Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
artho pisze:Gratulacje Big! Zrób swój wątek w Nasze Auta z fotkami i daj znać za 3000km czy zaczęły skrzypieć zegary, deska rozdzielcza oraz nawiewy. Ciekaw jestem czy to teraz (może w covidzie?) standard i ASO pomoże czy tylko mnie to spotkało...
Ja mam przejechane 4tys i jakoś nic nie skrzypi
Może zacznie na 6000, może na 8000. Ciężko wyczuć. Nasłuchuj początkowo na nierównościach zegarów. Nawiewy zaczną niezależnie podobno.
Kasper pisze: ↑25 mar 2022, o 21:54
Jak ja zamawiałem w maju po drodze były 2zwyzki ceny... lato i jesień. Dopłaty nie było...
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
A w międzyczasie była zmiana roku modelowego, tak? T.j. zamawiałeś MY2021 i dostałeś MY2022 bez dopłaty?
Dokładnie. Różnica w cenie była ale pakiet potaniał bo np virtual cockpit wszedł w standard. Diler tak pokombinował że cena się nie zmieniła. A poza tym 11% rabatu. Teraz to tylko marzenie niestety
Big pisze: ↑25 mar 2022, o 21:03
Dzięki Jeździ też fajnie
A jak tam przesiadka z Ceeda 1.6? Pytam, bo mnie czeka to samo. Nie miałem okazji zrobienia jazdy testowej na 280KM, trochę się boję takiego przejścia na dwa razy więcej KM Da się ogarnąć?
Wiesz Ceed to auto mojej kobiety którym jeździłem przez 6 miesięcy po sprzedaży mojego poprzedniego Superba III z 1.8 TSI 180 KM więc nie jest tak że nie jeździłem mocnym autem i nagle do takiego wsiadłem. Moc jest duża i to czuć. Niestety jest też lag DSG w trybie D który znika w trybie S.
Aha co do ceny, bo niektórzy pytali, nie miałem żadnej podwyżki i zapłaciłem dokładnie tyle ile miałem na zamówieniu w czerwcu 2021 r.
Arystander pisze: ↑25 mar 2022, o 22:10trochę się boję takiego przejścia na dwa razy więcej KM Da się ogarnąć?
Kompletnie nie ma się czego bać. Superb to bardzo samochód wzorowany na takich limuzynach jak Audi A8 czy Lexus LS, gdzie potężny silnik to oczywistość ale jednocześnie tak jak w tamtych limuzynach samochód nie próbuje udawać sportowego potwora. W standardowej naturze jest bardzo spokojny, opanowany, miękki i komfortowy, przyspiesza leniwie ale za to całkiem płynnie zapewniając spory zapas mocy na wszelki wypadek. Jaki wypadek? Ano na potrzebę ciągnięcia na haku motorówki na Chorwację, albo na wypadek wtarabanienia się w gorszy teren i konieczności wyjechania z niego bądź po prostu dla komfortu płynnego wyprzedzania na autostradzie, gdy samochód jest zapakowany na jakieś dodatkowe 600kg w 5 osób i z pełnym bagażnikiem .
Oczywiście gdy trzeba i wciśniecie gaz do dechy to szybko zredukuje o bieg albo i dwa i zaoferuje spory zryw tych 400Nm i 300KM co np. w mieście wręcz może być niebezpieczne, ale zanim to zrobi to kierowca naprawdę świadomie musi wcisnąć ten gaz w podłogę. Tak samo jak na motocyklu. Lag w [D] jest wręcz... pasujący - i komfortowy. A gdy ktoś chce się pobawić dynamicznie no to ma tryb Sport.
Ruszyło też i coś u mnie. Zamówienie z początku sierpnia 2021 i od jakiegoś czasu ma już wstępny termin produkcji na 2-gą połowę kwietnia 2022, ale nie jest to jeszcze termin zatwierdzony.
@Big - czekam dokładnie na takiego samego Ten sam kolor i silnik, no i L&K. Wygląda świetnie! Gratulacje!
W moim przypadku będzie przesiadka z wolnossącego 1.6 113 KM na 2.0 TSI 280 KM Turbo. Aż się boję tej mocy...
wac_law pisze: ↑26 mar 2022, o 13:06
Bez przesady z tą mocą, te 280KM w miarę poprawnie napędza Superba, ale to nie jest 800KM na tylnej osi żeby był strach gazu depnąć..
Dokładnie. No może nie "w miarę poprawnie..." bo to wskazywałoby, że mogłoby być lepiej, a powiedzmy sobie szczerze, lepiej nie potrzeba, bo to nie auto torowe. Za to na pewno bardzo łatwo panuje się nad autem, nawet po pełnym wciśnięciu pedału gazu. Auto jest przewidywalne i w taki też sposób rozwija moc. Nie jest to sportowy samochód i nie należy tego mylić. Superb 2.0 TSI 280 KM to mocna, ale wciąż limuzyna. To nie jest M Power, to nie jest AMG. To jest komfortowe auto klasy średniej z mocnym silnikiem zapewniającym naprawdę dobre osiągi.
wac_law pisze: ↑26 mar 2022, o 13:06
Bez przesady z tą mocą, te 280KM w miarę poprawnie napędza Superba, ale to nie jest 800KM na tylnej osi żeby był strach gazu depnąć..
Dokładnie. No może nie "w miarę poprawnie..." bo to wskazywałoby, że mogłoby być lepiej, a powiedzmy sobie szczerze, lepiej nie potrzeba, bo to nie auto torowe. Za to na pewno bardzo łatwo panuje się nad autem, nawet po pełnym wciśnięciu pedału gazu. Auto jest przewidywalne i w taki też sposób rozwija moc. Nie jest to sportowy samochód i nie należy tego mylić. Superb 2.0 TSI 280 KM to mocna, ale wciąż limuzyna. To nie jest M Power, to nie jest AMG. To jest komfortowe auto klasy średniej z mocnym silnikiem zapewniającym naprawdę dobre osiągi.
Dodał bym tylko.... Połykające większość czarnych BMW 520 w M-pakiecie jeszcze w przedbiegach. A przecież wiemy że BMW to sportowy samochód
Z tą mocą to najważniejszy jest łącznik między kierownicą i pedałami. Dopóki zachowuje się zdrowy rozsądek to nikomu nic się nie stanie.
Jeździłem masą różnych dziwnych pojazdów typu V12 460 KM na tylnej osi czy mała zabijaka typu Lotus Super Seven. Dopóki zna się swoje ograniczenia to jest ok.
Taki superb 4x4 z masą systemów to jest baranek. Sorry za OT.
Big pisze: ↑25 mar 2022, o 21:03
Dzięki Jeździ też fajnie
A jak tam przesiadka z Ceeda 1.6? Pytam, bo mnie czeka to samo. Nie miałem okazji zrobienia jazdy testowej na 280KM, trochę się boję takiego przejścia na dwa razy więcej KM Da się ogarnąć?
Ja się przesiadłem z Ceeda, ale jedynie na 1.5 TSI.
Różnica widoczna gołym okiem, a o komforcie już nie wspomnę.