A dało to coś? Z zewnątrz to mnie nie interesuje bo diesla to i tak słychać ale czy w środku jest coś "lepiej"
Wygłuszenie S3.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wygłuszenie S3.
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wygłuszenie S3.
Kurde, ja mam benzynę to i tak było cicho od silnika, do tego mam wydech, który bardziej mruczy niż silnik. No i kolejna sprawa, po za podłogą w kabinie pasażerskiej i dachem, też mam auto wygłuszone.
Zrobiłem to dla fanu, bo od tego zacząłem zabawę w wygłuszanie. Myślę, że w przypadku diesla będzie odczuwalna różnica, koszt i robocizna niewielka, więc szkoda nie spróbować.
A tak w ramach podsumowania wygłuszenia:
Po za drzwiami bardzo dużo daje wygłuszenie podszybia i słupków A, jeżeli mówimy o wietrze/pędzie powietrza przy większych prędkościach. O nadkolach nie wspomnę, jazda w deszczu jest wspaniała, gdyby nie krople na szybie, to akustyczne jest wrażenie jazdy po suchym. Ogólnie człowiek bardzo szybko się przyzwyczaja, teraz mógłbym powiedzieć, że wogóle nie czuję różnicy Po wygłuszeniu wszystkiego, na mieście było wrażenie siedzenia w akwarium, nawet samochody na sygnale mniej słychać i czasami uchylam szyber albo szybę kierowcy żeby zlokalizować skąd i gdzie jedzie karetka. W zimie mam wrażenie, że jest głośniej w kabinie niż w lecie, i nie mówię tu wcale o oponach, tylko o wszystkich dzwiękach przedostających się do kabiny podczas jazdy. Nie jestem fizykiem, ani nie mam urządzenia do badania głośności, ale za to czuły słuch i stąd to wrażenie, mogę tylko gdybać, że maty ,,pracują" inaczej (zmieniają się ich parametry tłumienia) w zakresie temperatur, oraz dźwięk na zewnątrz też inaczej jest przekazywany.
Zrobiłem to dla fanu, bo od tego zacząłem zabawę w wygłuszanie. Myślę, że w przypadku diesla będzie odczuwalna różnica, koszt i robocizna niewielka, więc szkoda nie spróbować.
A tak w ramach podsumowania wygłuszenia:
Po za drzwiami bardzo dużo daje wygłuszenie podszybia i słupków A, jeżeli mówimy o wietrze/pędzie powietrza przy większych prędkościach. O nadkolach nie wspomnę, jazda w deszczu jest wspaniała, gdyby nie krople na szybie, to akustyczne jest wrażenie jazdy po suchym. Ogólnie człowiek bardzo szybko się przyzwyczaja, teraz mógłbym powiedzieć, że wogóle nie czuję różnicy Po wygłuszeniu wszystkiego, na mieście było wrażenie siedzenia w akwarium, nawet samochody na sygnale mniej słychać i czasami uchylam szyber albo szybę kierowcy żeby zlokalizować skąd i gdzie jedzie karetka. W zimie mam wrażenie, że jest głośniej w kabinie niż w lecie, i nie mówię tu wcale o oponach, tylko o wszystkich dzwiękach przedostających się do kabiny podczas jazdy. Nie jestem fizykiem, ani nie mam urządzenia do badania głośności, ale za to czuły słuch i stąd to wrażenie, mogę tylko gdybać, że maty ,,pracują" inaczej (zmieniają się ich parametry tłumienia) w zakresie temperatur, oraz dźwięk na zewnątrz też inaczej jest przekazywany.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 19:06
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
Re: Wygłuszenie S3.
No właśnie tak jak kolega wyżej zastanawiam się nad tym, czy to wygłuszenie maski pomoże do odgłosu w kabinie. Bo jesli ta mata bardziej odbija niż pochłania dźwięk, to on tak jakby zostanie w komorze silnika - czyli w środku może byc nawet jeszcze głosniej niż bez niej. To by musiął być ewdentnie materiał pochłaniający - czyli miękki i "odpornościowy". Cos jak ekrany akustyczne przy autostradach - są w wersji odbijającej (te "blaszane") i w wersji pochłanijącej (te zielone, jakby "gołe").
