Witam serdecznie. Potrzebuję dokonać adaptacji ksenonów ponieważ wyświetla mi się błąd:
01539 - Headlights Not Adjusted
35-00 - -
postępuję wg instrukcji:
-Pojazd musi stać na równym podłożu
-Hamulec ręczny musi być zwolniony
-Zapłon musi być włączony
-Światła wyłączone
[xenon range 55]
następnie:
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Go]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła
zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie
nastawników jako położenie bazowe.
[Done, Go Back]
... powodzenia
niestety gdy wchodzę do grupy "001" i daję "Go" wyskakuje mi błąd że grupa 001 jest niedostępna; jak na zdjęciu poniżej:
http://zapodaj.net/1f022607638ad.jpg.html
Mój interfejs diagnostyczny to VAG COM a program VCDS. Czy ktoś orientuje się może czy do przeprowadzenia adaptacji trzeba inny interfejs np z linią K? Czy też może problem wynika z czegoś innego? (jedyny błąd jaki mi się wyświetla to ten przytoczony powyżej)
Interfejs i adaptacja ksenonów
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Interfejs i adaptacja ksenonów
widocznie musisz pozbyć się najpierw błędów w pamięci sterownika
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: Interfejs i adaptacja ksenonów
Jedyny błąd jaki posiadam to wspomniany wyżej, aby go usunąć to trzeba właśnie dokonać adaptacji, której nie mogę wykonać, ale już doszedłem chyba o co chodzi. VAG pokazuje napięcia z obu czujników pochyłu samochodu, w moim wypadku oba czujniki pracują, reagują na pochyły samochodu, jednak przedni czujnik gdy auto stoi na równym podłożu daje napięcie 2,5V natomiast tylny 1,5V. Wyczytałem że napięcie na tylnym powinno mieścić się w przedziale 1,9 - 3,3V więc mój czujnik zaniża. Spróbowałem oszukać czujniki, w tym celu ustawiłem samochód pod lekką górkę co spowodowało że napięcie to podniosło się do góry, różnica między nimi zmalała. W tej sytuacji mogłem dokonać adaptacji (wg instrukcji opisanej powyżej). Dało mi to jedynie tyle że zniknął błąd, ale lampy się nie poziomują. Gdy załączam silnik podnoszą się ładnie, ale nie poziomują gdy najeżdżam na delikatny podjazd (nie obniżają się), podejrzewam że winne temu jest zaniżone napięcie na czujniku tylnym, które wróciło do normy po zjechaniu z górki, więc czujnik do wymiany...
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 31 gru 2010, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Interfejs i adaptacja ksenonów
Zmień kodowanie na np audi lub passata będzie ok. Miałem to samo. Na superbie pokazywał błąd zmieniłem na passata i śmiga ok.
Re: Interfejs i adaptacja ksenonów
Zmieniłem kodowanie dla passata tak jak kolega dedevil mi doradził i rzeczywiście udało mi się zrobić adaptację na płaskim terenie, ciekaw jestem dlaczego w kodowaniu dla Skody nie jest to możliwe. Lampy przy załączeniu silnika podnoszą się, wieczorem sprawdzę czy opuszczą się kiedy wrzucę coś ciężkiego do bagażnika...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 mar 2021, o 18:25
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Michał
Re: Interfejs i adaptacja ksenonów
W jaki sposób zmieniłeś kodowanie ze skody na passata ? Mam identyczny problem.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 10:36
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2002
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Marcin
Re: Interfejs i adaptacja ksenonów
Ostanio to samo przerabiałem u siebie.
W bloku pomiarowym 002 masz wskazania czujnika przedniego i cujnika tylnego.
Oba wskazania na płaskim podłozu powiny być w granicach 2,5V jeżeli będzie zbyt duża róznica pomiędzy przednim a tylnim czujnikiem sterowni nie pozwoli zrobić adaptacji.
Jeżeli wskazania są zbyt bardzo ustalone od wyniku 2,5V to trzeba tak podgiąć mocoania dżwigni lub czujnika aby wskazania byłay jak najbliższe 2,5V.
Regulacje robimy na płaskim podłożu z podpiętym interfejsem i z właczonymi odczytami bloku pomiarowego 002.
Jak wskazania będą zblizone do 2,5V to sterownik powinien bezproblemowo wykonać adaptację.
W bloku pomiarowym 002 masz wskazania czujnika przedniego i cujnika tylnego.
Oba wskazania na płaskim podłozu powiny być w granicach 2,5V jeżeli będzie zbyt duża róznica pomiędzy przednim a tylnim czujnikiem sterowni nie pozwoli zrobić adaptacji.
Jeżeli wskazania są zbyt bardzo ustalone od wyniku 2,5V to trzeba tak podgiąć mocoania dżwigni lub czujnika aby wskazania byłay jak najbliższe 2,5V.
Regulacje robimy na płaskim podłożu z podpiętym interfejsem i z właczonymi odczytami bloku pomiarowego 002.
Jak wskazania będą zblizone do 2,5V to sterownik powinien bezproblemowo wykonać adaptację.