OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

MauroO-77
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210KM/346NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Wyszków

OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: MauroO-77 »

Witam. Może komuś się przyda, bo nie znalazłem tu takiego tematu.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. 🤔
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: lwlw »

Wpisz np. "imgur upload" :)
Możesz dać link do tego zestawu?
MauroO-77
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210KM/346NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Wyszków

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: MauroO-77 »

lwlw pisze: 25 lis 2021, o 16:28 Wpisz np. "imgur upload" :)
Możesz dać link do tego zestawu?
Cześć. Tu masz link.
https://allegro.pl/oferta/oil-catch-tan ... 1383011884
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: maureliusz »

Ja tam nie wiem... do końca czy to ma sens... może po stage 3 i ekstremalnym przyroście mocy.

Kiedyś się nad tym doktoryzowałem w foce MK2... bo tam była masakra. Odma fabrycznie spaprana... filtr był brudny od oleju $#5#$%#$%$#.
Próbowałem takie separatary montować, ale finalnie dałem sobie spokój...
Co ciekawe:
- przy około 180k km pekł mi kolektor / założyłem nowy... i myślałem, będzie szał bo tamten był trochę zaklejony... a tu nic... zero różnicy
- sprzedałem ją przy 250k km na oryginalnym turbo i wszystko chodziło jak w zegarku

Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania :-D
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: lwlw »

Mam separator w TDI i bardzo sobie chwalę.
A z TSI najwięcej problemów tradycyjnie mają ci co nimi nie jeżdżą :lol: Tak jak kiedyś z LPG.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: maureliusz »

lwlw pisze: 29 lis 2021, o 17:21 A z TSI najwięcej problemów tradycyjnie mają ci co nimi nie jeżdżą :lol: Tak jak kiedyś z LPG.
Rozumiem... taka szpileczka mała...
Już pisałem kiedyś:
- jeden szwagier Superb 1.8TSI - ... brał oleju więcej niż Simson przy przebiegu...120kkm...
- drugi szwagier Audi A5 2.0TSI - również branie oleju / remont / zaczeło znowu brać...sprzedałw piz...
- w pracy Golf 1.4 TSI - również branie oleju / 140kkm

Ja nie mam doświadczenia, bo skutecznie mnie wyleczyli z TSI z tego okresu.
Wiadomo te młodsze są nieco lepsze...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 284
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 460 KM / 550 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: KriSSo »

maureliusz pisze: Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania :-D
A jaki jest Twoim zdaniem cel montażu Oil catch tank? Albo w jakim celu zamontowałeś go w poprzednim aucie?
Golf Variant mk7.5
Obrazek
MauroO-77
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210KM/346NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Wyszków

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: MauroO-77 »

maureliusz pisze: 29 lis 2021, o 08:51 Ja tam nie wiem... do końca czy to ma sens... może po stage 3 i ekstremalnym przyroście mocy.

Kiedyś się nad tym doktoryzowałem w foce MK2... bo tam była masakra. Odma fabrycznie spaprana... filtr był brudny od oleju $#5#$%#$%$#.
Próbowałem takie separatary montować, ale finalnie dałem sobie spokój...
Co ciekawe:
- przy około 180k km pekł mi kolektor / założyłem nowy... i myślałem, będzie szał bo tamten był trochę zaklejony... a tu nic... zero różnicy
- sprzedałem ją przy 250k km na oryginalnym turbo i wszystko chodziło jak w zegarku

Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania :-D
Nie wiem czy słyszałeś o kwestii zasyfiania kolektora dolotowego i zaworów ssących przez to, co dostaje się z tzw. odmy? Właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie dolot i górne powierzchnie zaworów nie sa "czyszczone" przez wtryskiwane paliwo, oil catch tank ma właśnie największy sens.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: maureliusz »

MauroO-77 pisze: 29 lis 2021, o 19:38
Nie wiem czy słyszałeś o kwestii zasyfiania kolektora dolotowego i zaworów ssących przez to, co dostaje się z tzw. odmy? Właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie dolot i górne powierzchnie zaworów nie sa "czyszczone" przez wtryskiwane paliwo, oil catch tank ma właśnie największy sens.
Tak słyszałem.
Nie neguję tego rozwiązania.
Nie sądzę aby to był lek na całe zło, ale ważne, że właściciel czuje się lepej :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
MauroO-77
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210KM/346NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Wyszków