Z kolei jak pytałem gościa, który mi wygłuszał o gródź, to powiedział, że mogą to zrobić tylko od środka kabiny, wjeżdżając do góry wygłuszeniem podłogi (a to da się zrobić tylko do wysokości pedałów). Od strony komory już nie, bo nie ma dostępu.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wygłuszenie S3.
mkuldane, napisałem, że daałem również piankę ognioodporną. Ta pianka, to mata pochłaniająca dzwięki. Samą taką piankę nakleić to nawet nie dwa piwa, a otwarcie piwa Ja ściągnałem orginalną ,,matę" wyciszającą, do niej wyciąłem i na nią nakleiłem tą piankę. Potem złożyłem wszystko i wygląda wszystko jak seryjnie. Czyli łopatologicznie, zwiększyłem grubość seryjnego wyciszenia.
https://www.bitmat.pl/pianka-mata-wyglu ... -100x100cm
Jest też takie coś, ale za większe pieniądze, a również trzeba wycinać:
https://www.bitmat.pl/mata-stp-hs-z-cza ... -pod-maske
Więc jak się zastanawiasz i walczysz z myślami, za takie pieniądze lepiej mieć święty spokój. W zakładach wyciszających robią dokładnie to samo tylko za 10x wartości.
Ps. ja dodatkowo dałem na blachę maty aero(i to z nimi było więcej pierdolenia, bo trzeba było wycinać we wnęki, potem przykleić i walcem dociskać), tak jak to opisali w linku powyżej, czy jest sens, tego nie wiem.
I drugie ps.
tyle mnie wyszła sama pianka:
LT10 Pianka trudnopalna 10mm 100x100cm - 55zł brutto
10mm uznałem, że jest na styk, jeżeli chciałem zachować dodatkowo seryjne wyciszenie maski.
https://www.bitmat.pl/pianka-mata-wyglu ... -100x100cm
Jest też takie coś, ale za większe pieniądze, a również trzeba wycinać:
https://www.bitmat.pl/mata-stp-hs-z-cza ... -pod-maske
Więc jak się zastanawiasz i walczysz z myślami, za takie pieniądze lepiej mieć święty spokój. W zakładach wyciszających robią dokładnie to samo tylko za 10x wartości.
Ps. ja dodatkowo dałem na blachę maty aero(i to z nimi było więcej pierdolenia, bo trzeba było wycinać we wnęki, potem przykleić i walcem dociskać), tak jak to opisali w linku powyżej, czy jest sens, tego nie wiem.
I drugie ps.
tyle mnie wyszła sama pianka:
LT10 Pianka trudnopalna 10mm 100x100cm - 55zł brutto
10mm uznałem, że jest na styk, jeżeli chciałem zachować dodatkowo seryjne wyciszenie maski.
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wygłuszenie S3.
Panowie, mam pytanie odnośnie cordu do drzwi bo już mi tylko to zostało w przednich do zrobienia
Z tego co w wątku wyczytałem to większość osób skorzystała z 7mm https://allegro.pl/oferta/sznur-z-mikro ... 6999265574
Jako że ja mam wszystko na materiałach stp to chciał bym również dać ich sznur... ale tylko mają do wyboru albo
8mm https://allegro.pl/oferta/stp-sealing-c ... 4272506f1b
albo
6mm https://allegro.pl/oferta/stp-sznur-pia ... 1418164365
Czy ktoś korzystał z ich sznura 8mm? może jest trochę bardziej elastyczny od tego z pierwszej aukcji i drzwi będą się dobrze domykać?
I drugie pytanie - czy dźwiękochłonne szyby były również dostępne w SIII w drzwiach tylnych? wydaje mi się że nie ale wolę się upewnić... Jeśli jednak były to poproszę o ich numer
Z tego co w wątku wyczytałem to większość osób skorzystała z 7mm https://allegro.pl/oferta/sznur-z-mikro ... 6999265574
Jako że ja mam wszystko na materiałach stp to chciał bym również dać ich sznur... ale tylko mają do wyboru albo
8mm https://allegro.pl/oferta/stp-sealing-c ... 4272506f1b
albo
6mm https://allegro.pl/oferta/stp-sznur-pia ... 1418164365
Czy ktoś korzystał z ich sznura 8mm? może jest trochę bardziej elastyczny od tego z pierwszej aukcji i drzwi będą się dobrze domykać?
