Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

Jedyna wada w proceedzie jaka znalazłem to słabe wygłuszenie. Ale tu nawet superb szalony nie jest. Nowa mazda 6 z 2019 jest dużo lepiej wygluszona niż mój superb z 2016.

Miałem w poprzednim aucie skrzynie zf ale 6hp i pracowała z silnikiem o podniesionym momencie do 600nm i nic jej nie było a często autem się bawiłem. Nawet oleju nie zmieniłem w tej skrzyni.

A czemu Kia się świetnie prowadzi? Bo przejęli o ile dobrze pamietam któregoś z inżynierów BMW.

A kolega twierdzący ze policyjne Kia się sypia-policja miala same diesle a tu masz jak dbasz. W Uk policja obecnie używa skody z ciekawości.
Adrian1
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2020, o 20:13
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 274/477
Imię: Adrian

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Adrian1 »

Odnośnie softów skrzyni to ja w swojej zrobiłem u Patryka z Compsport w Łodzi, punkty zmiany biegów fajnie podniesione do 2500 RPM redukcje przy 1600 RPM. Skrzynia przyspieszyła swoje działania i efekt laga przy wciśnięciu gazu został bardzo zminimalizowany .
Jedyne na co czekam to zespolenie ich softa wraz z acc bo wyglada na to ze acc ma swoją mapę odnośnie pracy skrzyni( jadąc na acc pracuje jak na fabrycznych nastawach)
MateuszC92
Posty: 19
Rejestracja: 27 maja 2021, o 13:27
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mateusz

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: MateuszC92 »

Adrian1 pisze: 1 sty 2022, o 13:36 Odnośnie softów skrzyni to ja w swojej zrobiłem u Patryka z Compsport w Łodzi, punkty zmiany biegów fajnie podniesione do 2500 RPM redukcje przy 1600 RPM. Skrzynia przyspieszyła swoje działania i efekt laga przy wciśnięciu gazu został bardzo zminimalizowany .
Jedyne na co czekam to zespolenie ich softa wraz z acc bo wyglada na to ze acc ma swoją mapę odnośnie pracy skrzyni( jadąc na acc pracuje jak na fabrycznych nastawach)
Jaki koszt samego softu skrzyni? Też się wybieram :)
Adrian1
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2020, o 20:13
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 274/477
Imię: Adrian

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Adrian1 »

MateuszC92 pisze: 3 sty 2022, o 11:22
Adrian1 pisze: 1 sty 2022, o 13:36 Odnośnie softów skrzyni to ja w swojej zrobiłem u Patryka z Compsport w Łodzi, punkty zmiany biegów fajnie podniesione do 2500 RPM redukcje przy 1600 RPM. Skrzynia przyspieszyła swoje działania i efekt laga przy wciśnięciu gazu został bardzo zminimalizowany .
Jedyne na co czekam to zespolenie ich softa wraz z acc bo wyglada na to ze acc ma swoją mapę odnośnie pracy skrzyni( jadąc na acc pracuje jak na fabrycznych nastawach)
Jaki koszt samego softu skrzyni? Też się wybieram :)
1000 ale warto, wraz z softem ECU działa bardzo dobrze
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4040
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: piramida »

Adrian1 pisze: 1 sty 2022, o 13:36 Odnośnie softów skrzyni to ja w swojej zrobiłem u Patryka z Compsport w Łodzi, punkty zmiany biegów fajnie podniesione do 2500 RPM redukcje przy 1600 RPM. Skrzynia przyspieszyła swoje działania i efekt laga przy wciśnięciu gazu został bardzo zminimalizowany .
Jedyne na co czekam to zespolenie ich softa wraz z acc bo wyglada na to ze acc ma swoją mapę odnośnie pracy skrzyni( jadąc na acc pracuje jak na fabrycznych nastawach)
Redukcja przy 1600 to w sumie dość wysoko, nie wkurza cię każdy zakręt brany na dwójce? Ja przez kilka lat zrobiłem kilka korekt i obecnie dla mnie optymalne ustawienie to zakres 1400-2900 a sport 2000-4000 aczkowiek na sporcie prawie nie jeżdżę a 2000 to trochę mało jak na sport
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: mario789 »

No to mi po sofcie walnął superb 🥲

Zerwała się poduszka silnika, tak ze ścięło gwinty śrub,motor usiadł, wydech się urwał i miałem podróż laweta do domu.

Jak pojechałem na serwis to pierwsze pytanie czy był dlubany. Więcej żadnych stage od razu wezmę 3 litry i właśnie zostałem posiadaczem w212 😂
Sdss
Posty: 538
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

mario789 pisze: 7 sty 2022, o 17:06 No to mi po sofcie walnął superb 🥲

Zerwała się poduszka silnika, tak ze ścięło gwinty śrub,motor usiadł, wydech się urwał i miałem podróż laweta do domu.

