11:01 Hmmm, sam zacząłem się zastanawiać nad instalacją lpg, bo autem będę jeździł jeszcze długie lata - jeszcze 8-10 na pewno.
Auto mam zrobione na 340 koni, strojone na shell vpower racing pomieszanym z pb95, myślę że pb98 z tej mieszanki wyszła I tutaj pytanie - jak się ma zasilanie gazem przy mapie zrobionej na bogatsze oktanowo paliwo? Spalanie stukowe i te sprawy.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
No jak Ci pali średnio 14l benzyny to się opłaca i zwróci po tych 20tys. km.
U mnie zauważyłem, że taka średnia jest tylko jeżdząc po mieście 12-14l
W trasie schodzę spokojnie poniżej 10, a właśnie w trasie robię największą ilość km.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Jak Ty to robisz że pali na trasie poniżej 10?
Mógłbyś napisać przy jakich prędkościach? U mnie przed założeniem LPG nie było opcji żeby zejść poniżej 10, chyba że jechałem wioskami 80 km/h to może wtedy 9-9,5. Ale na tarasach szybkiego ruchu i Autostradach to nie ma opcji
Ostatni przykład: Gdansk-Warszawa - 150 na aktywnym, średnie spalanie 15l/100.
Takie spalanie miałem zarówno przed mapa jak i po mapie.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Dużo Ci pali. Podejrzewam, że wielokrotnie agresywnie chwilowo przyspieszasz i to winduje średnie spalanie. U mnie na autostradzie 140 -160 jakieś 11,5 - 12,5 litra z autem w pełni załadowanym i boxem dachowym,więc jest przestrzeń do poprawy;)kuba259 pisze: ↑21 lis 2021, o 09:30Jak Ty to robisz że pali na trasie poniżej 10?
Mógłbyś napisać przy jakich prędkościach? U mnie przed założeniem LPG nie było opcji żeby zejść poniżej 10, chyba że jechałem wioskami 80 km/h to może wtedy 9-9,5. Ale na tarasach szybkiego ruchu i Autostradach to nie ma opcji
Ostatni przykład: Gdansk-Warszawa - 150 na aktywnym, średnie spalanie 15l/100.
Takie spalanie miałem zarówno przed mapa jak i po mapie.
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Dokładnie jak pisze orlik - po zakorkowanym mieście 14 to norma, ale na autostradzie 10-11 (140-160) a przez wioski krajowka 8-9.
- jimw
- Posty: 388
- Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Ja mam furę zrobioną na 360-370 konia.
Jazda ze stałą prędkością 140 km/h ekspresem daje spalanie w okolicach 9.5l.
Z długiej trasy (Alpy szwajcarskie) przy 4 osobach na pokładzie, całym bagażniku gratów oraz boxem dachowym, ale przy prędkościach tak do 130km/h wyszło też w okolicach 9.5-10l/100.
Więc 14 to jest dużo.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Wczoraj jechałem superbem przyjaciela 2.0 280 po sofcie silnika i skrzyni ( jakieś 350km) na trasie Łódź- Warszawa. W jedna stronę jazda trybem eco-emeryt, do maks 120 na acc wyszło 9.2l ( myśle, ze mogło być poniżej 9 gdyby nie dwa razy but w podłogę przy wyprzedzaniu trzech tirów). W druga stronę ogien i spalanie od wyjazdu z wawy do zjazdu w Strykowie 18.8. Jazda po mieście w wawie w sobotę w godzinach 15-17 specjalnie od resetu wyszło 12.4.w grudniu będzie montować w Energy Gaz Polska gaz ( wyjściowo 5300zl )
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
No właśnie jakoś specjalnie nie pałuje auta, raczej do 3000 obrotów, w mieście Eco/normal, praktycznie nigdy na sport.
Wiadomo że jak wyprzedzam to trzeba przycisnąć ale to redukcja maks 2 biegi w dół.
100km w mieście, średnia prędkość 25 km/h, spalanie 14,5/100.
Zauważyłem że przy wyłączonym start-stop spalanie winduje przy postoju w korku(a tych w Gdańsku nie brakuje).
Wiadomo że jak wyprzedzam to trzeba przycisnąć ale to redukcja maks 2 biegi w dół.
100km w mieście, średnia prędkość 25 km/h, spalanie 14,5/100.
Zauważyłem że przy wyłączonym start-stop spalanie winduje przy postoju w korku(a tych w Gdańsku nie brakuje).