I drugie pytanie - czy dźwiękochłonne szyby były również dostępne w SIII w drzwiach tylnych? wydaje mi się że nie ale wolę się upewnić... Jeśli jednak były to poproszę o ich numer
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Wygłuszenie S3.
Ja mam 7mm epdm. Z początku drzwi ciut trudniej było zamknąć, ale po jakimś czasie sznur w uszczelce się ułożył i zamykają się lekko. 8mm będzie też trudniej przeciągnąć w całości, ale wiem że teraz spróbowałbym właśnie 8mm założyć. Mnie się w jednych albo dwóch drzwiach sznur zerwał przy wciąganiu i sztukowałem go w środku. Nie jest to problem, wystarczy z naddatkiem obciąć i wcisnąć do uszczelki, żeby nie było "przerwy w obwodzie". Smaruj wszystko, poślizg musi być
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
Re: Wygłuszenie S3.
Ja jestem już po wygłuszeniu wszystkich drzwi i w trasie jeszcze nie byłem. Strasznie bas się zwiększył.
Za pamięci jak rozbieracie drzwi to nie wyjmujcie panelu od otwieranie szyb od góry, tylko zniszczycie plastiki. Można to po zdjęciu panelu wypchnąć nawet większym śrubokrętem od doły, są tam 3 duże dziury.
Przy zdejmowaniu tapicerki drzwi przednich zaczynamy od dołu wyciągając bodajrze trzy zatrzaski a później cały panel w górę. Zatrzaski zejdą same z zaczepów. Strasznie delikatne te zaczepy i musiałem dokupić.
Za pamięci jak rozbieracie drzwi to nie wyjmujcie panelu od otwieranie szyb od góry, tylko zniszczycie plastiki. Można to po zdjęciu panelu wypchnąć nawet większym śrubokrętem od doły, są tam 3 duże dziury.
Przy zdejmowaniu tapicerki drzwi przednich zaczynamy od dołu wyciągając bodajrze trzy zatrzaski a później cały panel w górę. Zatrzaski zejdą same z zaczepów. Strasznie delikatne te zaczepy i musiałem dokupić.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
Re: Wygłuszenie S3.
Szybkie pytanko dotyczące wkładania pianki w uszczelki drzwi.
Wygłuszając przednie drzwi wkładamy uszczelkę znajdująca się w drzwiach, czy tylko zamontowaną do karoserii?
Trzeba powiększyć otwory w uszczelce?
Wygłuszając przednie drzwi wkładamy uszczelkę znajdująca się w drzwiach, czy tylko zamontowaną do karoserii?
Trzeba powiększyć otwory w uszczelce?
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wygłuszenie S3.
https://www.carcomfort.waw.pl/
Finalnie wyszło mnie to 8 brutto za kompleksowe wyciszenie całego auta.
Finalnie wyszło mnie to 8 brutto za kompleksowe wyciszenie całego auta.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 paź 2021, o 12:43
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Adrian
Re: Wygłuszenie S3.
Hej,Bebok pisze: ↑27 gru 2021, o 18:54 Ja mam 7mm epdm. Z początku drzwi ciut trudniej było zamknąć, ale po jakimś czasie sznur w uszczelce się ułożył i zamykają się lekko. 8mm będzie też trudniej przeciągnąć w całości, ale wiem że teraz spróbowałbym właśnie 8mm założyć. Mnie się w jednych albo dwóch drzwiach sznur zerwał przy wciąganiu i sztukowałem go w środku. Nie jest to problem, wystarczy z naddatkiem obciąć i wcisnąć do uszczelki, żeby nie było "przerwy w obwodzie". Smaruj wszystko, poślizg musi być
Czy do wciągania sznura demontowales uszczelki czy udało Ci się jakoś na samochodzie? Przygotowuję się to tego zabiegu ale przeraża mnie myśl rozbierania tych wszystkich plastików przed wyciągnięciem uszczelki.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wygłuszenie S3.
Razem z dachem?komoornik pisze: ↑24 lut 2022, o 08:13 https://www.carcomfort.waw.pl/
Finalnie wyszło mnie to 8 brutto za kompleksowe wyciszenie całego auta.