Jak pojechałem na serwis to pierwsze pytanie czy był dlubany. Więcej żadnych stage od razu wezmę 3 litry i właśnie zostałem posiadaczem w212 😂
Jakie koszty naprawy ?
Adrian1
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2020, o 20:13
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 274/477
Imię: Adrian

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Adrian1 »

piramida pisze: 6 sty 2022, o 16:20
Adrian1 pisze: 1 sty 2022, o 13:36 Odnośnie softów skrzyni to ja w swojej zrobiłem u Patryka z Compsport w Łodzi, punkty zmiany biegów fajnie podniesione do 2500 RPM redukcje przy 1600 RPM. Skrzynia przyspieszyła swoje działania i efekt laga przy wciśnięciu gazu został bardzo zminimalizowany .
Jedyne na co czekam to zespolenie ich softa wraz z acc bo wyglada na to ze acc ma swoją mapę odnośnie pracy skrzyni( jadąc na acc pracuje jak na fabrycznych nastawach)
Redukcja przy 1600 to w sumie dość wysoko, nie wkurza cię każdy zakręt brany na dwójce? Ja przez kilka lat zrobiłem kilka korekt i obecnie dla mnie optymalne ustawienie to zakres 1400-2900 a sport 2000-4000 aczkowiek na sporcie prawie nie jeżdżę a 2000 to trochę mało jak na sport
Ogólnie jeżdżę 90% po autostradach więc nie jest to kłopotliwe bo nawet wylatując z robót drogowych fajnie trzyma obroty gdzie u mnie na seryjnym turbo przy 1600 mam te 400 NM wiec nawet fajnie odpycha, jedynie to czasem zgubi trakcje bo to fwd
I dzięki za spostrzeżenia, spróbuje to pod siebie na manual-u ;)
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: mario789 »

Sdss pisze: 7 sty 2022, o 20:26
mario789 pisze: 7 sty 2022, o 17:06 No to mi po sofcie walnął superb 🥲

Zerwała się poduszka silnika, tak ze ścięło gwinty śrub,motor usiadł, wydech się urwał i miałem podróż laweta do domu.

Jak pojechałem na serwis to pierwsze pytanie czy był dlubany. Więcej żadnych stage od razu wezmę 3 litry i właśnie zostałem posiadaczem w212 😂
Jakie koszty naprawy ?
Aso 20k poza Aso 10k
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1050
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Kuster »

mario789 pisze: 8 sty 2022, o 15:41
Sdss pisze: 7 sty 2022, o 20:26
mario789 pisze: 7 sty 2022, o 17:06 No to mi po sofcie walnął superb 🥲

Zerwała się poduszka silnika, tak ze ścięło gwinty śrub,motor usiadł, wydech się urwał i miałem podróż laweta do domu.

Jak pojechałem na serwis to pierwsze pytanie czy był dlubany. Więcej żadnych stage od razu wezmę 3 litry i właśnie zostałem posiadaczem w212 😂
Jakie koszty naprawy ?
Aso 20k poza Aso 10k
Poduszka silnika czy skrzyni biegów?
Ja u ojca zerwałem poduchę skrzyni biegow... Urwało łapę i poniszczyło gwinty
Silnik faktycznie spadł ale wydech udało się ogarnac, a koszt to tylko zakup nowej skrzyni, świeży olej i robocizna (ojciec sam sobie wymieniał) która kosztuje tyle co wymiana sprzęgła w każdym normalnym aucie...

Tak szczerze to nie wiem co musisz zrobić żeby zerwać te poduchy... To jest solidna konstrukcja, a jak się coś zaczyna rytach to słychać/czuć to już wcześniej
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: mario789 »

Superb to juz przyszłość. Wracam do bmw 3 litrowego kleokota ale bez żadnych modow.

Zerwało gwinty na śrubach mocujących poduszkę silnika. Ogólnie te poduszki względem poduszek np w mercu którym teraz jeżdżę to nieporozumienie - mam wrażenie, ze sa z papieru.

Mówi ske trudno i żyje się dalej :)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4040
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: piramida »

Jakby tak każdemu po sofcie padały poduszki silnika czy skrzyni to byłby armagedon, widocznie miałeś pecha a mając soft to był czysty przypadek.
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

Mario BMW z 3 litrowym klekotem tez nie jest super bezawaryjne. Silniki n57 jak są dobrze dbanie to pojeżdżą inaczej to skarbonka. Może lepiej szukaj jakiegoś lexusa gs450h?
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: mario789 »

kacluk pisze: 9 sty 2022, o 20:17 Mario BMW z 3 litrowym klekotem tez nie jest super bezawaryjne. Silniki n57 jak są dobrze dbanie to pojeżdżą inaczej to skarbonka. Może lepiej szukaj jakiegoś lexusa gs450h?


Lexy jakoś mi nie leżą wizualnie :)
Co do bmw to miałem opcje odkupienia od znajomego g30 tyle, ze w 2 litrowym klekocie i nie skorzystałem. Finansowo ok ale wizualnie bardziej leży mi f10. Wybór padł na f10 530xdrive ten przedliftowy 245km. jak kupię 5 to mam magika ktory mi ogarnie pare modow funkcjonalno-wizualnych i będzie jeździć ;) (m.in adaptive led, navi nbt evo)
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

To dobry jesteś skoro wybrałeś f10 zamiast g30. Ja brałbym serie g. Nowsze silniki b48 które może będą lepsze choć po BMW szału się już nie spodziewam. Dla mnie diesle się już nie łudzą. Mam dość tej skody w tdi. I szukam tylko benzyny. Właśnie lexus gs albo jakieś infinity w hybrydzie byłoby złotym środkiem w wyborze.
ODPOWIEDZ