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: MauroO-77 »

maureliusz pisze: 29 lis 2021, o 20:43
MauroO-77 pisze: 29 lis 2021, o 19:38
Nie wiem czy słyszałeś o kwestii zasyfiania kolektora dolotowego i zaworów ssących przez to, co dostaje się z tzw. odmy? Właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie dolot i górne powierzchnie zaworów nie sa "czyszczone" przez wtryskiwane paliwo, oil catch tank ma właśnie największy sens.
Tak słyszałem.
Nie neguję tego rozwiązania.
Nie sądzę aby to był lek na całe zło, ale ważne, że właściciel czuje się lepej :-)
Właściciel czuje się lepiej, jak zrobi coś, żeby auto czuło się lepiej... 😜
Za granicą, a przede wszystkim w USA notorycznie montują Catch tank'i w silnikach TSI tej generacji w Golfach VI GTI. Jest sporo filmów w necie na ten temat. 😜
MauroO-77
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210KM/346NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Wyszków

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: MauroO-77 »

lwlw pisze: 29 lis 2021, o 17:21 Mam separator w TDI i bardzo sobie chwalę.
A z TSI najwięcej problemów tradycyjnie mają ci co nimi nie jeżdżą :lol: Tak jak kiedyś z LPG.
Co ma niby znaczyć "Ci co nimi nie jeżdżą" ?
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: maureliusz »

KriSSo pisze: 29 lis 2021, o 18:48
maureliusz pisze: Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania :-D
A jaki jest Twoim zdaniem cel montażu Oil catch tank? Albo w jakim celu zamontowałeś go w poprzednim aucie?
Przecież napisałem...

W poprzednim autem planowałem zamontować, bo chciałem go...uzdrowić. Tam odma jest spier... Ford dobrze o tym wie/wiedział.
Olej brudził...nawet filtr powietrza. Dlatego chciałem poprawić fabrykę i przedłużyć żywotność.
Ale ... finalnie dałem sobie spokóje.
I jak piszę po zdjęciu nieco zasyfionego kolektora gdy się rozszczelnił i wymianie na nowy...nic nie dała. - wniosek nic ten separator w moim życiu by nie zmienił.

Może jakbym miał mocno podkręcony motor i potrzebował łapać każdy łyk powietrza.

Ale żeby było jasne nie mówię NIE. Każdy robi co uważa słuszne dla swojego kochanego auta :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Dukat
Posty: 3
Rejestracja: 25 sty 2022, o 05:37
Samochód: Superb II 4x4
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210
Imię: Kacper

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: Dukat »

MauroO-77 pisze: 24 lis 2021, o 17:44 Witam. Może komuś się przyda, bo nie znalazłem tu takiego tematu.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. 🤔
Witam.

Jak się sprawuje samochód z zamontowanym catch tankiem? Widać czy słychać jakieś różnice? Nie sypie żadnymi błędami?

Jestem po remoncie 1.8 tsi w związku ze zwiększonym poborem oleju i też zastanawiam się nad montażem Oil catch tanka. Jednak ciekawi mnie czy nie pojawiły się jakieś skutki uboczne? :)

Pozdrawiam
MauroO-77
Posty: 54
Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 210KM/346NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Wyszków

Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA

Post autor: MauroO-77 »

Dukat pisze: 25 sty 2022, o 05:42
MauroO-77 pisze: 24 lis 2021, o 17:44 Witam. Może komuś się przyda, bo nie znalazłem tu takiego tematu.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. 🤔
Witam.

Jak się sprawuje samochód z zamontowanym catch tankiem? Widać czy słychać jakieś różnice? Nie sypie żadnymi błędami?

Jestem po remoncie 1.8 tsi w związku ze zwiększonym poborem oleju i też zastanawiam się nad montażem Oil catch tanka. Jednak ciekawi mnie czy nie pojawiły się jakieś skutki uboczne? :)

Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o samą pracę silnika, to nic się nie zmieniło, bo i nie mogło się zmienić. Catch tank nie wpływa bezpośrednio na samą pracę silnika jeżeli jest poprawnie zamontowany. Ma on przede wszystkim zapobiegać zasyfianiu kolektora dolotowego i zaworów ssących. I faktycznie odkąd go zamontowałem, to co 2 tygodnie opróżniam zbiornik z syfiastej cieczy, która normalnie przeleciała by przez kolektor i zawory. Nie umiem na razie wskazać plusów i minusów tego rozwiązania, ale po ilości tego płynu w catch tank'u sądzę, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
ODPOWIEDZ