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
ooo panie, kto ten chiptuning robił i czy aby na pewno nie jest przelane paliwem?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Ja wiem! Ja wiem! Mowa o innej kulturze pracy, inne doznania na cohones itp itd...
Ja mam moto i jak chce się wyszumieć to zbieram emocje przez cały zimny okres a potem latam latam latam
Spala mi wtedy mój literek 5L przy normalnej jeździe i 7 przy dzidowaniu ^^
Zaś na codzienne "wojaże" dieselek bo mimo wszystko w portfelu cebula ^^
Od kiedy zrobiłem turbo i zdjąłem boxa nie wskoczyłem jeszcze na 8L
https://i.imgur.com/ANv6HV2.jpeg
https://i.imgur.com/E55k8aO.jpeg
Opony już zimowe (Alpine 6 225/50R17) + 4osoby dorosłe+ bobol+ pełen bagażnik walizek
Trasa Katowice-Poznan-Katowice
Do tego wcześniej sporo odpalania i krótkich przejazdów po serwisie turbosprężarki, dopalanie DPF, sprawdzanie itp itd
Potem jazda po okropnym centrum Poznania...
Autostrada A4 i "szybka" S5... Nie opłacało sie jechać więcej jak 150-160km/h bo się TIR-y wyprzedzały (jazda w tygodniu) i schodziłem do 90-100km/h + do tego postoje na zmiany pampersa u młodego
I tak z 100-150km turlałem się za A7 55TFSI (340KM) który mnie robił jak chciał a i tak wyszło na to że do Kato dojechaliśmy o tym samym czasie...
Nie lubię charakterystyki diesla ale trzeba mu przyznać że spalanie ma kuźwa małe i to ZAWSZE... Czy się ciśnie czy się toczy
Tak samo trasa Katowice-Salmopol(Szczyrk, Wisła, Ustroń, Istebna) -Katowice przy normalnej jeździe z uwzględnieniem świateł, warunków górskich itp
6-7l/100km
Jak moja jeździ to mamy z 1-1,5l/100km mniej
Gaz był fajny do sekwencji
Bezpośredni wtrysk nie jest już taki "przyjemny"
Ja mam moto i jak chce się wyszumieć to zbieram emocje przez cały zimny okres a potem latam latam latam
Spala mi wtedy mój literek 5L przy normalnej jeździe i 7 przy dzidowaniu ^^
Zaś na codzienne "wojaże" dieselek bo mimo wszystko w portfelu cebula ^^
Od kiedy zrobiłem turbo i zdjąłem boxa nie wskoczyłem jeszcze na 8L
https://i.imgur.com/ANv6HV2.jpeg
https://i.imgur.com/E55k8aO.jpeg
Opony już zimowe (Alpine 6 225/50R17) + 4osoby dorosłe+ bobol+ pełen bagażnik walizek
Trasa Katowice-Poznan-Katowice
Do tego wcześniej sporo odpalania i krótkich przejazdów po serwisie turbosprężarki, dopalanie DPF, sprawdzanie itp itd
Potem jazda po okropnym centrum Poznania...
Autostrada A4 i "szybka" S5... Nie opłacało sie jechać więcej jak 150-160km/h bo się TIR-y wyprzedzały (jazda w tygodniu) i schodziłem do 90-100km/h + do tego postoje na zmiany pampersa u młodego
I tak z 100-150km turlałem się za A7 55TFSI (340KM) który mnie robił jak chciał a i tak wyszło na to że do Kato dojechaliśmy o tym samym czasie...
Nie lubię charakterystyki diesla ale trzeba mu przyznać że spalanie ma kuźwa małe i to ZAWSZE... Czy się ciśnie czy się toczy
Tak samo trasa Katowice-Salmopol(Szczyrk, Wisła, Ustroń, Istebna) -Katowice przy normalnej jeździe z uwzględnieniem świateł, warunków górskich itp
6-7l/100km
Jak moja jeździ to mamy z 1-1,5l/100km mniej
Gaz był fajny do sekwencji
Bezpośredni wtrysk nie jest już taki "przyjemny"
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
posprawdzaj sobie przepływkę i lambdy. paliwem z wydechu nie czuć?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
jak stoi w garazu to czuc benzynę ze spalin, tak poza tym to raczej nie
Możemy się spotkać to zobaczysz na żywo egzemplarz
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 18 mar 2020, o 09:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 364 KM/484 Nm
- Imię: Sebastian
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Proponuję podjechać do Piotrka z VAGPerformance w Redzie i sprawdzić co 'w trawie piszczy'. Przy okazji ogarnąć sobie skrzynię - o ile nie była robiona